כדכד כתב:כדכד כתב:חידה נוספת - תפקיד מסויים שנזכר גם לגבי נביא
אך נזכר שלש פעמים אצל שני מלכים שונים ובכולם (אצל המלכים) בקשר מסויים למורד או מרידה במלכות
הפתרון הוא: "הצפה".
נזכר בשמואל ב פרק יג, לד לגבי חזרת בני המלך ממשתה אבשלום בו הרג את אמנון והיה התחלה של מרד בדוד:
וַיִּבְרַ֖ח אַבְשָׁל֑וֹם וַיִּשָּׂ֞א הַנַּ֤עַר הַצֹּפֶה֙ אֶת־עינו עֵינָ֔יו וַיַּ֗רְא וְהִנֵּ֨ה עַם־רַ֜ב הֹלְכִ֥ים מִדֶּ֛רֶךְ אַחֲרָ֖יו מִצַּ֥ד הָהָֽר:
ונזכר שוב לגבי אבשלום בסיום המרד לאחר שנהרג אבשלום:
שמואל ב פרק יח, כד- כז:
וְדָוִ֥ד יוֹשֵׁ֖ב בֵּין־שְׁנֵ֣י הַשְּׁעָרִ֑ים וַיֵּ֨לֶךְ הַצֹּפֶ֜ה אֶל־גַּ֤ג הַשַּׁ֙עַר֙ אֶל־הַ֣חוֹמָ֔ה וַיִּשָּׂ֤א אֶת־עֵינָיו֙ וַיַּ֔רְא וְהִנֵּה־אִ֖ישׁ רָ֥ץ לְבַדּֽוֹ:
וַיִּקְרָ֤א הַצֹּפֶה֙ וַיַּגֵּ֣ד לַמֶּ֔לֶךְ וַיֹּ֣אמֶר הַמֶּ֔לֶךְ אִם־לְבַדּ֖וֹ בְּשׂוֹרָ֣ה בְּפִ֑יו וַיֵּ֥לֶךְ הָל֖וֹךְ וְקָרֵֽב:
וַיַּ֣רְא הַצֹּפֶה֘ אִישׁ־אַחֵ֣ר רָץ֒ וַיִּקְרָ֤א הַצֹּפֶה֙ אֶל־הַשֹּׁעֵ֔ר וַיֹּ֕אמֶר הִנֵּה־אִ֖ישׁ רָ֣ץ לְבַדּ֑וֹ וַיֹּ֥אמֶר הַמֶּ֖לֶךְ גַּם־זֶ֥ה מְבַשֵּֽׂר:
וַיֹּ֙אמֶר֙ הַצֹּפֶ֔ה אֲנִ֤י רֹאֶה֙ אֶת־מְרוּצַ֣ת הָרִאשׁ֔וֹן כִּמְרֻצַ֖ת אֲחִימַ֣עַץ בֶּן־צָד֑וֹק וַיֹּ֤אמֶר הַמֶּ֙לֶךְ֙ אִֽישׁ־ט֣וֹב זֶ֔ה וְאֶל־בְּשׂוֹרָ֥ה טוֹבָ֖ה יָבֽוֹא:
ובפעם השלישית לגבי המרד של יהוא ביהורם בן אחאב:
במלכים ג פרק ט, יז -יח וְהַצֹּפֶה֩ עֹמֵ֨ד עַֽל־הַמִּגְדָּ֜ל בְּיִזְרְעֶ֗אל וַיַּ֞רְא אֶת־שִׁפְעַ֤ת יֵהוּא֙ בְּבֹא֔וֹ וַיֹּ֕אמֶר שִׁפְעַ֖ת אֲנִ֣י רֹאֶ֑ה וַיֹּ֣אמֶר יְהוֹרָ֗ם קַ֥ח רַכָּ֛ב וּֽשְׁלַ֥ח לִקְרָאתָ֖ם וְיֹאמַ֥ר הֲשָׁלֽוֹם:
(וַיֵּלֶךְ֩ רֹכֵ֨ב הַסּ֜וּס לִקְרָאת֗וֹ וַיֹּ֙אמֶר֙ כֹּֽה־אָמַ֤ר הַמֶּ֙לֶךְ֙ הֲשָׁל֔וֹם וַיֹּ֧אמֶר יֵה֛וּא מַה־לְּךָ֥ וּלְשָׁל֖וֹם סֹ֣ב אֶֽל־אַחֲרָ֑י וַיַגֵּ֤ד הַצֹּפֶה֙ לֵאמֹ֔ר בָּֽא־הַמַּלְאָ֥ךְ עַד־הֵ֖ם וְלֹֽא־שָֽׁב:
לגבי נביא נזכר ביחזקאל לג
זיז שדי כתב:צופה_ומביט כתב:זיז שדי כתב:צופה_ומביט כתב:חידה הלכתית:
איזה דבר [המצוי אצל כל אדם ובתדירות די גבוהה] מותר לאבא לעשותו, אבל אסור לאבא לומר לבנו קטן לעשותו, ולא רק מדין חינוך אלא אף מאיסור דאורייתא.
לכתוב תפילין ומזוזות לאחר
לא
תגיד שלא לכך התכוונת....
כדכד כתב:זיז שדי כתב:צופה_ומביט כתב:זיז שדי כתב:צופה_ומביט כתב:חידה הלכתית:
איזה דבר [המצוי אצל כל אדם ובתדירות די גבוהה] מותר לאבא לעשותו, אבל אסור לאבא לומר לבנו קטן לעשותו, ולא רק מדין חינוך אלא אף מאיסור דאורייתא.
לכתוב תפילין ומזוזות לאחר
לא
תגיד שלא לכך התכוונת....
אולי זה באמת לא נכון כי אין איסור לקטן לכתוב סת"ם אלא שלא יוצאים בזה
כדכד כתב:חידה לפורים:
א. שני שמות של גברים מהמגילה באותן אותיות חוץ מאחת.
ב. שני שמות של גברים מהמגילה שהאתיות אותן אותיות אבל בסדר הפוך.
הריני מוסר מודעה לפניכם שבכל חידה שאני שואל אם יש כמה אין זה אומר שלא יהיו עוד כאלה
זיז שדי כתב:כדכד כתב:חידה לפורים:
א. שני שמות של גברים מהמגילה באותן אותיות חוץ מאחת.
ב. שני שמות של גברים מהמגילה שהאתיות אותן אותיות אבל בסדר הפוך.
הריני מוסר מודעה לפניכם שבכל חידה שאני שואל אם יש כמה אין זה אומר שלא יהיו עוד כאלה
א - בגתא ואבגתא.
ב - שתר תרש
זיז שדי כתב:כדכד כתב:חידה לפורים:
א. שני שמות של גברים מהמגילה באותן אותיות חוץ מאחת.
ב. שני שמות של גברים מהמגילה שהאתיות אותן אותיות אבל בסדר הפוך.
הריני מוסר מודעה לפניכם שבכל חידה שאני שואל אם יש כמה אין זה אומר שלא יהיו עוד כאלה
א - בגתא ואבגתא. אריסי ארידי, מהומן ממוכן, בגתא בגתן (בגתנא)
ב - שתר תרש
כדכד כתב:א. זו עדיין לא היתה כוונתי
,ראיתי שלא כתבתי בפירוש - האותיות השוות בשני השמות נמצאות באותו סדר בשני השמות
לכך בגתא/ בגתן עוד יכול להתאים אז אני מוסיף:
האות השונה היא האות הראשונה בכל שם
עזריאל ברגר כתב:יש גם חרבונא (נשלח להביא את ושתי) וחרבונה (זכור לטוב).
וכן הגי והגא.
אלא שבשני הזוגות האלו - ייתכן שזהו אותו האדם בהטיה שונה, כמקובל פעמים רבות בתנ"ך.
כדכד כתב:עוד חידה:
מה המשותף רק למלכים יואש ויאשיהו מלבד האותיות י' א' ש' ושעל שניהם נאמר שפיקחו על בדק הבית של המקדש
חלא בר חמרא כתב:על איזה הלכות אין 'ערוך השולחן'?
זיז שדי כתב:ולכבוד פורים - מבואר בגמרא ששאול גרם להמן שיולד.
מה המכנה המשותף בין שאול להמן.
(רמז ישנו עוד אחד בתנ"ך שעשה כן ולא יכל)
לבנון כתב:זיז שדי כתב:ולכבוד פורים - מבואר בגמרא ששאול גרם להמן שיולד.
מה המכנה המשותף בין שאול להמן.
(רמז ישנו עוד אחד בתנ"ך שעשה כן ולא יכל)
גם אני אהיה מהמתאפקים ורק ארמוז לתשובה.
זיז שדי כתב:לבנון כתב:זיז שדי כתב:ולכבוד פורים - מבואר בגמרא ששאול גרם להמן שיולד.
מה המכנה המשותף בין שאול להמן.
(רמז ישנו עוד אחד בתנ"ך שעשה כן ולא יכל)
גם אני אהיה מהמתאפקים ורק ארמוז לתשובה.
יפה מאוד
האם שמת לב שחוץ מהם אין השורש נמצא כלל כי אם כלפי ה' כמה פעמים בישעיה.
זיז שדי כתב:כדכד כתב:א. זו עדיין לא היתה כוונתי
,ראיתי שלא כתבתי בפירוש - האותיות השוות בשני השמות נמצאות באותו סדר בשני השמות
לכך בגתא/ בגתן עוד יכול להתאים אז אני מוסיף:
האות השונה היא האות הראשונה בכל שם
שתר זתר
זיז שדי כתב:כדכד כתב:א. זו עדיין לא היתה כוונתי
,ראיתי שלא כתבתי בפירוש - האותיות השוות בשני השמות נמצאות באותו סדר בשני השמות
לכך בגתא/ בגתן עוד יכול להתאים אז אני מוסיף:
האות השונה היא האות הראשונה בכל שם
שתר זתר
לבנון כתב:זיז שדי כתב:כדכד כתב:א. זו עדיין לא היתה כוונתי
,ראיתי שלא כתבתי בפירוש - האותיות השוות בשני השמות נמצאות באותו סדר בשני השמות
לכך בגתא/ בגתן עוד יכול להתאים אז אני מוסיף:
האות השונה היא האות הראשונה בכל שם
שתר זתר
זרש תרש
כדכד כתב:עוד חידה
כמה ביתנים שלפניהם גינות מוזכרים במגילה
חצי תשובה: אין שכחה לפני כסא כבודךלבנון כתב:משפט שמופיע בברכה אחת פעמיים (שינוי קטן בלשון), ובפעם השנייה הוא מופיע גם עם ראייה.
במסתרים כתב:חצי תשובה: אין שכחה לפני כסא כבודךלבנון כתב:משפט שמופיע בברכה אחת פעמיים (שינוי קטן בלשון), ובפעם השנייה הוא מופיע גם עם ראייה.
אין שכחה וכו' בא בתחלת ברכת זכרונות וגם בסופה. חצי תשובה לפי שאין שם ראיה.לבנון כתב:כוונת מר
לבנון כתב:כדכד כתב:עוד חידה
כמה ביתנים שלפניהם גינות מוזכרים במגילה
לא מבין מה החידה כאן.
א, ה. ז, ז. ז, ח
זיז שדי כתב:חלא בר חמרא כתב:על איזה הלכות אין 'ערוך השולחן'?
רבית
חלא בר חמרא כתב:זיז שדי כתב:חלא בר חמרא כתב:על איזה הלכות אין 'ערוך השולחן'?
רבית
ויי"נ וע"ז
וכתובות
זיז שדי כתב:לבנון כתב:כדכד כתב:עוד חידה
כמה ביתנים שלפניהם גינות מוזכרים במגילה
לא מבין מה החידה כאן.
א, ה. ז, ז. ז, ח
בפשטות רק ביתן אחד המוזכר שלש פעמים
כדכד כתב:זיז שדי כתב:לבנון כתב:כדכד כתב:עוד חידה
כמה ביתנים שלפניהם גינות מוזכרים במגילה
לא מבין מה החידה כאן.
א, ה. ז, ז. ז, ח
בפשטות רק ביתן אחד המוזכר שלש פעמים
מוזכר שלש פעמים "גנת הביתן"
אבל לי לא נראה שהכוונה לאותו ביתן (השנים האחרונים כן אבל הם לא אותו ביתן של הראשון)
אולם יתכן שטעיתי
ועל כן זו חידה
מי צודק? הרב לבנון ואני או הרב זיז שדי?
לי לא נראה שאסתר הזמינה את אחשורוש למשתה בבית אחשורוש ולכן מסתבר לי שזה לא אותו ביתן ואולי טעיתי
לבנון כתב:משפט שמופיע בברכה אחת פעמיים (שינוי קטן בלשון), ובפעם השנייה הוא מופיע גם עם ראייה.
ובטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית
המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית. כאמור לעשה אורים גדלים כי לעולם חסדו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 303 אורחים