ממזרח שמש כתב:לפי חשבון, אמור להיות תלייתו 68 שנה לפני החורבן.
1955 פחות 2023 = 68
תתכ"ח שנת החורבן.
צופה_ומביט כתב:אא"ט כתבו ראשונים [רמב"ן בויכוח, ועוד] שיש"ו האמיתי נתלה כ-200 שנה לפני הזמן שמייחסים אליו הנוצרים, עיי"ש.
קמנו ונתעודד כתב:צופה_ומביט כתב:אא"ט כתבו ראשונים [רמב"ן בויכוח, ועוד] שיש"ו האמיתי נתלה כ-200 שנה לפני הזמן שמייחסים אליו הנוצרים, עיי"ש.
יש לעיין אם הדברים נאמרו רק לצורך הוויכוח ואכמ"ל.
לייבעדיג יענקל כתב:מאידך, במס' ע"ז (טז, ב ויז, א) מבואר שרבי אליעזר (שחי בדור החורבן) שמע מתלמיד של יש"ו הנוצרי דרשה שלימדו רבו.
אראל כתב:וכן 'תלמיד אחד מתלמידי ישו הנוצרי', לא מוכרח כלל שאותו תלמיד היה ממש תלמידו, יתכן שהכונה שהולך בדרכיו ולומד שיטתו,
צופה_ומביט כתב:ועכ"פ בוודאי שאין בזה כדי לסתור את דברי חז"ל שהיה תלמיד ממש של ר"י בן פרחיה, וסיפרו על זה מעשה מפורט.
השעיר החיי כתב:כמה תיקונים להודעות דלעיל:
ישו לא נולד בשנת אפס למניינם (אין בכלל שנת אפס) הוא נולד כמה שנים קודם לכן
החורבן כידוע היה בשנת 70 למניינם ולא כמבואר בגמרא.
ולמה זאת
בכלל היסטוריה מגמרא (כאשר מדברת על העבר) לא למדינן, כידוע סדר עולם לא דייק בשנות הבית הראשון והשני ולא בשלטון רומי יון וחשמונאים (למרות שבזה די קרוב).
ולעניין חנוכה יש אפילו מחלוקת בחז״ל אם יוחנן וינאי היו שני מלכים שונים או אותו אחד..
לעניין מניין השנים - הגמרא הגאונים והראשונים מנו למניין בית סלאוויקוס הרשעים הארורים בלי לחשוש דווקא להשתמש בשנות הבריאה.
זאב ערבות כתב:הערת אגב לאשכול, ראשית, מה התועלת המעשית היום מלידע מה תאריך לידתו ותלייתו, מן הסתם לאלו ששומרים על ליל ניטל, אך גם לגבי זה יש מחלוקת שכן תלוי בשינוי הלוחות ואז צריך להחמיר כשני השיטות, בהנחה שהן בכלל נכונות. ותמוה מה ששומרים את תאריך לידתו לפי הלוח הכללי היום, ומה לנו וללוח הכללי? (יתכן שכן, אני רק שואל).
פילווישוק כתב:ראה מאמר הר"י גולדהבר בקובץ עץ חיים י"ג עמוד י"ז.
פילווישוק כתב:ראה מאמר הר"י גולדהבר בקובץ עץ חיים י"ג עמוד י"ז.
השעיר החיי כתב:החורבן כידוע היה בשנת 70 למניינם ולא כמבואר בגמרא.
ממזרח שמש כתב:השעיר החיי כתב:כמה תיקונים להודעות דלעיל:
ישו לא נולד בשנת אפס למניינם (אין בכלל שנת אפס) הוא נולד כמה שנים קודם לכן
החורבן כידוע היה בשנת 70 למניינם ולא כמבואר בגמרא.
ולמה זאת
בכלל היסטוריה מגמרא (כאשר מדברת על העבר) לא למדינן, כידוע סדר עולם לא דייק בשנות הבית הראשון והשני ולא בשלטון רומי יון וחשמונאים (למרות שבזה די קרוב).
ולעניין חנוכה יש אפילו מחלוקת בחז״ל אם יוחנן וינאי היו שני מלכים שונים או אותו אחד..
לעניין מניין השנים - הגמרא הגאונים והראשונים מנו למניין בית סלאוויקוס הרשעים הארורים בלי לחשוש דווקא להשתמש בשנות הבריאה.
מניינם התחיל א"כ בשנת ג' תש"נ ?
למה התחיל אז ?
ממזרח שמש כתב:מניינם התחיל א"כ בשנת ג' תש"נ ?
למה התחיל אז ?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 351 אורחים