עמוד 2 מתוך 2

Re: "החזו"א הפציר בלומדים לעבור מדרך בריסק לדרכו שלו"

פורסם: ג' דצמבר 07, 2010 8:31 pm
על ידי סענדער
אני שנים מתחבט בתמיהה

הרי לימוד התורה זה משהו בסיסי

איך קרא שלא ברור מספיק איך ללמוד תורה?

וכי לא ברור איך מניחים תפילין, נכון יש מחלוקת רש''י / ר''ת / שמושא רבא / ט''ז / רמב''ם / רא''ש / ועוד

אבל יש מישהו שמניח והוא לא בטוח שהניח?!

Re: "החזו"א הפציר בלומדים לעבור מדרך בריסק לדרכו שלו"

פורסם: ג' דצמבר 07, 2010 8:46 pm
על ידי רבטוב
סענדער כתב:אני שנים מתחבט בתמיהה

הרי לימוד התורה זה משהו בסיסי

איך קרא שלא ברור מספיק איך ללמוד תורה?

וכי לא ברור איך מניחים תפילין, נכון יש מחלוקת רש''י / ר''ת / שמושא רבא / ט''ז / רמב''ם / רא''ש / ועוד

אבל יש מישהו שמניח והוא לא בטוח שהניח?!

לפלא איך אתה מערבב שני דברים .....איך ללמוד תורה זה תלוי באופי האישי של האי''ש מי שזוכר את הרשכבה''ג ר' אהרן קוטלר הריתחא
דאורייתא שלו . וכן של מרן הרב ש''ך . והאופי של השר התורה מטשעבין הי' בנחת ומנוחה מיט א שמייכעל . או של הגה''ג ר' משולם ראטה
שכל רז לא אניס לי . הגעשמאק שלהם .תמיד בפנים שוחקות .
ומחלוקת רש''י ור''ת ש''ך וט''ז וכו' וכו'. זה פשט בגמרא או בראשון ודו''ק

Re: "החזו"א הפציר בלומדים לעבור מדרך בריסק לדרכו שלו"

פורסם: ג' דצמבר 07, 2010 8:52 pm
על ידי הירשזון
סענדער. "עזוב". כל הדיון "איך ללמוד" הוא לאלו שלימודם מתחיל ב"למסבר". מי שמתחיל ב"למגרס" אין לו שאלות מה זה. הוא יודע שלמד.
לכן, תוכל לראות רבים שמצצו את לשד עצמותיהם של כל ספרי וחוברות מראי המקומות האפשריים, והם תמהים אם הם למדו בכלל. מאידך, מי שחזר על כל הסוגיא עשרים שלשים פעם גפ"ת, או טוב"י, לפי הענין, לעולם לא יתהה אם הוא למד.
וד"ל.