זאב ערבות כתב:לא לשכח את הספר הנעלם בדף 25
אם מישהו פיספס, נא לפנות בעזר אחים למי שלא פספס...
זאב ערבות כתב:איש פלוני כתב:לרבינו רבי זאב ערבות.
אם לא יקשה עליכם לתת קישור בכל פעם לעמוד 25, לדפדף כל פעם עד שם זה קצת קשה.
כמובן רק אם אין בזה טורח.
ובין כך ןבין כך, תבורכו בכל הברכות.
לאחרונה עסקתי בענין קברו של הר"ר אלימלך ונאמר לי שרק מעטים זכו לתואר כפול זה...
איש פלוני יקר, אל תקח את הדברים הבאים ללב, הם לא מכוונים אליך בפרטות, אך פתחת פתח לדרשת מוסר קטנה (להנאתו של הפצת המעיינות). תראו לאיזה מצב הגענו היום. פעם כשהיה דרוש איזה ספר או מאמר היה צריך לכתת את הרגליים לספריות ולחפש בקטלוגים ועד שמצאתם מה שחיפשתם אם בכלל היה עובר זמן רב... והיום עם לחיצת עכבר קלילה ניתן להכנס לכל ספריה ואתר ספרים בעולם ובין רגע הכל פרוש כשמלה. והנה כעת אני טורח ומעלה מאות קבצים דבר שדורש זמן רב ואף טרחא... וקצת קשה לדפדף כל פעם לעמוד 25... כך שבמקום שהמחפש יצטרך להטריח את עצמו, לא די שאני מעלה את הקובץ אלא אני אף מתבקש כל פעם לציין ולהזכיר לדפדף שם... זה מה שנקרא תכלית היסורים... הלא כל כוונת הדבר היא שהדבר לא יהיה קל למצוא... (למי שלא הבין עד עתה). האם שכחנו שהחיפוש זה חלק מיגיעת התורה ויש הרבה סיפורים על גדולים שהלכו בעצמם להביא את הספר מהספריה ולא ביקשו מתלמידיהם.
אך ממש כעת הועלה נושא חדש. מאן דהו פנה אלי באופן פרטי והתלונן על כך שאני מעלה את כל הקבצים שאחרים טרחו לסרוק בסיטונאות ובחינם וממש מחשיב זאת כאילו אני משליכם בחוצות... מן הסתם כיוון שכעת הם מאבדים מערכם, הלא כל אחד אוהב להשתבח שרק לו יש איזה ספר נדיר, ומי יודע כמה ספרים וכתבי יד מונחים בידים פרטיות ולא מעוניינים לשתף בהם את הציבור בכדי שיהיה להם אקסלוסיב ויוכלו להראות לידידיהם ומכריהם.
איני מסכים לגישה זו והיא נחשבת בעיני לצרות עין בפרט שמדובר בדברי תורה. רק תתארו לכם אם יש למישהו איזה כת"י של אחד מגדולי הדורות, למשל הפרי מגדים והספר ישאר טמון בכספת עד שיבלה... אף כאן, אם מישהו כבר סרק ויצא מרשותו בנסיבות אלו או אחרות, מדוע לא להנות בהם אחרים... אולי זה אחד מהדברים שברכת האילנות באה ללמד אותנו.
דרך אגב בקשר להצעה הנ"ל, מדוע שכל אחד לא יעשה לו סימן קישור לשם וילחץ עליו כל פעם?
זאב ערבות כתב:תלמוד לשון עברי - יהודה ליב בן זאב
מהדורת תק"צ (באוצר יש מהדורת תרמ"ד)
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:לעצם זהותו של בן זאב הנ"ל נראה שהיחס אליו היה כאל 'משכיל ממוצע' (למרות שהרש"ש הביאו ומכנהו 'תל"ע')
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:זאב ערבות כתב:תלמוד לשון עברי - יהודה ליב בן זאב
מהדורת תק"צ (באוצר יש מהדורת תרמ"ד)
חוש הביקורת אומר שמעשיה זו לא היתה ולא נבראה...
לעצם זהותו של בן זאב הנ"ל נראה שהיחס אליו היה כאל 'משכיל ממוצע' (למרות שהרש"ש הביאו ומכנהו 'תל"ע')
זאב ערבות כתב:פרוש רב יהודה החסיד על התורה
אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:פרוש רב יהודה החסיד על התורה
רב תודות וברכה עד בלי די.
והמתחיל במצוה אומרים לו גמור, אולי תוריד גם 'PART 2'. ותודה מראש.
זאב ערבות כתב:שני מאמרים מענינים מהספר לחם יומים על חודשי כסלו וטבת מא ר' יצחק מתתיהו וינברגב ענין עשרה בטבת.
הראשון סוד התענית בתשעה בטבת על מה שמובא בטור ושו"ע שבט' טבת יו מתענין ולא נודע לנו למה ומבוסס על שיעור של ר' שניאור ליימן ומובאים בו פרטים מענינים על שמעון כיפא.
המאמר השני הוא צום העשירי זה עשרה בטבת - למה נשמט מן הפוסקים שיטת רשב"י דצום העשירי זה חמשה בטבת.
יאיר אתמר כתב:זאב ערבות כתב:שני מאמרים מענינים מהספר לחם יומים על חודשי כסלו וטבת מא ר' יצחק מתתיהו וינברגב ענין עשרה בטבת.
הראשון סוד התענית בתשעה בטבת על מה שמובא בטור ושו"ע שבט' טבת יו מתענין ולא נודע לנו למה ומבוסס על שיעור של ר' שניאור ליימן ומובאים בו פרטים מענינים על שמעון כיפא.
המאמר השני הוא צום העשירי זה עשרה בטבת - למה נשמט מן הפוסקים שיטת רשב"י דצום העשירי זה חמשה בטבת.
מאמרו של ר"ש ליימן בעניין.
זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:פרוש רב יהודה החסיד על התורה
רב תודות וברכה עד בלי די.
והמתחיל במצוה אומרים לו גמור, אולי תוריד גם 'PART 2'. ותודה מראש.
מה זה part 2?
אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:פרוש רב יהודה החסיד על התורה
רב תודות וברכה עד בלי די.
והמתחיל במצוה אומרים לו גמור, אולי תוריד גם 'PART 2'. ותודה מראש.
מה זה part 2?
במתנה שנתת לנו כאן, החסרת PART 2. בקשתנו שטוחה לך רבי זאב היקר, נא למלאת החסרון.
זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:פרוש רב יהודה החסיד על התורה
רב תודות וברכה עד בלי די.
והמתחיל במצוה אומרים לו גמור, אולי תוריד גם 'PART 2'. ותודה מראש.
מה זה part 2?
במתנה שנתת לנו כאן, החסרת PART 2. בקשתנו שטוחה לך רבי זאב היקר, נא למלאת החסרון.
אני שואל שוב: מה זה חלק ב'? העליתי מה שברשותי.
זאב ערבות כתב:האם החסרתי כעת איזה חלק?
חד ברנש כתב:ר' זאב,
המאמר שהעלית נכתב אכן ע"י פרופ' י' יובל (אגב, בזמן פרסום המאמר היה סטל נער קטון בן כמה שנים...)
יובל כתב ספר 'חכמים בדורם' שנגע לכמה וכמה ממחברי הספרים שמכון ירושלים פרסם באותה עת. הוא נכח שהם משתמשים בדבריו בלא לציין, וגם ראה שהפרסומים שלהם לוקים בחסר, ולכן הוא כתב את מאמר הביקורת הזה שפורסם ב'קרית ספר'. ועל מאמר הביקורת השיב, כדומני, הרב י"מ פלס (שעיקר הביקורת כוונה אליו), באחת מחוברות 'מוריה' הסמוכות.
אבל לימים יובל ופלס השלימו.
לגבי כשרותו של יובל. הוא שנה ופירש 'למהדרין'. הוא מאנשי השמאל הקיצוני הטוען שהפלשתינים הם צאצאי היהודים האמתיים... הוא כתב על זה מאמר 'מכובד'...
זאב ערבות כתב:חד ברנש כתב:ר' זאב,
המאמר שהעלית נכתב אכן ע"י פרופ' י' יובל (אגב, בזמן פרסום המאמר היה סטל נער קטון בן כמה שנים...)
יובל כתב ספר 'חכמים בדורם' שנגע לכמה וכמה ממחברי הספרים שמכון ירושלים פרסם באותה עת. הוא נכח שהם משתמשים בדבריו בלא לציין, וגם ראה שהפרסומים שלהם לוקים בחסר, ולכן הוא כתב את מאמר הביקורת הזה שפורסם ב'קרית ספר'. ועל מאמר הביקורת השיב, כדומני, הרב י"מ פלס (שעיקר הביקורת כוונה אליו), באחת מחוברות 'מוריה' הסמוכות.
אבל לימים יובל ופלס השלימו.
לגבי כשרותו של יובל. הוא שנה ופירש 'למהדרין'. הוא מאנשי השמאל הקיצוני הטוען שהפלשתינים הם צאצאי היהודים האמתיים... הוא כתב על זה מאמר 'מכובד'...
היכן המאמרים המכובדים שאתה מזכיר?
זאב ערבות כתב:סליחה שהיום התאחרתי בהעלאת קובץ בעמ' 25, פשוט שכחתי. אני מקווה שענשי לא יהיה כשל נח שאיחר את מזונות הארי...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 707 אורחים