במבוא הם כותבים שכתה"י שבידם הוא זה שעל פיו נדפס הספר במהדורה הראשונה.
בעבר היה מצוי שכששלחו ספר לדפוס מסרו את כתה"י לידי מעתיק, או משום שאין כת"י המחבר ברור, או משום שאין המדפיסים רגילים בצורת כת"י זה.
לא סביר שמי שרגיל לכתוב בכתב ספרדי ישנה מרגילותו ויכתוב חיבור שלם בכתב רש"י נאה, אלא שר"א מני עבר על העתקת הסופר על ותיקן והגיה (כלשונם) במקומות הדרושים.
[וזו התשובה לתמיהת כותב המאמר בישורון למה זכה (?) ספר זה להכתב באותיות רש"י, ואילו שאר הצלומים שראה מספרי הרא"מ הם בכתב ספרדי].לפעמים אפשר ללמוד מההגהות שגם הספר הוא של המגיה, כגון כשהוא מוחק ומשנה דברים משמעותיים, אך בצלום שהביאו מדובר על הגהה שהיא תוספת, ונדפסה במהדורה הראשונה כהערה מתחת הקו, כך שאין בכל הכרח שהחיבור עצמו נכתב ע"י כותב ההערה, ולכל היותר יש ללמוד מזה על קשר ביניהם, מה שאכן מתאים למסורת על ספר זה. יתכן שיש בכתה"י תקונים אחרים שמוכיחים בעלות, אך הרואה במבוא יראה שנזהרו להכריע וכתבו שעדיין "לא מן הנמנע ששלושת החכמים נתנו חלקם כחם ואונם בספר זה".
את לשונו של רימ"ה יש ליישב, שר"ל ע"פ הנוסח שסמך המחבר ידו עליו והגיהו.מה שכתבו "שלושת החכמים" היינו רא"מ ור"נ עיני שנז"ל, והשלישי הוא ר' אליהו חיים אבי רי"ח. הסיבה לקושרו לספר זה היא שב'המגיד' תרכ"ט נכתב עליו "ב"ה כסא אליהו", ראה צלום להלן. אך א"כ היה צריך לימנות גם את ספרו מדרש אליהו שי"ל בתרכ"ב, (כשם שאצל רי"ח מנה כל ספריו), לכן לכאו' נראה יותר שנתחלף לכותב מדרש בכסא, וכיוון באמת לספר מדרש אליהו. ושו"ר שכן צדדו בעצמם בהערה.
![המגיד.GIF](./download/file.php?id=40858&sid=04dd78947785ed582dcbeee8ec94d2c4)
- המגיד.GIF (27.23 KiB) נצפה 3529 פעמים