הלמד מכל אדם כתב:כפי מה שידוע לי הטור מסיים את תקופת הראשונים אצל האשכנזים, ואלו אצל הספרדים הוא נגמר אצל התשב"ץ והריב"ש.
איסתרא בלגינא כתב:אחר המחילה מכבוד הכותבים - למאי נפקא מינה כל זה? ומי אמר שישנה בין חלוקה בין "ראשונים ל"אחרונים"?
חקר כתב:איסתרא, רצוי לעיין במקורות שהאריכו בנושא הרבה, וכמראה מקום אציין לברית יעקב [סופר] סימן ב' שהאריך טובא בבירור מעלת הראשונים על שאחריהם לענין שא"א לחלוק עליהם, בדבריו ניתן לראות הרבה הפניות לחכמי הדורות שעסקו בזה.
בברכה המשולשת כתב:ויעויין במאמרו של רש"ז הבלין, על החתימה הספרותית, ספר ליברמן תשמ"ג
בברכה המשולשת כתב:ויעויין במאמרו של רש"ז הבלין, על החתימה הספרותית, ספר ליברמן תשמ"ג
מבקש חכמה כתב:בברכה המשולשת כתב:ויעויין במאמרו של רש"ז הבלין, על החתימה הספרותית, ספר ליברמן תשמ"ג
כאן: http://www.daat.ac.il/daat/toshba/mechk ... hatima.pdf
חקר כתב:כנראה ראית רק את פרק א' שבאותו סימן, כותרת פרק ג' היא 'אי אפשר לחלוק על רבותינו הראשונים' וכדאי לראות גם אותו, גם בשאר הפרקים יש מובאות לענין נקודה ספציפית זו, רק צריך קצת סבלנות בשביל לעבור על הכל.
חקר כתב:תודה רבה על ההפניות, אבל למה רק עכשיו?
ספרים וועלט כתב:הריב"ש?
הרשב"ץ?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים