מגדל כתב:ממה נפשך:
האם מכך שרש"ו הביא קטע משם האר"י הסיקו עורכי המהדורה כי ודאי כך היה כתוב בשער כתבי מורי של רח"ו, והרהיבו עוז אף לכתוב זאת מפורשות?
במידה ולא - האם לעורכי המהדורה היתה גישה לאוטוגרף הרח"ו?
במידה וכן (ואולי היה להם צילום לא חוקי ולכן לא רצו לומר זאת מפורשות), מדוע להסתבך עם חמישה עדי נוסח במקום פשוט להמציא כתב יד שהוא העתק מילה במילה, אות באות מכתיבת הרח"ו כפי שנהוג מעולם בהוצאות חרדיות המוציאות כתבי יד ללא רשות?
פרנצויז כתב:מבלי להכיר את הנושא.
אולי יש ליישב את התמיהה, שלא קיבלו רשות מבעל הכת"י להעתיק את האוטוגרף של מהרח"ו מילה במילה, אך קיבלו רשות לעבור עליו באופן כללי, ושמו לב שחסר קטע בהעתקות, והיות וראו שיש חלקים מהקטע הנ"ל שהועתקו ע"י רש"ו, העתיקו משם את החלקים האלו, וכו'.
[וכנראה לא מדובר בספריה, אלא באספן פרטי, שמטבע הדברים מקפיד יותר].
יוסף חיים אוהב ציון כתב:דומני שיש לאהב"ש כת"י הרח"ו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב: הלא הוא ר' משה אהרון שוורץ ידידנו שנלחטו"א?
בריושמא כתב:אי אז ראיתי את כתב היד של ר' חיים ויטל בביתו של האספן שנפטר לבית עולמו בשנה שעברה.
ארבעה שערים ראשונים בשני כרכים.
ואז שמתי לבי שהשער השני, השלישי, והרביעי כתובים כולם בעצם כתיבת ידו של ר' חיים ויטל.
אבל השער הראשון - מה שהעתקתי מכתיבת מורי - איננו בכתיבת ידו של ר' חיים ויטל. הוא בכתיבת סופר.
אלו הן העובדות.
מגדל כתב:כולו? משום מה היה זכור לי כאילו כבודו כתב כן רק על פירוש מדרש הנעלם.
מרתק.
בריושמא כתב:מגדל כתב:כולו? משום מה היה זכור לי כאילו כבודו כתב כן רק על פירוש מדרש הנעלם.
כולו.
בריושמא כתב:בריושמא כתב:מגדל כתב:כולו? משום מה היה זכור לי כאילו כבודו כתב כן רק על פירוש מדרש הנעלם.
כולו.
כך כתבתי אמש. טעיתי, והרב מגדל צדק ממני.
אסביר:
אי אז, כשראיתי את כתב היד אצל ר' אהרן משה שוורץ, ראיתי אותו בחטף. אז ראיתי כתיבה שונה, וחשבתי שכל השער הראשון איננו בכתיבת
ידו של ר' חיים ויטל.
אבל לפני שנים אחדות הביא אלי אחד הסוחרים צילומים של דפים מעטים מתוך השער הראשון. את הצילומים הללו ראיתי בנחת, ואז נוכחתי
לדעת כי אכן את השער עצמו כתב ר' חיים ויטל במו ידיו, ורק את סופו העתיק סופר ובנו ר' שמואל ויטל.
כך כתבתי בספר קבלת האר"י, עמ' 117.
אמש כתבתי מן הזיכרון, ונשאר בו לשון ראשון. טעיתי, בדקתי היטב והריני חוזר בי ותופס עתה לשון אחרון.
תודה להרב מגדל שהעמידני על טעותי.
איש_ספר כתב:כפי שכתב הרב פרנציוז.
השערים הנמצאים באוסף ראמ"ש, לא ניתנה רשות להדפיסם, אלא להגיה מתוכם וגם זה באופן חלקי. ואידך פירושא זיל גמור.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 657 אורחים