עמוד 4 מתוך 5

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:34 pm
על ידי מקדש מלך
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל נאמר סלחתי כדבריך ואילו חטא המרגלים לא נסלח, כי בחטא העגל הם חיפשו ובקשו רוחניות, אבל בחטא המרגלים בכייתם היה על סיבות גשמיות.
לפו"ר לא מצאתי בספר.

ומה נעשה ש"סלחתי כדבריך" נאמר דווקא בחטא המרגלים ולא בחטא העגל (וכבר עמדו בדברי רש"י שכתב ביו"כ אמר לו הקב"ה סלחתי כדבריך)?
אבל אולי כוונת האימרה שמכל מקום נענשו במיתה, מה שאין כן בעגל, וצ"ע.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:35 pm
על ידי א מבקש
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל...

אני מכיר ווארט אחר של הרבי מקאצק על חטא העגל. היהודים דאגו למשה, ומלאך המוות הראה להם את מיטתו, ולכן חיפשו משה חדש. אמנם לאחר עשיית העגל אמרו 'אלה אלוהך ישראל' רח"ל, והתמיהה היא האם חיפשו רבי או שמא אייבישטער. ותירץ הרה"ק מקאצק דכשהרבי הוא עגל הופכים אותו לאייבישטער.
מעניין אם זה מובא בספר?!

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:39 pm
על ידי בית הגנזים
מקדש מלך כתב:ומה נעשה ש"סלחתי כדבריך" נאמר דווקא בחטא המרגלים ולא בחטא העגל (וכבר עמדו בדברי רש"י שכתב ביו"כ אמר לו הקב"ה סלחתי כדבריך)?
אבל אולי כוונת האימרה שמכל מקום נענשו במיתה, מה שאין כן בעגל, וצ"ע.

כדבריך כתב בס' בית ישראל להבה עמ' קיב הערה קנו

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:41 pm
על ידי מקדש מלך
בית הגנזים כתב:
מקדש מלך כתב:ומה נעשה ש"סלחתי כדבריך" נאמר דווקא בחטא המרגלים ולא בחטא העגל (וכבר עמדו בדברי רש"י שכתב ביו"כ אמר לו הקב"ה סלחתי כדבריך)?
אבל אולי כוונת האימרה שמכל מקום נענשו במיתה, מה שאין כן בעגל, וצ"ע.

כדבריך כתב בס' בית ישראל להבה עמ' קיב הערה קנו

ברוך שכיוונתי...

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:42 pm
על ידי צופה_ומביט
מקדש מלך כתב:
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל נאמר סלחתי כדבריך ואילו חטא המרגלים לא נסלח, כי בחטא העגל הם חיפשו ובקשו רוחניות, אבל בחטא המרגלים בכייתם היה על סיבות גשמיות.
לפו"ר לא מצאתי בספר.

ומה נעשה ש"סלחתי כדבריך" נאמר דווקא בחטא המרגלים ולא בחטא העגל (וכבר עמדו בדברי רש"י שכתב ביו"כ אמר לו הקב"ה סלחתי כדבריך)?
אבל אולי כוונת האימרה שמכל מקום נענשו במיתה, מה שאין כן בעגל, וצ"ע.

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=711500#p711500

עיי"ש במה שהבאתי ומיושב בס"ד.

יש רק להוסיף שמכ"מ חטא העגל לא נמחל לגמרי, וביום פוקדי ופקדתי וכו' כל פורענות וכו'. אבל בוודאי ביחס לחטא המרגלים נמחל העגל יותר.
ואין לומר שחטא המרגלים עכ"פ קיבלו העונש כולו מיד ובזה הסתיים העונש, משא"כ חטא העגל ביום פוקדי וכו' כנ"ל, וא"כ אדרבה, חטא המרגלים נמחל יותר, זה אינו כי גם חטא המרגלים משפיע עדיין לדורות, בכיה של חינם קבעה בכיה לדורות ושני חורבנות ועדיין עומד בחורבנו ל"ע.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 9:42 pm
על ידי בית הגנזים
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל נאמר סלחתי כדבריך ואילו חטא המרגלים לא נסלח, כי בחטא העגל הם חיפשו ובקשו רוחניות, אבל בחטא המרגלים בכייתם היה על סיבות גשמיות.
לפו"ר לא מצאתי בספר.

אולי מפני שמופיע ב"קידוש ווערטער" האסורים בפרסום

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 10:02 pm
על ידי צופה_ומביט
א מבקש כתב:
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל...

אני מכיר ווארט אחר של הרבי מקאצק על חטא העגל. היהודים דאגו למשה, ומלאך המוות הראה להם את מיטתו, ולכן חיפשו משה חדש. אמנם לאחר עשיית העגל אמרו 'אלה אלוהך ישראל' רח"ל, והתמיהה היא האם חיפשו רבי או שמא אייבישטער. ותירץ הרה"ק מקאצק דכשהרבי הוא עגל הופכים אותו לאייבישטער.
מעניין אם זה מובא בספר?!

קשה לקבל שכך שאל, וכי לא ראה את רש"י ורמב"ן על אתר? לפי שניהם השאלה בנוסח הנ"ל מעיקרא לא קשיא.

ואולי הכוונה לפי רש"י, דהיינו שהשאלה היתה אחרת: מדוע כשמת משה ביקשו מיד אלוהות? למה לא ביקשו משה אחר? למה לא חיפשו בן אדם אלא לעשות להם פסל מסכה שילך לפניהם?
ועל זה בא התירוץ בסגנון הנ"ל ובאופן שיתאים לשאלה.

למשל: הם ידעו שמשה לא קם ולא יהיה אחר כמוהו, ואז יש שתי אפשרויות: א. לקחת לרבי מישהו גדול אחר, ולקבל ולהסכים שהרבי אינו משה ואינו כמשה, ב. ואם לא מוכנים לקבל אפשרות כזו בשופו"א, ומאידך אין בנמצא כמשה, א"כ א"א לקחת שום אדם לרבי מחמת גדלותו, כי מבחינת גדלותו בודאי אינו כמשה - וכשרוצים דוקא משה אזי גדלותו לא תספיק לקבלו כרבי. ולקחת מי שיקחו ולומר שהוא משה - זה בודאי א"א, כי מיד יראו שאינו כמשה. אז מה נשאר? לעזוב את תחום הגדלות ולעשות אלוהות. וכשעושים אלוהות אזי לוקחים דוקא עגל, ולא אדם גדול שיש מקום לחשוב שלקחוהו בגלל גדלותו ואז שוב יימדד ביחס למשה ולא יעמוד. לכן לוקחים עגל, עשוי כולו מזהב, ורוקדים לפניו, ואומרים שהוא אלוה [וממילא אין לנו השגה וכו'].

משהו כזה.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ש' דצמבר 25, 2021 10:05 pm
על ידי מקדש מלך
ואני שמעתי את ה"ווארט" הזה בשם האדמו"ר ר' יענקל מילר (היארמער רב), והכי מסתברא טפי...

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' דצמבר 26, 2021 12:16 am
על ידי דמשק
מאמת ואמונה המקורי, וכמו"כ הובא בכל מלקטי תורת הרבי מקאצק.

אמת ואמונה.png
אמת ואמונה.png (12.58 KiB) נצפה 6272 פעמים


לא מצאתיו בספר החדש.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' דצמבר 26, 2021 10:47 am
על ידי מקדש מלך
דמשק כתב:מאמת ואמונה המקורי, וכמו"כ הובא בכל מלקטי תורת הרבי מקאצק.

לא מצאתיו בספר החדש.

יתכן שצונזר כל ענינים שבצניעות (מאכן קאליע)?

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' דצמבר 26, 2021 7:54 pm
על ידי עתניאל בן קנז
מקדש מלך כתב:יתכן שצונזר כל ענינים שבצניעות (מאכן קאליע)?

הרבה יותר חריף
'שיחת הילדים' היינו שמשחיתין ז"ל
וכפי שכתב בפירוש "הם מוציאין...'"

בכזה שפה כבר לא משתמשים כיום...

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' דצמבר 26, 2021 8:34 pm
על ידי דמשק
עתניאל בן קנז כתב:הרבה יותר חריף
'שיחת הילדים' היינו שמשחיתין ז"ל
וכפי שכתב בפירוש "הם מוציאין...'"

בכזה שפה כבר לא משתמשים כיום...

גם בזה הם צנזרו את השורה האחרונה שבסוגריים.
אמת ואמונה.png
אמת ואמונה.png (16.2 KiB) נצפה 6071 פעמים

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' דצמבר 26, 2021 10:38 pm
על ידי בית הגנזים
האם יש כאן מי שמבין בתרגומים מאידיש לעברית ויכול לומר האם התרגומים בספר מדוייקים?

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ב' דצמבר 27, 2021 2:22 am
על ידי אותה אבקש
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:יתכן שצונזר כל ענינים שבצניעות (מאכן קאליע)?

הרבה יותר חריף
'שיחת הילדים' היינו שמשחיתין ז"ל
וכפי שכתב בפירוש "הם מוציאין...'"

בכזה שפה כבר לא משתמשים כיום...

'הם מוציאין', לכאורה הכוונה פשוט כי ג' דברים אלו הם שמוציאין את האדם מן העולם כדאי' במשנה שם.
קשה לומר שכוונת 'קאצקער ווארט' לדברים האסורים ממש, הלא שם דרשו התרוממות בקדש עצמך במותר וכו', ובפרט שהב' הראשונים אינם איסורים.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ב' דצמבר 27, 2021 2:59 am
על ידי פנת יקרת
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:יתכן שצונזר כל ענינים שבצניעות (מאכן קאליע)?

הרבה יותר חריף
'שיחת הילדים' היינו שמשחיתין ז"ל
וכפי שכתב בפירוש "הם מוציאין...'"

בכזה שפה כבר לא משתמשים כיום...

זה דמיון שווא של הכותב.
כוונת הדברים כפשוטם, ששלושת הדברים המנויים הם 'מוציאין את האדם מן העולם' וזה סיום הפירוש על דברי המשנה באבות.
תמוה שניתן מקום לשקלא וטריא בעניין כזה שכולו מופרך מן היסוד כאמור.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 1:45 am
על ידי דמשק
בספר אמת ואמונה החדש פרשת משפטים
ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם. דאס איז דיא תורה וואס איך גיב ענק [זו היא התורה שאני נותן לכם]. עכל"ק ודפח"ח.
(שש"ק ח"ב אות שכד)

[בכאן הוא אכן נאמן למקור, אך] מישהו יכול להסביר לי מה הווארט כאן? ומה הדפח"ח?

אמנם בשש"ק מהדו"ח איתא עם תוספת מילה אחת "דאס איז די תורה וואס איך גיב פאר ענק"
שש''ק מהדו''ח.png
שש''ק מהדו''ח.png (25.05 KiB) נצפה 5850 פעמים

וכ"כ בשמו הפני מנחם באוצר מכתבים ח"א מכתב כ'
אוצר מכתבים.png
אוצר מכתבים.png (26.08 KiB) נצפה 5850 פעמים

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 2:05 am
על ידי דמשק
אגב, הפני מנחם כתב מכתב הנ"ל לפני שיצא השש"ק במהדו"ח, כנראה שהוא הבין בפשטות שצריכים להוסיף מילה. [או שיש עוד מהדורה שלא ידוע לי].

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 10:17 am
על ידי פנת יקרת
דמשק כתב:בספר אמת ואמונה החדש פרשת משפטים
ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם. דאס איז דיא תורה וואס איך גיב ענק [זו היא התורה שאני נותן לכם]. עכל"ק ודפח"ח.
(שש"ק ח"ב אות שכד)

[בכאן הוא אכן נאמן למקור, אך] מישהו יכול להסביר לי מה הווארט כאן? ומה הדפח"ח?

אמנם בשש"ק מהדו"ח איתא עם תוספת מילה אחת "דאס איז די תורה וואס איך גיב פאר ענק"

וכ"כ בשמו הפני מנחם באוצר מכתבים ח"א מכתב כ'

שפת אמת פרשת משפטים שנת תרל"ד:
"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם. אא"ז מו"ר ז"ל הגיד בשם הרב מפרשיסחא ז"ל שיהיו משפטי ה' קודם חיות האדם. וזה לפניהם. והוא עניין הקדמת נעשה לנשמע וכו'.. וכן צריך להיות ציווי השי"ת קודם לשכל האדם וזהו לפניהם כנ"ל." (ע"כ)

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 10:31 am
על ידי צופה_ומביט
"פאר" ענק הוא הוספה דמוכח פשוט מצד התרגום הנכון. "ענק" לחוד הוא "אתם/לכם", אבל בפסוק כתוב "לפניהם" ולא "הם/להם".

מה שכן, היא גופא לא הבנתי. איך תרגמו "לפניהם" כמו היה כתוב "לפניכם".

גם לא הבנתי איך "אשר תשים" מתורגם "איך גיב" [אני נותן].

ואדרבה, לפי מה שהובא ההסבר הכוונה בעיקר שהאדם - [כעבודה, כבחירה, כמסקנה של אמונה/דעת] - הוא שישים את ציוויי התורה "לפניו" ולא "אחריו". וא"כ "אשר תשים" דיקא, ולא "איך גיב - אני נותן".

לגבי עצם הדפח"ח, אין אני כדאי להציע הסברים אחרי שבעלי המסורת בכך אמרו את דברם, אבל כניתן להידרש:

הנה הציוויים שמיד אחרי מתן תורה, שעוסקים בקודש, עשיית מזבח ושכינה עליו והזהירות בו, נאמרו בלשון יחיד, תעשה, זבחת, תעלה. והציוויים של פרשת משפטים שעוסקים בבין אדם לחבירו, גזל ורציחה וכו' נאמרו בלשון רבים, "תשים לפניהם". היינו שגם הפשוט מישראל [שפונים אליו בלשון יחיד, "דו"] שייך לקודש ולהשראת שכינה, וגם החשובים בישראל [שפונים אליהם בלשון רבים, "ענק"] שייכים לכל שחיתות מוסרית. לכן כתבה התורה בלשון זה, לאפוקי וכו'.
אם כנים הדברים, ובהינתן החריפות של קוצק, היה מקום לומר שהתכוון עוד לומר שדוקא אצל מי שאוחז עצמו יהודי פשוט, "דו", יש התעלות בקודש, ואצל מי שאוחז עצמו יהודי חשוב, "ענק", יש רק שחיתות.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 10:53 am
על ידי סגי נהור
צופה_ומביט כתב:"פאר" ענק הוא הוספה דמוכח פשוט מצד התרגום הנכון. "ענק" לחוד הוא "אתם", אבל בפסוק כתוב "לפניהם" ולא "הם".

בעניננו צ"ל: לכם.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 10:59 am
על ידי צופה_ומביט
סגי נהור כתב:
צופה_ומביט כתב:"פאר" ענק הוא הוספה דמוכח פשוט מצד התרגום הנכון. "ענק" לחוד הוא "אתם", אבל בפסוק כתוב "לפניהם" ולא "הם".

בעניננו צ"ל: לכם.

נכון, ערכתי בהודעתי הקודמת.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 11:55 am
על ידי פנת יקרת
צופה_ומביט כתב:
סגי נהור כתב:
צופה_ומביט כתב:"פאר" ענק הוא הוספה דמוכח פשוט מצד התרגום הנכון. "ענק" לחוד הוא "אתם", אבל בפסוק כתוב "לפניהם" ולא "הם".

בעניננו צ"ל: לכם.

נכון, ערכתי בהודעתי הקודמת.

לא רחוק מהדמיון הוא לומר שכוונת האמרה בשיח שרפי קודש שממנו המקור, הוא על דרך המובא בספר 'אהל תורה' בשם הרה"ק מקאצק בפרשת משפטים אות עז ע"ש, והוא כפי הנמסר מאת הג"ר יעקב זליג מלובראנץ כמובא שם במקורות שבסוף הספר. ונלאיתי להעתיק.
תוכן הדברים, שהתורה הקדושה היא מותאמת בדיוק לישראל ע"ש, ואולי הוא על דרך המאמר הידוע ישראל קוב"ה ואורייתא חדץ

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 2:50 pm
על ידי דמשק
צופה_ומביט כתב:הנה הציוויים שמיד אחרי מתן תורה, שעוסקים בקודש, עשיית מזבח ושכינה עליו והזהירות בו, נאמרו בלשון יחיד, תעשה, זבחת, תעלה. והציוויים של פרשת משפטים שעוסקים בבין אדם לחבירו, גזל ורציחה וכו' נאמרו בלשון רבים, "תשים לפניהם". היינו שגם הפשוט מישראל [שפונים אליו בלשון יחיד, "דו"] שייך לקודש ולהשראת שכינה, וגם החשובים בישראל [שפונים אליהם בלשון רבים, "ענק"] שייכים לכל שחיתות מוסרית. לכן כתבה התורה בלשון זה, לאפוקי וכו'.
אם כנים הדברים, ובהינתן החריפות של קוצק, היה מקום לומר שהתכוון עוד לומר שדוקא אצל מי שאוחז עצמו יהודי פשוט, "דו", יש התעלות בקודש, ואצל מי שאוחז עצמו יהודי חשוב, "ענק", יש רק שחיתות.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ג' דצמבר 28, 2021 6:09 pm
על ידי אהרן תאומים
ואני חשבתי שהכוונה כך ואכן לכאורה לא צריך להוסיף את המילה "פאר", והכוונה שאף שמדבר ונותן להם תורה בעניני ליקויים שבין אדם לחבירו, אומר להם בחשיבות איך גיב ענק (קצת על בסיס הרעיון של צו"מ) וזה עיקר התורה שד"א קדמה, ולכאורה נכנס ברעיון שהמילים אשר תשים לפניהם מיותרות לגמרי, שהיה יכול לומר ואלה המשפטים כי תקנה וכו'

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ב' ינואר 03, 2022 12:50 pm
על ידי בית הגנזים
האם מה שנכתב בספר ממעונות אריות על קוצק כן מוסמך? או שגם עבר טיפול?

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 2:33 pm
על ידי דמשק
אמת ואמונה החדש עמ' רנג.
סיפר החסיד ר' בעריש טושינער זצ"ל שהיה מסתופף בצל קאצק, שרבינו זצ"ל אמר כי בשמיני עצרת הוא חתימת גזירות הפרנסה. [שיח שרפי קודש ח"ג אות שה]

והנה המקור

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 3:10 pm
על ידי גימפעל
דמשק כתב:אמת ואמונה החדש עמ' רנג.
סיפר החסיד ר' בעריש טושינער זצ"ל שהיה מסתופף בצל קאצק, שרבינו זצ"ל אמר כי בשמיני עצרת הוא חתימת גזירות הפרנסה. [שיח שרפי קודש ח"ג אות שה]

והנה המקור

זה שיש שינויי לשון בין אמת ואמונה לבין שש"ק הוא לא ראיה לעריכה של המו"ל,
תבדוק איך זה בדפוסים הקודמים של אמת ואמונה.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 3:11 pm
על ידי בן מיכאל
דמשק כתב:אמת ואמונה החדש עמ' רנג.
סיפר החסיד ר' בעריש טושינער זצ"ל שהיה מסתופף בצל קאצק, שרבינו זצ"ל אמר כי בשמיני עצרת הוא חתימת גזירות הפרנסה. [שיח שרפי קודש ח"ג אות שה]

והנה המקור

זה אולי מעיד על חוסר דיוק בעבודה או על אינטרס לקצר, אבל לא על צנזורה - לכאורה אין כאן חומר שיש למישהו ענין לצנזר.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 3:17 pm
על ידי בית הגנזים
בן מיכאל כתב:זה אולי מעיד על חוסר דיוק בעבודה או על אינטרס לקצר, אבל לא על צנזורה - לכאורה אין כאן חומר שיש למישהו ענין לצנזר.

מישהו החליט שזה לא מתאים שידעו שהרה"ק ר"ד מקאצק לא התפלל בציבור

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 3:29 pm
על ידי גימפעל
בית הגנזים כתב:
בן מיכאל כתב:זה אולי מעיד על חוסר דיוק בעבודה או על אינטרס לקצר, אבל לא על צנזורה - לכאורה אין כאן חומר שיש למישהו ענין לצנזר.

מישהו החליט שזה לא מתאים שידעו שהרה"ק ר"ד מקאצק לא התפלל בציבור

אני חוזר עוה"פ ההשוואה צריכה להיות בין שני מהדורות אמת ואמונה,
לא ביחס לשש"ק.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 3:32 pm
על ידי בית הגנזים
גימפעל כתב:אני חוזר עוה"פ ההשוואה צריכה להיות בין שני מהדורות אמת ואמונה,
לא ביחס לשש"ק.

רשמו שהמקור הוא שש"ק כלומר שזה לא נדפס באמת ואמונה במהדורה קודמת
..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 4:03 pm
על ידי איש_ספר
בית הגנזים כתב:..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?

כמו?

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 6:02 pm
על ידי קרית מלך
איש_ספר כתב:
בית הגנזים כתב:..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?

כמו?


לב שמחה

בית ישראל

בדיוק השבוע נזקקתי לספר לב שמחה ולא מצאתיו באוצר

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 7:20 pm
על ידי בית הגנזים
איש_ספר כתב:
בית הגנזים כתב:..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?

כמו?

אלפי שנאן מר' אברהם ברסלר

מרפא לשון "על גודל יקרת ערך הפה וקדושתו והחיוב בשמירתו וגודל הפגם וחומר העוון בפגימתו מלוקט מספרי רבוה"ק לבית גור" מר' יעקב ורדיגר תשנ"ב

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 7:40 pm
על ידי בית הגנזים
בית הגנזים כתב:
בן מיכאל כתב:זה אולי מעיד על חוסר דיוק בעבודה או על אינטרס לקצר, אבל לא על צנזורה - לכאורה אין כאן חומר שיש למישהו ענין לצנזר.

מישהו החליט שזה לא מתאים שידעו שהרה"ק ר"ד מקאצק לא התפלל בציבור

ראה אהבת דוד תשס"ז עמ' מג "לרגל עבודתו בעמקות המוח ורגשת הלב, לא היה יכול לצמצם עצמו להתפלל ביחד עם הציבור, רק היה מתפלל ביחד עם אביו השרף הק' שהיה דרכו להתפלל בחדר הסמוך לביהמ"ד"

שם הביא גם הסיפור בשם ר' בעריש טושינער (והמקור שש"ק בלבד) פעם א' ביום שמ"ע, והוא מתפלל כדרכו בחדר מיוחד, פקד עליו אביו השרף הק' וכו'.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 7:49 pm
על ידי איש_ספר
בית ישראל ולב שמחה א"א להכניס מן הטעם הידוע.
אלפי שנאן, נכנס לעדכון 20.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 7:49 pm
על ידי צופה_ומביט
בית הגנזים כתב:ראה אהבת דוד תשס"ז עמ' מג "לרגל עבודתו בעמקות המוח ורגשת הלב, לא היה יכול לצמצם עצמו להתפלל ביחד עם הציבור, רק היה מתפלל ביחד עם אביו השרף הק' שהיה דרכו להתפלל בחדר הסמוך לביהמ"ד"
נותן הבנה במעשה דרבי עקיבא שהיה מקצר ועולה עם הציבור אבל ביחיד וכו', וכלומר שעיקר המדרגה הכתובה כאן היא מה שהיה מסוגל לצמצם עצמו ואת האש לשמור בתוכו ולהתפלל עם הציבור.

שם הביא גם הסיפור בשם ר' בעריש טושינער (והמקור שש"ק בלבד) פעם א' ביום שמ"ע, והוא מתפלל כדרכו בחדר מיוחד, פקד עליו אביו השרף הק' וכו'.
מעניינת ההשוואה לחזו"א שהובא באשכול אחר שכשלא מצא מנין נץ התפלל תפילת יום כיפור בנץ ביחידות.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:04 pm
על ידי סיסטעם
דמשק כתב:יש אימרה ידועה מהרבי מקאצק, למה בחטא העגל נאמר סלחתי כדבריך ואילו חטא המרגלים לא נסלח, כי בחטא העגל הם חיפשו ובקשו רוחניות, אבל בחטא המרגלים בכייתם היה על סיבות גשמיות.
לפו"ר לא מצאתי בספר.


בדקות הראשונות מבארים ווארט הזו:
https://drive.google.com/file/d/1ZG_oyC ... sp=sharing

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 11:59 pm
על ידי חרסון
איש_ספר כתב:בית ישראל ולב שמחה א"א להכניס מן הטעם הידוע.
אלפי שנאן, נכנס לעדכון 20.


אהבת דוד החדש, כמדומה שאיננו.

Re: על ספר אמת ואמונה החדש

פורסם: א' ינואר 09, 2022 11:23 pm
על ידי דמשק
אמת ואמונה המקורי
בן נכר.png
בן נכר.png (23.76 KiB) נצפה 3921 פעמים

לא מצאתי בחדש.