עמוד 81 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:16 pm
על ידי יאיר
כה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:26 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:
לייטנר כתב:אליהועיני

יפה!

עזרא פרק ח'

נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדראצר (ירמיה כא ז)
רוממתי עזר (דבה"י-א כה לא)
תגלת פלאסר (מלכים-ב טו כט)
תלגת פלנסר (דבה"י-א ה כו)

שמות בני 10 אותיות:
פכרת הצביים (דעת הרד"ק בשרשים ערך פכ"ר שזה שם של איש, והרב אבן עזרא הסתפק אם זה שם של אשה).
תלגת פלנאסר (דבה"י-א ה ו)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:28 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:כה?

???

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:37 pm
על ידי לייטנר
לבנון כתב:מילת פועל בתנ"ך בעלת שתי אותיות שמתחילה באות כ'?


בהפטרת נחמו: "וכל בשליש עפר הארץ"

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:38 pm
על ידי יאיר
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לייטנר כתב:אליהועיני

יפה!

עזרא פרק ח'

נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדראצר (ירמיה כא ז)
רוממתי עזר (דבה"י-א כה לא)
תגלת פלאסר (מלכים-ב טו כט)
תלגת פלנסר (דבה"י-א ה כו)

שמות בני 10 אותיות:
פכרת הצביים (דעת הרד"ק בשרשים ערך פכ"ר שזה שם של איש, והרב אבן עזרא הסתפק אם זה שם של אשה).
תלגת פלנאסר (דבה"י-א ה ו)

יישר כח!
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 6:45 pm
על ידי לייטנר
יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לייטנר כתב:אליהועיני

יפה!

עזרא פרק ח'

נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)
נבוכדראצר (ירמיה כא ז)
רוממתי עזר (דבה"י-א כה לא)
תגלת פלאסר (מלכים-ב טו כט)
תלגת פלנסר (דבה"י-א ה כו)

שמות בני 10 אותיות:
פכרת הצביים (דעת הרד"ק בשרשים ערך פכ"ר שזה שם של איש, והרב אבן עזרא הסתפק אם זה שם של אשה).
תלגת פלנאסר (דבה"י-א ה ו)

יישר כח!
נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

?!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 7:07 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 7:08 pm
על ידי לבנון
לייטנר כתב:
לבנון כתב:מילת פועל בתנ"ך בעלת שתי אותיות שמתחילה באות כ'?

בהפטרת נחמו: "וכל בשליש עפר הארץ"

יפה מאד!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 8:12 pm
על ידי יאיר
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 9:10 pm
על ידי תבא
יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

נבוכדראצר (ירמי' נא, לד)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 9:12 pm
על ידי יאיר
נבוכדראצר הובא כבר פה:
viewtopic.php?p=649106#p649106
(ירמיה כא ז)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 9:16 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

נסמכתי בזה על פרוייקט השו"ת, וכנראה טעות בידם. ועכ"פ במלכים-ב כה כב, גם בתנ"ך של ברויאר (מה"ק) הוא מלא. וכן בירמיה כז, פסוקים ו ח כ. ובעוד מקומות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 02, 2020 9:20 pm
על ידי יאיר
כאן מובאות שתי הגירסאות
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D ... 7%99%D7%90

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 4:23 pm
על ידי אחד התלמידים
שלוש חידות:

א. היכן כתובה בתנ"ך מילה מדולגת (כלומר כזאת שאינה נקראת ושאפילו אינה מוחלפת במילה אחרת נקראת)? יש ארבע כאלה...

ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בחומש את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 5:54 pm
על ידי לבנון
אחד התלמידים כתב:א. היכן כתובה בתנ"ך מילה מדולגת (כלומר כזאת שאינה נקראת ושאפילו אינה מוחלפת במילה אחרת נקראת)? יש שתיים כאלה...

רות ג יב
מלכים ב ה יח
ועוד עיין בנדרים לז ע"ב - לח ע"א

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 04, 2020 7:04 pm
על ידי אחד התלמידים
לבנון כתב:ועוד עיין בנדרים לז ע"ב - לח ע"א

ייש"כ, אבל למה הבאת רק את שתי הדוגמאות המסויימות שלך, מתוך הארבע שהובאו בגמ' שאותה ציינת? על כל פנים, לאור המקור שהבאת, תיקנתי כעת ל"ארבע" (מילים מדולגות כאלה), בלשון חידה א' (שאותה כבר פתרת א"כ).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 9:56 am
על ידי חגי פאהן
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 9:58 am
על ידי חגי פאהן
אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).

יששכר

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 10:08 am
על ידי אחד התלמידים
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).

יששכר


ייש"כ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 10:10 am
על ידי אחד התלמידים
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 10:20 am
על ידי חגי פאהן
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

מצאתי! "לא נטה ימין ושמאול" (במדבר כ יז)
"אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול" (במדבר כב כו)
"לא אסור ימין ושמאול" (דברים ב כז)
"ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול" (דברים יז כ)
וכן דברים כח יד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 11:17 am
על ידי אחד התלמידים
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

מצאתי! "לא נטה ימין ושמאול" (במדבר כ יז)
"אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול" (במדבר כב כו)
"לא אסור ימין ושמאול" (דברים ב כז)
"ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול" (דברים יז כ)
וכן דברים כח יד


ייש"כ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 12:44 pm
על ידי עליך עיננו
לא יודע אם נשאל כבר כאן..
היכן מזכיר המ"ב את יום פטירת בנו הצעיר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 05, 2020 12:53 pm
על ידי .השוחט
בביאור הלכה אחד ארוך שמביא מחידושיו, היכן שהוא בחלק ג'..
שוב ראיתי שהוא בסי' של"ב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוגוסט 07, 2020 12:33 am
על ידי אחד התלמידים
מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 09, 2020 6:56 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
מתי חמור לפסוע ג' פסיעות לאחוריו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 10:44 am
על ידי חגי פאהן
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מתי חמור לפסוע ג' פסיעות לאחוריו?

כשרוכבו לא יכול לרדת ממנו והתפלל עליו תפילת עמידה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 11:28 am
על ידי חגי פאהן
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 10:32 pm
על ידי אחד התלמידים
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 10:42 pm
על ידי אחד התלמידים
מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 11:36 pm
על ידי לבנון
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

התגובה היא על השאלה היפה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 11:50 pm
על ידי לבנון
אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

דבש מצאת אכל דיך פן תשבענו והקאתו (משלי כה טז)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 10, 2020 11:54 pm
על ידי אחד התלמידים
לבנון כתב:
אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

דבש מצאת אכל דיך פן תשבענו והקאתו (משלי כה טז)


יפה!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 11, 2020 8:36 am
על ידי חגי פאהן
לבנון כתב:
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

התגובה היא על השאלה היפה

לכך נתכוונתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 12, 2020 11:49 pm
על ידי עושה חדשות
תרין כי
ותלתא לא

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 12, 2020 11:55 pm
על ידי .השוחט
אני זוכר דוקא תלתא כי ותרין לא.
[אל תירא "כי" יעשיר איש "כי" ירבה כבוד ביתו, "כי"
לא (במותו יקח הכל) לא (יירד אחריו כבודו).

ועוד כמדומה תלתא כי ותרי לא (בהפטרת ת"צ).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 12:28 am
על ידי אחד התלמידים
עושה חדשות כתב:תרין כי
ותלתא לא


מסתמא אתה שואל על החומש, כי בנ"ך יש הרבה.

בחומש זה כמובן בתחילת קדושים, ושם זה אפילו עם ארבעה לא:
ואיש כי ישכב את אשה שכבת זרע והוא שפחה נחרפת לאיש והפדה לא נפדתה או חפשה לא נתן לה בקרת תהיה לא יומתו כי לא חפשה.

בנ"ך יש כאמור הרבה פסוקים, אז אסתפק בשני פסוקים מיוחדים (הראשון הוא מההפטרה של נח ושל כי תצא), שבכל אחד משניהם יש אפילו: תלתא כי ותלתא לא:
אל תיראי כי לא תבושי ואל תכלמי כי לא תחפירי כי בשת עלומיך תשכחי וחרפת אלמנותיך לא תזכרי עוד.
ויאמר העם לא תצא כי אם נס ננוס לא ישימו אלינו לב ואם ימתו חצינו לא ישימו אלינו לב כי עתה כמנו עשרה אלפים ועתה טוב כי תהיה־לנו מעיר לעזור.

אסיים בפסוק עם חמישה לא:
את הנחלות לא חזקתם ואת החולה לא רפאתם ולנשברת לא חבשתם ואת הנדחת לא השבתם ואת האבדת לא בקשתם ובחזקה רדיתם אתם ובפרך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 12:41 am
על ידי עושה חדשות
בשני ובחמשי מתפללין כשאר הימים ולאחר שמסיים שליח צבור חזרת התפלה אומר תחנונים המתחילין והוא רחום יכפר עון וגומ'. וכתב אבן הירחי שמעתי שיסדוהו שלשה זקנים על ספינת גולת ירושלם שהגיעה אל ממשלת הגמון אחד ואמר לנסותם בכבשן האש אם הם מזרע ישראל כחנניה מישאל ועזריה ושאלו ממנו זמן ונתן להם זמן שלשים יום ולסוף הזמן חלם א' מקרא שכתוב בו תרין כי ותלתא לא ולא ידע מה הוא אמרו לו זה הפסוק הוא כי תעבור במים אתך אני ובנהרות לא ישטפוך כי תלך במו אש לא תכוה ולהבה לא תבער בך ונכנס באש ונחלק האש לג' חלקים ויצאו בשלום ונכנסו אליו הזקנים ויסדו והוא רחום על הנס הגדול וכל אחד מהם התחיל ברחום וסיים ברחום. הא' והוא רחום והשני אנא אל מלך רחום וחנון והשלישי אין כמוך חנון ורחום.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 4:25 am
על ידי אחד התלמידים
איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 7:16 am
על ידי אישצפת
אחד התלמידים כתב:איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

לא יודע אם לזה התכוונת.
את המשכן את אהלו ואת מכסהו את קרסיו ואת קרשיו את בריחיו את עמודיו ואת אדניו.