עמוד 7 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 2:16 pm
על ידי היא שיחתי
אם עשה חופה על תנאי שתאכל כזית ואכלה הרי חויב בשבע ברכות כפול שבעה ימים (אם יש תנאי בחופה)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 2:23 pm
על ידי חנבין
היא שיחתי כתב:אם עשה חופה על תנאי שתאכל כזית ואכלה הרי חויב בשבע ברכות כפול שבעה ימים (אם יש תנאי בחופה)

ממש לא, הוא לא חויב מלבד ברכות חופה, היתר אינו חובה אלא שאם יש פנים חדשות בסעודה, אז חייב לברך. ואין זה קשור לכמות הימים, זה כל סעודה שאוכלים ואפילו ג"פ בכל יום.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 3:16 pm
על ידי יאיר
איך מוכח בודאות מפס' מהמגילה ש"הדיוט קופץ בראש"?..הסבר פרט ונמק.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 3:55 pm
על ידי ישבב הסופר
יאיר כתב:איך מוכח בודאות מפס' מהמגילה ש"הדיוט קופץ בראש"?..הסבר פרט ונמק.

"ויאמר מומכן" שהיה ממוכן אחרון השרים הקרובים אל אחשורוש, שנמנה אירון לכרשנא שתר אדמתא תרשיש מרס מרסנא ממוכן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 4:12 pm
על ידי יאיר
ומנין שהוא דיבר ראשון?..

אולי האחרים גם דברו לפניכן ונכתב במגילה רק דבריו, משום שרק דבריו נתקבלו..?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 4:29 pm
על ידי חנבין
יאיר כתב:ומנין שהוא דיבר ראשון?..

אולי האחרים גם דברו לפניכן ונכתב במגילה רק דבריו, משום שרק דבריו נתקבלו..?

לכן כתוב "לפני המלך והשרים...."

מה שנכתב כאן בהעדר ידע שכך אמר הגר"א לדברי יאיר נמחק

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 27, 2011 4:40 pm
על ידי יאיר
זהו וורט מהגר"א.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 28, 2011 2:11 am
על ידי שמייכ'ל
שמייכ'ל כתב:
היכן בגמרא, 44 מילים רצופות המסתיימות באותה אות ?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 28, 2011 8:03 am
על ידי יאיר
זכור לי כמעט בודאות שהאות היא ם' - מ' סופית ובענייני קרבנות (אולי מס' זבחים), האמנם?..

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 28, 2011 8:42 am
על ידי דראל
נראה לי שמסתיימות בא'. הימור בלבד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 28, 2011 9:49 am
על ידי שמייכ'ל
יאיר כתב:זכור לי כמעט בודאות שהאות היא ם' - מ' סופית ובענייני קרבנות (אולי מס' זבחים), האמנם?..

לא ם ולא א ולא קרבנות.
האות היא ן'
רמז:
שבת לאו זמן תפילין

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 28, 2011 10:29 am
על ידי חנבין
שמייכ'ל כתב:האות היא ן'
רמז:
שבת לאו זמן תפילין


רמז שקוף מידי, מיד נזכרתי:
אלפין עיינין, עיינין אלפין, ביתין כפין, כפין ביתין, גמין צדין, צדין גמין, דלתין רישין, רישין דלתין, היהין חיתין, חיתין היהין, ווין יודין, יודין ווין, זיינין נונין, נונין זיינין, טיתין פיפין, פיפין טיתין, כפופין פשוטין, פשוטין כפופין, מימין סמכין, סמכין מימין, סתומין פתוחין, פתוחין סתומין. (שבת קג:)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:44 am
על ידי ישועות ישראל
היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:47 am
על ידי יאיר
א.שעטנז? בשר וחלב?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:49 am
על ידי יאיר
א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:52 am
על ידי ישועות ישראל
א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:56 am
על ידי יאיר
הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 3:01 am
על ידי יאיר
א.חח? שש?

שאלה ותשובה:
*הופיע עם שני צדיקים.

צץ.

שאלה:

מה זה?

וווו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 3:07 am
על ידי מעיין
א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

א. ה לה' תגמלו זאת
ב. סוף פ' שלח
ג.תשתרר - ובנ"ך ארתחששתא

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 3:42 am
על ידי מעיין
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 3:47 am
על ידי מעיין
יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?

ממתקוממים - תהלים יז
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?

שלישי בקדשים - והחוט המשלש לא במהרה ינתק
וכתועבותיהן [יחזקאל טז מז]
*וכעלילותיכם [שם כ מד]
והאחשדרפנים [אסתר ט ג]
כולם בני י"א אותיות
*תיבה זו נזכר בפסיקתא רבתי פ' לד או' ח' - שיש בה אחד עשר מאגניות משמשים עיי"ש במפרשים
ובתורה
הארוכה ביותר
ובמשארותיך [שמות ז כח]
בן י' אותיות
וברמב"ם הל' ס"ת משמע שכן היא גם למשפחותיכם אבל כבר העירו שבכל התורה היא חסר ו'
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

אקוה שלא התכוונת לדברי הימים א שחלוקת דברי הימים לא מן השם היא. כידוע

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 8:30 am
על ידי יאיר
מעיין כתב:
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

יפה.
ב-ב. התכוונתי לאליהו וחנוך. (ויעקב). על ה-10 נאמר שלא מתו?..האם אין הכוונה רק שבחייהם נכנסו לג"ע (ואח"כ חלקם יצאו)?
ב-ג.תשובה יפה. כך שמעת? (כי אני שמעתי רק את השאלה ולא את התשובה וחשבתי שהתשובה היא: ה' יתברך).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 8:31 am
על ידי יאיר
מעיין כתב:
יאיר כתב:הפצצת שאלות:
א.היכן בתנ"ך מילה שיש בה 5 אותיות זהות?

ממתקוממים - תהלים יז
ב.מה המילה הארוכה בתנ"ך?

שלישי בקדשים - והחוט המשלש לא במהרה ינתק
וכתועבותיהן [יחזקאל טז מז]
*וכעלילותיכם [שם כ מד]
והאחשדרפנים [אסתר ט ג]
כולם בני י"א אותיות
*תיבה זו נזכר בפסיקתא רבתי פ' לד או' ח' - שיש בה אחד עשר מאגניות משמשים עיי"ש במפרשים
ובתורה
הארוכה ביותר
ובמשארותיך [שמות ז כח]
בן י' אותיות
וברמב"ם הל' ס"ת משמע שכן היא גם למשפחותיכם אבל כבר העירו שבכל התורה היא חסר ו'
ג.איזה ספר בתנ"ך מתחיל ב-א ונגמר ב-ת?

אקוה שלא התכוונת לדברי הימים א שחלוקת דברי הימים לא מן השם היא. כידוע


יפה מאוד!

התכוונתי לדברי הימים למרות הערתך הידועה..פשוט הייתי צריך 3 שאלות..

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 8:38 am
על ידי יאיר
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 12:43 pm
על ידי ישועות ישראל
מעיין כתב:
א. איפה יש בתורה מלה שלימה של אות אחת?
ב. איפה יש בתורה פסוק המתחיל עם ג' תיבות ומסיים עם אותו ג' תיבות?
ג. איזה מלה בתורה הגימטריא שלו הכי גדולה?

א. ה לה' תגמלו זאת
ב. סוף פ' שלח
ג.תשתרר - ובנ"ך ארתחששתא


נכון! תודה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 12:45 pm
על ידי ישועות ישראל
ומה עם השאלה זו:

ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 12:47 pm
על ידי הפלא ופלא
ישועות ישראל כתב:היכן מצינו:
א. שני דברים, שכל אחד לעצמו היתר, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם אסורים?
ב. שני דברים, שכל אחד לעצמו אסור, וכשהם מצטרפים ביחד שניהם מותרים?
ג. שני דברים, אחד אסור והשני מותר, ואם מתחברים ביחד האיסור נעשה מותר, והמותר נעשה איסור?



א. בשר וחלב; צמר ופשתים; חרישה בשור וחמור.
ב. הבטה במראה והסתפרות אצל נכרי.
ב. בשר לפני המליחה - אסור, והמלח מותר; לאחר המליחה - הבשר מותר והמלח אסור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 1:59 pm
על ידי ישועות ישראל
הפלא ופלא תודה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 2:08 pm
על ידי הפלא ופלא
כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 4:29 pm
על ידי דראל
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 4:37 pm
על ידי דראל
יאיר כתב:
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?


רד"ק מסביר שהפועל ביחס לצפחת מתייחס לסומך - לשמן, ולכן נכתב בזכר. אך עדיין אין זה מסביר את היחס לכד הקמח בנקבה.
הרטום הסביר שבהשפעת הצפחת נאמר על הכד בנקבה.
ומיניה ומיניה יתקלס עילאה


תוקן לאחר שחנבין העיר לי על טעותי בדבר משנה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 4:39 pm
על ידי דראל
תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:00 pm
על ידי יאיר
דראל כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:היכן מצאנו בתנ"ך פס' ששם-עצם זכר מתואר בו בפועל נקבה ושם-עצם נקבה מתואר בו בפועל זכר? (ס' מלכים).


מלכים א יז טז, מי יכול לכתוב הסבר הדבר?


קיל מסביר שהפועל ביחס לצפחת מתייחס לסומך - לשמן, ולכן נכתב בזכר. אך עדיין אין זה מסביר את היחס לכד הקמח בנקבה.
הרטום הסביר שבהשפעת הצפחת נאמר על הכד בנקבה.
ומיניה ומיניה יתקלס עילאה


לא מובן..אם על הצפחת נכתב בל' זכר על כד הקמח לא כל שכן?!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:02 pm
על ידי יאיר
דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

גר של צה"ל?...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:09 pm
על ידי דראל
יאיר כתב:
דראל כתב:תשובה אחת לכל השאלות להלן:
א. מעם ישראל
ב. גוי
ג. לא מעם ישראל ולא גוי
ד. מעם ישראל וגוי גם יחד

מיהם/מיהו?

גר של צה"ל?...


לא. כותב בפורום הפוגע בגרים שהתגיירו כהלכה. צא ובדוק ב....

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:24 pm
על ידי הפלא ופלא
דראל כתב:
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם


כוונתי שכולם אחים מאב ואם

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:30 pm
על ידי דראל
הפלא ופלא כתב:
דראל כתב:
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


בכור מאם


כוונתי שכולם אחים מאב ואם


שלישיה שנולדה. שניים נימולו בזמנם ומתו מחמת מילה, והבכור לא נימול בזמנו, וגם לא יימול מחמת אחיו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 5:34 pm
על ידי קונה הכל
הפלא ופלא כתב:כיצד יתכן שאין עושים ברית מילה לבכור מהסיבה של מתו אחיו מחמת מילה?


שמעתי פעם, שמדובר בשלישיה שנולדה בשבת, אלא שהבכור נולד בערב שבת בין השמשות ושני האחרים נולדו בשבת וודאי, שעל פי ההלכה שני הקטנים נימולים בשבת, אבל הראשון שנולד בספק שבת אינו דוחה את השבת, אך גם אי אפשר למול אותו בערב שבת ולכן צריך למול ביום ראשון.
במצב כזה יתכן אם שני האחים הצעירים מתו מחמת מילה, שאז אין מלים את האח הבכור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 7:17 pm
על ידי מעיין
יאיר כתב:
מעיין כתב:
יאיר כתב:א.מי לא נולד ומת?
ב.מי נולד ולא מת?
ג.מי לא נולד ולא מת?

א. אדה"ר יציר כפיו של הקב"ה [וגם חוה, אבל היא מתה]
ב. הנזכרים שעלו בחייהם לג"ע, ומפורטים במסכת דרך ארץ זוטא פ"א הט"ז
ג. שמחזאי ועזאל

יפה.
ב-ב. התכוונתי לאליהו וחנוך. (ויעקב). על ה-10 נאמר שלא מתו?..האם אין הכוונה רק שבחייהם נכנסו לג"ע (ואח"כ חלקם יצאו)?
ב-ג.תשובה יפה. כך שמעת? (כי אני שמעתי רק את השאלה ולא את התשובה וחשבתי שהתשובה היא: ה' יתברך).

ב. לא - עיי"ש ובהגהות יעב"ץ שם
ג. מלאכים הם עכ"פ נבראים, אבל אינם נולדים, ואינם מתים, אבל וודאי שיש להם תכלה ולבסוף מתבטלים, מ"מ לא הכללתי בתשובתי כל המלאכים כיון שהשאלה נראה, על השוכנים כאן עלי חלד, משא"כ אלו הסתובבו פה עלי חלד, ואחד איננו אבל השני עדיין קיים כמבואר במדרשים
ומה שכתבת - הקב"ה, תסלח לי, הקב"ה היא קדוש ונעלה מן הכל, היא ראשון והיא אחרון, ואינו בערך הנבראים כלל, שנכתוב עליו ברוך היא, אפי' בדרך חידה התואר 'לא נולד ולא מת', אקוה שדברי מובנים לכל יהודי מאמין.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מרץ 01, 2011 7:30 pm
על ידי אוצר החכמה
בכלל נראה לי שחידות שהתשובה עליהם היא הקב"ה אין ראויות ואין זה לכבוד שמים.