עמוד 2 מתוך 2

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 12:15 am
על ידי בסדר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הרבנים ההונגריים, אף אם נסעו לאדמורים, אין שום סבה לקרותם חסידיים. הערך שי לא היה חסיד, ורבני פאפא בקושי. הרב בעל באר משה ואחיו היו אשכנזים, בבית מדרשם התפללו כמנהג אויבערלאנד, ועד היום דברצין בבארא פארק הוא דוגמא של בית כנסת הונגרי שאומרים סליחות בה"ב וכדומה

אדמור"י פאפא היו חסידי בעלזא מובהקים
בעל באר משה היה אכן הונגרי' בכל הפירושים, אבל בו בזמן היה ג"כ דבוק לאדמור"י החסידים. היה הולך מפעם לפעם לשלחנות אדמורי"ם. (ידוע התשובה בענין טלטול כוסות שלא לצורך כלל, מה שקרה אצל שלחן אדמו"ר בו היה נוכח)

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 1:00 am
על ידי ארי
הגה''ק רבי אברהם יהושע פריינד זצ''ל אב''ד נאסוד.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 1:14 am
על ידי הצעיר באלפי
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הרבנים ההונגריים, אף אם נסעו לאדמורים, אין שום סבה לקרותם חסידיים. הערך שי לא היה חסיד, ורבני פאפא בקושי. הרב בעל באר משה ואחיו היו אשכנזים, בבית מדרשם התפללו כמנהג אויבערלאנד, ועד היום דברצין בבארא פארק הוא דוגמא של בית כנסת הונגרי שאומרים סליחות בה"ב וכדומה


רבני פאפא (עכ"פ הויען יוסף) היה חסיד בעלזא כמו הערוגת הבושם שהיה חסיד בעלזא כידוע ומפורסם !
הערך ש"י היה חסיד כפשוטו ! דבק בלו"נ להייטב לב זצ"ל ועוד
אך צדקתם בזה שהבאר משה ואחיו הבצל החכמה לא היו חסידים כלל, הם היו הונגרים במלא מובן המילה, רק שלאט לאט דבקו במנהגם של החסידים, הסבא שלי התפלל אצל הבאר משה ואבי סיפר לי שבליל שמיני עצרת היה הבאר משה ממתין אחרי התפלה בביהמ"ד עד שכל ההונגרים האדוקים עזבו, ואז רקד הקפות כמנהג החסידים בליל שמע"צ, וכן בהמשך הזמן חבש שטריימיל לראשו וכו'.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 2:19 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
הערך שי היה תלמידו של הרב יהודה'לע מודערן, אב"ד דקהל הספרדים בסיגעט, ותלמיד החת"ס. הוא עצמו היה חלק מקהלת הקדושת יו"ט, והלך בדרכו במחלקותו עם הרב מודערן, אבל לקרות לו חסיד הוא עיוות המציאות.

רבני פאפא נסעו לבעלזא, כמו הרבה רבנים הונגריים. אבל משם עד חסידים איז נאך דא א גאנג. הם היו טיפוס אשכנזי, עם חינוך אשכנזי ומנהגים אשכנזיים. פה בארה"ב השטריימלעך בפאפא הוא דבר חדש, והוא סימן גדול לאיפוא שהם אחזו, כנודע.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 2:38 am
על ידי אנא עבדא
הויגד יעקב מפאפא נסע עם תלמידיו לחג השבועות לבעלזא.
כמו כן היו בבעלזא עשרות בחורים 'יושבים' הונגרים שהוא שלח מישיבתו שיסתופפו בבעלזא.
הויחי יוסף הגיע גם אח"כ מאמריקה להסתופף בחג השבועות בבעלזא, בתל אביב.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 2:38 am
על ידי אנא עבדא
גם גאונים פוסקים מגאליציא היו כמובן לרוב שנסעו לבעלזא
הידועים שבהם:
בעל החבצלת השרון מטרנופול
בעל הצור יעקב מפרוביזנא

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 4:13 am
על ידי בסדר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הערך שי היה תלמידו של הרב יהודה'לע מודערן, אב"ד דקהל הספרדים בסיגעט, ותלמיד החת"ס. הוא עצמו היה חלק מקהלת הקדושת יו"ט, והלך בדרכו במחלקותו עם הרב מודערן, אבל לקרות לו חסיד הוא עיוות המציאות.

רבני פאפא נסעו לבעלזא, כמו הרבה רבנים הונגריים. אבל משם עד חסידים איז נאך דא א גאנג. הם היו טיפוס אשכנזי, עם חינוך אשכנזי ומנהגים אשכנזיים. פה בארה"ב השטריימלעך בפאפא הוא דבר חדש, והוא סימן גדול לאיפוא שהם אחזו, כנודע.

טעות, הויען יוסף היה באמת חסיד בעלזא עם כל הפירושים, ואף קיבל הרבה מנהגי בעלזא, כולל חלק מהלבוש [עטרה כו'], ועד היום הזה חלק ניכר ממנהגי פאפא המה מנהגי בעלזא.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 1:59 pm
על ידי חזון-איש'ניק
הרה"ק בעל דברי יחזקאל

הגאון בעל מחזה אברהם
הגאון רבי מאיר אריק
הגאון אבדק"ק פרוביזנא
הגאון מהר"ש ענגל
הגאון מהרש"ג
הגאון בעל פתחא זוטא
הגאון מהר"פ צימעטבוים
חתנו הגאון בעל מנחת יצחק
הגאון אבד"ק אלטשאדט

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 2:36 pm
על ידי חגי פאהן
הסטייפלר זצ"ל נולד למשפחה חסידית והתייתם מאביו החסיד בילדותו, הגיע לישיבת נובהרדוק, והשאר היסטוריה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 2:48 pm
על ידי מקדש מלך
טוב, גם הגרד"ל נצר למשפחה חסידית...
ובכל מקרה שניהם אינם 'פוסקים'.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 7:41 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 8:17 pm
על ידי הצעיר באלפי
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

חמיו הגר''פ צימעטבוים זצ''ל היה חסיד צאנז

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 9:27 pm
על ידי שבטיישראל
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הערך שי היה תלמידו של הרב יהודה'לע מודערן, אב"ד דקהל הספרדים בסיגעט, ותלמיד החת"ס. הוא עצמו היה חלק מקהלת הקדושת יו"ט, והלך בדרכו במחלקותו עם הרב מודערן, אבל לקרות לו חסיד הוא עיוות המציאות.

רבני פאפא נסעו לבעלזא, כמו הרבה רבנים הונגריים. אבל משם עד חסידים איז נאך דא א גאנג. הם היו טיפוס אשכנזי, עם חינוך אשכנזי ומנהגים אשכנזיים. פה בארה"ב השטריימלעך בפאפא הוא דבר חדש, והוא סימן גדול לאיפוא שהם אחזו, כנודע.

טעות
הפאפא רב היה חסיד בעלזא לכל דבר.
הוא אף לא היה הרב בפאפא (הרב של העיר היה הרב גאטליב) כי אם הרב בביהמ"ד חסידי דשם.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 9:31 pm
על ידי שבטיישראל
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

אביו של המנחת יצחק היה מחסידי זידיטשוב.

רואים שחסר לך הרבה ידע בתולדות רבני הגליל התחתון.

למה סתם לעוות היסטוריה ?

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 11:57 pm
על ידי בסדר
הצעיר באלפי כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

חמיו הגר''פ צימעטבוים זצ''ל היה חסיד צאנז

בעיקר חסיד בנו הדברי יחזקאל משינאווא זצ"ל

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 1:37 am
על ידי הצעיר באלפי
בסדר כתב:
הצעיר באלפי כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

חמיו הגר''פ צימעטבוים זצ''ל היה חסיד צאנז

בעיקר חסיד בנו הדברי יחזקאל משינאווא זצ"ל


נכון !
עכ''פ ברור שהיה חסיד,
וכן יש לציין לעוד פוסק מעיר גראסוורדיין ה''ה בעל קנין תורה הרב משטראסבורג שהיה חסיד של האהבת ישראל מויזניץ זצ''ל

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 8:33 am
על ידי הקיק
מסופקני אם מוצדק להכניס את החת"ס וצאצאיו לרשימת הרבנים החסידיים. ערלוי זה משהו חדש לגמרי, וגם הם לא חסידים 'קונבנציונליים'. ההפלאה כידוע הסתיר היטב את הנהגותיו החסידיות כשהיה באשכנז, וממש לא שייך לקבוע שכל תלמידיו גם הם חסידים, במחכ"ת של הגאון החסידי המשנה הלכות זצ"ל.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 2:26 pm
על ידי פרנקל תאומים
הקיק כתב:מסופקני אם מוצדק להכניס את החת"ס וצאצאיו לרשימת הרבנים החסידיים. ערלוי זה משהו חדש לגמרי, וגם הם לא חסידים 'קונבנציונליים'. ההפלאה כידוע הסתיר היטב את הנהגותיו החסידיות כשהיה באשכנז, וממש לא שייך לקבוע שכל תלמידיו גם הם חסידים, במחכ"ת של הגאון החסידי המשנה הלכות זצ"ל.

הרב הקי"ק, אם אתה נוקט לשון הסתפקות, זה כבר פלא נשגב, וכנראה אך מפני כ"ת של הרב הכותב זצ"ל.
יש כאן פלפול של ממש, ההפלאה היה חסיד (או שכן או שלא... נניח לזה, כבר נשתברו הקולמוסים) הלא הוא היה אחיו של הרבי ר' שמעלקי זי"ע, וממילא צ"ל שגם תלמידו המובהק רבינו החת"ס היה חסיד (ואת דבריו המפורשים בעניין בתשובותיו יש להסביר על דרך הסוד...), וממילא גם בניו ותלמידיו של החת"ס הינם חסידים מעתה ועד עולם. האויבערלענדער'ס, ה'אשכנזים' של פעם היו מורטים את שערותיהם ורוקעים ברגליהם למקרא הדברים הללו. אגב, אם תעיין ברשימה שם היטב, בוודאי תרים את גבותיך בהשתאות על עוד כמה וכמה שמות שהוזכרו שם כמעט בהבלעה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 4:15 pm
על ידי מקדש מלך
סתם הערה קטנה. כולם יוצאים מנקודת הנחה שהחסידות זוהי 'דת' מסוימת, שצריך לעשות בשבילה טבילה וקבלת מצוות בפני שלושה, או שיש אמונות מסוימות שהם 'יג' עיקרי החסידות' , שכמובן רק החסידים מאמינים בהם, ומי שאינו חסיד אינו מאמין בהם, וכן מצוות מסוימות וכו' (ומי שלא קיבל את כל עיקרי האמונה או המצוות המסוימות, אלא רק את חלקן, או שיש לדון באומדנא שלא התכוון לקבל על עצמו את עול מצוות החסידות בלב שלם, מן הסתם יזדקק ל'גיור לחומרא').

אני חושב שהרב משנה הלכות פשוט ראה בחסידות משהו הרבה פחות קבוע ומחייב, אלא שהיה את הבעל שם טוב ותלמידיו, שלימדו את העם תורה דעת ויראת ה', ומי שהיה מתלמידי תלמידיהם, גם אם לא החזיק עצמו לחסיד ולא נהג בכל דרך החסידות, מכל מקום למד יראת ה' מפי תלמידיו, ולכן ודאי קלט משהו מתורתם, בלי קשר לאיך החזיק את עצמו או באיזה נוסח התפלל.

וכן אם היה גאון ורב שהיה קרוב לעדת חסידים, ונהג כבוד וקרבה באדמורי"ם ולמד בספריהם וכו', גם אם אינו חסיד רשמי, הרי למד גם דברי תורה ויראה מתלמידי בעל שם, וכן הלאה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 4:27 pm
על ידי סגי נהור
דומה שלא נזכר כאן הגאון בעל דברי נחמיה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 6:48 pm
על ידי קראקובער
מקדש מלך כתב:סתם הערה קטנה. כולם יוצאים מנקודת הנחה שהחסידות זוהי 'דת' מסוימת, שצריך לעשות בשבילה טבילה וקבלת מצוות בפני שלושה, או שיש אמונות מסוימות שהם 'יג' עיקרי החסידות' , שכמובן רק החסידים מאמינים בהם, ומי שאינו חסיד אינו מאמין בהם, וכן מצוות מסוימות וכו' (ומי שלא קיבל את כל עיקרי האמונה או המצוות המסוימות, אלא רק את חלקן, או שיש לדון באומדנא שלא התכוון לקבל על עצמו את עול מצוות החסידות בלב שלם, מן הסתם יזדקק ל'גיור לחומרא').

אני חושב שהרב משנה הלכות פשוט ראה בחסידות משהו הרבה פחות קבוע ומחייב, אלא שהיה את הבעל שם טוב ותלמידיו, שלימדו את העם תורה דעת ויראת ה', ומי שהיה מתלמידי תלמידיהם, גם אם לא החזיק עצמו לחסיד ולא נהג בכל דרך החסידות, מכל מקום למד יראת ה' מפי תלמידיו, ולכן ודאי קלט משהו מתורתם, בלי קשר לאיך החזיק את עצמו או באיזה נוסח התפלל.

וכן אם היה גאון ורב שהיה קרוב לעדת חסידים, ונהג כבוד וקרבה באדמורי"ם ולמד בספריהם וכו', גם אם אינו חסיד רשמי, הרי למד גם דברי תורה ויראה מתלמידי בעל שם, וכן הלאה.

חלק מהרשימה עדיין לא עונה גם לקריטריונים שהצבת ובכל אופן זה כמו להגיד שהחזון איש היה מאנשי המוסר בגלל שלמד ספרי ר"י מסלנט כמבואר באגרותיו או שרבי אליהו לאפין היה חסיד חב"ד בגלל שלמד תניא.

נ.ב. לחסידים דווקא יש י"ג עיקרים משלהם...
בסידור "חלקת יהושע" של חסידות ביאלא, הוסיפו הוספות מסוימות על נוסח ה"אני מאמין" בשמו של אביו של האדמו"ר, רבי יחיאל יהושע מביאלא. הוספות אלו הם "אני מאמין באמונה שלימה כי כל התורה המצויה עתה בידינו הן תורת הרשב"י ותלמידיו ותורת הבעל שם טוב ותלמידיו היא התורה הנתונה למשה רבינו עליו השלום".

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 8:41 pm
על ידי עמקן
הקיק כתב:מסופקני אם מוצדק להכניס את החת"ס וצאצאיו לרשימת הרבנים החסידיים. ערלוי זה משהו חדש לגמרי, וגם הם לא חסידים 'קונבנציונליים'. ההפלאה כידוע הסתיר היטב את הנהגותיו החסידיות כשהיה באשכנז, וממש לא שייך לקבוע שכל תלמידיו גם הם חסידים, במחכ"ת של הגאון החסידי המשנה הלכות זצ"ל.

ההפלאה-חסיד או מתנגד

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 11:33 pm
על ידי חזון-איש'ניק
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

נראה כאילו אתה בכלל לא יודע מי היה המנחת יצחק וחותנו

המנח"י היה חסיד של ממש, נולד בדולינה בגליציה למשפחה של חסידי זידיטשויב, והוא בעצמו נהג כמה מנהגי זידיטשויב, כך שמעתי ממשב"ק, כמו"כ היה חסיד מעוד כמה אדמו"רים.
חותנו ברור שהיה חסיד אמיתי במלוא מובן המילה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ה' נובמבר 08, 2018 11:35 pm
על ידי חזון-איש'ניק
הגאון מהרש"ז ערנריךך גאב"ד שאמלויא זצ"ל

הלבושי מרדכי?

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ינואר 27, 2019 11:17 am
על ידי כדכד
הצעיר באלפי כתב:
כדכד כתב:
פרנקל תאומים כתב:[q
ומי היו בעל "תהילה לדוד" ?
?

רבי דוד אורטינברג. תהלה לדוד הוא ספר הלכה על או"ח. מובא בשש"כ די הרבה. היה חסיד של בית רוזין (לי זכור שהיה קשור לטשורטקוב אבל אולי צדק הכותב שהיה שייך לסאדיגורה ובאיאן)


ראה בהסכמות לספרו הוא קיבל הסכמה מהפחד יצחק מבאיאן זצ"ל אליו היה קשור על אף שהיה מבוגר ממנו והסתופף אצל זקינו מרוזין זצ"ל

ראיתי השבת את ההסכמה וכמובן שצדק כת"ר
התהל"ד כותב בהקדמה שהוא קרא לספר "תהלה לדוד" "כי כן צוויתי" והבנתי מזה שגם את שם הספר הוא קבל כהוראה מהאדמו"ר

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ינואר 27, 2019 11:19 am
על ידי כדכד
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:איך גיירו את בעל המנחת יצחק וחמיו לחסידות?

חמיו הרי היה אדמו"ר מפורסם

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ינואר 27, 2019 2:52 pm
על ידי חרסון
הכוונה כמובן לחמיו בזיוו"ר (שאכן הי' חסיד). חמיו בזיווג שלישי, האדמו"ר המפורסם, לא הי' פוסק הלכה (עכ"פ מפורסם. ייתכן שכיהן ברבנות). (חמיו בזיווג שני הי' ג"כ אדמו"ר? או רב? יגידו היודעים).

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:10 pm
על ידי זאב ערבות
הפצת המעיינות כתב:
מאת הלוי כתב:אני עושה איזו עבודה בענין פסיקת הלכה בקהילות החסידים.
אשמח לרכז כאן מידע אודות פוסקי הלכה חסידיים מתחילת עידן החסידות בעם ישראל.

שאנחנו נעשה את העבודה עבורך?
בסדר גמור נדבר על המחיר באישי

מה ההבדל בין זה לאשכולות האלו:
חיפוש מקור - viewtopic.php?f=7&t=30792
עזרה לספרים מועילים - viewtopic.php?f=7&t=31602
בספר מזכיר את ספר - viewtopic.php?f=7&t=43776
אשכול בקשת ספרים - viewtopic.php?f=7&t=15406
ועוד...

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ינואר 27, 2019 6:49 pm
על ידי מקדש מלך
וכידוע האינטרנט הותר רק לצרכי פרנסה...

רבי עמרם בלום זצ"ל אב"ד ב. אויפאלא בעל בית שערים

פורסם: ג' נובמבר 26, 2019 7:50 pm
על ידי כיצחק
בסדר כתב: הגאון זצ"ל החליט שזקינו הבית שערים היה חסיד, אבל לכאו' זה לא נכון. היה רב הונגרי' כמו רוב הרבנים הארץ הגר שהיה להם איזה שייכות לחסידים, אבל לא חסידים. כמדומה שהיה נוסע מידי פעם לבעל דברי חיים מצאנז זצ"ל.
זקינו של הבית שערים הגאון רבי עמרם חסידא זצ"ל תלמיד החת"ס, היה יותר חסידי, והיה הממונה מטעם החסידים על הקופה רמבעה"נ בעיה"ק צפת

ראה מה שכתבו בניו בהקדמה
Untitled.gif
Untitled.gif (169.13 KiB) נצפה 8466 פעמים


וראה סימן קצ"ד
שיל"ת מאדע י"א ניסן תרל"א לפ"ק:
צבי תפארת ישראל וקדושו. רכבו ופרשו. הרב הגאון פאר מקדושים. חכם חרשים. נבון לחשים. משמח אלקים ואנשים. ציס"ע. טמיר ונעלם. עה"י כקש"ת מו"ה צבי שליט"א אבדק"ק ליסקא. יהי כבוד ד` חופף עליו כל הימים:
נתמלא ביתי כולה אורה במכתב קדשו מיום ה` פ` צו אשר הראני בו חיבה יתירה. ובמקום גדולתו שם ענותנתו לכבדני במנחתו הטהורה ג` מדות חטים שמורה. משעת קצירה. בלולה בחטים מאה"ק תובב"א. הנה אמלא פי תודות כי נתיקרתי בעיניו הקדושים. כמופלא באנשים אף כי אנכי חדל אישים. ומצלאין אנו למלכא עילאה בעד מלכא תיתאה כבוד קדשו שליט"א ד` יחזקהו ויאמצהו לעבודתו תמה עבודת הקודש. וכנשר נעוריו יחדש:

.......................................................................

ובזה הנני מחוי קידה מול כסא קדשו באהבה עזה עד עולם לא יכבה עבדו הנאמן:
עמרם בן מרים בק"ק הנ"ל:

Re: רבי עמרם בלום זצ"ל אב"ד ב. אויפאלא בעל בית שערים

פורסם: ד' נובמבר 27, 2019 12:03 am
על ידי בסדר
נכון שהיה מקושר לצדיקים גדולי החסידות, אבל לא היה חסיד ולא התנהג בדרכי החסידות. זה לא סתירה, וכן היה אצל הרבה מרבני הונגריה של גליל התחתון (אונטערלאנד).

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: א' ספטמבר 12, 2021 4:30 am
על ידי זאב ערבות
קראקובער כתב:
בסידור "חלקת יהושע" של חסידות ביאלא, הוסיפו הוספות מסוימות על נוסח ה"אני מאמין" בשמו של אביו של האדמו"ר, רבי יחיאל יהושע מביאלא. הוספות אלו הם "אני מאמין באמונה שלימה כי כל התורה המצויה עתה בידינו הן תורת הרשב"י ותלמידיו ותורת הבעל שם טוב ותלמידיו היא התורה הנתונה למשה רבינו עליו השלום".

בספר הלכות קוויטל מר' מרדכי ציון יש התיחסות להוספות בסידור חלקת יהושע הנ"ל

Re: רבי עמרם בלום זצ"ל אב"ד ב. אויפאלא בעל בית שערים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 12:34 am
על ידי טשרנוביץ
בסדר כתב:נכון שהיה מקושר לצדיקים גדולי החסידות, אבל לא היה חסיד ולא התנהג בדרכי החסידות. זה לא סתירה, וכן היה אצל הרבה מרבני הונגריה של גליל התחתון (אונטערלאנד).

רבני הונגריה .מגליל התחתון .היו קרובים לחסידות .האוברלנדר היו יותר מודרנים .ויותר אשכנזים .מלבד עיירות בודדות שהיו חסידים כמו פאפא

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 12:37 am
על ידי טשרנוביץ
יש ספר בן 8 כרכים על נושא זה ונמצא באוצה"ח . *מרביצי תורה מעולם החסידות*

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 12:39 am
על ידי טשרנוביץ
זאב ערבות כתב:
קראקובער כתב:
בסידור "חלקת יהושע" של חסידות ביאלא, הוסיפו הוספות מסוימות על נוסח ה"אני מאמין" בשמו של אביו של האדמו"ר, רבי יחיאל יהושע מביאלא. הוספות אלו הם "אני מאמין באמונה שלימה כי כל התורה המצויה עתה בידינו הן תורת הרשב"י ותלמידיו ותורת הבעל שם טוב ותלמידיו היא התורה הנתונה למשה רבינו עליו השלום".

בספר הלכות קוויטל מר' מרדכי ציון יש התיחסות להוספות בסידור חלקת יהושע הנ"ל


כבר קדם לו ספר .עיוני הלכות מאת הרב רבינוביץ .אז כיהן כרב .והיום אדמור מביאלא רמת אהרן

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 8:40 am
על ידי גימפעל
כאן מכתב מאחד מגדולי הפוסקים מהונגרייה לאדמו"ר מהר"ש מילובאוויטש על כשרות מקווה,
מעניין האם ידוע שהמהר"ש היה גם רב ומורה הוראה.

Re: פוסקי הלכה חסידיים

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 8:53 am
על ידי לבי במערב
חלק נכבד מאגרותיו המעטות ששרדו בידינו עוסקות בעניני הלכה (ונדפסו באג"ק שלו; קחנו משם).
וראה מאמרו של הרמ"מ שי' קסטל ב'היכל הבעש"ט' גל' מא (חורף תשפ"א) ע' קיד־קלד - 'עניני הלכה ומנהג בבית מדרשו של אדמו"ר מוהר"ש מליובאוויטש'.

Re: רבי עמרם בלום זצ"ל אב"ד ב. אויפאלא בעל בית שערים

פורסם: ב' אוקטובר 04, 2021 7:40 am
על ידי בסדר
טשרנוביץ כתב:
בסדר כתב:נכון שהיה מקושר לצדיקים גדולי החסידות, אבל לא היה חסיד ולא התנהג בדרכי החסידות. זה לא סתירה, וכן היה אצל הרבה מרבני הונגריה של גליל התחתון (אונטערלאנד).

רבני הונגריה .מגליל התחתון .היו קרובים לחסידות .האוברלנדר היו יותר מודרנים .ויותר אשכנזים .מלבד עיירות בודדות שהיו חסידים כמו פאפא

ממש זה כתבתי, שבגלל שגר בגליל התחתון היה נוסע לצדיקי החסידים והיה לו שייכות לחסידים, אבל בכל זאת לא היה חסיד. מאויבערלאנד לא נסעו כמעט לאדמורי"ם.