חקר כתב:'יום המשמרה של ר"ח אדר' הכוונה לתענית ער"ח אדר.
נאשער כתב:מלשון מה? [משמר?].
בעלזער כתב: וכי תיכף אחר אמירת התהלים ימלא השי"ת כל בקשה אשר יוציא בפיו.
חקר כתב:כדאי לציין שלפי המקור 'הוא סגולה נפלאה לנשמה', ואין שום מקור ל:בעלזער כתב: וכי תיכף אחר אמירת התהלים ימלא השי"ת כל בקשה אשר יוציא בפיו.
אוהב אוצר כתב:באשי,דע לך שאני מסכים עם כל מילה של תגובתך אלי, אבל הוא אשר כאב לי, שיש מקור מבוסס של סגולה, צריך להתייחס בכבוד יותר.
איש_ספר כתב:לענ"ד יש להבחין בין אנשים שמאמצים כל הנהגה טובה וכל דקדוק הלכה גם כזה שאין שכר מיוחד מובטח בצידה, ואף צדיק לא התחייב לשלות עבורה מגהינם, לבין המון העם שסגולה בספר זכירה חמורה אצלו הרבה יותר מס"ק במ"ב.
איש_ספר כתב:בכל מקרה הזכרת הרמב"ם אינה במקום, הלא אילו הרמב"ם היה מצוי עמנו וידו תקיפה עלינו, הוא היה גונז או אף דן לשריפה את שלושת כרכי הספר קבלת האר"י לרבי יוסף אביב"י שליט"א.
חכם באשי כתב:דווקא את ספרו שלו את כל ספרי הקבלה?
חיים כתב:הוא אשר אמרתי בהודעתי הקודמת.
אכן הרמב"ם כנראה הכיר את ספר היצירה וספר הבהיר.
חכם באשי כתב:כמה אנשים כאלו אתה מכיר?איש_ספר כתב:לענ"ד יש להבחין בין אנשים שמאמצים כל הנהגה טובה וכל דקדוק הלכה גם כזה שאין שכר מיוחד מובטח בצידה, ואף צדיק לא התחייב לשלות עבורה מגהינם, לבין המון העם שסגולה בספר זכירה חמורה אצלו הרבה יותר מס"ק במ"ב.
חכם באשי כתב:חיים כתב:הוא אשר אמרתי בהודעתי הקודמת.
אכן הרמב"ם כנראה הכיר את ספר היצירה וספר הבהיר.
את ספר יצירה - יתכן. את ספר הבהיר - לא!
אך הוא הכיר את 'שיעור קומה', וכנראה גם חלק מספרות ההיכלות.
ועל 'שיעור קומה' הוא כתב שזה דרשן מדרשני היוונים, משהו כזה. זה לא נקרא דחייה?
את תורת הקבלה בכללותה לא הכיר הרמב"ם, אך אם הכירה היה דוחה אותה, בעיקר מפני בעיית ההגשמה. ולא אפרט.[/b].
חכם באשי כתב:ליד הלטאה המיתולוגית
יאיר כתב:ומה עם מגילת הסתרים שהרמב"ם חזר בו בסוף ימיו כשנודע לו על הזהר הקדוש?חכם באשי כתב:ליד הלטאה המיתולוגית
מהי אותה לטאה?
חכם באשי כתב:"למה תמיד לקרר"? הסברתי מדוע! (ולא "תמיד", אלא רק מידי פעם)
אנשי דורינו חושבים שהקב"ה שומע תפילה רק בתנאים מסויימים, רק כש'מנדנדים' לו במשך ארבעים יום רצופים, בכותל, אחרי חצות, וליד הלטאה המיתולוגית; רק כשמדקלמים את 'פרק שירה', ושוב במשך ארבעים יום; רק כשנודדים לקבר פלוני ביום שישי אחרי חצות (ומה עם ההכנות לשבת? זה מדאורייתא!); רק כשX רבנים מתפללים במשך X ימים על X קברים.
(ואפשר להוסיף עוד הרבה הרבה 'רק'ים).
כיצד נשכח מאיתנו פסוק מפורש: "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת"?! ועי' בירושלמי, מה בין מלך בשר ודם למלך מלכי המלכים הקב"ה, שאצל הקב"ה "אדם עומד אחורי הכותל" והקב"ה מקבל תפילתו. עי' שם לשונם הזהב.
זה לקרר? זה רק להעמיד מראה מול פני הדור!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 457 אורחים