מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

דעת הגר"א והמש"ח: ימות המשיח-בעתה ואחישנה, שני יעודים שונים!

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
מגיב ומניב
הודעות: 286
הצטרף: ג' יוני 29, 2010 12:39 am
מיקום: בני ברק

דעת הגר"א והמש"ח: ימות המשיח-בעתה ואחישנה, שני יעודים שונים!

הודעהעל ידי מגיב ומניב » ד' אוגוסט 11, 2010 8:24 am

בספר משך חכמה בפרשתינו, וז"ל: והנה יש שתי אופני גאולות, האחת בעתה שזה אם לא זכו, ואז יתקיים ואת רוח הטומאה אעביר וכו' וגר זאב עם כבש...והאחת דאחישנה, והיא כאשר יזכו ויהיה דור שכולו זכאי ואז יהיה עולם כמנהגו נוהג ואין בין אלא שעבוד מלכויות בלבד, עכ"ל.

ובאמת זה חידוש גדול מאוד, אבל מצינו זאת כבר בשם רבינו הגר"א (ביאורי אגדות ברכות לד,ב: אבן שלמה יא,ו) דאמנם לא נחלקו ר' יוחנן ושמואל בסנהדרין צא,א, אלא כ"א דבר על זמן אחר, כי שני ימות המשיח הן, בתחילה ימות משיח בן יוסף, ואז אין החילוק בין עוה"ז לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות, ואם זכינו היה מתחיל מתחילת האלף החמישי כמ"ש בע"ז ז,א ב' אלפים ימות המשיח, וע"ז אמרו בסנהדרין צח,א זכו אחישנה. ואח"ז באלף הששי כשיבוא הזמן 'בעתה' יבוא עשו עם גוג ומגוג ויפלו כולם ביד משיח בן דוד, ובימות משיח בן דוד יתקיים מה שנאמר ובלע המות לנצח וגו', וכל יעודי הנביאים, וזה הנקרא לעתיד לבוא, עכ"ד.

האם יש מקור קדום יותר לחילוק יסודי זה?

img770
הודעות: 133
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 11:21 pm
מיקום: brooklin n.y

Re: דעת הגר"א והמש"ח: ימות המשיח-בעתה ואחישנה, שני יעודים שונים!

הודעהעל ידי img770 » ה' אוגוסט 12, 2010 2:10 am

לכאו' מה שכותב במשך חכמה, לפי מה שכתבת, הוא תמוה מאד, אם זכו יהיה עולם כמנהגו, ולא לא זכו אזי יתקיימו כל ייעודי הגאולה? לכאו' צ"ל להיפך.
ועוד, לכאו' משמע מהגר"א שמדבר על ב' תקופות, ולא שני אופנים שונים.

ויש להאריך בזה עוד הרבה "אך כל הספרים מלאים בדבר זה", והרוצה יצא וילמד.

מנחם
הודעות: 204
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 7:32 pm
מיקום: מודיעין עילית

Re: דעת הגר"א והמש"ח: ימות המשיח-בעתה ואחישנה, שני יעודים שונים!

הודעהעל ידי מנחם » ה' אוגוסט 12, 2010 10:18 am

ע"כ צ"ל דלא פליגי, וכוונת המש"ח דגם אחר 'זכו אחישנה' דהוי בבחינת עכ"נ איכא בחינת 'בעיתה' ואכמ"ל.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 772 אורחים