בר ששת כתב:אבל לסברת המחלוקת יש השלכות למעשה.
בברכה המשולשת כתב:אבל מאין לנו שצריך בכלל השלכות ל עשה. האם בגלל דברי הרמב"ם בפיהמ"ש? או בגלל הקדמת חוה"ל?
יקרת קדשו הגיעני בזמנו ולא הי' ראוי להשיב מתרי טעמא א' אחריות דאחריני ובאתרא דרב אב"ד קבוע במקומו לא קבילנא עלי, שנית, הענין עצמו שמות גיטין אני מונע מלהכניס עצמי בדברים שאין להם שורש בש"ס, וגדולי אחרונים אשר מימיהם אנו שותים מלאו גוילים מזה, ובאמת מעיקור דין תורה, אדם החותם עצמו בשטרותיו וחילוף כתב וכל עניניו בשם ידוע, ואם ילוה או יקנה וימכור בשטר בזה השם יתעביד ליה דינא, ואם יכתוב כמו שרגילים לכתוב בגט דמתקרי כך או מכונה כך לא יתקבלו השטרות ההם, וא"כ למה יפסול הגט אם נכתב בזה"ל, אין לך מוכח מתוכו יותר מזה, ואדרבא בלשון שכותבים בגט, אינו ניכר לרוב בני אדם, אך יען כ' בספרים לפי זמניהם כללים ששם שעולה בתורה היא עיקור ואידך מכונה או דמתקרי או שם שנשתנה ע"י חולי וכדומה, עי"ז כבר נתקבל כן בכל התפוצה ויודע שעניני גיטין משונה משארי שטרות, ואם ישונה יוצאי' עליו לעז, וע"ז בנוי כל עניני שמות אנשים ועיירות ונהרים, וקשה בעיני להכניס עצמי ולכלות זמן בחיפוש דברים אלו, אמנם לגדולת הדר"ג המבקש אכתוב דעתי כאשר הייתי עושה אם הי' מעשה כזה בא לפני, אבל לא אכניס עצמי במחלוקת ולעשות סנגורי':
מעיין כתב:וכנראה שטורח החיפוש והעסק בשמות גטין [כיון שכל הדיון נסתבבה רק במקרה, כדבריו ז"ל] לא מיחשב בדרגא שוה עם חיפוש ועסק בשאר חלקי התורה?
בברכה המשולשת כתב:אבל מאין לנו שצריך בכלל השלכות ל עשה. האם בגלל דברי הרמב"ם בפיהמ"ש? או בגלל הקדמת חוה"ל?
אברך כולל כתב:בברכה המשולשת כתב:אבל מאין לנו שצריך בכלל השלכות ל עשה. האם בגלל דברי הרמב"ם בפיהמ"ש? או בגלל הקדמת חוה"ל?
היכן הרמב"ם הנ"ל?
אברך כולל כתב:אם כן, הרי אין לזה כל קשר לעניננו
בברכה המשולשת כתב:אברך כולל כתב:אם כן, הרי אין לזה כל קשר לעניננו
נכון. זו בדיוק היתה כוונתי.
כתר"ה כתב תהיה על עיסוק בדינים דרבנן שאין להם נפק"מ.
אני הקטן שאלתי מה המקור לכך שצריך נפק"מ- והבאתי את שני המקורות היחידים שאני הקטן מכיר.
כתר"ה כתב שהמקורות לא נוגעים לדבריו.
אם כן- הדרא קושיא לדוכתא- מה המקור שצריך נפק"מ לשם מצוות ת"ת?
אברך כולל כתב:תן סיבה אחרת
הוגה כתב:אברך כולל כתב:תן סיבה אחרת
מע"כ מניח הנחה ושואל שאלה,
ואולי גם לא מקיימים ת"ת בלימוד סדר קדשים כי זה לא שייך היום?
אברך כולל כתב:הוגה כתב:אברך כולל כתב:תן סיבה אחרת
מע"כ מניח הנחה ושואל שאלה,
ואולי גם לא מקיימים ת"ת בלימוד סדר קדשים כי זה לא שייך היום?
כבר הבהרתי דעתי למעלה שהתורה שבכתב היה גופה תורה. אבל תורה שבע"פ כשכל ענינה לבאר ולהדריך איך לקיים המצוה של תורה, א"כ כשאין בה נפ"מ כלל לכאו' ל"ה תורה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 745 אורחים