עמוד 51 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 10:42 am
על ידי ציפורן
אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 11:06 am
על ידי קראקובער
קראקובער כתב:
משה פרץ כתב:עוד חידה: דבר מאכל, ולפעמים תרופה, ובנו חכם גדול בתורה.

חנן בן צלף, מוזכר בנחמיה (ג:ל') אחד מבוני חומת ירושלים,
צלף הוא מאכל וגם מקובל מאוד ברפואה העממית הערבית כתרופה לטיפול בליקויי שמיעה, בשיגרון, בעקרות נשים, בפצעים פתוחים ומזוהמים , בסוכרת, בכאב שיניים ובמחלות חזה.

חנן הוא שם חכם: חנן בן אבשלום, חנן המצרי, חנן הנחבא ועוד ועוד.

אחוי ליה צלף...


עוד תשובה: רמי בר תמרי, בחולין ק"י מבואר שהיה חכם חריף ועל סגולות הרפואיות של תמרים אין צורך להרחיב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 5:33 pm
על ידי מענה איש
עזריאל ברגר כתב:
מענה איש כתב:היכן מצינו קרבן בים?

בספר יונה?

נכון

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 5:34 pm
על ידי מענה איש
היכן מוזכרת לראשונה המילה רשיון?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 5:38 pm
על ידי קאצ'קלה
מענה איש כתב:היכן מוזכרת לראשונה המילה רשיון?

עזרא ג ז: כְּרִשְׁיוֹן כּוֹרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס עֲלֵיהֶם.
נתעוררת לכך בעקבות "שואגים בתפלה ומבקשים רשיון".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 6:50 pm
על ידי מענה איש
קאצ'קלה כתב:
מענה איש כתב:היכן מוזכרת לראשונה המילה רשיון?

עזרא ג ז: כְּרִשְׁיוֹן כּוֹרֶשׁ מֶלֶךְ פָּרַס עֲלֵיהֶם.
נתעוררת לכך בעקבות "שואגים בתפלה ומבקשים רשיון".



יש''כ

התעוררתי לזה בעקבות
"ידברו ואכן ברשיונך"
מתוך רשות לקדושה שחרית מריה''ל (ראה במחזורי הספרדים)

סתם היה נדמה לי שהמילה רשיון זה משהו מהחדש

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוקטובר 02, 2017 10:42 pm
על ידי הגיון ליבי
עזריאל ברגר כתב:
הגיון ליבי כתב:היכי תימצי: איש ישראל שעובר עליו יום השבת ולא יחול עליו השבת.

ילמדנו רבינו?

יוהכ"פ שחל בשבת וקיבל עליו תוספת יוהכ"פ ולא תוספת שבת, דעת החלקת יואב סימן ל' ששוב לא תחול עליו שבת משום 'אין איסור חל על איסור'.
והוא חידוש גדול. סליחה על האיחור, לא היתה באפשרותי להגיב ע"ע

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 7:24 pm
על ידי מנצפך
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.

שמואל א' ב ב?
או שמא ישעיה נט כא (תפילת ער"ח סיון)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוקטובר 04, 2017 11:54 am
על ידי עזריאל ברגר
מנצפך כתב:
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.

שמואל א' ב ב?
או שמא ישעיה נט כא (תפילת ער"ח סיון)?

יפה!
(אם כי הראשון איננו למנהגנו, שמשלימים זאת אחרי נעילה)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 10, 2017 10:11 am
על ידי קראקובער
איך יתכן שני אנשים שגרים באותו מקום ולאחד זמן החיתום שלו יהיה בזאת חנוכה ולהשני ביום שלאחריו?

רמז: קשור להושענא רבה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוקטובר 14, 2017 8:47 pm
על ידי דרומי
הכלל 'הכל כמנהג המדינה' מוכר מאוד בעניני ממונות.

היכן מצינו כלל זה לגבי ענין איסורי מובהק שאין לו כל זיקה לממון?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוקטובר 14, 2017 10:42 pm
על ידי סוקולקה
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.

שאלתי את החידה הזאת במשפחה וקיבלתי תשובה נוספת, לילדים:
"המלאך הגואל..." : שמחת תורה / ליל שימורים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוקטובר 14, 2017 11:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
סוקולקה כתב:
ציפורן כתב:אולי כבר נשאל כאן בעבר:
פסוק הנאמר כל יום פעם אחת.
מלבד,יום אחד שנאמר פעמיים
ויום אחד שלא נאמר בכלל.

שאלתי את החידה הזאת במשפחה וקיבלתי תשובה נוספת, לילדים:
"המלאך הגואל..." : שמחת תורה / ליל שימורים

ומה עם פרשת ויחי?
ויש אומרים אותו בכל שבוע ב"ויתן לך".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 15, 2017 12:03 am
על ידי סוקולקה
יש גם לומדים את הנ"ך כל יום, וגם תפילת השל"ה זה רק מנהג... יוצא שהמקרה שעונה לחידה הזאת הכי הרבה זה אכן ילדים ב"המלאך הגואל"

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 12:11 pm
על ידי חיים סגל
דרומי כתב:הכלל 'הכל כמנהג המדינה' מוכר מאוד בעניני ממונות.

היכן מצינו כלל זה לגבי ענין איסורי מובהק שאין לו כל זיקה לממון?

'איסורי' דווקא או גם 'מצוה'?
כי יש את 'מקום שנהגו לכפול... הכל כמנהג המדינה' במשנה בסוכה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 12:18 pm
על ידי דרומי
איסור ממש.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 3:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:איך יתכן שני אנשים שגרים באותו מקום ולאחד זמן החיתום שלו יהיה בזאת חנוכה ולהשני ביום שלאחריו?

רמז: קשור להושענא רבה.

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 11:02 am
על ידי קראקובער

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:51 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=7162&start=40#p323479

יפה...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:53 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרומי כתב:איסור ממש.

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 9:20 am
על ידי קראקובער
לפי הירושלמי מובא בב"ח איזה סעודה אנחנו עושים ביום ראשון הבא? (א' לפרשת לך לך)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 10:19 am
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:לפי הירושלמי מובא בב"ח איזה סעודה אנחנו עושים ביום ראשון הבא? (א' לפרשת לך לך)

הובא בלוח עיתים לבינה דשבוע זה:
IMG-20171020-WA0005.jpg
IMG-20171020-WA0005.jpg (128.57 KiB) נצפה 12734 פעמים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 10:21 am
על ידי קראקובער
סליחה, לא ידעתי...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 1:02 pm
על ידי עזריאל ברגר
11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 8:12 pm
על ידי דרומי
היכן מצינו בתוך ספר ההלכות של הרמב"ם שתי 'תפילות' שהרמב"ם מתפלל תוך כדי הרצאת ההלכות?

רמז: תפלה אחת חיובית ותפלה אחת שלילית.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 8:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרומי כתב:היכן מצינו בתוך ספר ההלכות של הרמב"ם שתי 'תפילות' שהרמב"ם מתפלל תוך כדי הרצאת ההלכות?

רמז: תפלה אחת חיובית ותפלה אחת שלילית.

1. בהלכות עבודת יום הכיפורים (א, ז).
2. בהלכות פרה אדומה (סופ"ג).
וכמדומני שיש בהם גירסאות שונות (עכ"פ בשני).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 7:24 pm
על ידי מביט ומבין
איך יתכן שבפועלה אחת שאדם עושה יצטרך לברך למעלה מעשרים ברכות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 7:36 pm
על ידי קראקובער
משנה מפורשת בקידושין: ומעשה בחמש נשים ובהן שתי אחיות, ולקט אחד כלכלה של תאנים ושלהן היתה ושל שביעית היתה, ואמר הרי כלכם מקדשות לי בכלכלה זו, וקבלה אחת מהן על ידי כלן, ואמרו חכמים, אין האחיות מקדשות.

הא לך 21 ברכות...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 8:00 pm
על ידי דרומי
איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.

ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 8:17 pm
על ידי מנצפך
מביט ומבין כתב:איך יתכן שבפועלה אחת שאדם עושה יצטרך לברך למעלה מעשרים ברכות?

viewtopic.php?f=7&t=541&start=200#p30748

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 8:53 pm
על ידי מביט ומבין
מנצפך כתב:
מביט ומבין כתב:איך יתכן שבפועלה אחת שאדם עושה יצטרך לברך למעלה מעשרים ברכות?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 200#p30748


לזאת התכוונתי

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 9:32 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.

ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!

לדעת הרמב"ם, יהיה העונש הגופני יותר חמור, אבל בממון ובפרטים נוספים - יוקל הדין.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 9:41 pm
על ידי קראקובער
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.

ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!

ע"ד החידוד לפי הראב"ד שערל חייב על כל רגע כרת לפי רבי נחוניא בן הקנה שגם חייבים כריתות פוטרים יפטור א"ע ממלקות ואם מל את עצמו יתחייב למפרע...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 10:00 pm
על ידי דרומי
התכוונתי לדברי הר' עזריאל וייש"כ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 26, 2017 11:29 pm
על ידי הצבי
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.

ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!

כשכפר בפקדון [או בגזל] ונשבע לשקר, אם באו עדים שנשבע בשקר משלם רק הקרן, אבל אם עשה תשובה והודה מוסיף חומש וקרבן אשם. [גם אם מודה אחר שנפסק דינו לשלם קרן ע"פ עדים]

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 27, 2017 2:17 am
על ידי שומע כעונה
דרומי כתב:הכלל 'הכל כמנהג המדינה' מוכר מאוד בעניני ממונות.

היכן מצינו כלל זה לגבי ענין איסורי מובהק שאין לו כל זיקה לממון?

כונת כבודו אולי לעניני צניעות עד כמה צריכה האשה לכסות רגליה וכדו'
וכן לענין לבוש האדם בתפילתו שתלוי במנהג המדינה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 27, 2017 9:57 am
על ידי דרומי
דומה לכך - התכוונתי לאיסור לא ילבש גבר שמלת אשה ולא תעדה אשה עדי איש, שעליו כותב הרמב"ם במפורש (הל' עבודה זרה פי"ב ה"י): "הכל כמנהג המדינה"

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 27, 2017 2:21 pm
על ידי עזריאל ברגר
הצבי כתב:
דרומי כתב:איך יתכן שאדם נידון בעקבות חטאו לעונש מסויים.

ואם עשה תשובה - משתנה דינו והוא מקבל עונש יותר חמור!

כשכפר בפקדון [או בגזל] ונשבע לשקר, אם באו עדים שנשבע בשקר משלם רק הקרן, אבל אם עשה תשובה והודה מוסיף חומש וקרבן אשם. [גם אם מודה אחר שנפסק דינו לשלם קרן ע"פ עדים]

זה לא עונש אלא כפרה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוקטובר 30, 2017 1:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?

משה ותיבתו מוזכרים ברש"י פ' נח.
שרה היתה בתיבה בתחילת פרשת לך לך (לא "במזוודה" כמו שאומרות הגננות), ודינה בפרשת וישלח.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוקטובר 30, 2017 2:38 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?

משה ותיבתו מוזכרים ברש"י פ' נח.
שרה היתה בתיבה בתחילת פרשת לך לך (לא "במזוודה" כמו שאומרות הגננות), ודינה בפרשת וישלח.


הנביא הושע, מובא ברש"י בפסוק הראשון עה"ת אם כי זה רק דבוק לתיבה ולא בתוכה..