דבריך אינם מתקבלים על דעתי - בחצי הראשון של דבריו אני מסכים איתך (למעט הויכוח הקודם האם לייחס לו טעות גיאוגרפית במיקומו של קצה המזרח, שלדעתי אין לזה בסיס וגם שום צורך, ודבריו מתפרשים כפשוטם מתוך הנחה שידע את המציאות המתוארת אצל רוב הראשונים לאשורה): הוא מתחיל בזה שכל זמן שאנשים לא מגיעים לחצי התחתון השאלה לא מתעוררת, כדבריך (וכבר בזה הוא דלא כחזו"א, כמובן, וגם דלא כאביגדור, שהרי לפי שניהם גם לו היה מחסום בלתי עביר באמצע האוקיינוס עדיין היתה קיימת שאלת קו התאריך למי שחצה את קו התאריך אך טרם הגיע למחסום בלב האוקיינוס). אבל בסוף דבריו המהרי"ט הלא מדבר על אדם שעשה את המסע דרך חצי הכדור התחתון, ועליו הוא מסופק בדינו. איך אתה יכול לומר שהוא חשב שאין חצי תחתון כשהוא מדבר על מי שעבר דרך החצי התחתון?
אולי אתה מפרש את דבריו כאילו הוא רק מציג את השאלה מבלי להביע דעה, ואומר משהו כמו "לפי דעתי לעיל, תתעורר בעיה חמורה אם וכאשר מישהו יעבור דרך החצי התחתון, ובאמת אין לי מושג איך להתחיל לחשוב על זה". אם כך מבינים אותו, באמת המסקנה היא שדבריו בנושא אינם רלבנטיים כי פשוט אינו מציג שום דעה בנושא. אני לא חושב שזה סביר לייחס למהרי"ט דבר כזה, כאילו לא בא אלא להציג פרדוקס הלכתי כמו נער ששמע לראשונה על הסוגיא, או ללמדנו על מבוכתו וחוסר ידיעתו בנושא (במחילה (אם לזה התכוונת), זה קצת מזכיר את הלץ שאמר על הרב הרצוג שאינו מבין כלום בנושא ודעתו כמאן דליתא, שהרי כתב במכתב שאחרי כל הדיונים וההחלטות הוא עדיין נבוך בענין). לענ"ד כשמהרי"ט אומר שיש לו ספק, פירוש הדבר שהוא חשב על הבעיה ויש לו כאן שני צדדים, וכפי שהסברתי לעיל.
אגב אתה שוב מבחין בין "דין מיוחד של מונה שבעה" ל"אין קו תאריך", אבל בעיני אם אין קו תאריך אין לנו אלא מנין שבעה ימים ותו לא, ואין בזה שום חידוש. החידוש הוא רק באמירה שאין קו תאריך ואחרי זה כבר אין שום דין מיוחד נחוץ.
גם הדיוק מן ההבחנה בין "איזה יום היום" ל"היאך יקדש שבת" אין בו ממש לענ"ד, ושניהם לדבר אחד נתכוונו.