איני יודע אם כבר הוזכר באשכול הארוך עד הנה.
אבל בספר בני ציון לר' דוד שפירא, ח"ב, יש הסכמה מהאדמו"ר ר' זאב מרחמסטרייוקא,
ושם הוא בעצם מוחה על מטרת הספר.
שכן ר' דוד יצא נגד ההיתר מכירה.
ואילו האדמו"ר סבר שבכל אופן צריך לעשותו להציל את החפשיים, שבלא"ה יעשו מלאכות באיסור גמור, שלכה"פ יהיה להם איזה היתר.
מענין לצטט לשונו.
ראיתי את הקונטרסים מהרב הגאון החריף ובקי ירא ה', כש"ת ר' דוד שפירא שליט"א מספר 'בני ציון', המדברים משמיטה בזמן הזה, והביא כל יסודי ההיתר מכל הגאונים, וסתר אותם בראיות ברורות ומפורשת מש"ס בבלי וירושלמי, ומפוסקים. ועל הכלל כולו יצא לאסור.
אמנם לא כן דעתי (- מה שיצא לאסור הכל באופן כללי, ולא השאיר שום מוצא של המצאת היתר). כי אם, הרבנים הגדולים יחזקו את ההיתר שעד כעת במכירת הקרקע לעכו"ם על שנת השמיטה כדת, או באופן אחר אחרי שיראו את דברי הספר בני ציון ואפשר יש קצת איסור במכירה (- כלומר שימציאו הרבנים אופן אחר של היתר, אם יראו ש'היתר מכירה' הוא מפוקפק), על זה אמרו רז"ל ניחא לחבר שיעביד איסורא זוטא, ולא ליעביד עם הארץ איסורא רבה. כי הקיבוצים והיושבים על אדמת 'קרן הקיימת', החפשיים מדת, לא ישמעו לרבנים, ויזרעו בלא היתרים, ויכשילות את הרבים בפירות שביעית בלא יודעים, ובשעת הדחק אנו סומכים על דעת יחידים להתיר. ובפרט שלדעת רוב הפוסקים שביעית כעת מדרבנן. ובפרט במצב השורר כעת, שיש חשש שאם לא יזרעו השדות יכול להיות שהערבים יגזלו הקרקע ויזרעו, ואח"כ קשה להוציא מידם, שזאת גם לדעת המחבר ס' בני ציון מותר על פי הפוסקים. אבל מי שיכול לקיים שמיטת קרקעות כדינו, דבר גדול יעשה, וקידוש ה', ונאמן ה' לשלם שכרו בכפליים