ישראל הר כסף כתב:עדיף לנסות לרומם את המציאות בה אנו חיים, מאשר לרומם את הדף עליו כתובים הדברים, וככה לשמוח שאנחנו טובים.
חכם באשי כתב:מה זו החוברת הזו. תחכימו נא את הבור.
והיכן ניתן להשיגה?
ישראל הר כסף כתב: כתיבה מדהימה וריקה.
שיבר כתב:בין יתר הפנינים הפזורים בספר נחמד זה, מובא בו גם את אחד מק"ן הטעמים למנהג אכילת "פיצוחים" (פאפיטעס בלע"ז) בשבת - והוא שמלבד שמם שמורה על כך, גם אכילתם גופא אומרת שירה... מזמור שיר ליום השבת...
בורגני בורגני כתב:אם אנחנו לא נרגיש שבת מהי , מה נמכור לחילונים ונאמר "שבת מקור הברכה" ולא הולכים למחללי שבת וכו וכו וכו בלה בלה בלה...
ברור שעם השקעה קבועה בהכנה ( גשמית ורוחנית) לשבת מרגישים שבעס קוידעש, ואגב האבא של שבת זה האדמור בעל נתיבות שלום.
שבת שלום.
אגב, עדיין לא גילה אף אחד את אוזני מיהו מחבר הספר הנדון באשכול. אולי מוכן מישהו לספר לי?
שומר מסורת כתב:שם מחבר הספר מופיע בשם המחבר באוצר החכמה!
הפלא ופלא כתב:אגב, עדיין לא גילה אף אחד את אוזני מיהו מחבר הספר הנדון באשכול. אולי מוכן מישהו לספר לי?
יעי' כבודו באוצר
ישראל הר כסף כתב:לזקן פלא גדול עליך בדבריך על הנתיבות שלום. אני מניח שלא הבנתי את דבריך, אחרת גם כאן יכתבו עליך, והנה אני כותב שפערת פיך על גדולים. רח"ל.
בורגני בורגני כתב:ואגב האבא של שבת זה האדמור בעל נתיבות שלום.
תולדות אדם כתב:בורגני בורגני כתב:ואגב האבא של שבת זה האדמור בעל נתיבות שלום.
מבלי להמעיט בהוא זה מחשיבותו של הנתיבות שלו' זצ"ל, אשר ספריו הנמכרים באלפי עותקים (!) מעידים על יקרתם, נראה לי שהכינוי "אבא של שבת" קצת חורג מהפרופורציה, קח נא לדוגמא את ספרי אדמור"י קאסוב-ויזניץ וראה את אש הקודש של השבת הבוערת בין הדפים, ומה עם "סידורו של שבת"? ועוד רבות. ושוב כבודו של הנתב"ש במקומו מונח אשר השכיל להטעים לנו בדרונו השפל והמבובל את טעמו המתוק של השבת ע"י כתיבתו המיוחדת, רק כוונתי שכדאי להיזהר בחלוקת תוארים כי כבר אחז"ל "מתוך שבחו בא לידי גנותו".
זקן ששכח כתב:הבה נתקן בעל נתיבות שבת שלום. ואין דברי מכוונים כלפי האיש, אלא כלפי הפסטיבל הבלתי פוסק בחודשיים האחרונים עד לשולי שוליה של העיתונות החרדית. (העיתון משפחה פספס בשבוע היארצייט מלהביע גודל יקרת, ושבוע אח"כ הביא כתבה לפיצוי, בה כתב שוטה אחד להשוות לאותו ספר עם כמה מספרי גדולי עולם...).
חיים כתב:זקן ששכח כתב:הבה נתקן בעל נתיבות שבת שלום. ואין דברי מכוונים כלפי האיש, אלא כלפי הפסטיבל הבלתי פוסק בחודשיים האחרונים עד לשולי שוליה של העיתונות החרדית. (העיתון משפחה פספס בשבוע היארצייט מלהביע גודל יקרת, ושבוע אח"כ הביא כתבה לפיצוי, בה כתב שוטה אחד להשוות לאותו ספר עם כמה מספרי גדולי עולם...).
דברים תפלים!
מה המניע שלך?
או מה מציק לך?
זקן ששכח כתב:חיים כתב:זקן ששכח כתב:הבה נתקן בעל נתיבות שבת שלום. ואין דברי מכוונים כלפי האיש, אלא כלפי הפסטיבל הבלתי פוסק בחודשיים האחרונים עד לשולי שוליה של העיתונות החרדית. (העיתון משפחה פספס בשבוע היארצייט מלהביע גודל יקרת, ושבוע אח"כ הביא כתבה לפיצוי, בה כתב שוטה אחד להשוות לאותו ספר עם כמה מספרי גדולי עולם...).
דברים תפלים!
מה המניע שלך?
או מה מציק לך?
חיים, אם החלטת לצעוד בעקבותי, אשתדל בע"ה לספק לך עוד סיבות לכך. ותודה רבה על ההתייחסות ותשומת הלב, אתה ממש מחמם לי את הלב.
בצלאל כתב:ואם בקהל עדת ירושלים עסקינן, אביא מה ששמעתי מפי איש אמת שהיה במירון בשבת לך לך להנאתך ולטובתך, וראה שבשעה שהביאו בשעת הסעודה את סיר החמין המהביל רכוב על גבי עגלה אל תוך אולם הסעודה, פצחו הכל בבת אחת בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף". ראו כמה אוהבים בני את השבת.
ואם הבאתי דברי איש אמת, אגרור אגב הכי את מה שראיתי בעיני. פעם אחת אמרו בפניו של אותו ת"ח שבירושלים שאדמו"ר פלוני אמר בשעת ה"תורה" בעת עריכת השולחן הטהור, ששבת ר"ת שטריימל במקום תפילין, והשיב להם על אתר: שטותים במקום תורה. ודפח"ח.
בן_מנחם כתב:אם מגיעים כבר לתגובות מעין אלו חייבים למחוק את האשכול, לדעתי בכל אופן.
בצלאל כתב:
ואם בקהל עדת ירושלים עסקינן, אביא מה ששמעתי מפי איש אמת שהיה במירון בשבת לך לך להנאתך ולטובתך, וראה שבשעה שהביאו בשעת הסעודה את סיר החמין המהביל רכוב על גבי עגלה אל תוך אולם הסעודה, פצחו הכל בבת אחת בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף". ראו כמה אוהבים בני את השבת.
זקן ששכח כתב:בצלאל כתב:
ואם בקהל עדת ירושלים עסקינן, אביא מה ששמעתי מפי איש אמת שהיה במירון בשבת לך לך להנאתך ולטובתך, וראה שבשעה שהביאו בשעת הסעודה את סיר החמין המהביל רכוב על גבי עגלה אל תוך אולם הסעודה, פצחו הכל בבת אחת בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף". ראו כמה אוהבים בני את השבת.
בצלאל, האם אתה בטוח שהיה זה בשעה שרבם נוכח עמהם? זה נשמע כל כך הזוי עד שאני מבין את כעסו של זה שביקש למחוק את הדברים.
ישראל הר כסף כתב:האמת שאני לא הייתי נבהל מכזה סיפור בכלל, לכולנו יש 'יציאות' נחמדות וליצנות שנופלת עלינו מידי פעם, אני בטוח שאם הייתי יושב שם זה לא היה צורם לי, אולי זה לא מה שמתואר על השבת הנפלאה והמרוממת שעברה עליהם, אבל מה קרה- זה עבירה, לכם זה לא היה קורה? אין אצלכם אף פעם איזה תלוצצות קטנה, מה קרה? על מה הבהלה והכעס וההסברים וההתנצלויות, יושבים קבוצה- ועוד שהיא קבוצה סגורה, והיתה להם 'יציאה', שיהנו.
פשוט לא הבנתי את הנושא. לא הייתם פעם בישיבה? אז לנו עכשיו זה לא קורה כי אנחנו כבר לא עם אותה קבוצה כנהוג בין החסידים וכד' אבל אם הייתי נשאר עם אותם חברים גם בגיל מאה הייתי מרגיש טוב עם בדיחות כאלה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 587 אורחים