עמוד 44 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 11:06 am
על ידי לייטנר
אני מניח שהכוונה ל"התחת א-הים אני/אנכי".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 11:35 am
על ידי יאיר
שומע ומשמיע כתב:
יאיר כתב:קשור לרחל?

לא.

נשמח לדעת התשובה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 11:38 am
על ידי יאיר
לבנון כתב:
יאיר כתב:היכן מוזכר בת ילדה נערה אשה?

נערה אשה, יש בדברי הימים א ד ה-ו, והיא גם ילדה. ותלד לו וגו'.
אבל את הבת לא הבנתי.

הרבה יותר פשוט.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 12:21 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:היכן מוזכר בת ילדה נערה אשה?

נערה אשה, יש בדברי הימים א ד ה-ו, והיא גם ילדה. ותלד לו וגו'.
אבל את הבת לא הבנתי.

הרבה יותר פשוט.

ותצא דינה בת לאה, ויאהב את הנערה, קח לי את הילדה הזאת לאשה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 12:23 pm
על ידי לבנון
לייטנר כתב:אני מניח שהכוונה ל"התחת א-הים אני/אנכי".

זה מהדין של ברא מזכה אבא?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 1:27 pm
על ידי לייטנר
סליחה, לא שמתי לב שהכוונה בחידה לאותו דובר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 2:33 pm
על ידי שומע ומשמיע
לבן הארמי:
ברשאית כד,נ 'לא נוכל דבר אליך רע או טוב'.
בראשית לא, כט 'השמר לך מדבר עם יעקב מטוב עד רע'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 5:16 pm
על ידי יאיר
לבנון כתב:ותצא דינה בת לאה, ויאהב את הנערה, קח לי את הילדה הזאת לאשה

יפה (:

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 5:19 pm
על ידי יאיר
שומע ומשמיע כתב:לבן הארמי:
ברשאית כד,נ 'לא נוכל דבר אליך רע או טוב'.
בראשית לא, כט 'השמר לך מדבר עם יעקב מטוב עד רע'.


אגב, מה הפשט? הוא אומר שה' אסר עליו לדבר תוך כדי שהוא עובר על האיסור?! מה הפשט?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 5:26 pm
על ידי יאיר
במפרשים איתא תירוצים שונים והצד השוה שבהן שהאיסור אינו כפשוטו שלא לדבר עם יעקב כלל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 18, 2016 5:30 pm
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:במפרשים איתא תירוצים שונים והצד השוה שבהן שהאיסור אינו כפשוטו שלא לדבר עם יעקב כלל.

בגמרא כתוב שהענין היה כדי שלא יזכיר לו שם של ע"ז, ועל זה וודאי עבר לבן, כדכתיב "ואלוהי נחור ... אלוהי אביהם" וכדפירש"י ששניהם שמות חול!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' דצמבר 27, 2016 9:06 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:חידות לחנוכה:
א. היכ"ת דאם ידליק כעת, ידליק בלא ברכה, ואם ימתין ידליק בברכה, והיינו דאומרים לו תמתין ותדליק, ויש להוסיף דאומרים לו תמתין אבל לא יותר מידי, שאם תמתין יותר מידי זמן בכדי להדליק בברכה, תצטרך להמתין הרבה זמן.
ב. היכ"ת לברך ברכת ההדלקה פעמיים באותו יום (כמה אופנים).
ג. היכ"ת שמוסיף נר ולא יוצא יד"ח.

נתבקשתי להעלות תשובות, והרי לכם.
א. מי שאין לו שמן רק לרבע שעה, אם ידליק מיד בתחילת הזמן מדליק בלא ברכה, ואם ממתין ומדליק רבע שעה קודם סיום הזמן שתכלה רגל מן השוק מדליק בברכה, [מג"א סי' תערב], ונראה דכן הדין ברבע שעה קודם עלוה"ש. ומעתה מי שנמצא בתחילת זמן ההדלקה אומרים לו תמתין רבע שעה כדי להדליק בברכה, ואל תמתין יותר מכך שאם תמתין עד סוף החצי שעה א"כ שוב תצטרך להדליק בלא ברכה [אם יש לך שמן רק לרבע שעה] וכדי להדליק אז בברכה תצטרך לחכות הרבה זמן והיינו עד רבע שעה לפני עלוה"ש.
ב. נרות ההידור אם לא כיוון עליהם, [אבודרהם ומג"א]. חשד להשיטות דמברך ע"ז, [עי' פר"ח]. נרות ביהכנ"ס.
וא"כ משכח"ל לברך ד' פעמים ביום ברכת להדליק.
ג. הקיף הקערה בפתילות. עי' כאן - viewtopic.php?f=24&t=20537&hilit=%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA#p201293


בנוגע לחידה א', שמעתי להוסיף בזה עוד:
יש לחקור מה הדין באדם שיש לו ב' נרות של רבע שעה כל אחד, האם יכול לקיים ההדלקה בכך שידליק את הראשון, ובסיום זמנו מיד ידליק את השני, או לאו.
(מד' הרא"ש שכ' "וכיון דהדלקה עושה מצוה צריך שיהא שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובתו" אין להוכיח כלל, דבסתמא י"ל דבא לאפוקי שהוספת שמן ל"ח הדלקה).
בהנחה שמועיל, (וזה לא מופקע),
יוצא שאם אדם מדליק בשעה 10 בלילה, ויש לו ב' נירות כאלו של רבע שעה, הדליק את הראשון, וכבה אחרי 5 דק' - כבתה אין זקוק לה. כעת עליו להמתין עוד 10 דק' ואז להדליק את השני, ויצטרפו שניהם לחצי שעה.

וזה דבר קצת מוזר. מה דעתכם?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' דצמבר 27, 2016 9:17 pm
על ידי אריך
מהו הסעיף הכי קצר בשו"ע?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 12:35 am
על ידי הכהן
אריך כתב:מהו הסעיף הכי קצר בשו"ע?

יו"ד ס"ה ו'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 9:14 am
על ידי אריך
תודה. באורח חיים לכאו' הכי קצר הוא סי' קפא, א: מים אחרונים חובה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 4:35 pm
על ידי ציפורן
בני שאלני
"אני חג, אני מועד, אבל אינני יום טוב".
מי אני?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' דצמבר 29, 2016 5:41 pm
על ידי מנצפך
ציפורן כתב:בני שאלני
"אני חג, אני מועד, אבל אינני יום טוב".
מי אני?

סביבון?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 01, 2017 11:01 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:
עושה חדשות כתב:חידות לחנוכה:
א. היכ"ת דאם ידליק כעת, ידליק בלא ברכה, ואם ימתין ידליק בברכה, והיינו דאומרים לו תמתין ותדליק, ויש להוסיף דאומרים לו תמתין אבל לא יותר מידי, שאם תמתין יותר מידי זמן בכדי להדליק בברכה, תצטרך להמתין הרבה זמן.
ב. היכ"ת לברך ברכת ההדלקה פעמיים באותו יום (כמה אופנים).
ג. היכ"ת שמוסיף נר ולא יוצא יד"ח.

נתבקשתי להעלות תשובות, והרי לכם.
א. מי שאין לו שמן רק לרבע שעה, אם ידליק מיד בתחילת הזמן מדליק בלא ברכה, ואם ממתין ומדליק רבע שעה קודם סיום הזמן שתכלה רגל מן השוק מדליק בברכה, [מג"א סי' תערב], ונראה דכן הדין ברבע שעה קודם עלוה"ש. ומעתה מי שנמצא בתחילת זמן ההדלקה אומרים לו תמתין רבע שעה כדי להדליק בברכה, ואל תמתין יותר מכך שאם תמתין עד סוף החצי שעה א"כ שוב תצטרך להדליק בלא ברכה [אם יש לך שמן רק לרבע שעה] וכדי להדליק אז בברכה תצטרך לחכות הרבה זמן והיינו עד רבע שעה לפני עלוה"ש.
ב. נרות ההידור אם לא כיוון עליהם, [אבודרהם ומג"א]. חשד להשיטות דמברך ע"ז, [עי' פר"ח]. נרות ביהכנ"ס.
וא"כ משכח"ל לברך ד' פעמים ביום ברכת להדליק.
ג. הקיף הקערה בפתילות. עי' כאן - viewtopic.php?f=24&t=20537&hilit=%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA#p201293


בנוגע לחידה א', שמעתי להוסיף בזה עוד:
יש לחקור מה הדין באדם שיש לו ב' נרות של רבע שעה כל אחד, האם יכול לקיים ההדלקה בכך שידליק את הראשון, ובסיום זמנו מיד ידליק את השני, או לאו.
(מד' הרא"ש שכ' "וכיון דהדלקה עושה מצוה צריך שיהא שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובתו" אין להוכיח כלל, דבסתמא י"ל דבא לאפוקי שהוספת שמן ל"ח הדלקה).
בהנחה שמועיל, (וזה לא מופקע),

יוצא שאם אדם מדליק בשעה 10 בלילה, ויש לו ב' נירות כאלו של רבע שעה, הדליק את הראשון, וכבה אחרי 5 דק' - כבתה אין זקוק לה. כעת עליו להמתין עוד 10 דק' ואז להדליק את השני, ויצטרפו שניהם לחצי שעה.

וזה דבר קצת מוזר. מה דעתכם?

מה דעתכם על המסומן בצבע אדום?
אולי באמת מועיל להדליק כמה נרות זאח"ז?
(נפק"מ עוד למה ששמעתי לדון במי שנשפך לו השמן אחרי הברכה אי דמי לתורמוסין, וחכ"א טען דמ"מ נשאר קצת שמן סרוך בפתילה ועליו תחול הברכה, וחכ"א השיב דכל פחות מחצי שעה אינו כלום. וזה תלוי בהנ"ל. ודו"ק).
וכמדומני שהפוס' נקטו בפשיטות דל"מ.
וסליחה על החריגה ממסגרת החידות.

אז אציגה בפניכם חידה מעניינת, (ואיני יודע פתרונה):
חידה.png
חידה.png (35.4 KiB) נצפה 11885 פעמים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 01, 2017 11:21 pm
על ידי לבנון
עושה חדשות כתב:אז אציגה בפניכם חידה מעניינת, (ואיני יודע פתרונה):
חידה.png

מי המשורר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' ינואר 07, 2017 11:54 pm
על ידי יאיר
היכן בתפילה משמע שהיום מתחיל מהלילה כמו 'ויהי ערב ויהי בוקר' (חוץ מ'ובשכבך ובקמך')?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 5:05 am
על ידי איש גלילי
גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:59 am
על ידי יאיר
לא

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 4:21 pm
על ידי סעדיה
נודה לך וכו' ערב ובוקר וצהרים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:15 pm
על ידי הכהן
מי מהשבטים, לא ירד למצרים עם לוט?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:16 pm
על ידי ישראל אליהו
שמעון. [וצרי לוט].

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:34 pm
על ידי מנצפך
ישראל אליהו כתב:שמעון. [וצרי לוט].


גם יוסף/אפרים ומנשה

נ.ב. מצחיק מאוד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:44 pm
על ידי סעדיה
מנצפך כתב:
ישראל אליהו כתב:שמעון. [וצרי לוט].


גם יוסף/אפרים ומנשה

נ.ב. מצחיק מאוד

יוסף ירד עם לוט [בראשית ל"ז כ"ה].

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 7:51 pm
על ידי מנצפך
סעדיה כתב:
מנצפך כתב:
ישראל אליהו כתב:שמעון. [וצרי לוט].


גם יוסף/אפרים ומנשה

נ.ב. מצחיק מאוד

יוסף ירד עם לוט [בראשית ל"ז כ"ה].

צודק לא תפסתי, אבל כיון שהשאלה היתה על השבטים יש גם את מנשה ואפרים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 08, 2017 8:08 pm
על ידי יאיר
סעדיה כתב:נודה לך וכו' ערב ובוקר וצהרים.

יפה (:

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 6:28 pm
על ידי משה פרץ
טריד בגירסיה כתב:
משה פרץ כתב:אוכלים אותו ואותיותיו מתחלפות

כבש\כשב


משה פרץ כתב:עוד חידה:
אוכלים בו ואותיותיו מתחלפות, אוכלים אותו ואותיותיו מתחלפות, מה הם?


אוכלים בו ואותיותיו מתחלפות: איתא בשבת (צב ע"ב) "במלגז". וכ' במסורת הש"ס: פי' מזלג, ע"ד חילוף האותיות, כמו כבש כשב. מוסף ערוך. ע"כ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:42 pm
על ידי איש ימיני
באיזה יום בשנה לעיתים יגידו הלל ולעיתים יגידו תחנון? (לא יום העצמאות...)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:45 pm
על ידי איש גלילי
איש ימיני כתב:באיזה יום בשנה לעיתים יגידו הלל ולעיתים יגידו תחנון? (לא יום העצמאות...)

ג' טבת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:48 pm
על ידי איש ימיני
איזו מילה בתנך מופיעה כ...
1. תואר לאדם 2. חומר גלם 3. שם אדם 4. שם כלי 5. תואר לכלי

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:52 pm
על ידי איש ימיני
איזו מילה בתנך משמעותה מחלה ומשמעותה רפואה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:54 pm
על ידי עזריאל ברגר
באיזה יום בשנה אומרים 5 או 6 פעמים "הלל"?
(תלוי בחילוקי מנהגים)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 10:59 pm
על ידי יאיר
עזריאל ברגר כתב:באיזה יום בשנה אומרים 5 או 6 פעמים "הלל"?
(תלוי בחילוקי מנהגים)

פסח (יו"ט ראשון)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 11:09 pm
על ידי יאיר
איש ימיני כתב:איזו מילה בתנך מופיעה כ...
1. תואר לאדם 2. חומר גלם 3. שם אדם 4. שם כלי 5. תואר לכלי

עיין פרטי ucp.php?i=pm&folder=inbox

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' ינואר 15, 2017 11:42 pm
על ידי לבנון
איש ימיני כתב:איזו מילה בתנך משמעותה מחלה ומשמעותה רפואה?

מזור
ירמיה ל יג
הושע ה יג

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' ינואר 16, 2017 9:06 am
על ידי איש ימיני
לבנון כתב:
איש ימיני כתב:איזו מילה בתנך משמעותה מחלה ומשמעותה רפואה?

מזור
ירמיה ל יג
הושע ה יג

יש"כ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' ינואר 16, 2017 10:27 am
על ידי יאיר
טעות