עמוד 8 מתוך 10

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אד"ב ע"ד

פורסם: א' מאי 04, 2014 3:48 am
על ידי ערבי פסחים
כמודמה אם אינני טועה אבל שני המספרים הללו הם שני חברות, היינו היינריך והשני שייך לחברת "מאירי שבת". ואיך שלא יהיה תדעו שקיימים שני חברות (היינריך ומאירי שבת) וכדאי להשוות מחירים.
כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אד"ב ע"ד

פורסם: א' מאי 04, 2014 7:13 am
על ידי ניים ושכיב
משולש כתב:האם יש מערכות שטוענות מצברים על אנרגיה סולארית?
בדיקה קצרה באינטרנט העלתה שכן.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אד"ב ע"ד

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:11 am
על ידי אפרקסתא דעניא
ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.


אם לוקחים 12 מצברים שמספקים בערך 16 קילוואט, ניתן לעבור אפילו שלושה ימים בעזרת המצבר. לעומת זאת גנרטור מועד לקריסות, ואז נתקעים יומיים וחצי בלי אור וקירור.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אד"ב ע"ד

פורסם: א' מאי 04, 2014 9:45 am
על ידי משולש
עוד מעלה בגנרטור: "אינו דומה יחיד העושה את המצוה למרובים העושים את המצווה".

ואצלי יש עוד בעיה: כרגע עסוקים בבנית גנרטור בשכונה. כל אחד שמצטרף מסייע בפועל לבנית הגנרטור, ובאמת זה קצת מתעכב בגלל שאין מספיק נרשמים. וזכות הרבים תלוי בכל אחד שמצטרף.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 1:36 am
על ידי בניסן נגאלו
אפרקסתא דעניא כתב:
ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.


אם לוקחים 12 מצברים שמספקים בערך 16 קילוואט, ניתן לעבור אפילו שלושה ימים בעזרת המצבר. לעומת זאת גנרטור מועד לקריסות, ואז נתקעים יומיים וחצי בלי אור וקירור.

עלות מצברים של 16 קילוואט + דמי התקנה היא כ16,000 ש"ח, לחלק לעשר שנים [כלומר 120 תשלומים], עולה בסך 133 ש"ח לחודש, + כ40 ש"ח עלות חודשית של חשמל ההטענה והאחזקה של מים מזוקקים (יחסית לפי חודש), באם כן סה"כ 173 ש"ח לחודש. תוסיף על זה שאורך חיי המצבר הוא כ10-12 שנים, ובעבור זמן זה צריך להשקיע ולשלם על מצברים חדשים.
לעומת זה עלות חודשית של גינרטור בהיקף של 16 קילוואט היא כ180 ש"ח, כשמתוך זה מופרש סכום בשביל הביטוח של הגינרטור למקרה של קלקול, כך שמובטח שימוש של שנים רבות בגינרטור בסכום הנ"ל ללא תוספת משמעותית גם אם יתקלקל, למעט תוספות מזעריות בגלל העלויות המשתנות של מחיר הסולר.
חשוב להדגיש את מה שכתבת כי משפחה ממוצעת הרוצה להשתמש בשנים או שלושה ימים רצופים חייבת להתקין מצברים של 16 קילוואט.
ועל כל זה יש גם להוסיף כי א"א בשום אופן להשתמש במזגן של יותר מ1 כ"ס אפי' במצברים של 16 קילוואט, וכיום בכל בתי ישראל עם המזגנים קשה מאד למצוא מזגן בסלון של 1 כ"ס, ועוד יותר קשה להעמיד בנסיון סעודת שבת קייצית ללא מזגן.
[אני אישית לא מרוצה מהגנרטור בגלל התקלות, אך כשרציתי לעבור למצברים ערכתי את השיקולים הנ"ל והגעתי למסקנות הנ"ל]

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 7:33 am
על ידי איש רגיל
רק בר"ה שחל בימים ה ו' [פעם בכמה שנים] ישתמשו במזגן של 1 כ"ס, ובר"ה בד"כ אי"צ כ"כ מזגן, בשאר שבתות השנה והחגים שאינם ג' ימים ישתמשו במזגנים חזקים יותר.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 9:28 am
על ידי יעקב1
כמה קילוואט צריך בשביל כ6 פלורוסנטים רגילים + מזגן 1.5 כ"ס + מקרר רגיל + מאוורר אחד או שתיים. וכמה עולה כל הסיפור

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 1:25 pm
על ידי איש רגיל
הפלורוסנטים והמאוורר לא משפיעים כמעט כלום.
הרלוונטי זה המזגן והמקרר, אך השאלה היא גם אם אתה מחמם בחורף, ואם יש לך [או שיהיה לך] מקפיא.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 2:00 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
בניסן נגאלו כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:
ערבי פסחים כתב:כנראה גנרטור עדיף בגלל שני ימים רצופים של יו"ט ושבת וכ"ש שלש ימים שאז אין מספיק ואין כדי חלוקה.


אם לוקחים 12 מצברים שמספקים בערך 16 קילוואט, ניתן לעבור אפילו שלושה ימים בעזרת המצבר. לעומת זאת גנרטור מועד לקריסות, ואז נתקעים יומיים וחצי בלי אור וקירור.

עלות מצברים של 16 קילוואט + דמי התקנה היא כ16,000 ש"ח, לחלק לעשר שנים [כלומר 120 תשלומים], עולה בסך 133 ש"ח לחודש, + כ40 ש"ח עלות חודשית של חשמל ההטענה והאחזקה של מים מזוקקים (יחסית לפי חודש), באם כן סה"כ 173 ש"ח לחודש. תוסיף על זה שאורך חיי המצבר הוא כ10-12 שנים, ובעבור זמן זה צריך להשקיע ולשלם על מצברים חדשים.
לעומת זה עלות חודשית של גינרטור בהיקף של 16 קילוואט היא כ180 ש"ח, כשמתוך זה מופרש סכום בשביל הביטוח של הגינרטור למקרה של קלקול, כך שמובטח שימוש של שנים רבות בגינרטור בסכום הנ"ל ללא תוספת משמעותית גם אם יתקלקל, למעט תוספות מזעריות בגלל העלויות המשתנות של מחיר הסולר.
חשוב להדגיש את מה שכתבת כי משפחה ממוצעת הרוצה להשתמש בשנים או שלושה ימים רצופים חייבת להתקין מצברים של 16 קילוואט.
ועל כל זה יש גם להוסיף כי א"א בשום אופן להשתמש במזגן של יותר מ1 כ"ס אפי' במצברים של 16 קילוואט, וכיום בכל בתי ישראל עם המזגנים קשה מאד למצוא מזגן בסלון של 1 כ"ס, ועוד יותר קשה להעמיד בנסיון סעודת שבת קייצית ללא מזגן.
[אני אישית לא מרוצה מהגנרטור בגלל התקלות, אך כשרציתי לעבור למצברים ערכתי את השיקולים הנ"ל והגעתי למסקנות הנ"ל]


180 כפול שנים עשר חודשים כפול שתים עשרה שנים = 26000 ₪.

המצברים, אם יצטרכו החלפה אחרי שתים עשרה שנים, יעלו כ-10,000 ₪. ללא הוצאות חדשות של התקנה, וללא צורך ברכישת קומבי חדש.

כך שאותה הוצאה שיש לך עבור גנרטור בשתים עשרה שנים (26,000), יש לך במצברים בעשרים וארבע שנים (16,000+10000).

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 2:44 pm
על ידי בניסן נגאלו
אפרקסתא דעניא כתב:180 כפול שנים עשר חודשים כפול שתים עשרה שנים = 26000 ₪.
המצברים, אם יצטרכו החלפה אחרי שתים עשרה שנים, יעלו כ-10,000 ₪. ללא הוצאות חדשות של התקנה, וללא צורך ברכישת קומבי חדש.
כך שאותה הוצאה שיש לך עבור גנרטור בשתים עשרה שנים (26,000), יש לך במצברים בעשרים וארבע שנים (16,000+10000).

צודק, חשבון נכון.
אמנם המזגנים זהו הבעיה הגדולה, האם אין פתרון של מצברים בשביל מזגנים של 2-3 כ"ס?

האם מה שכתבת "אם יצטרכו" זהו אכן ספק, או שבד"כ המצברים לא מאריכים אחרי 12 שנה?

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 5:33 pm
על ידי הכהן
החשבון נכון אם אכן אורך חיי המצבר הוא 12 שנה. אמר לי כרגע אחראי הגנרטור השכונתי (לא בטוח שהוא מומחה מס' 1 למצברים), שאחרי 9 שנים המצבר כבר לא חדש...

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 06, 2014 7:27 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
מה משמעות של "לא חדש"? לא עובד, או עובד בתפוקה מופחתת?

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ד' מאי 07, 2014 12:08 am
על ידי הכהן
תפוס לשון אחרון

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ו' מאי 16, 2014 1:49 am
על ידי אין אדם אוסר
מכתב חדש מהשבוע


מכתב הגאב''ד אייר ע''ד.pdf
(405.48 KiB) הורד 325 פעמים


בס"ד יום ג' לס' בחוקתי תשע"ד

נשאלתי אם נחוץ לסדר גענעראטאר לשבת, הנני להשיב שבוודאי נחוץ כדי שלא להשתמש בעלעקטריק שעובדים בו יהודים בשבת קודש רח"ל
ודעת הרבה גדולי ישראל שאסור להשתמש בזה בשבת קודש. ואף שעולה כסף ופשוט שזה נקרא הוצאת שבת קודש שאין בזה שום הפסד
אדרבה יזכו לשכר שמירת שבת כמו שמקובל שכל השומר שבת כהלכתו זוכה לשכר גדול מן השמים וכמו שאומרים
לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה
יצחק טובי' ווייס


מכתב.jpg
מכתב.jpg (82.88 KiB) נצפה 11041 פעמים

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ו' מאי 16, 2014 10:54 am
על ידי יעקב1
לגאב"ד בבית כנסת יש גנרטור ?

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ש' מאי 17, 2014 11:02 pm
על ידי ערבי פסחים
אחרי כזה מכתב יש לך ספק בענין

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ב' מאי 19, 2014 11:21 am
על ידי איש רגיל
יצא חוברת "קיצור מקונטרס מאור שבת", מאת הרב שלמה הולס (תורת חסד 5 י-ם, פקס 02-5388101) לבאר טעם הנוהגים להשתמש בחשמל בשבת, אין לי כח לסורקו, אולי יעלהו מאן דהוא.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ב' מאי 19, 2014 1:56 pm
על ידי יעקב1
קראתי (כמעט) כולו ובאמת זה בתור לימוד זכות בעלמא כי רוב דבריו הם בגדר 'יתכן לומר איזה סברא כזו' 'ולפי אחרון פלוני אז יתכן לומר גם כן בנד"ד' (ויש לזכור שיש חולקים כמעט על כל חידוש בשם האחרונים שמביא או שיש לחלק בלי להתאמץ הרבה בין היסוד לבין מה שקורה בחשמל). אבל בתור אפשרות ללימוד איזה זכות אולי סגי. אמנם מיהא זה ודאי שענין חילול ד' הנורא אין עליו תשובה וגם המחבר כתב בכבוד שזה דבר המסור לגדולי ישראל ...
עוד דבר שכתב שאין פעולות חסכון, ודלא כמציאות שכתב השבות יצחק. ומה נעשה שגם אנו בררנו לא פעם ונודע כי אכן יש ויש פעולות חסכון ומדליקים טוריבות גדולות ואז כנגדם מכבים גדולות הכל בשביל לחסוך (זול יותר יותר להפעיל אחת גדולה ולא 4 קטנות) וידוע שלכן פסק הגרי"ש אלישיב זצ"ל שיש בזה משום מעשה שבת.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אד"ב ע"ד

פורסם: ג' מאי 20, 2014 8:44 pm
על ידי גם זה יעבור
ניים ושכיב כתב:
משולש כתב:האם יש מערכות שטוענות מצברים על אנרגיה סולארית?
בדיקה קצרה באינטרנט העלתה שכן.


אין מערכת סוללרית שמייצרת חשמל ישירות בלי מטען, ואז נוכל להשתמש בו כל השבוע?
זה גם יהיה מחאה גדולה יותר נגד ח"ח.
וגם הרבה יותר אנשים יעשו את זה, כי זה יחסוך להם את חשבון החשמל.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 20, 2014 9:21 pm
על ידי בברכה המשולשת
למיטב ידיעתי, יש דבר כזה (אני גם מכיר אנשים שיש להם מערכת כזו- והם מוכרים את החשמל העודף לח"ח)

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 20, 2014 9:39 pm
על ידי משולש
וזה גם מחייב את חברת החשמל לשלם לך על כל החשמל המיותר שאתה מוכר להם מהקולטים, אם אני זוכר טוב יש חוק כזה שמי שמייצר אנרגיה סולארית על הגג שלו, חברת החשמל חייבת לקנות את כל עודף החשמל שלו.
העיריה פה בביתר עשתה מזה הרבה כסף כנראה, כשהציבה מעל כל מוסדות החינוך קולטי חשמל סולאריים. אולי מישהו יכול לברר אצלם אם זה היה רווחי והאם החברה שהם עבדו אתה היא אמינה.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 20, 2014 11:30 pm
על ידי היימישער
אני ביררתי לפני כשנתיים, תמצית מה שעלה בחכתי כדלהלן.
לא כדאי להתקין לבד מתקן כזה מפני רגישותו והתיקונים הרבים שהוא צורך, ולכן כדאי לחתום חוזה עם חברה המתמחה בענין שבעצם שוכרת את הגג ומשלמת באמצעות חלק מהרווחים, להם כבר יש טכנאים שמטפלים בכל התקלות.
התוצאה היא שבדרך כלל מדובר בחוזים להרבה שנים איתי דברו על חוזה לעשרים שנה מינימום מה שאומר שבעשרים שנה הבאות א"א להוסיף קומה וכדו'.
מלבד זאת צריך כמה מאות מטרים גג כדי שזה יהיה רווחי, לא כל מיקום על כל גג הוא טוב לפעמים יש בנין שמסתיר את השמש וכדו', לבנין עבורו ביררתי יש גג מעל 450 מ' ברוטו והנטו יצא כ350 מ' וזה עדיין לא היה שווה.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 20, 2014 11:46 pm
על ידי גם זה יעבור
ומשהו אישי וקטן כמו דוד שמש שיש לכל אחת מאיתנו?

הפילוסופי' שביסוד ההימנעות משימוש בחשמל בשבת

פורסם: א' מאי 25, 2014 4:02 pm
על ידי 000
נתבקשתי לשתף את החברים בדברים דלהלן:
בבואינו לבחון את שאלת ההשתמשות בש"ק בחשמל המיוצר בשבת, עלינו להתבונן במשמעותם העמוקה של השאלות העומדות לפנינו. השאלה המרכזית ביותר כביכול העומדת במלא עוצמתה בשימוש החיוני בחשמל היא עקרונית ביותר והתשובה עלי' היא יסודית מאוד.
במדינת ישראל שרובה המכריע יהודים ומיעוטה הגדול שומר תורה ומצוות, הייצור שלה עצמאי ופועלי' ואזרחי' משתמשים בכל הטכנולוגיות המתקדמות, האם ניתן לקיים חיי תורה ומצוות, האם התורה כפי שניתנה לנו בסיני לפני אלפי שנים, ניתנת לקיום כמתכונתה וכצורתה בעולם מודרני ומלא טכנולוגיות. האם צווי חכמים שאסרו עלינו להזדקק בשבת אפי' למלאכת גוי הם אקטואליים גם במדינה שכל כולה יהודים, וצרכי' המודרניים הם יום יום ושעה שעה. השימוש בחשמל הוא אבן הבוחן והמעבדה לשאלת קיום החיים התורניים במציאות המודרנית, כי אם חלילה שומרי תורה מגלים גמישות בשמירת ההלכה, כשהיא יוצרת מרשות היחיד אל הפרהסיא הציבורית, וכששמירתה מותנית בשידוד מערכות והפיכת סדרי החיים הנורמליים, או אז נפתח הפתח רח"ל לכל פורקי עול, "להתאים" כל חלק בהלכה שקיומי במישור הציבורי ובחיי מדינה, דורש מהפך בכל סדרי העדיפויות.
ושאלה זו מוכרעת ע"י אלפי שומרי תורה מכל החוגים, המתנזרים מכל שימוש בחשמל הנוצר ע"י חילול ש"ק רח"ל, ומכריזים קבל עם ולתוך תוכם, תורתינו הקדושה עומדת לנצח נצחים, וגם את המדינה היהודית ואת הפרהסיא הכללית יש להלביש על התורה ולהתאימם לדרישותי', ולא חלילה להלביש את התורה על צרכי החיים, בשום פנים ואופנים.
ביתר עומק טמון כאן רעיון נוסף, והוא, כי מוג לב המשתמש בשבת כהרגלו בחול, ומתרץ תירוצים שונים, מה הי' עונה, לו היו פונים אליו ראשי חברת החשמל בהצעה כי יטול על אחריותו את ניהול החברה, לו היו פונים ראשי המדינה בהצעה לראשי התורה כי יטלו את עולה הטכנולוגי של חברת החשמל על שכמי אנשי ההלכה, כי או אז נידרש למהפך יסודי בכל הארגון הטכנולוגי, ולא פעולות לשם חיסכון, לא פעולות ע"י יהודים, לא פעולות שיווק לצרכים צדדיים, לא אספקת חשמל לאזורים ללא חולים ובתי חולים, ועוד אלפי שינויים הנדרשים להתאים מערכת טכנולוגית מתקדמת לכללי הלכה עתיקים, וכאן בתת ההכרה של מיודעינו המשתמש בחשמל, עומדת התקוה שלא יקרה דבר שכזה, אשר ישבש את סדריו התקינים, ויצריך אותו להמעיט מהנאותיו והרגליו, לכן כינינו אותו מוג לב וחדל אישים, ורבבות ישראל העוזבים את החשמל הזול והנוח בשבת ומוכנים לכל קושי, מכריזים כי הם מקבלים עול תורה ומצוותי', ומוכנים לכל אשר יידרש מהם כדי לקיים במלואה את ההלכה וכל דקדוקי'.
כל זה כלל החזו"א בדבריו הקצרים שיש בשימושו איסור חילול ה', שאינו חס לכבוד שמים כיון שהוא שימוש ציבורי, והעובד בשבת הוא עושה במרד ר"ל, והנהנה ממעשיו מעיד ח"ו שאין לבו כואב על חילול שבת, ויהא רעוא שישובו (העובדים בתחנת החשמל, והנהנה ממעשיהם) בתשובה שלמה במהרה.
ע"פ כל האמור ההכרעה בשאלה ציבורית בפרהסיא היהודית, כי הדת א"א לה להסתדר עם החיים, היא עולה למדרגת חילול ה', כי אין זה נסיון פרטי אלא מבחן ציבורי, עולמי, על מהות ההלכה ומהות קיום התורה, ועל זה אנו מצווים למסור את הנפש, כי המכריז במעשיו כי במדינה יהודית אין אפשרות לקיום מלא ושלם של כל מצוות התורה, הרי זו הכרזה של החמורות שבהכרזות הכפירה, ואף כי במעשה החיצוני נראה שאין כאן אלא עצלות וחוסר נכונות של פורקי עול, להכניס את עצמם להרפתקאת חשמל ע"פ הלכה. שבהסתכלות שטחית ישנם שומרי מצוה, שרואים כאן מקום להיתר פיקוח נפש, אבל בהתבוננות אמיתית במהות התופעה, עומדת כאן למבחן יהדות התורה, האם ניתן לחבר יהדות עם התורה, וכאן מנסרת בחלל העולם הזעקה הנוראה של חילול ה', כי הנהנה ממעשיו מעיד ח"ו שאין לבו כואב על חילול שבת.
נקודה נוספת בשימוש בחשמל בש"ק, כי אין זו מלחמה לא במישור הפרטי ולא בציבורי, זהו נסיון לכל יחיד ולכל קהילה, וכאן אין הדבר תלוי אלא בנו, מי לה' אלי, כל יחיד ויחיד כל קהילה וקהילה הנוטלים על עצמם עול קדושת השבת וכבודה, נוטלים בזה חלק במלחמה הכללית נגד פריקת עול ונגד פורקי עול, זהו מלחמה שבה א"א ללחום בנו, רק מתוך עצלות וקושי יתכן להפסיד במערכה זו, ועל כן גדול תגדל התביעה על כל איש ישראל להרים את נס המרד בפריקת עול, ולהכריז כי אין רצוננו בפריקת עול, ובכל מה שנעשה במדינה נגד כבוד שמים ונגד רצון ה', כי אנחנו מוכנים כפרט וכציבורים להשקיע ממון רב, להמעיט מהנאותינו ומנוחתינו, לכבוד שמים ולקיום מצוות התורה, ואין קידוש שם שמים גדול מהכרזה זו.
בהתנתקות ממערכת החשמל והמים, שהיא מערכת חיונית ואלמנטרית, אנו משרישים בליבנו ובלב צאצאינו כי אין לנו חלק ונחלה בפריקת עול שמים הציבורית, כי ודאי שיש חילול ה' בהפעלת מערכת החשמל ע"י יהודים בפרט, אבל הרי נעשים כאן מעשים אשר לא יעשו בדבר המלך ודתו בכל שטחי החיים, ועלינו להודיע ולמחות כי עוד רד עם אל, נשארנו נאמנים לה' ולתורתו, ולפרסם זאת כלפי חוץ ולחזק זאת כלפי פנים, ואולי גם לכך התכווין החזו"א שהשמירה על הלכות מעשה שבת, והמניעה מחילול ה', תשמש לנו גם כמנוף כללי המודיע ומתריע כי כשם שאין לנו חלק במערכת החיונית ביותר של מדינת ישראל, כשהיא עומדת על פריקת עול תורה ומצוות, כך אין לנו חלק בכל תועבותי' רח"ל.
ואין להתעלם עוד כי כח החשמל שמשתמשת בו היהדות במוסדותי' בבתי הכנסת שלה ובכל הבתים הפרטיים של שותומ"צ, הוא כח גדול בכמות אדירה, ובפרישת היהדות החרדית מהשימוש בחשמל בש"ק, תשנה באופן דרסטי את עבודת חברת החשמל בש"ק, ותצמצם בשיעור עצום את חילולי השבת רח"ל, לכן אף אם כיחידים יש היתר לכל אחד ואחד, אבל כציבור של מאות אלפי אנשים, פשע חילולי השבת שעבורינו וביזמתינו בבתינו ובמוסדותינו ברחובותינו ובאולמותינו הוא פשע בל יכופר ושערורי' שאין למעלה הימנה, כי אנחנו השומרים מצוות במישור הפרטי, כופים את אחינו האומללים העובדים בתחנות הכח הבקרה והוויסות, לחלל ש"ק רח"ל עבור הנאותינו ותענוגותינו, מה שאין הפה יכול לומר ומה שאין האוזן יכולה לשמוע, ה' ישמרנו.

Re: הפילוסופי' שביסוד ההימנעות משימוש בחשמל בשבת

פורסם: א' מאי 25, 2014 7:01 pm
על ידי היא שיחתי
מאוד משכנע,
פשוט לקרוא לו מוג לב, לשים לו שלושה אפסים ולקרוא לזה פילוסופיה
אני חושש שהגנרטורים יקרסו בשבת הקרובה מרוב עומס...

Re: הפילוסופי' שביסוד ההימנעות משימוש בחשמל בשבת

פורסם: א' מאי 25, 2014 7:08 pm
על ידי עשוי לנחת
גם זה מהרב י. יעקבסון?...

Re: הפילוסופי' שביסוד ההימנעות משימוש בחשמל בשבת

פורסם: א' מאי 25, 2014 8:05 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
000 כתב:
ועלינו להודיע ולמחות כי עוד רד עם אל, נשארנו נאמנים לה' ולתורתו, ולפרסם זאת כלפי חוץ ולחזק זאת כלפי פנים.

המשפט מוכר לי מאוד. הוא חוזר על עצמו בקביעות, כמעט אות באות כפי הכתוב כאן, בעלונים של נטורי קרתא.
לא כדאי לגרום לכרוך נושא שולי כשאלת חשמל בשבת בנושא ההירואי: שריפת הדגל הציוני ברחבת מאה שערים (ובשאר מקומות בהם נותרו השרידים אשר קורא ה', הברכיים שלא כרעו לבעל, ישראל אשר עוד רד עם קל).

Re: הפילוסופי' שביסוד ההימנעות משימוש בחשמל בשבת

פורסם: א' מאי 25, 2014 8:18 pm
על ידי צולניק
השאלה קשה מאוד והתשובה היא שאין תשובה! וכי הגנרטורים יכולים להיות פתרון לכל המדינה? וכי ניתן לקיים מדינה עם שלל הטכנולוגיות על גנרטורים בלבד? בעיני בשר נראה שלא!

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ב' מאי 26, 2014 1:26 am
על ידי איש רגיל
צולניק כתב:השאלה קשה מאוד והתשובה היא שאין תשובה! וכי הגנרטורים יכולים להיות פתרון לכל המדינה? וכי ניתן לקיים מדינה עם שלל הטכנולוגיות על גנרטורים בלבד? בעיני בשר נראה שלא!
כשרוב היהודים בא"י ישמרו שבת וניאלץ לדאוג לכל המדינה, הרי נוכל לדאוג לאוטומציה כמעט מלאה, והמעט הנצרך להיעשות ע"י אדם, יכול להיעשות ע"י נכרי.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ג' מאי 27, 2014 1:26 am
על ידי משולש
איש רגיל כתב:
צולניק כתב:השאלה קשה מאוד והתשובה היא שאין תשובה! וכי הגנרטורים יכולים להיות פתרון לכל המדינה? וכי ניתן לקיים מדינה עם שלל הטכנולוגיות על גנרטורים בלבד? בעיני בשר נראה שלא!
כשרוב היהודים בא"י ישמרו שבת וניאלץ לדאוג לכל המדינה, הרי נוכל לדאוג לאוטומציה כמעט מלאה, והמעט הנצרך להיעשות ע"י אדם, יכול להיעשות ע"י נכרי.

וגם אם לא יעשו אוטומציה וימנעו מפעולות חיסכון, עדיין המחיר יהיה הרבה יותר זול מגנרטור.
זכור לי מאחת החוברות שכתבו ששמירת שבת בחברת החשמל תעלה לכל צרכן תוספת של שקלים בודדים לחודש.
וכמדומה שהחזון איש אמר שמטרתם היא לא חיסכון אלא רק להכעיס. (פרשת המשחן היתה דוגמא טובה ונתגלתה שנאתם לתורה כלהבה היוצאת מבין החרסים).

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ה' מאי 29, 2014 2:00 am
על ידי מזמור שיר
אני רוצה לחבר את דירתי החדשה לחשמל כשר. הציעו לי במקום חיבור לגנרטור, להתחבר לחשמל כשר באמצעות מצברים שנמצאים בדירה. המציע טוען ששימוש במצברים חסכוני יותר.
מישהו יכול לתרום לי ידע בנושא? מה החסרונות/מעלות של מצבר? מהו אורך החיים של מערכת מצברים? האם מישהו עשה את החשבון להשוות בין גנרטור למצברים?
תודה מראש. זה חשוב מאד.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ה' מאי 29, 2014 2:16 am
על ידי גם זו לטובה
מזמור שיר כתב:אני רוצה לחבר את דירתי החדשה לחשמל כשר. הציעו לי במקום חיבור לגנרטור, להתחבר לחשמל כשר באמצעות מצברים שנמצאים בדירה. המציע טוען ששימוש במצברים חסכוני יותר.
מישהו יכול לתרום לי ידע בנושא? מה החסרונות/מעלות של מצבר? מהו אורך החיים של מערכת מצברים? האם מישהו עשה את החשבון להשוות בין גנרטור למצברים?
תודה מראש. זה חשוב מאד.


למצבר יש את כל המעלות, אבל החיסרון העיקרי שהוא נותן מענה הולם רק ליום אחד.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ה' מאי 29, 2014 2:17 am
על ידי גם זו לטובה
[quote="משולש"
וכמדומה שהחזון איש אמר שמטרתם היא לא חיסכון אלא רק להכעיס..[/quote]

למה להשמיץ?????????

חברת החשמל עשתה בשנים האחרונות הרבה מאמצים כדי למעט בחילול שבת, האם לזה אתה קורא להכעיס?

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ה' מאי 29, 2014 2:21 am
על ידי משולש
לא השמצתי אלא ציטטתי מה שהיה זכור לי ששמעתי בשם החזו"א. אולי יש פה כאלו יותר בקיאים.
יכול להיות שהוא לא אמר את זה בדיוק. אבל הוא סבר בוודאי שחברת החשמל מחללים שבת במזיד וברשע, למרות שהם יכולים לסדר.

והבאתי בשם איזה חוברת שלא זוכר מהי שבשביל למנוע חילול שבת בחברת החשמל מספיק להעלות לכל לקוח שקלים בודדים לחודש.

אין לי מושג מה המאמצים שהם עשו, אבל אני יודע שבהרבה הזדמנויות הם מציגים מצג שווא. כאילו הם עושים משהו.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ה' מאי 29, 2014 8:57 am
על ידי אפרקסתא דעניא
גם זו לטובה כתב:
מזמור שיר כתב:אני רוצה לחבר את דירתי החדשה לחשמל כשר. הציעו לי במקום חיבור לגנרטור, להתחבר לחשמל כשר באמצעות מצברים שנמצאים בדירה. המציע טוען ששימוש במצברים חסכוני יותר.
מישהו יכול לתרום לי ידע בנושא? מה החסרונות/מעלות של מצבר? מהו אורך החיים של מערכת מצברים? האם מישהו עשה את החשבון להשוות בין גנרטור למצברים?
תודה מראש. זה חשוב מאד.


למצבר יש את כל המעלות, אבל החיסרון העיקרי שהוא נותן מענה הולם רק ליום אחד.

אם אתה קונה כמות מסוימת של מצברים אתה יכול להשתמש בה אפילו שלושה ימים (ר"ה ושבת). בכל מקרה, קרא במעלה האשכול נידונים שהצגת בשאלותיך.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: ו' מאי 30, 2014 12:10 pm
על ידי אין אדם אוסר
נמצא לאחרונה:

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: א' יוני 01, 2014 9:17 am
על ידי ברזילי
מענין לענין - התפרסם כי בשבת האחרונה ארעה תקלה שהשביתה כליל את מערכת החשמל באחת הערים החרדיות.
רב העיר התיר לחברת החשמל לתקן את התקלה, אך "לא בפרהסיא" (כנראה הכוונה, ללא עבודות בהיקף נרחב תוך שימוש בציוד מכני כבד), וכך הוה.
כיצד ניתן להבין הוראה זו? הלא אם התיר לתקן סבור הוא שיש בזה פיקו"נ, ובזה כתב הרא"ש שמצוה לתקן ע"י גדולי ישראל וחכמיהם כדי שלא יטעו כאילו אסור לחלל שבת על פיקו"נ (ואמנם נחלקו אם ענין זה דוחה את העדיפות לתקן ע"י גוי כשאפשר, אבל כו"ע מודו שיש לפרסם היתר חילול שבת בפיקו"נ), ומה ענין צנעה לכאן.

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: א' יוני 01, 2014 9:53 am
על ידי ארזי ביתר
ברזילי כתב:מה ענין צנעה לכאן.

מחשש הבריונים...

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: א' יוני 01, 2014 2:13 pm
על ידי ארי
הם נסעו עם רכבם הלוך ונוסע לאורך כל יום השבת מעלות השחר ועד לאחר צאת הכוכבים ותקנו שכונה אחרי שכונה וכו' ואיני יודע מנ"ל למערכת העיתון שהיה בצנעא, ואם זה נקרא בצנעא אז מה נקרא בפרהסיה?!

Re: קונטרס שימוש בחשמל בשבת להורדה מהדורת אייר ע"ד

פורסם: א' יוני 01, 2014 2:15 pm
על ידי ארי במסתרים
ארי כתב:הם נסעו עם רכבם הלוך ונוסע לאורך כל יום השבת מעלות השחר ועד לאחר צאת הכוכבים ותקנו שכונה אחרי שכונה וכו' ואיני יודע מנ"ל למערכת העיתון שהיה בצנעא, ואם זה נקרא בצנעא אז מה נקרא בפרהסיה?!

גם אני ראיתי בעיני כן וזה היה מאוד לא נעים
זה בהחלט עורר בי מחשבות להתחבר במהירות לגנרטור השכונתי