חיים ל. כתב:בהגהות מהרי"ץ חיות לנזיר דף כ ע"ב כתב: "מה שמסופק התוס' בעבירה שכבר עבר אם שייך מכות מרדות עד שתצא נפשו. כבר מבואר בארוכה בתשובת רשב"ם ומוזכר בפתיחה כוללת להפרי מגדים חאו"ח דמכין עד שתצא נפשו לא שייך רק במ"ע שבתורה לולב ואינו עושה סוכה ואינו עושה", האם ידוע לאחד מחברי הפורום למה כוונתו, איפה נדפסו תשובת הרשב"ם הלזו? לפענ"ד נראה דיש כאן איזהו ט"ס, ובפרט שבפרי מגדים בפתיחה הכוללת (חלק א אות כג וכה) דדוקא אאיסור דאורייתא כופין עד שתצא נפשו, משא"כ באיסור דרבנן (דאין בו מעשה) ומתשובה הרשב"ם לא זכר.
שבענו מטובך כתב:אולי רשב"ש [סי' תרי].
הפמ"ג מציין אליו, אלא שכותב שאינו תחת ידו לעיין בו.
חיים ל. כתב:שבענו מטובך כתב:אולי רשב"ש [סי' תרי].
הפמ"ג מציין אליו, אלא שכותב שאינו תחת ידו לעיין בו.
יש"כ גדול, אכן כן מסתבר לפענ"ד, דמבואר בדברי השב"ש שם דרק באיסורים דאורייתא, (או איסורים דרבנן מסוימים שהן כשל תורה) מכין עד שתצא נפשו, משא"כ בכל שאר דרבנן.
ואינו מסתבר לומר דצ"ל ריב"ש או רשב"ץ א) כי לא הוזכרו בפרי מגדים שם. ב) מסוף דברי המהרי"ץ חיות "ועי' ריב"ש סי' צ' ובתשובת רשב"ץ ח"ב סי' נ"א", משמע דלא הזכיר תשובות הנ"ל קודם לזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 469 אורחים