ברסלב כתב:בזמנו ראיתי ספר שמביא כחמישים נוסחאות שונות, אך רבי לוי יצחק בן שרה סאסא ז"ל בחר בנוסח הזה דייקא, והבטיח הצלחה למי שאומרו. ואין בודקים מן המזבח ולמעלה.
וכל מה שכתבו עליו להקשות איך יתכן להאמין גם בשלוש עשרה עיקרים שלך וגם בנבואת משרע"ה וגם בתחיית המתים, כבר המשכילים שר"י גיחכו מזה. וחבל שממחזרים שוב ושוב את מה שהם האפיקורסים טענו.
יתכן שכבר נכתב משמו של רבי ליבער הגדול זי"ע אך איני בטוח בזה.
וחלילה לנו לשנות כפי שעשו כמה סידורים לאחרונה.
ישבב הסופר כתב:כן בקובץ באו"י כתב בחור בשם אברהם צבי קליין מכתב בנוגע לגאט פון אברהם. והוא שקיל וטרי טובא בענין הכפילות שיש בו, ז"א "מאמין צו זיין בשלשה עשר עקרים שלך, ובגאולה קרובה ובנבואת משה רבינו אמן סלה". כלל, וחזר ופרט. וכן הרבה.
והוא מנסה להעמיק ולמצוא חשבון והסבר לכפילות. לדעתי קצת מגוחך לדון בזה, תפילה זו שייכת לזאנר "תחינות", שיש מהם מספר גדול מאוד, בלשון אשכנז. חושבני שאם נבקש ביניהם, נמצא כפילויות כאלו בכל אחת מהם. וכך דרכן של תחינות אלו, שנשים צדקניות נהגו לאומרן בלשון זשארגון. אחד מהם, שמתחיל ג-ט פון אברהם, נהג לרוי"צ לאומרו.
חכם באשי כתב:מקודם כתבת שיש חמישים נוסחאות, ועכשיו 'רק' עשרים וחמשה. להיכן נעלמו היתר?
חכם באשי כתב:סליחה,
ל'ברסלב' יש איזה ניק עם 'ספרים', חשבתי שזה אתה.... כי ב'ברסלב' הוא כתב: "כחמישים נוסחאות": viewtopic.php?f=7&t=10494&view=unread#p98112
עכ"פ, סליחה ומחילה.
ברסלב כתב:יסלחו לי רבנים שלא קראתי את כל האשכול ביסודיות, אך אני החזקתי ספר של משכיל אחד ושם הוא מביא 52 גירסאות שהיו לפני רבי יצחק בן שרה סאסא ז"ל.
ואין לי את הפנאי כרגע להאריך מדוע בחר בגירסה זו דווקא מאמין צו זיין בי"ג עיקרים וכו' וכן בתחיית המתים ובנבואת משה רבינו עליו השלום.
ואני חוזר ואומר, עסקתי בזה בזמנו הדק היטב, ואין כל היתר לשנות מהנוסח שקבע רבי לוי יצחק זי"ע
בברכה ברסלב
פניני כתב:כמדומה לי שר' יחיאל גולדהבר כתב בענין זה במנהגי הקהילות
הצעיר באלפי כתב:בספה"ק דרך פיקודיך מצוה ל' מזהיר שגם אמירת כינוי של קב"ה בלשון לע"ז כגון "גאט" הוא אסור, וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
משה פרץ כתב:הצעיר באלפי כתב:בספה"ק דרך פיקודיך מצוה ל' מזהיר שגם אמירת כינוי של קב"ה בלשון לע"ז כגון "גאט" הוא אסור, וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
ראה בס' שלמא בעלמא
הצעיר באלפי כתב:משה פרץ כתב:הצעיר באלפי כתב:בספה"ק דרך פיקודיך מצוה ל' מזהיר שגם אמירת כינוי של קב"ה בלשון לע"ז כגון "גאט" הוא אסור, וציין דאף שמדברי הש"ך עולה להקל, אך רבו עליו החולקין ע"ש.
ויש לעיין, דהרי מנהג העולם אינו להחמיר בזה כלל, וא"כ על איזה פוסקים סמכו ?, ומיהו החולק ע"ד הש"ך ?
(כמובן שאין הכונה באומרו תוך תפילה, כגון בתפילה הנזכרת, אלא הכונה הוא למשל, ראובן אומר לשמעון, האם אמרתם כבר תפילת ג-ט פון אברהם וכו', שהרי אין באמירה זו שום צורך וכו' וצ"ע)
ראה בס' שלמא בעלמא
הספר נמצא באוצר ? או ?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 445 אורחים