עמוד 2 מתוך 2

Re: כותרות הסימנים אינם ממרן (כינוי 'שלש-סעודות' לס"ג אצל הספרדים)

פורסם: ב' נובמבר 25, 2019 12:03 am
על ידי כזית
יש להעיר שאת הכותרות המקוריות לסימנים נתן הטור עצמו, כמ"ש בהקדמתו להדיא:
וראיתי עוד לעשות סימנים לכלול כל ענין וענין במלות קצרות ולכתבם בתחלת הספר במספר במנין למען היות נקל לבקש כל ענין וענין.

והשו"ע העתיקם לספרו, פעמים רבות בקיצור או בשינויים מסויימים.
וגם ראיית הש"ך בחו"מ סי' שפו היא מזה שהעתיק את לשון הטור ולא שינה אותו, אבל הכותרת המקורית שיש חילוק בין גרמא לגרמי היא מהטור.

ונוראות נפלאתי על מדפיסי הטור למיניהם שלא הביאו את הכותרות בראש הסימנים, ואע"פ שהטור כתבם כמפתח ולא ככותרת, הרבה יש ללמוד מהם.

Re: כותרות הסימנים אינם ממרן

פורסם: ה' מאי 07, 2020 11:31 pm
על ידי יוצא פוניבז'
מאמר שנתפרסם בקובץ עץ חיים האחרון
להוכיח שהכותרות אינם מהשו"ע
בעניין הכותרות שבשו''ע.pdf
(1.29 MiB) הורד 552 פעמים

Re: כותרות הסימנים אינם ממרן (כינוי 'שלש-סעודות' לס"ג אצל הספרדים)

פורסם: ב' מאי 11, 2020 11:09 am
על ידי גימפעל
לפי״ז אין מקום לאימרה של הפוסח על שני הסעיפים.

Re: כותרות הסימנים אינם ממרן (כינוי 'שלש-סעודות' לס"ג אצל הספרדים)

פורסם: ב' מאי 11, 2020 12:30 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
למה?

Re: כותרות הסימנים אינם ממרן (כינוי 'שלש-סעודות' לס"ג אצל הספרדים)

פורסם: ג' מרץ 02, 2021 4:25 pm
על ידי נחומצ'ה
מצאנו גם בחו"מ בסימנים שכ"ב-ג-ד, למרות שמדבר בענין 'חוכר', הכותרת היא 'המקבל'
[ואין לומר שהחליף בין חוכר למקבל, כי בסי' שכ כתב 'חוכר או מקבל']