עמוד 63 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' יוני 01, 2019 10:39 pm
על ידי עזריאל ברגר
מנין כתב:איזו תפילה אומרים: פעם אחת בחורף, פעם אחת בקיץ, פעמיים בחודש תשרי. (אשכנזים).

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' יוני 01, 2019 10:41 pm
על ידי עזריאל ברגר
ביקורת תהיה כתב:מלה הנאמרת תדיר בתפלת שמונה עשרה, מלבד שבועים בשנה ברציפות. מי היא?

viewtopic.php?p=193512#p193512

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' יוני 01, 2019 11:56 pm
על ידי מנין
עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:איזו תפילה אומרים: פעם אחת בחורף, פעם אחת בקיץ, פעמיים בחודש תשרי. (אשכנזים).

ילמדנו רבינו?


פיוט "יג מדות" - אזכרה אלוקים ואהמיה.
פעם אחת בסליחות בה"ב אחרי סוכות, פעם אחרי בה"ב אחרי פסח. פעם אחת בסליחות בעשי"ת ופעם נוספת בנעילה.

עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:חידה נוספת: איזה פסוק אומרים לפחות פעם ביום, פעם אחת נוספת בחורף; פעם אחת נוספת בקיץ ופעם נוספת בחודש תשרי.

ילמדנו רבינו?

"תתן אמת ליעקב חסד לאברהם אשר נשבעת לאבותינו מימי קדם".
כל יום ב"ובא לציון" (ומש"כ "לפחות כל יום" כי גם במוצ"ש אומרים זאת). בחורף - בליל פורים. בקיץ - בליל ת"ב. בתשרי - בתשליך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 02, 2019 9:58 am
על ידי עזריאל ברגר
מנין כתב:
עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:איזו תפילה אומרים: פעם אחת בחורף, פעם אחת בקיץ, פעמיים בחודש תשרי. (אשכנזים).

ילמדנו רבינו?


פיוט "יג מדות" - אזכרה אלוקים ואהמיה.
פעם אחת בסליחות בה"ב אחרי סוכות, פעם אחרי בה"ב אחרי פסח. פעם אחת בסליחות בעשי"ת ופעם נוספת בנעילה.

עזריאל ברגר כתב:
מנין כתב:חידה נוספת: איזה פסוק אומרים לפחות פעם ביום, פעם אחת נוספת בחורף; פעם אחת נוספת בקיץ ופעם נוספת בחודש תשרי.

ילמדנו רבינו?

"תתן אמת ליעקב חסד לאברהם אשר נשבעת לאבותינו מימי קדם".
כל יום ב"ובא לציון" (ומש"כ "לפחות כל יום" כי גם במוצ"ש אומרים זאת). בחורף - בליל פורים. בקיץ - בליל ת"ב. בתשרי - בתשליך.

הראשון - יפה.
השני - נאמר (עכ"פ למנהגנו) בעוד כמה הזדמנויות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 02, 2019 10:13 am
על ידי לבנון
מנין כתב:"תתן אמת ליעקב חסד לאברהם אשר נשבעת לאבותינו מימי קדם".
כל יום ב"ובא לציון" (ומש"כ "לפחות כל יום" כי גם במוצ"ש אומרים זאת). בחורף - בליל פורים. בקיץ - בליל ת"ב. בתשרי - בתשליך.

בסליחות כל יום

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 02, 2019 10:39 am
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
מנין כתב:"תתן אמת ליעקב חסד לאברהם אשר נשבעת לאבותינו מימי קדם".
כל יום ב"ובא לציון" (ומש"כ "לפחות כל יום" כי גם במוצ"ש אומרים זאת). בחורף - בליל פורים. בקיץ - בליל ת"ב. בתשרי - בתשליך.

בסליחות כל יום

למנהגנו (חב"ד):
בתפילה שאחרי העקדה - בכל יום שאומרים בו תחנון.
וביום כיפור - כמדומני פעמיים בכל תפילה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 10, 2019 2:48 pm
על ידי עזריאל ברגר
מעשה שלא היה:
כמה קבוצות של יהודים הזדמנו לבית כנסת אחד ביום אחד, והוכרחו להתחלק ל4 קבוצות לקריאת התורה, כיוון שכל קבוצה קראה קריאה אחרת.
לאחר מעשה התברר שהם קראו ב3 חומשים מחמשת חומשי התורה. ואת"ל - 4 מתוך "שבעת ספרי התורה".

כיצד ייתכן הדבר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 10, 2019 11:30 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:מעשה שלא היה:
כמה קבוצות של יהודים הזדמנו לבית כנסת אחד ביום אחד, והוכרחו להתחלק ל4 קבוצות לקריאת התורה, כיוון שכל קבוצה קראה קריאה אחרת.
לאחר מעשה התברר שהם קראו ב3 חומשים מחמשת חומשי התורה. ואת"ל - 4 מתוך "שבעת ספרי התורה".

כיצד ייתכן הדבר?

כשיו"ט שני של שבועות חל בשבת, וביהכנ"ס עמד על גבול קו התאריך (לא לפי החזו"א, שהקו ממשיך עד סוף היבשת), שאצל חלקם היה עדיין יו"ט ראשון וקראו בפרשת יתרו שבספר שמות, ובמפטיר בחציו השני של ספר במדבר, ואצל חלקם היה יו"ט שני וקראו עשר תעשר בספר דברים, ועוד היתה שם קבוצה מבני א"י, שקראו בפרשת השבוע בפרשת נשא בספר במדבר בחציו הראשון, וקבוצה רביעית שהתאספו לתפילת מנחה, לקרוא בפרשת בהעלותך.

או אפשר שביהכנ"ס היה ביפן וכד', והמתפללים נחלקו אם הלכה כהחזו"א או כהחולקים.

כמו"כ אפשר שזה היה בשביעי של פסח חל בשבת, ואז קראו ממש בארבע חומשים, אלו בפרשת בשלח ופינחס, אלו בפרשת ראה ופינחס, אלו בשמיני, ואלו בתזריע.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 11, 2019 11:32 am
על ידי עזריאל ברגר
יפה.
התכוונתי למצב שכולם קוראים קריאת שחרית, וכולם נמצאים באותו מקום, וכולם הולכים לפי אותה שיטת-פסיקה, וההבדלים ביניהם הם רק ב"מאין באת ולאן אתה הולך".
והתשובה היא: אתמול, יום שני ז סיון בשנה מעוברת.
חלקם בני אר"י שבאו לחו"ל לזמן קצר, והסתדרו לעשות מנינים משלהם לקרה"ת של השבתות, וקראו אתמול פרשת בהעלותך.
חלקם בני אר"י שבאו לחו"ל לזמן ארוך, והשתלבו לקריאת פרשיות השבוע כמו המקומיים, ולכן קראו אתמול פרשת נשא.
חלקם בני חו"ל רגילים שקראו בפרשת ראה ופנחס.
וחלקם עברו בימי ספירת העומר את קו התאריך ממערב העולם למזרחו וחגגו אתמול את היום הראשון של חג השבועות, כשיטת הרבי מליובאוויטש, וקראו בפרשת יתרו ופנחס.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יוני 13, 2019 1:54 am
על ידי ביקורת תהיה
גיד הנשה של איזו בהמה יש מצוה באכילתו (לא לדעת הכל)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יוני 13, 2019 8:32 am
על ידי עזריאל ברגר
ביקורת תהיה כתב:גיד הנשה של איזו בהמה יש מצוה באכילתו (לא לדעת הכל)?

שליל של קרבנות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יוני 13, 2019 12:16 pm
על ידי ביקורת תהיה
עזריאל ברגר כתב:שליל של קרבנות.
דהיינו בהמה שלא אסרה תורה את גידה באכילה; ולאו מילתא היא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 10:11 am
על ידי עזריאל ברגר
3 חידות בעלות 2 פתרונות, שחדתי בשבת פרשת בהעלותך (נשא בחו"ל) ולמחרתה:
א. לכאורה הם חמשה, אך לפירושים פחות-מוכרים - הם שבעה.
שני פתרונות. אחד מפורסם, והשני גיליתי תמול-שלשום באחד מעלוני השבת...
ב. איזוהי מילה המופיעה פעמיים בלבד בחמשת חומשי התורה - אחת מהן בקריאת התורה שקראו בשבת זו בארה"ק, והשניה בחו"ל?
שני פתרונות (לפחות).
ג. היכן נרמז חג מסוים בפרשתנו בדברי המפרשים המפורסמים - שני פתרונות על אותו החג. והשני הובא לעיל כפתרון לחידה אחרת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 10:25 am
על ידי עזריאל ברגר
ביקורת תהיה כתב:גיד הנשה של איזו בהמה יש מצוה באכילתו (לא לדעת הכל)?

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 2:12 pm
על ידי ביקורת תהיה
ולד שלמים למאן דאמר ולדות קדשים במעי אמן הן קדושים (לדעת התוס' בחולין דף צ ע"א ד"ה קדשים).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 4:38 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:3 חידות בעלות 2 פתרונות, שחדתי בשבת פרשת בהעלותך (נשא בחו"ל) ולמחרתה:
א. לכאורה הם חמשה, אך לפירושים פחות-מוכרים - הם שבעה.
שני פתרונות. אחד מפורסם, והשני גיליתי תמול-שלשום באחד מעלוני השבת...
ב. איזוהי מילה המופיעה פעמיים בלבד בחמשת חומשי התורה - אחת מהן בקריאת התורה שקראו בשבת זו בארה"ק, והשניה בחו"ל?
שני פתרונות (לפחות).
ג. היכן נרמז חג מסוים בפרשתנו בדברי המפרשים המפורסמים - שני פתרונות על אותו החג. והשני הובא לעיל כפתרון לחידה אחרת.

ב. פתאום. תער
ג. חנוכה, רמב"ן

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 4:49 pm
על ידי לבנון
שתי מילים שונות בפרשתנו (בהעלתך), ששוות בתרגומן.
רמז: מי שהחליף ביניהן, לבסוף הרוויח הרבה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 7:17 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:3 חידות בעלות 2 פתרונות, שחדתי בשבת פרשת בהעלותך (נשא בחו"ל) ולמחרתה:
א. לכאורה הם חמשה, אך לפירושים פחות-מוכרים - הם שבעה.
שני פתרונות. אחד מפורסם, והשני גיליתי תמול-שלשום באחד מעלוני השבת...
ב. איזוהי מילה המופיעה פעמיים בלבד בחמשת חומשי התורה - אחת מהן בקריאת התורה שקראו בשבת זו בארה"ק, והשניה בחו"ל?
שני פתרונות (לפחות).
ג. היכן נרמז חג מסוים בפרשתנו בדברי המפרשים המפורסמים - שני פתרונות על אותו החג. והשני הובא לעיל כפתרון לחידה אחרת.

ב. פתאום. תער
ג. חנוכה, רמב"ן

ב. נכון.
ג. אכן רמב"ן בתחילת הפרשה. ומהו המקום השני?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 7:42 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:3 חידות בעלות 2 פתרונות, שחדתי בשבת פרשת בהעלותך (נשא בחו"ל) ולמחרתה:
א. לכאורה הם חמשה, אך לפירושים פחות-מוכרים - הם שבעה.
שני פתרונות. אחד מפורסם, והשני גיליתי תמול-שלשום באחד מעלוני השבת...
ב. איזוהי מילה המופיעה פעמיים בלבד בחמשת חומשי התורה - אחת מהן בקריאת התורה שקראו בשבת זו בארה"ק, והשניה בחו"ל?
שני פתרונות (לפחות).
ג. היכן נרמז חג מסוים בפרשתנו בדברי המפרשים המפורסמים - שני פתרונות על אותו החג. והשני הובא לעיל כפתרון לחידה אחרת.

ב. פתאום. תער
ג. חנוכה, רמב"ן

ב. נכון.
ג. אכן רמב"ן בתחילת הפרשה. ומהו המקום השני?

במשך חכמה פירש 'וביום שמחתכם' (גם) על חנוכה. ועיין באבן עזרא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 16, 2019 7:48 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:3 חידות בעלות 2 פתרונות, שחדתי בשבת פרשת בהעלותך (נשא בחו"ל) ולמחרתה:
א. לכאורה הם חמשה, אך לפירושים פחות-מוכרים - הם שבעה.
שני פתרונות. אחד מפורסם, והשני גיליתי תמול-שלשום באחד מעלוני השבת...
ב. איזוהי מילה המופיעה פעמיים בלבד בחמשת חומשי התורה - אחת מהן בקריאת התורה שקראו בשבת זו בארה"ק, והשניה בחו"ל?
שני פתרונות (לפחות).
ג. היכן נרמז חג מסוים בפרשתנו בדברי המפרשים המפורסמים - שני פתרונות על אותו החג. והשני הובא לעיל כפתרון לחידה אחרת.

ב. פתאום. תער
ג. חנוכה, רמב"ן

ב. נכון.
ג. אכן רמב"ן בתחילת הפרשה. ומהו המקום השני?

במשך חכמה פירש 'וביום שמחתכם' (גם) על חנוכה. ועיין באבן עזרא.

אכן לזה התכוונתי.

ועכשיו נשארה החידה הראשונה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 17, 2019 3:19 pm
על ידי גלאגוזים
הפסוקים ויהי בנסוע הארון, ובנוחה יאמר, חולקים את ספר במדבר לשלושה ספרים.
וא"כ ישנם שבעה 'חומשי' תורה.
[רק לא הבנתי למה זה תלוי ב'פירושים לא מוכרים']

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 17, 2019 7:14 pm
על ידי עזריאל ברגר
גלאגוזים כתב:הפסוקים ויהי בנסוע הארון, ובנוחה יאמר, חולקים את ספר במדבר לשלושה ספרים.
וא"כ ישנם שבעה 'חומשי' תורה.
[רק לא הבנתי למה זה תלוי ב'פירושים לא מוכרים']

כי לא כולם מכירים זאת.

ועתה לפתרון השני, מספר הגימטריאות (לר"י החסיד):
IMG-20190616-WA0020.jpg
IMG-20190616-WA0020.jpg (50.28 KiB) נצפה 10561 פעמים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 17, 2019 7:17 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:שתי מילים שונות בפרשתנו (בהעלתך), ששוות בתרגומן.
רמז: מי שהחליף ביניהן, לבסוף הרוויח הרבה.

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 17, 2019 7:51 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:שתי מילים שונות בפרשתנו (בהעלתך), ששוות בתרגומן.
רמז: מי שהחליף ביניהן, לבסוף הרוויח הרבה.

ילמדנו רבינו?

בהעלותך את הנרות, ואת האבטיחים, מתרגמים בוצינייא.

נדרים סו ע"ב
אמר לה זילי אייתי לי תרי בוציני אזלת ואייתי ליה תרי שרגי אמר לה זילי תברי יתהון על רישא דבבא הוה יתיב בבא בן בוטא אבבא וקא דאין דינא אזלת ותברת יתהון על רישיה אמר לה מה הדין דעבדת אמרה ליה כך ציוני בעלי אמר את עשית רצון בעליך המקום יוציא ממך שני בנים כבבא בן בוטא.

כזאת ברכה זה ריווח ודאי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 17, 2019 10:50 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:שתי מילים שונות בפרשתנו (בהעלתך), ששוות בתרגומן.
רמז: מי שהחליף ביניהן, לבסוף הרוויח הרבה.

ילמדנו רבינו?

בהעלותך את הנרות, ואת האבטיחים, מתרגמים בוצינייא.

נדרים סו ע"ב
אמר לה זילי אייתי לי תרי בוציני אזלת ואייתי ליה תרי שרגי אמר לה זילי תברי יתהון על רישא דבבא הוה יתיב בבא בן בוטא אבבא וקא דאין דינא אזלת ותברת יתהון על רישיה אמר לה מה הדין דעבדת אמרה ליה כך ציוני בעלי אמר את עשית רצון בעליך המקום יוציא ממך שני בנים כבבא בן בוטא.

כזאת ברכה זה ריווח ודאי.

יפה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2019 3:37 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:ואת האבטיחים, מתרגמים בוצינייא.

לא בתרגום שלפנינו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2019 10:23 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:ואת האבטיחים, מתרגמים בוצינייא.

לא בתרגום שלפנינו.

מחילה, החלפתי עם הקישואים. אבל החידה בעינה עומדת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2019 12:47 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:ואת האבטיחים, מתרגמים בוצינייא.

לא בתרגום שלפנינו.

מחילה, החלפתי עם הקישואים. אבל החידה בעינה עומדת.

אבל במפרשי הש"ס בנדרים שם כתבו שבוציני הם אבטיחים.
ומסתמא כבר עמדו על זה פרשני ובלשני התרגום.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2019 12:57 pm
על ידי עזריאל ברגר
היכי תמצי:
שני אנשים (שנוהגים באותם המנהגים, ושניהם בריאים גדולים יהודים וכו') אכלו יחד בשר, והמשיכו לשהות ביחד ועשו כל הזמן את אותם הדברים, ואחרי משך-זמן אנו אומרים להם שלאחד מותר לאכול חלב ולשני אסור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 21, 2019 11:28 am
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי:
שני אנשים (שנוהגים באותם המנהגים, ושניהם בריאים גדולים יהודים וכו') אכלו יחד בשר, והמשיכו לשהות ביחד ועשו כל הזמן את אותם הדברים, ואחרי משך-זמן אנו אומרים להם שלאחד מותר לאכול חלב ולשני אסור.

הם נוהגים כדעת הרמ"א (וכמנהג כמה קהילות אשכנזיות) להמתין רק שעה אחת בין בשר לחלב, אלא שצריכים להקפיד שלא לאכלם בסעודה אחת.
שניהם עדיין לא בירכו ברכת המזון, אלא שאחד מהם נעשה "אונן" ואינו צריך לברך, ולכן מספיק לו להחליף מפה וכיו"ב כדי שזה יהיה נחשב סעודה חדשה, אבל השני - אסור לו לאכול חלבי עד אחרי שיברך ברכת המזון.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 23, 2019 10:25 am
על ידי בוצינא
איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו דבר באותו זמן באותה כמות לאותו צורך מאותו סוג ואחד יקיים מצוה מדאוריתא והשני יעבור איסור מן התורה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 23, 2019 11:07 pm
על ידי אפרים זלמן
בוצינא כתב:איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו דבר באותו זמן באותה כמות לאותו צורך מאותו סוג ואחד יקיים מצוה מדאוריתא והשני יעבור איסור מן התורה?

הראשון גונב מבן עיר הנידחת כדי לשרפו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 24, 2019 8:26 am
על ידי בוצינא
אפרים זלמן כתב:
בוצינא כתב:איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו דבר באותו זמן באותה כמות לאותו צורך מאותו סוג ואחד יקיים מצוה מדאוריתא והשני יעבור איסור מן התורה?

הראשון גונב מבן עיר הנידחת כדי לשרפו

החידה אף בזמן הזה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 24, 2019 6:00 pm
על ידי בוצינא
אפרים זלמן כתב:
בוצינא כתב:איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו דבר באותו זמן באותה כמות לאותו צורך מאותו סוג ואחד יקיים מצוה מדאוריתא והשני יעבור איסור מן התורה?

הראשון גונב מבן עיר הנידחת כדי לשרפו

צריך שבעצם מעשה הגניבה יהיה מצוה ולא רק בשריפה שלאחריו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 28, 2019 10:52 am
על ידי עזריאל ברגר
פסוק בתנ"ך שיש בו (לפי פירוש מסוים) 3 זוגות אחים.
איה מקומו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 28, 2019 10:52 am
על ידי עזריאל ברגר
בוצינא כתב:
אפרים זלמן כתב:
בוצינא כתב:איך יתכן מצב ששנים יגנבו את אותו דבר באותו זמן באותה כמות לאותו צורך מאותו סוג ואחד יקיים מצוה מדאוריתא והשני יעבור איסור מן התורה?

הראשון גונב מבן עיר הנידחת כדי לשרפו

צריך שבעצם מעשה הגניבה יהיה מצוה ולא רק בשריפה שלאחריו

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 28, 2019 1:24 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:פסוק בתנ"ך שיש בו (לפי פירוש מסוים) 3 זוגות אחים.
איה מקומו?

בראשית לו יד
ואלה היו בני אהליבמה בת ענה בת צבעון אשת עשו ותלד לעשו את יעיש יעוש ואת יעלם ואת קרח

תנחומא וישב א
מלמד שבא צבעון על אמו וילדה ממנו את ענה נמצא שהיה אחיו ובנו, שוב בא אל כלתו אשת ענה ויצתה אהליבמה מבין שניהם שנאמר ואלה היו בני אהליבמה בת ענה בת צבעון אשת עשו

זוג ראשון, יעוש יעלם וקרח.
זוג שני, צבעון וענה (ילדים של אמו של ענה).
זוג שלישי, אהליבמה וענה (ילדים של צבעון).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 28, 2019 2:05 pm
על ידי עזריאל ברגר
יפה!
יש פתרון נוסף, אף הוא בתורה, ואף שם מדובר על בני משפחה אחת...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יוני 28, 2019 5:33 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:יפה!
יש פתרון נוסף, אף הוא בתורה, ואף שם מדובר על בני משפחה אחת...

ויקח קרח בן יצהר בן קהת וגו'
לוי וראובן
דתן ואבירם
און ואליאב. לדעת החזקוני שפלת הוא פלוא בן ראובן

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 30, 2019 11:26 am
על ידי לבנון
מלבד בפסוק הראשון בפרשת קרח, היכן יש בתורה שבע אנשים בפסוק אחד, שאינם אחים זה לזה.
שתי תשובות בדבר.