מה שנכון נכון כתב:ספרים וועלט כתב:ראיתי מציינים לספר צפנת פענח (להגאון הרוגוצ'ובי זצ"ל) חלק "מילואים" דף וכו', לאיזה חלק הכוונה? או באיזה חלק נמצא המילואים?
קונ' ההשלמה.
תודה, אכן מצאתי שם מה שחיפשתי.
מה שנכון נכון כתב:ספרים וועלט כתב:ראיתי מציינים לספר צפנת פענח (להגאון הרוגוצ'ובי זצ"ל) חלק "מילואים" דף וכו', לאיזה חלק הכוונה? או באיזה חלק נמצא המילואים?
קונ' ההשלמה.
א גאליציאנער כתב:בספר 'פנינים יקרים' מובא [על מגילת רות] משם ספר יה"ת, שמא ידע מאן דהו באיזה ספר מדובר?
לא נורא. אפי' השו"מ שסיפר בהקדמה על השם וטעמו קורא לספר ים התלמוד. והטעם ק"ל.א גאליציאנער כתב:אגב, רבים טועים בקריאת שם הספר 'ים התלמוד', בעוד שמו האמיתי של הספר הוא 'הים התלמוד'.
מה שנכון נכון כתב:לא נורא. אפי' השו"מ שסיפר בהקדמה על השם וטעמו קורא לספר ים התלמוד. והטעם ק"ל.א גאליציאנער כתב:אגב, רבים טועים בקריאת שם הספר 'ים התלמוד', בעוד שמו האמיתי של הספר הוא 'הים התלמוד'.
הבטחתי כתב:בהגדה של פסח עם פירוש הראב"ן על הלל הגדול כתוב כך
וט"ו הודו יש כאן וכנגדם תקנו ט"ו שבחות בישתבח וכן בקדיש (חיפשתי באוצה"ח ט"ו הודו, מניח שיש עוד תוצאות, הבאתי הראשונה שמצאתי).
613מצו כתב:......
מה זה ט"ו הודו?
הבטחתי כתב:בהגדה של פסח עם פירוש הראב"ן על הלל הגדול כתוב כך
וט"ו הודו יש כאן וכנגדם תקנו ט"ו שבחות בישתבח וכן בקדיש (חיפשתי באוצה"ח ט"ו הודו, מניח שיש עוד תוצאות, הבאתי הראשונה שמצאתי).
613מצו כתב:עדיין השאלה עומדת - איזה ט"ו הודו? בהלל הגדול יש ד' פעמים 'הודו'...
נוריאל עזרא כתב:עיי"ש בראב"ן הנ"ל שמחשיב לבד מההודו שכתובים להדיא גם את כל מה שפותח בל' שכותב שגם בהם יש לומר הודו ויוצא א"כ שיש ט"ו עיי"ש בדבריו.
https://tablet.otzar.org/#/book/11148/p ... 0/end/21/c
613מצו כתב:ייש״כ! משמע מפירושו שלגירסתו יש למד לפני שבשפלנו ונתן לחם? או רק שכביכול יש שם למד? וגם ברור לא לספור את הלמד של עוג אבל הוא כן סופר הלמד של סיחון?
613מצו כתב:(אגב, בשני כ״י של פירוש ראבן על הסידור לא מצאתי את ההסבר הזה…)
נוריאל עזרא כתב:613מצו כתב:ייש״כ! משמע מפירושו שלגירסתו יש למד לפני שבשפלנו ונתן לחם? או רק שכביכול יש שם למד? וגם ברור לא לספור את הלמד של עוג אבל הוא כן סופר הלמד של סיחון?
לא שמתי לב בתחילה, אך אכן כך נראה כדבריך ייש"כ גדול.613מצו כתב:(אגב, בשני כ״י של פירוש ראבן על הסידור לא מצאתי את ההסבר הזה…)
אין לי דרך לבדוק אך בהקדמה הוא מתאר בפרטות את כל כתבי היד הידועים שהיו או לא היו לפניו וראה הערה 25 שמציין על איזה מהם מבוסס וז"ל:
עיקרו של הטכסט הוא עפ"י כתי"ב [= בריטי] אלא שפעמים השתמשתי בכי"ה [= הממבורג] וכמו כן נעזרתי בכתב יד פרמא וכן בסדר הראבן ובפירוש המיוחס לוטרי ראה להלן אודותם ובסידור הר"ש מגרמייזא וכו'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 320 אורחים