מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
איסתרא בלגינא
הודעות: 441
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ה' אפריל 28, 2011 4:33 pm

נאשער כתב:
חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?

אולי כוונתך שהם בשני מדינות אצל אחד היום כבר אחרי שביעי של פסח והאחר במדינה אחרת בעת אמירת יזכור, או שאחד גדול ואחד קטן, [איני יודע ההלכה, אבל האם קטן אין אומר יזכור?, אם לא הגיע לבינה וודאי אינו אומר...


אפשר שאחד מהם מת...

איסתרא בלגינא
הודעות: 441
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ה' אפריל 28, 2011 4:34 pm

דראל כתב:תמצות של שתי וערב.


??

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חכם באשי » ה' אפריל 28, 2011 5:10 pm

חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?


הפתרון:
בן אחד בארץ ישראל ואחיו בחו"ל, ואחד ההורים נפטר בשביעי של פסח, סמוך למנחה (לדוגמא),
הבן הגר בא"י לא יאמר 'יזכור', ואחיו שבחו"ל, שם אומרים יזכור באחרון של פסח (היינו, יום אחרי שביעי של פסח) - יאמר.
וכל זה כמובן לפוסקים הסוברים, שאף בשנת האבל הראשונה אומרים האבלים יזכור.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אורי אגסי » ה' אפריל 28, 2011 5:38 pm

איך יתכן אדם עבר על לאו מפורש בתורה והתחייב עליה מיתה, ואח"כ חזר ועבר על אותה עבירה ונפטר מחיוב המיתה הקודם?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' אפריל 28, 2011 6:29 pm

איסתרא בלגינא כתב:
דראל כתב:תמצות של שתי וערב.


??

viewtopic.php?f=7&t=541&start=280#p32991

יאיר כתב:יפה..ולאלה שלא יודעים. בסידורים מסויימים מופיע שם הוי"ה ושם אדנות משולבים: י-א-ה-ד-ו-נ-ה-י והי"י הוא הי' הראשונה של שם הוי"ה והי' האחרונה של שם אדנות.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' אפריל 28, 2011 6:30 pm

חכם באשי כתב:
חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?


הפתרון:
בן אחד בארץ ישראל ואחיו בחו"ל, ואחד ההורים נפטר בשביעי של פסח, סמוך למנחה (לדוגמא),
הבן הגר בא"י לא יאמר 'יזכור', ואחיו שבחו"ל, שם אומרים יזכור באחרון של פסח (היינו, יום אחרי שביעי של פסח) - יאמר.
וכל זה כמובן לפוסקים הסוברים, שאף בשנת האבל הראשונה אומרים האבלים יזכור.


viewtopic.php?f=7&t=541&start=280#p37247

נאשער כתב:
חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?

אולי כוונתך שהם בשני מדינות אצל אחד היום כבר אחרי שביעי של פסח והאחר במדינה אחרת בעת אמירת יזכור, או שאחד גדול ואחד קטן, [איני יודע ההלכה, אבל האם קטן אין אומר יזכור?, אם לא הגיע לבינה וודאי אינו אומר...

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 02, 2011 1:10 am

אורי אגסי כתב:איך יתכן אדם עבר על לאו מפורש בתורה והתחייב עליה מיתה, ואח"כ חזר ועבר על אותה עבירה ונפטר מחיוב המיתה הקודם?


נו?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מאי 02, 2011 1:19 am

מוכר לי (יתכן שמפה). רמז..

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 1:30 am

אורי אגסי כתב:
אורי אגסי כתב:איך יתכן אדם עבר על לאו מפורש בתורה והתחייב עליה מיתה, ואח"כ חזר ועבר על אותה עבירה ונפטר מחיוב המיתה הקודם?


נו?

עבר על עבירה שחייבים עליה מיתה קלה, ואח"כ עבר על חיוב מיתה חמורה, נידון בחמורה. נמצא שנפטר מן הראשונה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מאי 02, 2011 1:32 am

אבל בשאלה מדובר על אותה עבירה.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 1:50 am

יאיר כתב:אבל בשאלה מדובר על אותה עבירה.

אופס. לא שמתי לב.

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 1:56 am

נראה לי צריך לילך בכיוון של עדים זוממים

אTKH
הודעות: 165
הצטרף: ש' ינואר 08, 2011 11:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אTKH » ב' מאי 02, 2011 1:45 pm

יש לו שני בנים, ונתן בנו למולך
ואח"כ בני השני .

אבל אין הדבר מוסכם
והוא קשה מסברא.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 02, 2011 4:16 pm

כל הכבוד!

שמעתי את החידה ופתרונה בשיעורו של הגר"י זילברשטיין.

בגמ' דרשו חז"ל דהנותן "מזרעו" למולך חייב ולא "כל זרעו", דאם העביר כל זרעו פטור.

אך מה שקשה דלפי"ז תמיד יהיה "התראת ספק" דאולי יעביר גם בנו השני אח"כ.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' מאי 02, 2011 7:01 pm

אא"כ אם העביר בנו היחיד ונעשה עקר/סריס.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' מאי 02, 2011 7:46 pm

יאיר כתב:אא"כ אם העביר בנו היחיד ונעשה עקר/סריס.


לא הבנתי כוונתך

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 8:52 pm

מצאתי את המקור של הרב זילברשטיין:
http://www.otzar.org/crops/14604802-137038151082.html

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 8:59 pm

אוצר החכמה כתב:
יאיר כתב:אא"כ אם העביר בנו היחיד ונעשה עקר/סריס.


לא הבנתי כוונתך

בצדק לא הבנת, כי באמת אם העביר את בנו היחיד, הרי זה פטור דהו"ל כל זרעו. ואפילו אם הוליד אח"כ יהיה פטור כיון דבשעה שהעבירו היה כל זרעו. וכל שכן אם נעשה סריס פטור דהו"ל כל זרעו.
ודברי הר"ר יאיר בשגגה לפום חורפיה.
והנה קושית ההר צבי
http://www.otzar.org/crops/14946479-8710172606.html
והנה שני תירוצים און ליין
http://www.otzar.org/crops/50712294-8701637916.html
ועוד תירוץ
http://www.otzar.org/crops/1067433484348522857.html
ואין סדר הדברים כסדר החשיבות כמובן.
http://www.otzar.org/crops/153016196350709566921.html
יש עוד אבל אין הזמן גורם כעת
נערך לאחרונה על ידי שמח תשמח ב ב' מאי 02, 2011 9:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 02, 2011 9:03 pm

שמח תשמח כתב:מצאתי את המקור של הרב זילברשטיין:
http://www.otzar.org/crops/14604802-137038151082.html


נו, בשביל הרב זילברשטיין אני לא חושב שזה המקור. אולי החידון נלקח ממנו?

שמח תשמח
הודעות: 308
הצטרף: ד' דצמבר 01, 2010 10:21 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שמח תשמח » ב' מאי 02, 2011 9:14 pm

אורי אגסי כתב:
שמח תשמח כתב:מצאתי את המקור של הרב זילברשטיין:
http://www.otzar.org/crops/14604802-137038151082.html

נו, בשביל הרב זילברשטיין אני לא חושב שזה המקור. אולי החידון נלקח ממנו?

אופס, איך לא חשבתי על זה.

מעיין
הודעות: 1955
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ב' מאי 02, 2011 9:21 pm

דברי יאיר לא רק שגגה אלא אזיל בתר איפכא עי' תוס' סנהדרין סד:
העביר כל זרעו פטור - וא"ת מקמא מיחייב ליה וי"ל כגון שאין לו אלא בן אחד או שהעבירם בבת אחת
ואם שהכס"מ שגם בלא העבירם בבת אחת פטור מ"מ אזיל בתר איפכא ודוק

אורייתא!
הודעות: 567
הצטרף: ו' אפריל 29, 2011 4:31 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אורייתא! » ד' אוגוסט 10, 2011 1:42 am

חכמים.
היכן נכתב בש"ס.
52 מילים רצופות המסתיימות באות נו"ן סופית.
הידעתם?

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ד' אוגוסט 10, 2011 1:57 am

אורייתא! כתב:חכמים.
היכן נכתב בש"ס.
52 מילים רצופות המסתיימות באות נו"ן סופית.
הידעתם?

כמעט 52: אמר רבי יהודה מצינו שם קטן משם גדול מי דמי מ"ם דשם סתום מ"ם דשמעון פתוח אמר רב חסדא זאת אומרת סתום ועשאו פתוח כשר מיתיבי וכתבתם שתהא כתיבה תמה שלא יכתוב אלפין עיינין עיינין אלפין ביתין כפין כפין ביתין גמין צדין צדין גמין דלתין רישין רישין דלתין היהין חיתין חיתין היהין ווין יודין יודין ווין זיינין נונין נונין זיינין טיתין פיפין פיפין טיתין כפופין פשוטין פשוטין כפופין מימין סמכין סמכין מימין סתומין פתוחין פתוחין סתומין
(שבת קג ע"ב)

שבטיישראל
הודעות: 1848
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שבטיישראל » ד' אוגוסט 10, 2011 5:05 am

חכם באשי כתב:
חכם באשי כתב:כיצד יתכן, ששני אחים מאותם אב ואם, הראשון יאמר 'יזכור' והשני - לא?


הפתרון:
בן אחד בארץ ישראל ואחיו בחו"ל, ואחד ההורים נפטר בשביעי של פסח, סמוך למנחה (לדוגמא),
הבן הגר בא"י לא יאמר 'יזכור', ואחיו שבחו"ל, שם אומרים יזכור באחרון של פסח (היינו, יום אחרי שביעי של פסח) - יאמר.
וכל זה כמובן לפוסקים הסוברים, שאף בשנת האבל הראשונה אומרים האבלים יזכור.


זיי מוחל אבל צורת הפתרון כמ"ש פשוט לא יתכן במציאות

הרי גם האח שבחו"ל מחזיק את החג הנקרא בשם "שביעי של פסח" יחד עם כל בני חו"ל רק שהם מחזיקים ב' ימים (שביעי ואחרון של פסח) שעה שהישראלים מחזיקים יום אחד בלבד, וכי איך יודיעו להאח בחו"ל על פטירת אביו שבא"י לפני צאת החג דהיינו במוצאי אחרון של פסח ?!

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' אוגוסט 10, 2011 8:03 am

זה תלוי בשאלה שדנו עליה בפוסקי זמנינו אם מותר לבן ארץ ישראל לשלוח פקס לחו"ל ביו"ט שני של גלויות.

שבטיישראל
הודעות: 1848
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שבטיישראל » ה' אוגוסט 11, 2011 12:24 am

באמת, למה ליכנס לשאלות סבוכות כשאפשר לבאר באופן פשוט !!
ניכר עליכם שכולכם בני א"י ואינם בקיאים בעניני יו"ט שני !!!

המדובר בשני אחים הא' בן א"י והא' בן חו"ל ששניהם נמצאים יחד (לא משנה בא"י ובחו"ל) אצל אביהם ששחל"ח רח"ל ביום שביעי של פסח (לא משנה ביום או בלילה שהרי כהיום ממילא כבר לא נהוג לקבור ע"י נכרי ביו"ט ראשון ואפ' בחו"ל, כך שלשניהם יש דין אונן בשביעי של פסח) ונקבר בליל אחרון של פסח (שוב אין כאן נפק"מ בין א"י וחו"ל דהרי גם בחו"ל נהוג בימינו לקבור ביו"ט שני), נמצא שהאח הישראלי אינו אומר יזכור באחרון של פסח שהרי כבר אין יו"ט אצלו והאח החו"לי שפיר אומר יזכור באחרון של פסח

[ולגופו של ענין שפיר אפשר לומר אפ' בצורה שהאב כבר נפטר בערב יו"ט של שביעי של פסח ולא הספיקו לקוברו לפני שקידש החג שהאח הישראלי על אף שאין לו דין אנינות ביו"ט ולדעת כמה פוסקים אף אומר קדיש לפני הקבורה מ"מ לא מצינו מי שיאמר יזכור לפני הקבורה, משא"כ אחיו ביום אחרון של פסח כבר אחר הקבורה ושפיר יכול לומר יזכור]

ובאמת לא ידענא למה נקטו שביעי של פסח שהרי אותו ציור שייך גם בשבועות ובשמע"צ !

ויה"ר שלא נדע מכל הנ"ל ויבלע המות לנצח

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' אוגוסט 15, 2011 2:38 am

איזה צדיק מהתנ"ך ששם אימו זהה לשם אימו של אחד רשע מהתנ"ך.

[או במילים אחרות: שני אנשים אחד צדיק ואחד רשע ששם אימם זהה].

ישבב הסופר
הודעות: 2759
הצטרף: ו' אוקטובר 22, 2010 7:37 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ישבב הסופר » ב' אוגוסט 15, 2011 5:40 am

אברהם - אמתלאי בת כרנבו
המן - אמתלאי בת עורבתי
וסימנך טהור טהור טמא טמא
ב"ב צ"א.

הרב לב טוב
הודעות: 7
הצטרף: א' מאי 15, 2011 11:05 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הרב לב טוב » ב' אוגוסט 15, 2011 5:46 pm

בגולה כתב:
קונה הכל כתב:שמעתי סיפור שמסתמא לא היה, ואולי כן:

יהודי שאל את מרן הגרח"ק כמה פעמים נכתב 'משה' בתורה.
השיב לו: 615 פעמים

הלך היהודי לביתו, פתח את מחשבו, פתח את די. בי. עס. חיפש ומצא 616 פעמים.

שב היהודי 'להתלונן' אצל הגרח"ק ולהעמידו על 'טעותו'.

אמר לו הגרח"ק: אני צדקתי. כתוב רק 615. מה שמצאת 616 זה 'מהיות משה' (שמות יב, ד)...

הסיפור כמו שהוא הוא בוודאי לא נכון שתיבת 'משה' חוץ מהנ"ל יש גם: 'כל בעל משה ידו' בפרשת ראה, ולכן עוד אחד חוץ מכך בוודאי שיש להוסיף.
ובסך הכל השם משה יש 647 ועם שתי הנ"ל יש 649.
דוק ותשכח

לפי איך ששמעתי את הסיפור יש 345 פעמים משה(רבנו) כמנין משה + 2.

משיח בן יוסף
הודעות: 10
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 3:13 pm

Re: חידה: מהי הברכה הארוכה ביותר?

הודעהעל ידי משיח בן יוסף » ב' אוגוסט 15, 2011 5:53 pm

מנחם כתב:
אדג כתב:ולחדודי: כמה ברכות יצטרך אדם לברך כשיראה את פני משיח צדקנו בקרוב ממש?

2010-06-04_112323.gif

ומה עם ברכת הטוב והמטיב.

קיש קיש קריא
הודעות: 7
הצטרף: א' מאי 15, 2011 12:04 am

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

הודעהעל ידי קיש קיש קריא » ב' אוגוסט 15, 2011 6:11 pm

חידה:
א) היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.
ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוגוסט 15, 2011 6:17 pm

ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.


אני לא חושב שלזה התכוונת אבל יש דבר שמותר בשבת ואסור בחוה"מ, מקבלי קיבולת חוץ לתחום תחילת פ"ב דמו"ק

ידיד נפש
הודעות: 98
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 7:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ידיד נפש » ב' אוגוסט 15, 2011 6:35 pm

ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.

ביום חול אסור לישון ביום אא"כ היה לצורך בריאתו לעבודת ה'. ובשבת מותר.
לכתחילה אין להביא הפירות לאחר ברכת המזון כדי להרוויח ברכה אחרונה, שי"א דהוי ברכה שאינה צריכה. ובשבת מותר משום דחסר ממאה ברכות.
אסור לאכול בשר ועוד דברים בתשעת הימים מר"ח אב עד ט באב, ובשבת מותר.
וכן אבל אסור וכו', ובשבת מותר בדברים שבפרהסיא.
בחול אין בוצעים פרוסה גדולה מכביצה כי היכי דלא ליחזי כרעבתן ובשבת מותר.
ויש עוד הרבה.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוגוסט 15, 2011 6:37 pm

הוא כמובן לא התכוון לדברים מהסוג הזה שזה טבעי שמותר יותר בשבת מאשר בחול אלא לדבר שהצפייה הטבעית שלנו היא שזה יהיה להיפך.
(לזה קוראים חידה)

ידיד נפש
הודעות: 98
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 7:29 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ידיד נפש » ב' אוגוסט 15, 2011 7:53 pm

אוצר החכמה כתב:הוא כמובן לא התכוון לדברים מהסוג הזה שזה טבעי שמותר יותר בשבת מאשר בחול אלא לדבר שהצפייה הטבעית שלנו היא שזה יהיה להיפך.
(לזה קוראים חידה)

אם התכוון או לא התכוון איני יודע, אפשר לשואלו כאן על גלי האתר.
עכ"פ אם לא התכוון, יש להודיעו להבא ינסח את שאלותיו טוב יותר.

תולעת ספרים07
הודעות: 1548
הצטרף: א' פברואר 06, 2011 12:36 am

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

הודעהעל ידי תולעת ספרים07 » ב' אוגוסט 15, 2011 8:17 pm

[quote="קיש קיש קריא"]חידה:
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.

לקרות מקרא בליל שבת

גושפנקא דמלכא
הודעות: 5
הצטרף: א' יולי 31, 2011 12:53 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גושפנקא דמלכא » ב' אוגוסט 15, 2011 10:23 pm

בחול אסור לאכול כלל דמאי.
ובשבת מותר אם העם הארץ אומר שעישר כדלהלן:
http://www.otzar.org/crops/105188264150859319653.html
נערך לאחרונה על ידי גושפנקא דמלכא ב ג' אוגוסט 16, 2011 12:50 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

ביעא בכותחא
הודעות: 28
הצטרף: ה' מאי 05, 2011 1:26 am

Re: אשכול אביעה חידות - חידה חדשה.

הודעהעל ידי ביעא בכותחא » ב' אוגוסט 15, 2011 11:31 pm

אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.

ביעא בכותחא
הודעות: 28
הצטרף: ה' מאי 05, 2011 1:26 am

Re: אשכול אביעה חידות-חידה נוספת.

הודעהעל ידי ביעא בכותחא » ב' אוגוסט 15, 2011 11:33 pm

אלו שני דברים אחד אסור לאכלו והשני מותר לאוכלו אך כשמחברם ולאחמ"כ מפרידם המותר נאסר והאסור הותר.

אריה לייב
הודעות: 132
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2011 2:06 am

Re: אשכול אביעה חידות - חידה

הודעהעל ידי אריה לייב » ג' אוגוסט 16, 2011 2:41 pm

"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"

כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 636 אורחים