עמוד 76 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אפריל 22, 2020 11:52 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
באר בשדה כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?

בששניהם כהנים.

לזה חיכתי כ"כ פשוט.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 1:34 am
על ידי גל של אגוזים
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
באר בשדה כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?

בששניהם כהנים.

לזה חיכתי כ"כ פשוט.


שוואך. דהרי מ"מ הראשון עבר ומאי דהוה הוה.

מ"מ הייתי מתרץ החידה באופן אחר, בכהן שחשב מחשבת פיגול בשחיטה [לא עשה דבר שהרי היא לאו שאין בו מעשה כדאי' בסוף המפקיד ובב"ק דף ה' ע"א] ועבר על לאו דלא יחשב, ובא כהן השני [או בעל הקרבן] ושפך הדם, ממילא לא קרבו כל מתיריו דאין כאן זריקה, ולמפרע לא עבר הכהן הראשון, וק"ל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 1:43 am
על ידי גל של אגוזים
ועיין מה שכתבתי שם

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 8:29 pm
על ידי איש_ספר
חידה

היכן המ"ב מצטט דברים מהצ"צ (חב"ד)

מחשב לא יעזור כמובן כי המ"ב מצטטו שלא בשמו...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 8:31 pm
על ידי לבי במערב
ביה"ל סי' תקנד ס"ו,
והוא משו"ת צ"צ חאו"ח סי' קי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 8:36 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
בענין? ולמה לא פירש?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 8:40 pm
על ידי שש ושמח
ביה"ל תקנד ו
ויש גם בשמו בשעה"צ תרפ"ד סקו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 8:47 pm
על ידי לבי במערב
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין?

ז"ל ה'ביאור הלכה' שם:
דבמקום חולי וכו'. עיין בספר 'פתחי עולם', ד'במקום שאין המחלה של חלערי"א חזקה ח"ו - יאכל פחות מככותבת בכדי אכילת פרס, וכן בשתי', כמ"ש השיעורי' בשו"ע סימן תרי"ח (כך יש להורות לשואל בט"ב, שבזה לא נעקר התענית לגמרי, ורחמנא ליבא בעי). ומי שירצה להתענות, במקום שאין המחלה בזעם ח"ו - יש ליעצו ולהזהירו שלא ילך מפתח ביתו כל היום, ולהכריחו [ש]כשיצא ישא סביב לחוטמו ופיו חתיכה קאמפע"ר ומעט עשב מיאט"ע'. עכ"ל:
והוא מס' פתחי עולם (סי' תקנד סוסק"י) להגרד"ב קאראסיק ז"ל (רב העיר קרלביץ').
הדברים לקוחים משו"ת דברי נחמי' (סי' מא), כפי שציין הרד"ב קאראסיק, "בשם אדמו"ר" (היינו שהיא תשובת כ"ק אדמו"ר הצ"צ נ"ע להגה"ח בעל הדברי נחמי').
ע"כ עיקרי הדברים שבכתבת הרנ"א וועקשטיין.


לאח"ז נדפסה תשובה זו גם בשו"ת צ"צ הנסמן לעיל (חאו"ח סי' קי).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 9:13 pm
על ידי לבי במערב
אגב כך, העיר הרנ"א וועקשטיין על טה"ד בס' פתחי עולם, שנתגלגלה משם לביה"ל.

בתו"ד כ"ק אדמו"ר הצ"צ כתב: "כשיצא ישא סביב לחוטמו ופיו . . עשב מייענטע", והכוונה ברורה לעשב ה'מנטה'.
אך בס' פתחי עולם נשתבש ונדפס 'מיאטע', ונעתק כך (בתוס' גרשיים...) אף בביה"ל!

וכן נמנו שם עוד שינויים קטנים, שכולם מחמת העתקת ה'פתחי עולם' באו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 10:49 pm
על ידי גל של אגוזים
ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי הבני יששכר?

ואיפוא הוא מצטט דברי האריה דבי עילאה [חתן הישמח משה, חותן הדברי יחזקאל משיניווא ונסע אל הרבי מלובלין]?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 10:52 pm
על ידי עזריאל ברגר
חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 10:54 pm
על ידי גל של אגוזים
וכיון דאתאן להכא, מי יודע מניין שלא היה להמשנה ברורה הספר מנחת חינוך?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 10:54 pm
על ידי מה שנכון נכון
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי הבני יששכר?

בה"ל סרי"ד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 10:59 pm
על ידי גל של אגוזים
מה שנכון נכון כתב:
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי הבני יששכר?

בה"ל סרי"ד.


נכו"ן. מס' דרך פיקודיך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:04 pm
על ידי גל של אגוזים
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי האריה דבי עילאה [חתן הישמח משה, חותן הדברי יחזקאל משיניווא ונסע אל הרבי מלובלין]?


רמז: בשני מקומות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:06 pm
על ידי גל של אגוזים
ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:09 pm
על ידי מה שנכון נכון
גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?

viewtopic.php?f=7&t=32816

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:14 pm
על ידי גל של אגוזים
מה שנכון נכון כתב:
גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?

viewtopic.php?f=7&t=32816


ייש"כ, לא ראיתיו עד הנה. במה שהובא שם מה'יתד' שהמ"ב הביא 'הוראה' מהגרמ"ש, אינו נכון כמובן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:17 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?

הגריח"ס סובר שזה דברים בטלים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 06, 2020 11:19 pm
על ידי גל של אגוזים
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?

הגריח"ס סובר שזה דברים בטלים.


כמו שכבר ציין הג"מ מה שנכון נכון שליט"א כבר נכב"ב

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 07, 2020 10:27 am
על ידי איש_ספר
לבי במערב כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין?

ז"ל ה'ביאור הלכה' שם:
דבמקום חולי וכו'. עיין בספר 'פתחי עולם', ד'במקום שאין המחלה של חלערי"א חזקה ח"ו - יאכל פחות מככותבת בכדי אכילת פרס, וכן בשתי', כמ"ש השיעורי' בשו"ע סימן תרי"ח (כך יש להורות לשואל בט"ב, שבזה לא נעקר התענית לגמרי, ורחמנא ליבא בעי). ומי שירצה להתענות, במקום שאין המחלה בזעם ח"ו - יש ליעצו ולהזהירו שלא ילך מפתח ביתו כל היום, ולהכריחו [ש]כשיצא ישא סביב לחוטמו ופיו חתיכה קאמפע"ר ומעט עשב מיאט"ע'. עכ"ל:
והוא מס' פתחי עולם (סי' תקנד סוסק"י) להגרד"ב קאראסיק ז"ל (רב העיר קרלביץ').
הדברים לקוחים משו"ת דברי נחמי' (סי' מא), כפי שציין הרד"ב קאראסיק, "בשם אדמו"ר" (היינו שהיא תשובת כ"ק אדמו"ר הצ"צ נ"ע להגה"ח בעל הדברי נחמי').
ע"כ עיקרי הדברים שבכתבת הרנ"א וועקשטיין.


לאח"ז נדפסה תשובה זו גם בשו"ת צ"צ הנסמן לעיל (חאו"ח סי' קי).


יש"כ. לא ידעתי שהתפרסם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 07, 2020 1:48 pm
על ידי גל של אגוזים
גל של אגוזים כתב:
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי האריה דבי עילאה [חתן הישמח משה, חותן הדברי יחזקאל משיניווא ונסע אל הרבי מלובלין]?


רמז: בשני מקומות


שעה"צ סי' קמ"ג סקכ"ט וסי' שס"ג סקט"ז

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 07, 2020 2:15 pm
על ידי מקדש מלך
גל של אגוזים כתב:וכיון דאתאן להכא, מי יודע מניין שלא היה להמשנה ברורה הספר מנחת חינוך?

ביאור הלכה בסימן רע"א
ושמעתי שבספר מנחת חינוך ג"כ הפליא בזה על המ"א ומחמת זה מסיק להלכה דלא כוותיה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 07, 2020 2:16 pm
על ידי גל של אגוזים
נכון

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מאי 07, 2020 3:03 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 1:29 pm
על ידי גל של אגוזים
היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 1:39 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".

היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 3:28 pm
על ידי מקדש מלך
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?

אולי מילה בזמנה, שלפי מנהגינו קודמת למילה שלא בזמנה, אף שהיא רק מדין זריזין מקדימין.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 3:33 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
היכן מצינו שהשוכח אות אחת בלבד מתחייב לומר תשע ברכות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 5:34 pm
על ידי מקדש מלך
אולי מי ששכח אות שמעכבת בשטר קידושין, שמברך שוב ברכות אירוסין ונישואין (עיין שער המלך קונטרס חופת חתנים שדן אי חופה מועילה קודם קידושין).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 08, 2020 7:13 pm
על ידי גל של אגוזים
מקדש מלך כתב:
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?

אולי מילה בזמנה, שלפי מנהגינו קודמת למילה שלא בזמנה, אף שהיא רק מדין זריזין מקדימין.


כוונתי היתה למצוה שנדחית לגמרי מחמת מידת חסידות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' מאי 09, 2020 8:37 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".

היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).

מקרא מלא דיבר הכתוב: והקרבתם אשה לה' שבעת ימים...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' מאי 09, 2020 10:18 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
לייבעדיג יענקל כתב:היכן מצינו שהשוכח אות אחת בלבד מתחייב לומר תשע ברכות?


מקדש מלך כתב:
אולי מי ששכח אות שמעכבת בשטר קידושין, שמברך שוב ברכות אירוסין ונישואין (עיין שער המלך קונטרס חופת חתנים שדן אי חופה מועילה קודם קידושין).


כיוון מעניין. אבל אני שואל על מקרה המבואר בפירוש במשנה ברורה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' מאי 09, 2020 10:23 pm
על ידי לבנון
לייבעדיג יענקל כתב:היכן מצינו שהשוכח אות אחת בלבד מתחייב לומר תשע ברכות?

שמא כוונתך למה שמובא בסי' תקצא ס"ק ו, שאם אמר ביום א' דר"ה מוסף במקום מוספי חוזר.
אבל בשער הציון שם כותב שכל זה רק אם לא סיים הברכה, אבל לאחר שסיים הברכה אינו חוזר, וא"כ זה לא מחייב אותו בתשע ברכות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 10, 2020 10:54 am
על ידי חגי פאהן
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".

היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).

מקרא מלא דיבר הכתוב: והקרבתם אשה לה' שבעת ימים...

גם אם הייתי פותח וקורא פסוק זה לא הייתי חושד שזו התשובה...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 10, 2020 11:12 am
על ידי אישצפת
חגי פאהן כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".

היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).

מקרא מלא דיבר הכתוב: והקרבתם אשה לה' שבעת ימים...

גם אם הייתי פותח וקורא פסוק זה לא הייתי חושד שזו התשובה...

זה כנראה גם תלוי בשינוי הניקוד בתיבת 'אשה' לשין קמוצה....

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' מאי 10, 2020 1:22 pm
על ידי עזריאל ברגר
אישצפת כתב:
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?

זה כנראה גם תלוי בשינוי הניקוד בתיבת 'אשה' לשין קמוצה....

אכן כך נחודה החידה מתחילתה...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 12, 2020 11:08 am
על ידי עזריאל ברגר
היכן מצאנו שהקב"ה מתאר את עצמו בדימוי שתיארו בו את דוד המלך ואנשיו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 12, 2020 11:09 am
על ידי עזריאל ברגר
גל של אגוזים כתב:
מקדש מלך כתב:
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?

אולי מילה בזמנה, שלפי מנהגינו קודמת למילה שלא בזמנה, אף שהיא רק מדין זריזין מקדימין.


כוונתי היתה למצוה שנדחית לגמרי מחמת מידת חסידות

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' מאי 12, 2020 11:20 am
על ידי מקדש מלך
עזריאל ברגר כתב:היכן מצאנו שהקב"ה מתאר את עצמו בדימוי שתיארו בו את דוד המלך ואנשיו?

אפגשם כדב שכול ואקרע סגור ליבם