עמוד 34 מתוך 76

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' יולי 26, 2020 2:38 pm
על ידי בברכה המשולשת
אברךפשוט כתב:בספר דגלי אהבה על עץ חיים לר' אברהם מיוחס מפנה כמה פעמים לפירושו על האדרות. האם ידוע למישהו איך קוראים לפירוש זה והאם הוא הודפס? תודה רבה.


גם אני הקטן נשאלתי את זה כעת.
האם יש לאחד מחו"ר אתרא קדישא הדין מידע על זה?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' יולי 26, 2020 3:25 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
אמר לי המקובל ר' אהד תורג'מן שליט"א שיש לבעל דגלי אהבה ביאור על הזהר והוא בכ"י.

מהרי"א ?

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:43 pm
על ידי תם מה הוא אומר
בן איש חי שנה ראשונה פרשת עקב הקדמה
וזכרת את ה' אלהיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל. הנה נודע דאין אומרים לאדם תזכור אלא אם יש דבר שמשכיחו, וכמ"ש רז"ל ע"פ זכור את יום השבת לקדשו זכרהו מדבר אחר שבא להשכיחו, ופירש מהרי"א ז"ל הכונה כי הטבע והמנהג של האדם הוא מחייב שכחה לאדם בהלכות שבת, מפני שהאדם בכל ימי החול הוא עוסק במלאכה שנאסרת בט"ל מיני מלאכות ביום שבת, ומאחר שהוא מורגל בכך בכל ימי השבוע הנה הטבע וההרגל ודאי יביאנו לידי שכחה ביום השביעי, ולכך צריך לעורר בקרבו כח הזכרון להיות זוכר את השבת ופורש:


וכן הוא בבא"ח ש"ש ר"פ יתרו.

וראיתי בספר בא"ח מהדורת רי"ח מזרחי, שכתב לשער הכוונה לר"י אייבשיץ או ר"י אלגאזי או ר"י אברבנאל, ולא מצא, אלא מצא כן אצל הג"ר יעקב קראנץ בעל אהל יעקב (מדובנא) פרשת וישב עמוד שעט בנד"מ.
אלא שדוחק לומר שנפלה ט"ס בשני המקומות בבא"ח (ר"פ עקב וש"ש ר"פ יתרו) שכתב "מהרי"א", ואם כוונתו לרבי יעקב קראנץ הי"ל לכתוב "מהרא"י, דהיינו מה"ר אהל יעקב.
ועל כן צ"ע.
עכ"ד

היש פותר?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 12:49 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
בשאר ספריו בד"כ זה ר"י אייבשיץ.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 2:18 pm
על ידי עושה חדשות
חוזר ושואל

עושה חדשות כתב:מהרש"א בסוכה דף י
"אהובי אחי בדבריך עיינתי והנה תלית דבריך באילן שתחתיו סוכה..."

המהרש"א דן שם עם אחיו, (מי זה?), או שזה ביטוי מושאל בלבד?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 4:50 pm
על ידי אראל
בכתב יד של רב אחד מתחילת שנות הת"ר, שאני מעתיק עתה, מזכיר כתב יד ישן לרב אחד בשם 'מעון אריות' [הנושא, צורת אות הנון ההפוכה בפ' ויהי בנסוע]
יש למישהוא כאן איזה ידיעה ע", מי הוא זה ואי זה הוא ספר 'מעון אריות' או מחברה??

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 4:58 pm
על ידי יהודה בן יעקב
מסכת סופרים עם נחלת אריאל ומעון אריות ריש פרק ו
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... pagenum=53

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 5:29 pm
על ידי ושא_נס
אראל כתב:בכתב יד של רב אחד מתחילת שנות הת"ר, שאני מעתיק עתה, מזכיר כתב יד ישן לרב אחד בשם 'מעון אריות' [הנושא, צורת אות הנון ההפוכה בפ' ויהי בנסוע]
יש למישהוא כאן איזה ידיעה ע", מי הוא זה ואי זה הוא ספר 'מעון אריות' או מחברה??


מן הסתם הוא מתייחס לדברי מהרש"ל בתשובה. יש עמדי קצת מראי מקומות בענין הזה. אם תגלה מי הוא אותו חכם (אפילו באישי) אודה לך מאד ואוכל לצרפו לרשימותיי.

היטב פתרו לך עם הספר הנ"ל דפוס דיהרן פארט תצ"ג. הספר הנ"ל מן הסתם נדפס בהשפעת ספר אחר שנדפס בדומה לו כעשור קודם בעיר אחרת במדינה אחרת באותה יבשת.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' יולי 28, 2020 6:58 pm
על ידי בברכה המשולשת
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אמר לי המקובל ר' אהד תורג'מן שליט"א שיש לבעל דגלי אהבה ביאור על הזהר והוא בכ"י.


תודה רבה

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' יולי 29, 2020 12:24 am
על ידי שיף
יהודה בן יעקב כתב:מסכת סופרים עם נחלת אריאל ומעון אריות ריש פרק ו
https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... pagenum=53
ושא_נס כתב:
אראל כתב:בכתב יד של רב אחד מתחילת שנות הת"ר, שאני מעתיק עתה, מזכיר כתב יד ישן לרב אחד בשם 'מעון אריות' [הנושא, צורת אות הנון ההפוכה בפ' ויהי בנסוע]
יש למישהוא כאן איזה ידיעה ע", מי הוא זה ואי זה הוא ספר 'מעון אריות' או מחברה??

מן הסתם הוא מתייחס לדברי מהרש"ל בתשובה. יש עמדי קצת מראי מקומות בענין הזה. אם תגלה מי הוא אותו חכם (אפילו באישי) אודה לך מאד ואוכל לצרפו לרשימותיי.

יש ספר שלם שיצא ע"ז לפני כמה שנים מהרב יואב טיקוצ'ינסקי

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' יולי 29, 2020 7:20 am
על ידי אראל
שם הספר, אולי?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ו' יולי 31, 2020 4:36 pm
על ידי צולניק
יש היודע מקור לאגדה זו?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ו' יולי 31, 2020 4:41 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ו' יולי 31, 2020 4:44 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 10:36 am
על ידי יהודה בן יעקב
בגליון עיון הפרשה [קעט] כתבו:
אמרו באיכה רבה [א, ג], על הפסוק 'היתה כאלמנה': משל למלך שכעס על מטרונה וכתב לה גיטה ועמד וחטפו ממנה. וכל זמן שהיתה מבקשת לינשא לאחר,
היה אומר לה היכן גיטיך. וכל זמן שהיתה תובעת מזונותיה, היה אומר לה ולא כבר גרשתיך. כך, כל זמן שישראל מבקשים לעבוד עבודה זרה, היה אומר להם הקב"ה 'אי זה ספר כריתות אמכם' [ישעיהו נ, א]. וכל זמן שמבקשים לעשות להם נסים כבתחלה, אומר להם הקב"ה כבר גרשתי אתכם, הדא הוא דכתיב 'שלחתיה ואתן את ספר כריתותיה אליה' [ירמיהו ג, ח].
ופירש הגאון ר' אייזל חריף [בדרושי עמק יהושע], שהמשל הוא למלך שקידש מתחילה את המטרוניתא אף לאחר שיגרשה, ומחמת כן ראוי לחטוף ממנה את הגט, כיון שאין לה רשות לינשא בו לאחר, שהרי היא מקודשת לו לאחר שתתגרש. וכך מתחילה קידש הקב"ה את ישראל אף לאחר שיגרשם, ומחמת כן ראוי לחטוף מהם את הגט. וביאר בזה מה שנאמר [הושע ב, כא-כב]: 'וארשתיך לי לעולם, וארשתיך לי בצדק ובמשפט בחסד וברחמים. וארשתיך לי באמונה וידעת את ה''. שפתח הכתוב וארשתיך לי לעולם, שארשתיך מתחילה אף לאחר שאגרשך. האירוסין הראשונים היו בצדק ובמשפט בחסד וברחמים. וכאירוסי איש ואשה, שהם כדי שתהא לו עזר כנגדו, והוא יפרוש כנפיו עליה. וכך היו האירוסין הראשונים מיציאת מצרים ועד הגלות, כדי שיעשו ישראל צדק ומשפט, וכנגד זה יזכו לחסד ורחמים [ודוגמת מה שתיקנו ביוצר של שבת: 'זכות ומישור לפני כסאו, חסד ורחמים לפני כבודו'. ופירש באבודרהם, שאנו עושים זכות ומישור והם באים לפני כסאו, וחסד ורחמים לפני כבודו ליתן לנו לפי מעשינו].
והאירוסין השניים לאחר שיגרש, הם באמונה לבדה, שכנגדה יזכו לידע את ה'. שאת האירוסין שבזמן הגלות בא חבקוק והעמידן על אחת [חבקוק ב, ג-ד]: 'כי עוד חזון למועד, ויפח לקץ ולא יכזב, אם יתמהמה חכה לו, כי בוא יבוא לא יאחר וגו' וצדיק באמונתו יחיה'.
והטעם שיגרש המלך את המטרוניתא, אף שלא הועילו הגירושין שלא תהא מקודשת לו [שהמקדש אשה מתחילה לאחר שיגרשנה, אין קידושין אלו פועלים
קידושין מחודשים לגמרי, אלא בכח פעולת הקידושין שלא תצא לרשות עצמה בגירושין, דבאותה שעה שהיתה ראויה להיות מגורשת, היא השעה שבה היא
מקודשת, כמבואר בנדרים ל, א ובר"ן שם, ואכ"מ], אלא שהועילו גירושין אלו, כדי לבטל הנישואין שביניהם, שלא חזר ונשאה לאחר שגירשה. וכמו שהמשילו שאם היא תובעת מזונותיה כנשואה, אומר לה המלך כבר גירשתיך, ואינה אלא מאורסת. וכך ישראל זכו להיות בזמן בית ראשון להיות ככלה בבית חמיה, שכבר נשאת והבעל חייב במזונותיה. ובגירושי הגלות חזרו להיות כארוסה, ואין להם תביעה שיעשה הקב"ה עמהם נסים לצרכם.
ולעתיד לבוא יחזרו להיות כנשואה. וכמו שנאמר [הושע ב, יח]: 'ביום ההוא... תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי'. ופירשו בגמ' [כתובות עא, ב] ככלה בבית חמיה ולא ככלה בבית אביה.

אשמח לדעת מקום הדברים בדרושי עמק יהושע.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 10:50 am
על ידי בקרו טלה
יהודה בן יעקב כתב:אשמח לדעת מקום הדברים

נחלת יהושע (בעל מחבר ספר עמק יהושע)
דרוש יב

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 11:09 am
על ידי יהודה בן יעקב
בקרו טלה כתב:
יהודה בן יעקב כתב:אשמח לדעת מקום הדברים

נחלת יהושע (בעל מחבר ספר עמק יהושע)
דרוש יב

יישר כח

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 12:52 am
על ידי איקטורין
הנתיבות שלום בפרשת ואתחנן מביא את דברי הב"א על הפסוק בתהילים ק"ב: "פנה אל תפילת הערער ולא בזה את תפילתם, תכתב זאת לדר אחרון ועם נברא יהלל י-ה", ערער הוא מלשון כערער במדבר שהוא יבש בלא שום לחלוחית והוא העץ היחיד המסוגל להתקיים במדבר הצחיח ועל דרך זה תפלת הערער היא תפלה יבשה בלא שום לחלוחית ורגש והקב"ה פונה אל תפילת הערער ולא בזה את תפילתם שאינו מבזה שום תפילה איזה שתהיה".
מי זה הב"א והיכן?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 1:33 am
על ידי יהודה בן יעקב
איקטורין כתב:הנתיבות שלום בפרשת ואתחנן מביא את דברי הב"א
מי זה הב"א והיכן?

בית אברהם [וינברג, מסלונים] פר' ואתחנן

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 1:54 am
על ידי איקטורין
יהודה בן יעקב כתב:
איקטורין כתב:הנתיבות שלום בפרשת ואתחנן מביא את דברי הב"א
מי זה הב"א והיכן?

בית אברהם [וינברג, מסלונים] פר' ואתחנן


תודה רבה, תבורך.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 3:47 pm
על ידי סדנא דארעא
מהו הספר 'אוצר חכמת הקבלה' מר' אפרים רנשבורג, היכן אפשר לראות?
אוצר חכמת הקבלה.png
אוצר חכמת הקבלה.png (83.27 KiB) נצפה 9415 פעמים

Re: ◆ ס' אוצר חכמת הקבלה ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 3:57 pm
על ידי לבי במערב

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 4:19 pm
על ידי סדנא דארעא
לבי במערב כתב:הספה"ל; גוגל־בּאָקס.

ייש"כ גדול.
אני בדקתי רק באוצר ובה"ב ולכן לא מצאתי.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 3:10 am
על ידי גל של אגוזים
בס' ישא ברכה [מודז'יץ] פ' עקב מביא מהישמח משה בשם החוות יאיר בספרו או"ח, לאיזה ספר הכוונה?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 3:46 am
על ידי בקרו טלה
-

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 3:47 am
על ידי מה שנכון נכון
גל של אגוזים כתב:בס' ישא ברכה [מודז'יץ] פ' עקב מביא מהישמח משה בשם החוות יאיר בספרו או"ח, לאיזה ספר הכוונה?

הפוך. האו"ח בס' חו"י. היינו בעל האור חדש, ר' אליעזר קאליר, בספרו חות יאיר.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 3:56 am
על ידי בקרו טלה
מה שנכון נכון כתב:ר' אליעזר קאליר, בספרו חות יאיר.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 11:24 am
על ידי גל של אגוזים
ייש"כ גדול - אכן לשונו הוא 'האו"ח בס' חוות יאיר'.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 5:59 pm
על ידי יהודה בן יעקב
בספר כהונת עולם סי' קסא [דף ז, ב] כתב:
טור וכתב הראב"ד אם תפש לוה לא מפקינן, וא"א הרא"ש כתב דמפקינן וכו'. מכאן קשה על מהר"ם מינץ בתשובה סי' ק"א והכנסת [הגדולה] בחו"מ סי' כ"ח בהגהת הטור סעיף כ"ה שתלו זה בזה, דלמ"ד חייב לצי"ש לא מפקינן ולמ"ד פטור מפקינן , והרי הרא"ש יוכיח דס"ל דחייב לצי"ש כמתבאר בלשונו פרק איזהו נשך (סי' ה) וכמש"כ מרן ב"י, ועם כל זה ס"ל דאם תפס מפקינן מיניה . וגם הריב"ש בתשו' סי' [שצב ] כתב כן , ולפ"ז צדקו רש"ל [ים של שלמה ב"ק פ"ו סי' ו] והש"ך בחו"מ סי' הנזכר [ס"ק ב] שכתבו דלא כהר"ם מינץ, ושוב ראיתי ממהדורא בתרא להכנסת [הגדולה] חו"מ סי' הנזכר שהביא דברי הריב"ש ורש"ל.

אשמח לדעת מקום הדברים במהדורא בתרא של כנה"ג.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 2:34 pm
על ידי יהודה בן יעקב
יהודה בן יעקב כתב:בספר כהונת עולם סי' קסא [דף ז, ב] כתב:
טור וכתב הראב"ד אם תפש לוה לא מפקינן, וא"א הרא"ש כתב דמפקינן וכו'. מכאן קשה על מהר"ם מינץ בתשובה סי' ק"א והכנסת [הגדולה] בחו"מ סי' כ"ח בהגהת הטור סעיף כ"ה שתלו זה בזה, דלמ"ד חייב לצי"ש לא מפקינן ולמ"ד פטור מפקינן , והרי הרא"ש יוכיח דס"ל דחייב לצי"ש כמתבאר בלשונו פרק איזהו נשך (סי' ה) וכמש"כ מרן ב"י, ועם כל זה ס"ל דאם תפס מפקינן מיניה . וגם הריב"ש בתשו' סי' [שצב ] כתב כן , ולפ"ז צדקו רש"ל [ים של שלמה ב"ק פ"ו סי' ו] והש"ך בחו"מ סי' הנזכר [ס"ק ב] שכתבו דלא כהר"ם מינץ, ושוב ראיתי ממהדורא בתרא להכנסת [הגדולה] חו"מ סי' הנזכר שהביא דברי הריב"ש ורש"ל.

אשמח לדעת מקום הדברים במהדורא בתרא של כנה"ג.

כעת ראיתי כי גם בקצות החושן [סימן כח ס"ק א] כתב כן
כתב הריב"ש (סי' שצ"ב ד"ה ובנדון זה ג"כ) דכל היכא דמחויב לצאת ידי שמים אי תפס מפקינן מיניה והובא בשיירי כנסת הגדולה.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 2:41 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
כן הוא בשערי כנה"ג (מ"ה )מילואים עמ' קצ"ו וכולם מעתיקים בלי להביא מקור.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 2:08 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
בבעה"ת ח"ב עמ' 574 הערה 11,
וראה בתשובת ר' יוחנן מפריש בשו"ת מהרי"ל, מהד' סץ, עמ' רפא

היכן הדברים? (אין לי מהדורה הנ"ל ולכן אני צריך לציון הסימן ולא העמוד).

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 3:38 am
על ידי צביב
בספר עבודת הקןדש ( ר''מ גבאי) פי''ח מחלק היחוד
הביא קושיה שכשם שיש חילוק בנפש, בין נפש צדיק לנפש רשע,
כך ראוי שיהא חילוק בגופים.
וכתב שם שקושי' זו, הק' קנה זלה''ה תרצה באופן אחר לבנו הק' נחום זלה''ה
ועיין בספר הפליאה שלו ושם תמצא.

היכן נמצא בספר הפליאה?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 4:19 am
על ידי שאראש-פאטאק
בגליון דעה חכמה לנפשך להרב מורגנשטערין כתב בענין חטא מי מריבה שיש ריבוי פירושים בביאור פגם זה וכמדומה יש מי שליקט ארבעים שיטות בפגם זה עכל
האם אכן יש ספר כזה ?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 4:53 am
על ידי דוב גרין
דרופתקי דאורייתא כתב:בבעה"ת ח"ב עמ' 574 הערה 11,
וראה בתשובת ר' יוחנן מפריש בשו"ת מהרי"ל, מהד' סץ, עמ' רפא

היכן הדברים? (אין לי מהדורה הנ"ל ולכן אני צריך לציון הסימן ולא העמוד).

זה בעמוד רפ"ט.

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 1:26 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
דוב גרין כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:בבעה"ת ח"ב עמ' 574 הערה 11,
וראה בתשובת ר' יוחנן מפריש בשו"ת מהרי"ל, מהד' סץ, עמ' רפא

היכן הדברים? (אין לי מהדורה הנ"ל ולכן אני צריך לציון הסימן ולא העמוד).

זה בעמוד רפ"ט.


תודה רבה

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 12, 2020 12:47 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
צביב כתב:בספר עבודת הקןדש ( ר''מ גבאי) פי''ח מחלק היחוד
הביא קושיה שכשם שיש חילוק בנפש, בין נפש צדיק לנפש רשע,
כך ראוי שיהא חילוק בגופים.
וכתב שם שקושי' זו, הק' קנה זלה''ה תרצה באופן אחר לבנו הק' נחום זלה''ה
ועיין בספר הפליאה שלו ושם תמצא.

היכן נמצא בספר הפליאה?

ספר הפליאה - ד"ה ומפני היות החכמה העליונה הזאת
ומפני היות החכמה העליונה הזאת בתכלית מעלת החכמה ודעת כי היא חכמת אלהים תלויה באל"ף בי"ת ר"ל אלפא ביתא שממנה יודע כחות האלהית שהם כוחות בגוף הנקרא ה' צבאות ונסתרה החכמה הזאת מכל בעלי מחקר בראותם עניינם בהתחלה מיד נראה להם שבתוכה בלבולים רבים ועניינים שאין שכל האנושי יכול להשיגם. גם אנחנו מורים להם בזה שהם דברים המבריחים הדעת בתחלת המחשבה מ"מ יש בהם כל חכמה ודעת וכל גוף ונפש תלוים בהם. ואלולי שאני ירא פן תגלה בזה הסוד שהוא נסתר ונעלם ומכוסה ואין לגלותו הייתי מגלה לך דבר גדול. א"ל ר' עד עתה לא כסית ולא יראת ממני ועתה למה תסתום ולא תגלה א"ל אבל נעשה תנאי א' שאם תגלה שלא אומר ולא אגיד דבר יותר, א"ל ר' הנח התנאי כי לכך ניתן לך חכמה יתירה מכל אדם להודיע בעולם ולהחזיר כל השומע בתשובה שלימה לפני השם ואתה הגורם וראית ממני שזולתך כבהמה נדמתי ואע"פ שגם עתה כבהמה אני לפניך מכל מקום מעולה אני ממי שלמטה ממני, וידעתי על האמת שהקב"ה אוהב אותך ואתה מתחטא לפניו כבן לפני אביו ויש לאל ידך וקירון פניך כקירון פני יהושע ומלאכי עליון נושאים ונותנים עמך והב"ה שואל בשמך ומשיב בשמך ולמה תשאר חכמת אלהים מאירת עינים עמך ולא תצא בעולם כי הוא קיומו של עולם. א"ל ידעתי שאומרים מקצת שבחו של אדם בפניו וכולו שלא בפניו ואתה אמרת יותר מדאי, א"ל ר' לא אמרתי א' מאלף ואמור ולא יעבור הזמן כי המלאכה מרובה, א"ל א"כ תקשיב ולא תדבר עד שאשלים כל דברי והוא שתמצא ה' צבאות כחו מורה על עניינו שמספרו כוחו"ת בגו"ף גם כחות האלהים, א"ל ר' למען קדוש ישראל אל יחר בעיניך ואדבר כי הזהרתני שלא אדבר, א"ל בני דבר א"ל מהו כוחות בגוף גם כוחות האלהים, א"ל בני אומר אני לך יהו"ה צבאות הוא כח בגופים, ר"ל יהו"ה צבאות הגופים פועלת כח האלהים האלפא ביתא אשר בשניהם כסא הכבוד כי הם השכל והמדע וחתימתה וחכמת אלהית וכח טבעית, א"ל ר' וי לשומע ואינו מבין א"ל בני תקשיב אלפא ביתא בגי' בשניה"ם כס"א הכבו"ד

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 12, 2020 1:01 am
על ידי צביב
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
צביב כתב:בספר עבודת הקןדש ( ר''מ גבאי) פי''ח מחלק היחוד
הביא קושיה שכשם שיש חילוק בנפש, בין נפש צדיק לנפש רשע,
כך ראוי שיהא חילוק בגופים.
וכתב שם שקושי' זו, הק' קנה זלה''ה תרצה באופן אחר לבנו הק' נחום זלה''ה
ועיין בספר הפליאה שלו ושם תמצא.

היכן נמצא בספר הפליאה?

ספר הפליאה - ד"ה ומפני היות החכמה העליונה הזאת
ומפני היות החכמה העליונה הזאת בתכלית מעלת החכמה ודעת כי היא חכמת אלהים תלויה באל"ף בי"ת ר"ל אלפא ביתא שממנה יודע כחות האלהית שהם כוחות בגוף הנקרא ה' צבאות ונסתרה החכמה הזאת מכל בעלי מחקר בראותם עניינם בהתחלה מיד נראה להם שבתוכה בלבולים רבים ועניינים שאין שכל האנושי יכול להשיגם. גם אנחנו מורים להם בזה שהם דברים המבריחים הדעת בתחלת המחשבה מ"מ יש בהם כל חכמה ודעת וכל גוף ונפש תלוים בהם. ואלולי שאני ירא פן תגלה בזה הסוד שהוא נסתר ונעלם ומכוסה ואין לגלותו הייתי מגלה לך דבר גדול. א"ל ר' עד עתה לא כסית ולא יראת ממני ועתה למה תסתום ולא תגלה א"ל אבל נעשה תנאי א' שאם תגלה שלא אומר ולא אגיד דבר יותר, א"ל ר' הנח התנאי כי לכך ניתן לך חכמה יתירה מכל אדם להודיע בעולם ולהחזיר כל השומע בתשובה שלימה לפני השם ואתה הגורם וראית ממני שזולתך כבהמה נדמתי ואע"פ שגם עתה כבהמה אני לפניך מכל מקום מעולה אני ממי שלמטה ממני, וידעתי על האמת שהקב"ה אוהב אותך ואתה מתחטא לפניו כבן לפני אביו ויש לאל ידך וקירון פניך כקירון פני יהושע ומלאכי עליון נושאים ונותנים עמך והב"ה שואל בשמך ומשיב בשמך ולמה תשאר חכמת אלהים מאירת עינים עמך ולא תצא בעולם כי הוא קיומו של עולם. א"ל ידעתי שאומרים מקצת שבחו של אדם בפניו וכולו שלא בפניו ואתה אמרת יותר מדאי, א"ל ר' לא אמרתי א' מאלף ואמור ולא יעבור הזמן כי המלאכה מרובה, א"ל א"כ תקשיב ולא תדבר עד שאשלים כל דברי והוא שתמצא ה' צבאות כחו מורה על עניינו שמספרו כוחו"ת בגו"ף גם כחות האלהים, א"ל ר' למען קדוש ישראל אל יחר בעיניך ואדבר כי הזהרתני שלא אדבר, א"ל בני דבר א"ל מהו כוחות בגוף גם כוחות האלהים, א"ל בני אומר אני לך יהו"ה צבאות הוא כח בגופים, ר"ל יהו"ה צבאות הגופים פועלת כח האלהים האלפא ביתא אשר בשניהם כסא הכבוד כי הם השכל והמדע וחתימתה וחכמת אלהית וכח טבעית, א"ל ר' וי לשומע ואינו מבין א"ל בני תקשיב אלפא ביתא בגי' בשניה"ם כס"א הכבו"ד


1 תודה. יש''כ.
2 לולי כתבת שכאן המקום לא הייתי מוצא בכל הספר.
אני בער ולא מבין, מהי התשובה, כאן,
נ''ל שבכל מידה שבנפש, ובכל צורה שבגוף, יש אפן שבזה נהי' כבוד ה',
( כעין מש''כ בגמ' ( ע''ז ג:) הקב''ה יושב על כרוב קל שלו ושט בי''ח אלף עולמות,)
האם אפשר לפרש כך?

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ד' אוגוסט 12, 2020 11:42 pm
על ידי אברהם
שלום וברכה


ראיתי מציינים לקובץ מענה לשון בענייני לשון הרע

מישהו יודע במה מדובר? היכן ניתן להשיג קבצים אלו?

[אני מחפש במיוחד את הקובץ מכסליו תשס"ט]

תודה על עזרתכם

Re: ◆ בספר... מזכיר את ספר..., מי יודע במה מדובר? ◆

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 12:19 pm
על ידי עושה חדשות
ראיתי חכ"א שציין -
הוסיפו על האמה.png
הוסיפו על האמה.png (26.52 KiB) נצפה 8364 פעמים


לא מצאתי את הקטע המדובר בישורון, אולי יש טעות בציון.