קטע מתוך הקדמת המחבר זצ"ל, בו הוא מפרט את דרך עבודתו ואת הספרים עליהם עבר במלאכת החיבור:
אודה ה' בכל לבב בסוד ישרים ועדה על שזיכני ה' לסיים את ספרי זה "משפט הצבי" פירוש על שולחן ערוך חושן משפט הלכות דיינים ועדות סימנים א'-לח'. ספר זה מלבד הלכות דיינים ועדות כולל גם עוד נושאים רבים בדיני ממונות, כמו: דיני קנסות, עביד איניש דינא לנפשיה, איסור נטילת שוחד, כפיה לפנים משורת הדין, דיני פשרה, הוצאות משפט, פסיקת הדין על פי אומדנא, בית דין לערעורים, דיין שטעה בדין, כללי הקים לי, דיני התפיסה, כללי הפוסקים, איסור ערכאות של גוים, דיני קללות, פטור מדיני אדם וחייב בדיני שמים ועוד.
זכיתי ללמוד בישיבת "ימית" בישוב נווה דקלים החל משנת תשמח', ברשות הישיבה עמד אז הרב יעקב אריאל ולאחר מכן הרב יהודה זולדן. עם הנישואין עברתי לגור וללמוד בעיר שדרות. לאחר סיום לימודי הרבנות, עברתי לגור בעיר נתיבות והתחלתי ללמוד משנת תשנט' בכולל לדיינות "היכל שלמה" בעיר באר שבע בראשות ראש הכולל הרב יעקב עובדיה כיום דיין בבית הדין האזורי בבאר שבע. במסגרת לימודי הכולל השתדלתי לסכם את שיטות הראשונים, הבית יוסף, פתחי תשובה, קצות החושן ונתיבות המשפט. לאחר שסיימתי את לימודי הדיינות בקיץ תשסה', התחלתי מחודש חשוון תשסו' לחזור שוב על הלכות דיינים ועדות על מנת להוציא חיבור זה "משפט הצבי" פירוש על השולחן ערוך סימנים א'-לח'. לאחר שנכתב בכתב יד רובו ככולו של הספר הנ"ל, נוכחתי לדעת כי הוא עשוי להיות ארוך מאוד. על כן לקחתי ממנו תשובות ארוכות במיוחד ושילבתי אותם בשני ספרי שאלות ותשובות חושן הצבי ח"א וח"ב תוך כדי הפניות מהתם להכא ומהכא להתם כאשר יראה המעיין. במסגרת הפירוש משפט הצבי על סימן כה' ובהערות שם שולבו גם כללי התלמוד והפוסקים בהתאם לענין. כדרכם של חלק ממפרשי השולחן ערוך על סימן כה' אשר כתבו בסוף סימן זה את כללי הקים לי, אמרתי אף אני אעשה כן וכתבתי בסוף סימן כה' את כללי הקים לי וכללי התפיסה וכללי הפסיקה.
לאחר העיון בגמרא ובשיטות הראשונים קבעתי את לימודי בלימוד של הבית יוסף ביתר עומק על מנת שאוכל גם להבין את עומק כוונתו בביאור השולחן ערוך. בד בבד ובמשך שנים ארוכות עברתי על נושאי כליו של הטור והשולחן ערוך סימנים א'-לח', ושלבתי אותם בחיבור זה ואלו הם: דרכי משה, בית חדש, דרישה ופרישה, חידושי הגהות, חידושי רבי שמואל קאיידנוור, חידושי רבינו העשיל מקראקא, כנסת הגדולה, ערך לחם, ש"ך, סמ"ע, ט"ז, גר"א [עם פירוש באר אליהו ועדות ביהוסף], קונטרס רבינו חיים יונה, תומים, קצות החושן, תרומת הכרי, נתיבות המשפט, שער המשפט, חכמת שלמה, חשק שלמה, מטה שמעון, בית דוד, ברכי יוסף, דגול מרבבה, פתחי תשובה, כסף הקדשים, אמרי ברוך, חידושי רעק"א, חידושי החתם סופר, פנים במשפט, ערך השולחן, חקרי לב, ארח משפט, רוח חיים, יפה ללב, פעמוני זהב, גליון מהרש"א, ישועות ישראל, דברי משפט, אמרי בינה, מאזנים למשפט, ערך ש"י, שבילי דוד, גאון צבי, אולם המשפט, חושן אהרן, חידושי הרי"ם, מאמר קדישין, נחל יצחק, ערוך השולחן, פני אריה, ישועת דוד ועוד. כמובן שהשתדלתי לעיין בכל סוגיא וסוגיא שדנתי בה בספר זה בנוסף לחידושי הראשונים על הדף שאין צורך לפרטם לרוב חשיבותם ופרסומם גם בחידושי האחרונים, כמו: מהרש"א, פני יהושע, חתם סופר, רעק"א, רש"ש, מהר"ץ חיות, קרן אורה, שפת אמת, גליון הש"ס, מרומי שדה, ערוך לנר, סנהדרין קטנה, עינים למשפט ועוד. כמו כן שולבו בחיבור גם פסקי ספרי מערכות, כמו: גזע ישי, ארעא דרבנן, יד מלאכי, יעיר אוזן, משכנות הרועים, ברית כהונה, זכרי כהונה ועוד.
מלבד לימוד הגמרא והראשונים והאחרונים על הדף ופרשני הטור והשולחן ערוך כאמור לעיל, עברתי גם על נושאי כליו ופרשניו של הרמב"ם הלכות סנהדרין והלכות עדות, ושלבתי אותם בחיבור זה ואלו הם: הכסף משנה, הרדב"ז, מגדל עוז, הגהות הרמ"ך, הגהות מיימוניות, קרית ספר, לחם משנה, משנה למלך, מחנה אפרים, מרכבת המשנה, לחם יהודה, יצחק ירנן, בית יצחק, משרת משה עטייה, סדר משנה, פרי האדמה, לב מבין, קרבן אשה, קרית מלך רב, מראה הנוגה, מחנה יהודה, קדושת יו"ט, כתר המלך, ימי שלמה, דברי שאול, אם הדרך, אברהם יגל, תירוש ויצהר, קובץ על יד, רבינו חיים הלוי, אור שמח, אבן האזל, אבי עזרי, מורינו הרב יוסף קאפח ועוד. להשגת המפרשים הנ"ל השתמשתי ברמב"ם מהדורת פרנקל ומהדורת עוז והדר- פרידבערג.
יתר על כן השתדלתי לעבור ככל האפשר על ספרי שאלות ותשובות ראשונים ואחרונים כאשר יגלה זאת המעיין בספר בנוסף לספרי האחרונים, כמו: ים של שלמה, קונטרס הספיקות, מנחת חינוך, שאילתות דרב אחאי גאון, שדה חמד, ביאור הגאון רבי ירוחם פישל פערלא לספר המצוות לרס"ג, חזון איש, ספרות פסקי הדין ועוד. מקום מיוחד בחיבורי נתתי והבאתי לספרו של מרן אביר הרועים מופת הדור הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל בספריו הנהירים יביע אומר, פסקיו שולבו במסגרת הספר דבר דבור על אופניו.