באתי רק להעיר כתב:בכת"י של אחד מגדולי רבני 'ארץ הגר' לפני המלחמה, כאשר מדבר בענין להוציא ממון מספק או ספק ספיקא וכדומה, מציין לכמה ספרים וביניהם: ש"ר ח"ר סי' ט'. האם מישהו מחכמי הפורום יודע במי או מה מדובר?
יש לציין כי ח"ר בד"כ אצלו הכוונה ל'חלק ראשון', כך שמדובר בספר בן כמה חלקים.
כתב יוסף חיים אוהב ציון
ס' יד יוסף גם מזכירו.
באתי רק להעיר כתב:לא הבנתי דברי מע"כ, את מי הוא מזכיר? ואיפה?
גשדל כתב:בערוך השלם ראיתי בכמה וכמה דוכתי שמזכיר את הירושלמי ובציון המקור כותב קלספ"ז או קלספ"ה קלספ"א וכיוצ"ב. הבנתי כי פ"(אות) הכוונה לפרק מסוים. מה פירוש קלס? האם זו מהדו' מסוימת של הירו'?
בעל התפארת כתב:בשדי חמד מערכת יוה"כ סי' ג' ס"ק כ"ב מביא "נשאל הגאון מוהרש"ל אבד"ק יוזעפוף בספרו ספר החיים בסי' תרי"ב ד' ע' ע"ג וכו'.
ודבר זה נמצא בספר החיים לרבי שלמה קלוגר זצ"ל במקום הנ"ל.
מיהו הגאון מהרש"ל אבד"ק יוזעפוף, והאם היה לו גם חיבור כזה? ומה מקור הטעות לכאורה?
צופה_ומביט כתב:הוא הוא. רבי שלמה קלוגר היה רב ביוזעפוף עד שנת תק"פ.
לכאורה מהרש"ל היינו מה"ר שלמה, או שאולי ט"ס מהרש"ל במקום מהרש"ק.
ועדיין צ"ב למה בחר לכנותו אבד"ק יוזעפוף כשמדבר על ספרו ספר החיים שנדפס בתקפ"ה כשכבר היה רב בבראדי ככתוב בשער הספר.
אשי ישראל כתב:בספר מאורי אור (לרב אהרן ווירמש, חלק ז קן טהרה, סנהדרין צג ע"א) מזכיר "ובחיבור אשכנז נדפס גרושת וצ"ל גיורת".
מהו "חיבור אשכנז"?
רציני כתב:אשי ישראל כתב:בספר מאורי אור (לרב אהרן ווירמש, חלק ז קן טהרה, סנהדרין צג ע"א) מזכיר "ובחיבור אשכנז נדפס גרושת וצ"ל גיורת".
מהו "חיבור אשכנז"?
כך נדפס במנורת המאור נר א חלק ג פרק ה. ואולי הכוונה אליו שהיה מפורסם עם תרגומו לאידיש. או אולי הכוונה לצאינה וראינה בהפטרת בהעלותיך
אשי ישראל כתב:רציני כתב:אשי ישראל כתב:בספר מאורי אור (לרב אהרן ווירמש, חלק ז קן טהרה, סנהדרין צג ע"א) מזכיר "ובחיבור אשכנז נדפס גרושת וצ"ל גיורת".
מהו "חיבור אשכנז"?
כך נדפס במנורת המאור נר א חלק ג פרק ה. ואולי הכוונה אליו שהיה מפורסם עם תרגומו לאידיש. או אולי הכוונה לצאינה וראינה בהפטרת בהעלותיך
את מנורת המאור (לר"י אבוהב) ראיתי, אך לא העלתי בדעתי את הפתרון המצוין שהצעת. תודה רבה!
ידוע לך שהיה תרגום ליידיש שך מנורת המאור לר"י אבוהב? מתי נדפס? [דברי המאורי אור הללו נכתבו לענ"ד בשנת בשנים תקפג-תקפה, אז אני צריך למצוא תרגום ליידיש שקדם לזה]
בזכותך גיליתי שגם בצאנה וראינה מובא 'גרושות'.
זה גילוי נפלא עבורי. תודה!
בן_אליעזר כתב:סליחה על אי-הידיעה בזה. אבל למה הכוונה במש"כ כאן בהמצורף (מהס' "בית המקדש השלישי") ובלקו"ה, מה פענוחו (ומיהו בעהמ"ח) ובאם אפשר קישור או העלאת תמונה מהענין עצמו.
בתשוח"ח מראש, וההקדם ישובח!
בן_אליעזר כתב:א] תודה, הרב פרנצויז. אעיין שם בהמשך!
ב] ומענין לענין, אודה ולא אבוש: מה הם הר"ת כאן בהמצורף כעת, "הב"ז", ו"ובספ"מ"? (צריך לקחת בחשבון שמדובר בספר "טהרת הקודש" ושנדפס בחיי המחבר בשנת תקנ"ג)
בתשוח"ח מראש למסייעים!
פרנצויז כתב:בן_אליעזר כתב:א] תודה, הרב פרנצויז. אעיין שם בהמשך!
ב] ומענין לענין, אודה ולא אבוש: מה הם הר"ת כאן בהמצורף כעת, "הב"ז", ו"ובספ"מ"? (צריך לקחת בחשבון שמדובר בספר "טהרת הקודש" ושנדפס בחיי המחבר בשנת תקנ"ג)
בתשוח"ח מראש למסייעים!
אולי "ברכת הזבח" ו"פנים מאירות"
עושה חדשות כתב:רש"ש הוריות יא:
והנה יש מהמפרשים האומרים אשר צדקי' המולך אינו בן יאשיהו רק בן יהויקים אחי יויכין כי כן מצינו (בד"ה א' ג טז) ובני יהויקים יכניה בנו צדקיהו בנו ע"ש בביאור לרי"ו וצדקי' בן יאשיהו לא מלך כלל אבל מצינו בראש ירמיה לצדקיהו בן יאשיהו מלך יהודה וקבלת חז"ל אמת ולאורם נלך.
?
רציני כתב:על הצד שההשערה הזאת נכונה, קצת יותר מסתבר שזה למנורת המאור מלצאינה וראינה כי שם כתב כמה פעמים גרושות מה שאין כן במנורת המאור.
חיס כתב:עיין בפרי מגדים פתיחה כוללת להלכות ברכות אות י"ד ותראה נחת בעזרת השם
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בשו"ת לב חיים ח"ב סימן קפח מזכיר ס' ד"י מיהו? [לא נ"ל דרך ישרה].
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בשו"ת לב חיים ח"ב סימן קפח מזכיר ס' ד"י מיהו? [לא נ"ל דרך ישרה].
נוריאל עזרא כתב: אולי הכוונה באמת לדרך ישרה. והמזמור שנכתב בשו"ת לב חיים ט"ס[או שנכתב מהזכרון ונתחלף עם עניין אחר] וצריך להיות פסוק "....ויתפלל משה ... ותשקע האש".
פרנצויז כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בשו"ת לב חיים ח"ב סימן קפח מזכיר ס' ד"י מיהו? [לא נ"ל דרך ישרה].נוריאל עזרא כתב: אולי הכוונה באמת לדרך ישרה. והמזמור שנכתב בשו"ת לב חיים ט"ס[או שנכתב מהזכרון ונתחלף עם עניין אחר] וצריך להיות פסוק "....ויתפלל משה ... ותשקע האש".
ראה בספרו רפואה וחיים ריש פרק י"א שמביא את הפסוק שירו לה' שיר חדש.
https://tablet.otzar.org/#/book/200139/ ... 2/end/60/c
[size=85]ומה שציין שם לס' מגלה צפונות (לבעל שבט מוסר) פ' קרח,
https://tablet.otzar.org/#/book/24769/p ... /0/end/0/c
פרנצויז כתב:[אולי אינו מן הראוי לכתוב שם הוי"ה מלא בהודעות הפורום]
פרנצויז כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בשו"ת לב חיים ח"ב סימן קפח מזכיר ס' ד"י מיהו? [לא נ"ל דרך ישרה].נוריאל עזרא כתב: אולי הכוונה באמת לדרך ישרה. והמזמור שנכתב בשו"ת לב חיים ט"ס[או שנכתב מהזכרון ונתחלף עם עניין אחר] וצריך להיות פסוק "....ויתפלל משה ... ותשקע האש".
ראה בספרו רפואה וחיים ריש פרק י"א שמביא את הפסוק שירו לה' שיר חדש.
פרנצויז כתב:בס' שמוש תהלים (המיוחס לקדמונים) כתוב על מזמור קמ"ט שירו לה' שיר חדש: טוב לאומרו גם לשריפת אש שלא תרבה.
[ועל המזמור הקודם מזמור קמ"ח הללו את ה' מן השמים כתוב: טוב לאומרו לשריפת אש שלא תקלקל].
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
באתי רק להעיר כתב:בשו"ת חוט השני סי' יח בתשובת הג"ר שמואל בכרך, האריך לחלוק על דברי מהר"ר יששכר, וכותב בא"ד "ובדבר הזה האריך מסי' כ עד סי' מ", ואח"כ שוב "והנה האריך מאוד בסי' כח", לכאורה כוונתו לספר מסוים שנדפס, אולי מישהו יודע לאיזה ספר כוונתו? ומי יודע פרטים על החכם רבי יששכר הזה?
חיס כתב:באתי רק להעיר כתב:בשו"ת חוט השני סי' יח בתשובת הג"ר שמואל בכרך, האריך לחלוק על דברי מהר"ר יששכר, וכותב בא"ד "ובדבר הזה האריך מסי' כ עד סי' מ", ואח"כ שוב "והנה האריך מאוד בסי' כח", לכאורה כוונתו לספר מסוים שנדפס, אולי מישהו יודע לאיזה ספר כוונתו? ומי יודע פרטים על החכם רבי יששכר הזה?
רק לציין שבדקתי שבדפוס ראשון הושמט סוף סימן י"ח, וסימן י"ט כ' הנ"ל.
איקטורין כתב:רש"ש כתובות לח: - גמ' שם ארנב"י קרי ביה אשר לא ארוסה. נ"ל דקרי ביה ר"ל פרש בו (וכמו שפי' הרז"ה ביסוד הניקוד שער הכינויים אות י"ט על הא דערכין (טו) אל תקרי ממנו אלא ממנו ע"ש ובהגה"ה דמ"ש בפ' שלח) היינו דאורשה איננה לשון עבר ושב הריש לקמץ מחמת הפסק מאמר ולכן הוא מלעיל. אלא הוא בינוני ונקראהו מלרע:
נראה שהכוונה למנחת שי בפ' שלח על הפסוק: "כי חזק הוא ממנו".
[רק לא ברור לי כ"כ הל' הגה"ה ול' דמ"ש - דמנחת שי?]
בברכה המשולשת כתב:איקטורין כתב:רש"ש כתובות לח: - גמ' שם ארנב"י קרי ביה אשר לא ארוסה. נ"ל דקרי ביה ר"ל פרש בו (וכמו שפי' הרז"ה ביסוד הניקוד שער הכינויים אות י"ט על הא דערכין (טו) אל תקרי ממנו אלא ממנו ע"ש ובהגה"ה דמ"ש בפ' שלח) היינו דאורשה איננה לשון עבר ושב הריש לקמץ מחמת הפסק מאמר ולכן הוא מלעיל. אלא הוא בינוני ונקראהו מלרע:
נראה שהכוונה למנחת שי בפ' שלח על הפסוק: "כי חזק הוא ממנו".
[רק לא ברור לי כ"כ הל' הגה"ה ול' דמ"ש - דמנחת שי?]
כנראה הכוונה להגות ר' זלמן הענא על המנחת שי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 386 אורחים