עמוד 80 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 14, 2020 11:00 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבי במערב כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה זוגות של אחים מחומש בראשית נמצאים בפרשתנו, מלבד י"ב שבטי-ישורון?
בתור התחלה עכ"פ: אברהם והרן, אדום ויעקב.

יפה. יש לפחות עוד שני זוגות.

אפרים מנשה, יצחק מדין

א. אפרים ומנשה הם מהשבטים (וכבר ערכתי את חידתי והוצאתים במפורש).
יש עוד זוג. מאויבינו.

ב. עכשיו שמצאנו את אברהם יצחק ויעקב - הם מתאימים לרמז שרמזתי לעיל.

ג. במחשבה נוספת: היה אפשר לשאול על ששה דורות רצופים של אחים בפרשתנו!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 14, 2020 11:01 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבי במערב כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה דורות רצופים בן אחר בן מוזכרים בפרשיותנו?
1) אברהם, 2) יצחק, 3) יעקב, 4) יוסף, 5) מנשה, 6) מכיר, 7) גלעד.

חסר לך אחד. עיין היטב.

אם תרח נחשב, אפשר לומר שחסר לו שנים: תרח מלמעלה, וחלק מלמטה.

יפה מאוד!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 12:17 am
על ידי גלאגוזים
.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 1:25 am
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
לבי במערב כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה זוגות של אחים מחומש בראשית נמצאים בפרשתנו, מלבד י"ב שבטי-ישורון?
בתור התחלה עכ"פ: אברהם והרן, אדום ויעקב.

יפה. יש לפחות עוד שני זוגות.

כנען מצרים
(אפרים ומנשה לא הוחרגו, הם לא מי"ב שבטי ישורון)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 1:44 am
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:ג. במחשבה נוספת: היה אפשר לשאול על ששה דורות רצופים של אחים בפרשתנו!

חמשה ידעתי והששי נעלם ממני
אם כוונתך ליאיר ומכיר בני מנשה, הנה דעת הרב אבן עזרא, ורוב הפרשנים אחריו, שיאיר זה משבט יהודה היה, וכפי שמוכיחים הכתובים בספר דברי הימים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 11:58 am
על ידי חגי פאהן
עזריאל ברגר כתב:
חגי פאהן כתב:
חגי פאהן כתב:חידה:
את חמישית או שביעית?!

ילמדנו רבינו?

מסכת שביעית היא המסכת החמישית במשניות. טוב, לא מתוחכם כמו החידות שלכם...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 12:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:
לבי במערב כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה זוגות של אחים מחומש בראשית נמצאים בפרשתנו, מלבד י"ב שבטי-ישורון?
בתור התחלה עכ"פ: אברהם והרן, אדום ויעקב.

יפה. יש לפחות עוד שני זוגות.

כנען מצרים
(אפרים ומנשה לא הוחרגו, הם לא מי"ב שבטי ישורון)

כנען ומצרים - נכון.
לגבי אפרים ומנשה - אפשר להגדיר את החידה איך שרוצים...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 15, 2020 12:23 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ג. במחשבה נוספת: היה אפשר לשאול על ששה דורות רצופים של אחים בפרשתנו!

חמשה ידעתי והששי נעלם ממני
אם כוונתך ליאיר ומכיר בני מנשה, הנה דעת הרב אבן עזרא, ורוב הפרשנים אחריו, שיאיר זה משבט יהודה היה, וכפי שמוכיחים הכתובים בספר דברי הימים.

לא ידעתי דברי ראב"ע וכו'.
אז נשארנו עם חמשה בלבד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 12:26 am
על ידי עזריאל ברגר
לבנון כתב:שם של אדם בפרשה, שאם נשנה את סדר האותיות של שמו נקבל שם של איש אחר, ואם נשנה אותם שוב נקבל שם של אדם שלישי, וכך רביעי, וכך חמישי (כל השמות בתנ"ך).

ילמדנו רבינו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 12:26 am
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:
עזריאל ברגר כתב:ג. במחשבה נוספת: היה אפשר לשאול על ששה דורות רצופים של אחים בפרשתנו!

חמשה ידעתי והששי נעלם ממני
אם כוונתך ליאיר ומכיר בני מנשה, הנה דעת הרב אבן עזרא, ורוב הפרשנים אחריו, שיאיר זה משבט יהודה היה, וכפי שמוכיחים הכתובים בספר דברי הימים.

לא ידעתי דברי ראב"ע וכו'.
אז נשארנו עם חמשה בלבד.

עיינתי במפרשים על דברי הימים, וראיתי שיש אומרים כך ויש אומרים כך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 12:28 am
על ידי עזריאל ברגר
חידה לפרשת דברים:
איזו עיר מוזכרת בפרשתנו, שבה יש מבנה ציבורי, ששמו הוא משחק-מילים על ביטוי בפרשתנו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 12:32 am
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:שם של אדם בפרשה, שאם נשנה את סדר האותיות של שמו נקבל שם של איש אחר, ואם נשנה אותם שוב נקבל שם של אדם שלישי, וכך רביעי, וכך חמישי (כל השמות בתנ"ך).

ילמדנו רבינו?

רבע, עבר, ברע (מלך סדם), בער (נְאֻם בִּלְעָם בְּנוֹ בְעֹר, כתיב חסר), ערב (ערב וזאב מלכי מדין).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 3:41 am
על ידי צביב
מה הקשר בין הפטרת פרשת בא, להפטרת פרשת דברים.

( טעיתי בזה, וכמדומה שאחד הכותבים היום תיקן זאת)
וכיון שכתבתי שיש קשר אכתוב משהו

בהפטרת פרשת בא חרב מוזכרת פעמיים.
חרב בגימטריא 210, פעמיים גימטרי' 420, עם 6 אותיות 426,

בהפטרת פרשת דברים על מה תכו עוד.
תכו גימטרי' 426.
( ויש לזה מקור בספרים)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 10:48 am
על ידי דרומי
היכן מצינו חיוב לבנות משהו, במטרה להרסו מיד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 10:56 am
על ידי .השוחט
בימה לצורך הקהל.
תיקון גדול לקראת שמחת ביה"ש.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 11:00 am
על ידי דרומי
שם לא מדובר ב'הרס' אלא בסותר על מנת לבנות שוב בשנה הבאה.

אני מדבר על בניית משהו לצורך הרס מוחלט שלו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 11:04 am
על ידי .השוחט
בניית מזבח לבעל ולאשירה בהוראת שעה דאליהו בהר הכרמל?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 11:05 am
על ידי דרומי
לא, דין קבוע לדורות.

יתכן ואינו מוסכם על כל הפוסקים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 24, 2020 11:47 am
על ידי חרסון
דרומי כתב:היכן מצינו חיוב לבנות משהו, במטרה להרסו מיד?


מדיני עיר הנידחת - "אין לה רחוב - עושים לה רחוב" (רמב"ם הל' ע"ז פ"ד).

אבל מסתמא כ"ה הסכמת כל הפוסקים דהרי ר"י ורע"ק הלכה כרע"ק

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 28, 2020 7:44 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:חידה לפרשת דברים:
איזו עיר מוזכרת בפרשתנו, שבה יש מבנה ציבורי, ששמו הוא משחק-מילים על ביטוי בפרשתנו?

אילת. ובה קניון בשם "Mall הים" (קרי: מוֹל הים, כלשון הכתוב (דברים א,א) "מוֹל סוף" (שהרי הקניון - mall בלע"ז - שוכן על חופו של ים סוף), ולא כפי טעותם של אנשים שאומרים מוּל הים).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 28, 2020 8:29 pm
על ידי מקדש מלך
היכן מצינו עבודת בית המקדש שאם עשאה כהן מתחייב עליה, וזר פטור?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 28, 2020 11:50 pm
על ידי גל של אגוזים
היכן מצינו בגמרא ששייך להיות מלך ישראל לכמה דקות בלבד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 29, 2020 11:45 am
על ידי תבא
מקדש מלך כתב:היכן מצינו עבודת בית המקדש שאם עשאה כהן מתחייב עליה, וזר פטור?

עבודה שכשרה רק בכהן כגון קבלה הולכה וזריקה, ועשאה במחשבת פיגול, אם הוא כהן פיגל ואם זר אינו פיגול.
אמנם אין כאן חיוב על המפגל אלא על מי שיאכלנו אח"כ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 29, 2020 2:17 pm
על ידי לבי במערב
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו בגמרא ששייך להיות מלך ישראל לכמה דקות בלבד?
הוריות יא, א.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 29, 2020 2:36 pm
על ידי גל של אגוזים
אכן - לזה כיונתי. זה יוצא בין 2-9 דקות לפי השיטות בכדא"פ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יולי 30, 2020 8:56 pm
על ידי עזריאל ברגר
מקדש מלך כתב:היכן מצינו עבודת בית המקדש שאם עשאה כהן מתחייב עליה, וזר פטור?

עבודת הלויים. כהן חייב מלקות, וישראל לכאורה פטור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 9:46 am
על ידי מקדש מלך
עזריאל ברגר כתב:
מקדש מלך כתב:היכן מצינו עבודת בית המקדש שאם עשאה כהן מתחייב עליה, וזר פטור?

עבודת הלויים. כהן חייב מלקות, וישראל לכאורה פטור.

כל הכבוד! ואכן כך כתב המנחת חינוך במצוה שפ"ט.
אולם לאחר כותבי את החידה ראיתי במנחת חינוך מצוה שצ"ד שלכאורה יש חיוב על זר גם בעבודת לוי, אבל לא עדכנתי את החידה, כי עדיין יש לדון, וגם ראיתי שהרב "תבא" נתן רעיון אחר, אם כי לא כיוונתי עליו.
והיה לי עוד רעיון לפתרון, מי שהתחיל לעשות עבודה ולא גמר אותה, הזר לא יתחייב כי במציאות לא עשה אותה, ואילו כהן חייב מלאו "ומפתח אוהל מועד לא תצאו", ולא בדקתי האם זה נכון.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:08 pm
על ידי עזריאל ברגר
לבי במערב כתב:
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו בגמרא ששייך להיות מלך ישראל לכמה דקות בלבד?
הוריות יא, א.

גל של אגוזים כתב:אכן - לזה כיונתי. זה יוצא בין 2-9 דקות לפי השיטות בכדא"פ.
ומשכחת לה כגוו שנתמנה ומיד נצטרע והחליטו כהן מיד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:10 pm
על ידי עזריאל ברגר
היכי תמצי 4 ימים רצופים שבכל אחד מהם יש חילוק הלכתי בין קודם חצות היום לבין אחרי חצות היום?
בכולם מדובר על דברים הנהוגים כהלכה, אך אין הם מדינא דגמרא, אלא מנהגא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:27 pm
על ידי חרסון
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי 4 ימים רצופים שבכל אחד מהם יש חילוק הלכתי בין קודם חצות היום לבין אחרי חצות היום?
בכולם מדובר על דברים הנהוגים כהלכה, אך אין הם מדינא דגמרא, אלא מנהגא.


בקביעותא דהאי שתא - 3. (גם בשבת יש חילוק בין לפני חצות ללאחריו, אבל לא גרע לכאורה מהחילוק שיש בכל יום.?)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 3:59 pm
על ידי .השוחט
אפשר כוונתו להשיטות דאין יוצאין סעודה ג' קודם חצות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' יולי 31, 2020 4:11 pm
על ידי עזריאל ברגר
.השוחט כתב:אפשר כוונתו להשיטות דאין יוצאין סעודה ג' קודם חצות.

לא לכך התכוונתי, וגם לא לחיוב לאכול לפני חצות יום השבת, שהרי כתבתי שזה דברים שהם לא מדינא אלא ממנהגא!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 01, 2020 10:31 pm
על ידי יאיר
מה השם הכי ארוך בתנ"ך? (במילה אחת וכן בשתי מילים)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 01, 2020 10:41 pm
על ידי תבא
יאיר כתב:מה השם הכי ארוך בתנ"ך? (במילה אחת וכן בשתי מילים)

יש גם בשמונה מילים:
סנהדרין צד. אמר הקב"ה, יבא חזקיהו שיש לו שמונה שמות, ויפרע מסנחריב שיש לו שמונה שמות. חזקיה דכתיב כי ילד ילד לנו בן נתן לנו ותהי המשרה על שכמו ויקרא שמו פלא יועץ אל גבור אבי עד שר שלום.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 01, 2020 10:44 pm
על ידי יאיר
התכוונתי שם במילה או שתים, ארוך מבחינת אותיות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אוגוסט 01, 2020 11:07 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:היכי תמצי 4 ימים רצופים שבכל אחד מהם יש חילוק הלכתי בין קודם חצות היום לבין אחרי חצות היום?
בכולם מדובר על דברים הנהוגים כהלכה, אך אין הם מדינא דגמרא, אלא מנהגא.

כשחל תשעה באב ביום ראשון:
עש"ק ז' אב - לפני חצות אומרים תחנון ואחרי חצות א"א תחנון.
שבת ח' אב - לפני חצות אומרים אב הרחמים ומותרים בלימוד תורה לכו"ע, ואחרי חצות א"א צדקתך, ורבים נוהגים להחמיר ללמוד רק מה שמותר בתשעה באב.
יום ראשון ט' אב - לפני חצות נוהגים שלא לשבת על כסא רגיל, ואחרי חצות נוהגים להקל בזה (זה המנהג הנפוץ עכ"פ).
יום שני י' אב - עד חצות נשמרים מבשר ויין ואחרי חצות מותר (עכ"פ למנהג האשכנזים).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 5:13 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:מה השם הכי ארוך בתנ"ך? (במילה אחת וכן בשתי מילים)

אני מכיר שם עם 9 אותיות. מישהו יודע? מישהו מכיר עם יותר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 5:21 pm
על ידי לייטנר
אליהועיני

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 5:52 pm
על ידי יאיר
לייטנר כתב:אליהועיני

יפה!

עזרא פרק ח'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:12 pm
על ידי לבנון
מילת פועל בתנ"ך בעלת שתי אותיות שמתחילה באות כ'?