יבנה כתב:בשו"ת הרא"ש כמה פעמים הוא חתם "נאום הצעיר אשר בן הר"ר יחיאל ז"ל", ובכללם בשו"ת הרא"ש כלל ב סימן א. ויותר מזה חתם נאום הכותב כו'.
מלכיאל גרינוולד כתב:יבנה כתב:בשו"ת הרא"ש כמה פעמים הוא חתם "נאום הצעיר אשר בן הר"ר יחיאל ז"ל", ובכללם בשו"ת הרא"ש כלל ב סימן א. ויותר מזה חתם נאום הכותב כו'.
תודה על קצה החוט.
הרא"ש הושפע משתי התרבויות - האשכנזית והספרדית. מעניין לבדוק מהיכן הושפע בדבר זה.
מלכיאל גרינוולד כתב: מעניין לבדוק מהיכן הושפע בדבר זה.
מלכיאל גרינוולד כתב:יבנה כתב:בשו"ת הרא"ש כמה פעמים הוא חתם "נאום הצעיר אשר בן הר"ר יחיאל ז"ל", ובכללם בשו"ת הרא"ש כלל ב סימן א. ויותר מזה חתם נאום הכותב כו'.
תודה על קצה החוט.
הרא"ש הושפע משתי התרבויות - האשכנזית והספרדית. מעניין לבדוק מהיכן הושפע בדבר זה.
ישראליק כתב:ראה מש"כ הרב הנאמ"ן שליט"א בספרו אסף המזכיר מערכת הסמ"ך עמ' שמ"ו, משם ספר אחד שהספרדים רובם משבט יהודה ולכן חותמים הצעיר או הצב"י והאשכנזים משבט בנימין, ע"כ חותמים הקטן.
בברכה המשולשת כתב:רבינו חיים פלטיאל כינה עצמו תולעת.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בברכה המשולשת כתב:רבינו חיים פלטיאל כינה עצמו תולעת.
היכן?
מלכיאל גרינוולד כתב:ישראליק כתב:ראה מש"כ הרב הנאמ"ן שליט"א בספרו אסף המזכיר מערכת הסמ"ך עמ' שמ"ו, משם ספר אחד שהספרדים רובם משבט יהודה ולכן חותמים הצעיר או הצב"י והאשכנזים משבט בנימין, ע"כ חותמים הקטן.
הרעיון הובא ונידון כאן: viewtopic.php?f=7&t=10786
אך ממעט הציטוטים שהובאו כאן באשכול נראה שההבחנה אינה מדויקת.
נאום הקטן אשר אין נבזה וחדל אישים יותר ממנו
יבנה כתב:שו"ת זכרון יהודה סימן יז
"אשר הקטן בן אחיך ר' שלמה ז"ל"
שו"ת מהר"ם מרוטנבורג דפוס פראג סימן תתעב
"ושלום דב"ק אלעזר הקטן בן רבינו יהודא"
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בברכה המשולשת כתב:רבינו חיים פלטיאל כינה עצמו תולעת.
היכן?
בברכה המשולשת כתב:תמיד (לפעמים חפ"ת בר"ת)
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בברכה המשולשת כתב:תמיד (לפעמים חפ"ת בר"ת)
אני לא מצאתי.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בברכה המשולשת כתב:תמיד (לפעמים חפ"ת בר"ת)
אני לא מצאתי.
ישראליק כתב:מלכיאל גרינוולד כתב:יבנה כתב:בשו"ת הרא"ש כמה פעמים הוא חתם "נאום הצעיר אשר בן הר"ר יחיאל ז"ל", ובכללם בשו"ת הרא"ש כלל ב סימן א. ויותר מזה חתם נאום הכותב כו'.
תודה על קצה החוט.
הרא"ש הושפע משתי התרבויות - האשכנזית והספרדית. מעניין לבדוק מהיכן הושפע בדבר זה.
ראה מש"כ הרב הנאמ"ן שליט"א בספרו אסף המזכיר מערכת הסמ"ך עמ' שמ"ו, משם ספר אחד שהספרדים רובם משבט יהודה ולכן חותמים הצעיר או הצב"י והאשכנזים משבט בנימין, ע"כ חותמים הקטן
אגב, מצינו בהרבה ספרי שו"ת, ביניהם מהראשונים שחותמים "הקטן והצעיר"
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 575 אורחים