מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
בנשק
הודעות: 123
הצטרף: ב' יוני 07, 2010 8:12 pm

'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

הודעהעל ידי בנשק » ד' אוגוסט 04, 2010 7:34 pm

יומא ל"ה ב':
'אמרו עליו על רבי אלעזר בן חרסום שעשתה לו אמו כתונת משני ריבוא ולא הניחוהו אחיו הכהנים ללובשה מפני שנראה כערום', והוא מהתוספתא שם סוף פ"א, עי"ש.

ובירושלמי שם: מה עשה? מילא אותה ר"א בן חרסום מים וסיבב את המזבח ז' פעמים, ע"כ.
ועי' פנ"מ שם ופירושו דוחק.

שמא מי מחכמי הפורום יבאר פשר דברי הירושלמי?

תולדות אדם
הודעות: 444
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:12 pm

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

הודעהעל ידי תולדות אדם » ד' אוגוסט 04, 2010 11:08 pm

ומה רע בפי' קרבן העדה?

בנשק
הודעות: 123
הצטרף: ב' יוני 07, 2010 8:12 pm

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

הודעהעל ידי בנשק » ה' אוגוסט 05, 2010 12:28 am

גם הוא קשה.

עושה חדשות
הודעות: 12739
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' נובמבר 13, 2020 12:00 pm

מענין לענין אכתוב כאן דבר נאה מאד ששמעתי מחכ"א -
רש"י ביומא שם מפרש ב' ריבוא מנה. וצ"ע מה הכריחו לזה, ולמה לא פירש ב' ריבוא דינרים שהם מאתיים מנה, ותהיה הכתונת של ר"א בן חרסום כפולה מהכתונת של ר"י בן פאבי, אבל לא בהפרש כ"כ גדול (עשרת אלפים דינר לעומת ב' מליון). אמנם בעירובין דף פו ע"א מבואר דמי שיש לו אלף ספינות בים וביבשה לא ראוי לו ללבוש בגד של מאתיים מנה אלא חשוב יותר, והרי ביומא שם מבואר דכן היה לאביו של ר"א בן חרסום.

לוצאטי
הודעות: 710
הצטרף: א' נובמבר 07, 2010 1:41 pm

Re: 'מילא הכתונת מים': ביאור דברי הירושלמי.

הודעהעל ידי לוצאטי » ו' נובמבר 13, 2020 12:50 pm

נראה שמילא מים כדי להראות שהיא אטומה וממילא אין בשרו נראה מתוכה ואך דמיון הוא.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: עבודת לוי ו־ 489 אורחים