מתעמק כתב:שפתי הרב אזור אליהו ברור מללו, שענין הגאולה בדרך הטבע היא בעת אשר יבינו וידעו שגם הטבע כולה בידי הקב"ה, כלומר שאין שום טבע כלל, וחפרה הלבנה ובושה החמה וכו'. (ואף אם לא בעת הנסים הטבעיים, אך לכה"פ ביום המחרת, יום ה"ונוח" כבמגילת אסתר, עיין שם).
דברי המגן אברהם אינם שייכים כלל לניד"ד (אין הספר לפני, אבל כך בזכרוני), הרי מבאר שם ששבע מכות הראושנות (דם-ברד) היו בדרך הטבע, כלומר מכח ז' מדות חסד-מלכות, משא"כ ג' מכות אחרונות היו ממוחי חב"ד, ושחג"ת נהי"ם בגדר טבע, ולעומת חב"ד נקרא חוץ לדרך הטבע, וע"ז מוסיף שגאולה העתידה תהי' בדרך הטבע. אתאן לדידן שגאולה העתידה תהיה בדרך הטבע כערך מכות הראשונות שבמצרים. (אני מודע לכך שהראיה מדברי המגן אברהם הובא ע"י הבילגורייער רב, אך בכל זאת לא הבנתיה).
(ולסיום, תוארים גדולים ומופלגים מבלבלים את הענין. גם אני הקטן מתחשק לי לפעמים לכתוב תוארים כהגאון או הקדוש וכדומה, אך אני מתאפק כדי לשעבד את הנידון לדברים שבשכל ולא לדברים שבהרגש)
בית שביעי כתב:א"א להתעלם מהאברבנאל שמבאר כל המכות שהיה בדרך הטבע שכיון שהסריח המים באו צפרדעים ומהתרעלות האויר באו הכנים וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 609 אורחים