Re: מקוה בגלילות ליטא , גדוליה וישיבותיה
פורסם: ד' יולי 26, 2017 2:39 pm
1. מדובר באופן שמן הדין א"צ לחשוש ואינו אלא חומרא בעלמא. ולכן אין בזה חשש מתקן, כיון שבפועל מותר לסמוך שהכלי כבר טהור וא"צ טבילה. [ויש להוסיף שהרי כל ענין מתקן הוא רק "נראה כמתקן" ואם מן הדין א"צ לזה בודאי אינו נראה כמתקן].
וכעי"ז לגבי הפרשת תרו"מ בשבת כתב בדרך אמונה מעשר פ"ט צהה"ל סקפ"ט
2. לא הבנתי להיכן אתה חותר.
וכעי"ז לגבי הפרשת תרו"מ בשבת כתב בדרך אמונה מעשר פ"ט צהה"ל סקפ"ט
ופ"א שכחו לעשר את החלות מע"ש ולא הי' תנאי רק הי' במקום שיש שם השגחה מעולה וכמעט ברור הי' שזה מעושר והתיר מרן לעשרן בשבת אבל לא רצה להתיר לאכלן בלי מעשר וכן הי' מעשה פ"א ביין והתיר ג"כ כנ"ל
2. לא הבנתי להיכן אתה חותר.