עמוד 2 מתוך 3

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 8:32 am
על ידי ידידיה
לענ"ד אין אפשרות אלא שהמנהל (זה חייב להיות 1 , או רוטציה) יחליט מה שנראה לו.

אין שום החלטה שכולם ישבעו רצון הימנה.

כל פורום שהוא יש לו דמות ותבנית יחודית הנולדת
מאופי מנהליו, וכותביו.

(פורום שאין בו מחיקות כלל, תוך יום יומיים אינו ראוי אפילו לצור ע"פ צלוחית וירטואלית. והיו דברים מעולם)

כעין ישיבה שלעולם לא תדמה לחברתה, ואין שום שיטה וכללים שיביאו למצב אחיד עד הסוף.

ממילא המנהל יחליט כטוב בעיניו , ולא יקרה כלום אם יחליט היום כך ומחר אחרת לפי מצב רוחו.
ככה זה.


נ.ב לו היתה אפשרות טכנית שבכל מחיקה יופיע הטקסט המחוק בתיבה הפרטית של הכותב, היה טוב מאד, וכך אין אפילו את החשש הקל שמא מכלים עמלו של אדם שלא כדין.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 8:36 am
על ידי ידידיה
דרך אגב, קשה לי להבין את הדיון החושר ונשנה על "מיקומו" של אשכול.

למאי נ"מ, אני חושב שכשנתיים ימים לא נכנסתי דרך רשימת הפורומים (אולי אולי פעם נכנסתי ל"חנוכה")

הרי יש את האופצייה הנוחה ויעילה של "נושאים פעילים", או "הודעת שלא נקראו"
ומה לי הכא מה לי התם

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 8:38 am
על ידי עמקן
שמש כתב:
עמקן כתב:אין פתרון מושלמת אבל בכל זאת יש כמה עצות.
א. להגביל חזרה על אותן טענות פעם אחר פעם אחר פעם, באריכות גדולה ונפלאה. אם מישהו חושב שהוא כבר ענה על משהו אפשר ליתן קישור.
ב. מעתיק דברים, הן של אחרים הן שלו שכתב כבר במקום אחר, יהיה חייב לציין מקור דבריו.
ג. השמצות לא מבוססות אסורות בהחלט. לדוגמא להאשים כל מה שלא מתאים לך כזיוף, בלי שום ראיה.
וכ"ש שלא לכנות מכתב של רבנים מפורסמים פשקוויל.
ולא צריך להעתלם מעובדה שא"א להכחיש, שבגדול הבעיות התחילו אחר שהגיע ניק אחד שכמעט אינו משתתף בנושאים רגילים, שכנאה יש לו השקפה לא כ"כ מקובלת בעולם החרדי, שהשתלט על כל הנושאים שהוזכרו שהיה בהם בעיות [לא רק כאן, אלא אף בפורומים אחרים]. הצנועים משכו ידם פחות ויותר. וגם כמה מתגובות הלא כ"כ ראויות של אחרים היו בעקבות האוירה החדשה שהוא הביא.

מן הסתם שכחת (ולא התעלמת בזדון) מלציין גילוי נאות, שאתה בר פלוגתא של הרב עו"ש והתווכחת אתו במשך עשרות עמודים כשאתה בעצמך ממחזר טענות שוב ושוב (אמנם באריכות מעט פחותה אך זאת רק עקב העובדה שברוב המקרים נותרת ללא תשובה עניינית לטענותיו), ומאחר שהובסת על ידו שוק על ירך אתה מנצל את ההזדמנות להמשיך להכפישו ולהשמיצו כשהוא אפילו לא יכול להגיב לך עקב חסימתו הלא מוצדקת.
כך שכעת נוכל כולנו להבין כיצד תפרת את ה'קריטריונים' בהתאם להאשמות השווא שאתה מבקש לטפול עליו.

לא התעלמתי משום דבר, משום שלא הזכרתי לאיזה ניק אני מתכווין.
אתה מזכיר לי, אחד מראשי מזרחי התלונן להמשגיח דמיר הרב ירוחם שהוא מדבר נגד מזרחי בישיבה. הוא ענה שהוא אינו מדבר עליהם כלל, אלא אך ורק על תורה וירא"ש. אם התלמידים מסיקים מזה שמזרחי לא בסדר, זו בעיה שלכם.
ואגב, סגנון התגובה שלך דוגמא טובה להבעיה שהוזכרה.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 9:33 am
על ידי איש_ספר
פלפול התלמידים כתב:בס"ד

כבוד המנהל, כפי שאני מבין אתה בעצם טוען שהאובססיה שלו לענות כסיל כאיוולתו מחריבה את המקום ע"י שאותם משוגעים לא עומדים בכך והגיע הדבר עד 40 הטרדות טלפון בלילה אחד. אם כן ההחלטה שלך היא כניעה לטרור, ואז יוצא שהם הצליחו להשתלט על השיח האינטרנטי כמו שהם מצליחים להשתלט בבריונות על השיח הציבורי וחבל
כפי שאתה לא מבין.

ואני אוסיף ואומר, עם המשוגעים אין לי בעיה, ניתן למחוק אותם ואת הודעותיהם בהינף מקלדת. הבעיה זה האובססיביים, התועמלניים, ומקדמי האג'נדות. הודעותיהם מנומקות היטב, השפה ראויה, הכל בהיר זך ומזוכך, ובכל זאת התוצאה קשה מנשוא, התחושה מעיקה, והאויר הולך ואוזל. אי אפשר לאפשר את זה יותר.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 9:43 am
על ידי אוהב אוצר
ברשות ההנהלה והחכמים דכאן, אביע גם אני את דעתי העניה.
אם יש לנו מקום כזה, לא כדאי, וחבל מאד אם לא נוכל לדון, לשאול ולהתפלפל בכל מיני הנושאים למיניהם.
אוכל לומר שיש פה נידונים שלא קיבלתי מענה עליהם בכויילל או שלא יכולתי לשאול, רק כאן שיש פה ת"ח שכל אחד מהם מבין בענין אחר יותר מחבירו וכד' וקיים מגוון מיוחד של אברכים יקרים, אפשר לקבל תשובה או לכל הפחות מ"מ.

פשוט וברור שא"א להמשיך בצורה כזו שיש מצב, בו אנשים להעביר את דעותיהם בצורה של 'קבלו דעתי' 'אתם הטועים' וזו המשנה הסדורה לכלל הציבור, שלא נדבר על הכפשות ופניות בצורה זולה וכו' וכו'.

לכאורה, הציבור האיכותי שכאן לא יכול להיענש בגלל אותם בודדים, ולדעתי הפתרון הפשוט מאד שאני לא מחדש בזה כלום, הוא לחסום אותם ולמחוק את מרכולתם - זה הפתרון היחיד. ולא לוותר עד שיתייאשו ולא ימשיכו ויעזבו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 9:57 am
על ידי פלפול התלמידים
כבוד המנהל, עכשיו זה באמת נשמע אחרת. אבל עדיין תמוה, בשלמא אם אחד מהם היה מציף כאן את הפורומים, גם לי זה היה מעיק. אבל אחר שייחדת פורום מיוחד לנושאים כאלה שהנפש קצה בהם ושבענו מהם מזמן, אם יש משוגעים לדבר שממשיכים לדון בהם, למי זה צריך להפריע ולמה הוא נכנס? זה מה שלא ברור לי. גם קשה להגדיר כל אחד כמקדם אג'נדה, וצריכים לעשות אבחנה בין מי שמציף את הנושא באובססיביות כפייתית לבין מי שרק מגיב לטענותיו

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:02 am
על ידי ביליצר
איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.


כבוד המנהל ,נזיפה זו על שום מה ?
הבעיה במילה זעקה?האם כבודו מצא עוד תקדימים של זעקות בהודעותיי ?
יש לי הרגשה שחשוד אני בעיניך כחלק מארגון של תעמולה נגד הפלאפונים ,
מוכן אני להזדהות לחלוטין ויברר כבודו אם כנים הדברים .

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:07 am
על ידי יואל שילה
אני הקטן הייתי מציע שתהיה התראה אדומה ומודגשת באשכולות שהמנהלים יבחרו - שהכותב מילה אחת המכילה ביטוי אישי ולא התייחסות תורנית בלבד [בסגנון מקורות או שאלות ותשובות] - הודעתו זו תמחק לאלתר ללא התרעה, אף אם עבד עליה כמה שעות.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:13 am
על ידי אוצר החכמה
ביליצר כתב:
איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.


כבוד המנהל ,נזיפה זו על שום מה ?
הבעיה במילה זעקה?האם כבודו מצא עוד תקדימים של זעקות בהודעותיי ?
יש לי הרגשה שחשוד אני בעיניך כחלק מארגון של תעמולה נגד הפלאפונים ,
מוכן אני להזדהות לחלוטין ויברר כבודו אם כנים הדברים .


אני לא יודע מה התכוון איש ספר אבל התגובה שלו ברורה ואינה קשורה אליך אישית או לכתיבתך אלא למה שכתבת פה באשכול.
כאן באשכול כתבת שיש צורך להרים את הזעקה הזו. ועל זה בדיוק נאמרו הדברים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:16 am
על ידי אוצר החכמה
יאיר כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=511345#p511345



לא מובן לי מה אתה רוצה ממנו שם ומה כל ההפניות האלה? הוא הביא ספר ושאל שאלה לזה מיועד הפורום. ואחד הכותבים החשובים בפורום השיב לו שזה אכן אותו ספר. מה אתה רוצה?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:17 am
על ידי יאיר
תשובתי בפרטי

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:18 am
על ידי בברכה המשולשת
אוהב אוצר כתב:ברשות ההנהלה והחכמים דכאן, אביע גם אני את דעתי העניה.
אם יש לנו מקום כזה, לא כדאי, וחבל מאד אם לא נוכל לדון, לשאול ולהתפלפל בכל מיני הנושאים למיניהם.
אוכל לומר שיש פה נידונים שלא קיבלתי מענה עליהם בכויילל או שלא יכולתי לשאול, רק כאן שיש פה ת"ח שכל אחד מהם מבין בענין אחר יותר מחבירו וכד' וקיים מגוון מיוחד של אברכים יקרים, אפשר לקבל תשובה או לכל הפחות מ"מ.

פשוט וברור שא"א להמשיך בצורה כזו שיש מצב, בו אנשים להעביר את דעותיהם בצורה של 'קבלו דעתי' 'אתם הטועים' וזו המשנה הסדורה לכלל הציבור, שלא נדבר על הכפשות ופניות בצורה זולה וכו' וכו'.

לכאורה, הציבור האיכותי שכאן לא יכול להיענש בגלל אותם בודדים, ולדעתי הפתרון הפשוט מאד שאני לא מחדש בזה כלום, הוא לחסום אותם ולמחוק את מרכולתם - זה הפתרון היחיד. ולא לוותר עד שיתייאשו ולא ימשיכו ויעזבו.


זו גם דעתי הדלה,
אלא שצריך לחשוב איך לעשות זאת בלי לפגוע בהם (שהרי בחלק מהמקרים מדובר בת"ח של ממש, אלא שיש להם נטייה אובססיבית לקבל את זכות המלה האחרונה ו/או למחוק את עצם קיומן של השיטות המנוגדות.
וזה קיים בדר"כ בשני הצדדים של כל דיון בנושאים מעין אלו)

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:22 am
על ידי אוצר החכמה
יאיר כתב:תשובתי בפרטי


לא קיבלתי את הדברים אבל אם זה מה שאני מניח אני אומר בציבור שאיני מוכן לזה. אי אפשר לפתוח דיון ציבורי מי הוא הכותב בשם פלוני.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:24 am
על ידי יאיר
שלחתי כעת

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:26 am
על ידי אהוביון
עובר ושב =שמש???

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:28 am
על ידי קו ירוק
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

חשבתי שכל חו"ר ללא יוצא מן הכלל חריפים לא לחשוב הזיות שכאלו..

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:31 am
על ידי קו ירוק
יואל שילה כתב:אני הקטן הייתי מציע שתהיה התראה אדומה ומודגשת באשכולות שהמנהלים יבחרו - שהכותב מילה אחת המכילה ביטוי אישי ולא התייחסות תורנית בלבד [בסגנון מקורות או שאלות ותשובות] - הודעתו זו תמחק לאלתר ללא התרעה, אף אם עבד עליה כמה שעות.

כדאי להשאיר את הסגנון של אזהרות, לפורומים אחרים.
א"צ לאבד את השלווה, אף על התרחשויות מקרים לכאלו ואחרים.
יש לציין שבאשכול דנים בטו"ט מכמה פנים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:33 am
על ידי אוצר החכמה
נראה לי שראוי להתפעל מדברי הרבה מן הכותבים שאע"פ שדעותיהם שונות בכל מיני תחומים ניסו לדון מה יהיה לטובת הפורום ואיזה הדרך הנכונה ללכת בה.
עד שכתבתי ראיתי שגם הרב קו ירוק ציין עובדה זו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 10:52 am
על ידי מקדש מלך
אני רוצה להוסיף שתי נקודות.

א)בעיקר בפורום, 'דיון עניני' כביכול מציק הרבה יותר מהטחות דברים אישיות, שבסך הכל משעשעות ומבזות את כותביהן. דיון אמור להיות כששני המתדיינים מחפשים את נקודת האמת ולשכנע אחד את שני, מתוך הבנה הדדית וחיפוש הדדי של האמת.
כשיש מישהו שכל דיון איתו הופך לעימות אמנם עניני (כלומר בלי השמצות אישיות), אבל כמו של שני עו"ד מול שופט (כשכל צד, או לפחות אחד מהצדדים, נעול על טובת הלקוח). כשידוע מראש שאין סיכוי בכלל להבנה הדדית, וכמובן המילה האחרונה תהיה שלו, וכל זאת בצורה רחוקה מאוד מדיון עניני אמיתי, הרי זו בעיה.
כל כותב יכול להיכשל בזה, אבל כשזו התנהלות קבועה, הרי זה פשוט אתגר רציני לעבודת המידות של חכמי הפורום...

ב) כמדומני, ויתקנו אותי החכמים אם אני טועה, שיש כאן אדם שסבור באמת ובתמים, או ככה עכ"פ משמע מההודעות השלו, שהצורה ה'אידיאלית' של הציבור שלנו אמורה להיות עם מכוניות, פיאות ארוכות ויפות, וסמארטפונים מוגנים, ולזה צריך לשאוף. הדיון ההלכתי או העובדתי (למשל מה האינטרסים של ועדות הרבנים...) מתחיל אחרי ההנחה הזו. אפשר להתווכח עם ההנחה הזו ואפשר להסכים (אשמח לשמוע מי מסכים), אבל צריך לקלוט את הנקודה הזו. היא חשובה לדיון.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:12 am
על ידי מענה איש
בחלק גדול מהמקרים מדובר באנשים שיש להם עודף זמן שמחפשים בסה''כ עניין בחיים והבמה הזאת פשוט מספקת להם את זה לא באמת אכפת להם לא מפאות ארוכות ולא מסמארטפונים מעניין אותם דבר אחד 'דיון לשם אקשן' בלבד ויכוחים תגובות וכו', כך שהדיון סביב ניהול הפורום ביחס לאלו הוא לא יעזור החברה האלה תמיד יש להם יותר זמן והם כבר יפתחו אסטרטגיה אחרת איך בכל זאת לנדדנד להטריל וכו' כו', יש להם ארסנל מלא של נושאים שונים ומשונים.
ותמיד טוב לזכור שבענינים האלה מי שיש לו עודף זמן "ידו על העליונה"

בעיני העצה הכי טובה זה פשוט ליבש את החברה האלה, ברגע שעולה דיון בעייתי בלי שום חידוש או נושא שנכתב נוסח בצורה שבאה לעורר פרובוקציה פשוט הרוב השפוי מתבקש לא להגיב ולתת לנושא לשקוע במצולות האינטרנט.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:15 am
על ידי מענה איש
מקדש מלך כתב:אני רוצה להוסיף שתי נקודות.

א)בעיקר בפורום, 'דיון עניני' כביכול מציק הרבה יותר מהטחות דברים אישיות, שבסך הכל משעשעות ומבזות את כותביהן. דיון אמור להיות כששני המתדיינים מחפשים את נקודת האמת ולשכנע אחד את שני, מתוך הבנה הדדית וחיפוש הדדי של האמת.
כשיש מישהו שכל דיון איתו הופך לעימות אמנם עניני (כלומר בלי השמצות אישיות), אבל כמו של שני עו"ד מול שופט (כשכל צד, או לפחות אחד מהצדדים, נעול על טובת הלקוח). כשידוע מראש שאין סיכוי בכלל להבנה הדדית, וכמובן המילה האחרונה תהיה שלו, וכל זאת בצורה רחוקה מאוד מדיון עניני אמיתי, הרי זו בעיה.
כל כותב יכול להיכשל בזה, אבל כשזו התנהלות קבועה, הרי זה פשוט אתגר רציני לעבודת המידות של חכמי הפורום...

ב) כמדומני, ויתקנו אותי החכמים אם אני טועה, שיש כאן אדם שסבור באמת ובתמים, או ככה עכ"פ משמע מההודעות השלו, שהצורה ה'אידיאלית' של הציבור שלנו אמורה להיות עם מכוניות, פיאות ארוכות ויפות, וסמארטפונים מוגנים, ולזה צריך לשאוף. הדיון ההלכתי או העובדתי (למשל מה האינטרסים של ועדות הרבנים...) מתחיל אחרי ההנחה הזו. אפשר להתווכח עם ההנחה הזו ואפשר להסכים (אשמח לשמוע מי מסכים), אבל צריך לקלוט את הנקודה הזו. היא חשובה לדיון.



בכל סוג של ציבור יש חסרונות או מעלות לבוא להתמקד באותו חסרון אחד פעם אחר פעם, ומאידך כאשר ינסו להתעסק בחסרונות של ציבור אחר מיד להזדעק על התנשאות וגזענות זה פשוט לא פר.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:16 am
על ידי יאיר
מענה איש כתב:בחלק גדול מהמקרים מדובר באנשים שיש להם עודף זמן שמחפשים בסה''כ עניין בחיים והבמה הזאת פשוט מספקת להם את זה לא באמת אכפת להם לא מפאות ארוכות ולא מסמארטפונים מעניין אותם דבר אחד 'דיון לשם אקשן' בלבד ויכוחים תגובות וכו', כך שהדיון סביב ניהול הפורום ביחס לאלו הוא לא יעזור החברה האלה תמיד יש להם יותר זמן והם כבר יפתחו אסטרטגיה אחרת איך בכל זאת לנדדנד להטריל וכו' כו', יש להם ארסנל מלא של נושאים שונים ומשונים.
ותמיד טוב לזכור שבענינים האלה מי שיש לו עודף זמן "ידו על העליונה"

בעיני העצה הכי טובה זה פשוט ליבש את החברה האלה, ברגע שעולה דיון בעייתי בלי שום חידוש או נושא שנכתב נוסח בצורה שבאה לעורר פרובוקציה פשוט הרוב השפוי מתבקש לא להגיב ולתת לנושא לשקוע במצולות האינטרנט.

לצערי לא זה המקרה פה. הרבה יותר גרוע.

לגבי מה שכתבת בסיפא דבריך, זה מה שהמלצתי לחברים אך זה לא עבד (בפרט אחרי שההודעה נמחקה).

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:21 am
על ידי אבק פורח
מענה איש כתב:בעיני העצה הכי טובה זה פשוט ליבש את החברה האלה, ברגע שעולה דיון בעייתי בלי שום חידוש או נושא שנכתב נוסח בצורה שבאה לעורר פרובוקציה פשוט הרוב השפוי מתבקש לא להגיב ולתת לנושא לשקוע במצולות האינטרנט.
בשביל למחוא כפים מספיק שתי ידים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:26 am
על ידי הרואה
הצעה חדשנית שתפתור את כל הבעיות:
לפתוח תת פורום באספקלריא למשל, שאליו המנהלים יעבירו כל אשכול שיורד מהפסים, ומי שאוהב אקשן שיכנס ישר לשם (ויעשה לעצמו סימניה לשם מדף הבית בדפדפן...), והרוב שמכבדים את עצמם לא ישתתפו בו, ושלום על ישראל.
העברת האשכול לפורום הזבל תהווה גם אזהרה לכותבים שעברו את הגבול.
אם האשכול נרגע, אפשר להחזיר אותו למקומו ולמחוק את כל הזבל.
אם מדובר באשכול חשוב באמת שירד מהפסים, להמשיך בשיטה הישנה של נעילה לכמה ימים, או מחיקת ההודעות המוגזמות.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:27 am
על ידי אוצר החכמה
חשבתי עכשיו על רעיון פשוט.
את הפורומים האלה פשוט נוציא מהודעות אחרונות. כך שהם לא יקפצו למי שאינו מתעניין. והמתעניינים שימשיכו להתווכח בפינתם. למי מפריע שבבית המדרש יושבים שנים בפינה ודנים שוב ושוב בדברים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:28 am
על ידי מקדש מלך
מענה איש כתב:
מקדש מלך כתב:אני רוצה להוסיף שתי נקודות.

א)בעיקר בפורום, 'דיון עניני' כביכול מציק הרבה יותר מהטחות דברים אישיות, שבסך הכל משעשעות ומבזות את כותביהן. דיון אמור להיות כששני המתדיינים מחפשים את נקודת האמת ולשכנע אחד את שני, מתוך הבנה הדדית וחיפוש הדדי של האמת.
כשיש מישהו שכל דיון איתו הופך לעימות אמנם עניני (כלומר בלי השמצות אישיות), אבל כמו של שני עו"ד מול שופט (כשכל צד, או לפחות אחד מהצדדים, נעול על טובת הלקוח). כשידוע מראש שאין סיכוי בכלל להבנה הדדית, וכמובן המילה האחרונה תהיה שלו, וכל זאת בצורה רחוקה מאוד מדיון עניני אמיתי, הרי זו בעיה.
כל כותב יכול להיכשל בזה, אבל כשזו התנהלות קבועה, הרי זה פשוט אתגר רציני לעבודת המידות של חכמי הפורום...

ב) כמדומני, ויתקנו אותי החכמים אם אני טועה, שיש כאן אדם שסבור באמת ובתמים, או ככה עכ"פ משמע מההודעות השלו, שהצורה ה'אידיאלית' של הציבור שלנו אמורה להיות עם מכוניות, פיאות ארוכות ויפות, וסמארטפונים מוגנים, ולזה צריך לשאוף. הדיון ההלכתי או העובדתי (למשל מה האינטרסים של ועדות הרבנים...) מתחיל אחרי ההנחה הזו. אפשר להתווכח עם ההנחה הזו ואפשר להסכים (אשמח לשמוע מי מסכים), אבל צריך לקלוט את הנקודה הזו. היא חשובה לדיון.



בכל סוג של ציבור יש חסרונות או מעלות לבוא להתמקד באותו חסרון אחד פעם אחר פעם, ומאידך כאשר ינסו להתעסק בחסרונות של ציבור אחר מיד להזדעק על התנשאות וגזענות זה פשוט לא פר.


לצערי לא הבנתי את כוונתך. אשמח אם תפרש.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:34 am
על ידי מקדש מלך
א. אם בעניין לעשות משהו, לדעתי חסימת שתי כותבים מוכרים לשבועיים אמורה להיות תמרור אזהרה מצוין. אני חדש כאן, אבל לענ"ד בהחלט יכול לתת תרופה למכה, על כל פנים לתקופה הקרובה. מי אמר שחייבים עוד משהו? אם המצב יימשך, יש מה לעשות עוד.

ב. אני רוצה להוסיף הסבר על דבריי הקודמים. יש הרבה אשכולות ודיונים שכל אחד מגיע מנקודת מוצא מוקדמת ואין סיכוי שהאחד ישתכנע מרעהו. נטלתי חלק נכבד בויכוחי חסידים ומתנגדים שהתוצאה בהם ידועה מראש, וגם בויכוחי רבינו תם - גאונים, ואני לא רואה בזה כל רע. להיפך, הפורום מהוה הזדמנות מצוינת להחלפת דעות והבנת הצד השני, או אפילו לשטיחת הטיעון שלך, אף שכמעט תמיד אין סיכוי לשכנוע הדדי.
אבל הלוואי שהויכוחים על סמארפונים ושות' יגיעו בסוף לידי הבנת נקודות המוצא ומעט בהירות בשני הצדדים. זה תמיד מגיע למצב של חוסר בהירות גדולה פי כמה. המתיר הוא 'בלעם' או 'עמלק'. ואילו האוסר פועל או חושב רק כתוצאה 1) מקנאה 2) אינטרסים כספיים 3) שוטה וחסר חוט שדרה שהושפע משקרים והסתה.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:04 pm
על ידי אוצר החכמה
אני מצטרף לנקודה שעלתה כאן בדברי מקדש מלך.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 12:44 pm
על ידי שמש
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:08 pm
על ידי משולש
האם אפשר לחסום אשכול/תת פורום רק לכותבים מסויימים?
כי אז זה יכול להיות פתרון מצויין שהכותבים שנמאסו על החברים/מנהלים יורחקו מהאשכול בו הם אובססיביים, ואם יהיה להם משהו מאוד חשוב לאומה הם יוכלו לשלוח את זה ע"י בקשה פרטית מניק אחר שיעשה להם טובה.

עוד אציע להשתמש באפשרות של החלפה אוטומטית של טקסט, כך שכל מי שיכתוב בפורום "פאה/פאות" יופיע לו במקום זה המילים: "נמחק. אין לדון על פאות בפורום!!" (בסמרטפונים אי אפשר לעשות כן כי בדיוק עכשיו אוצר החכמה משיק את אפליקציית הסמרטפון, ואגב, האם יש קשר בין השקת האפליקציה לבין מחיקת האשכולות בגנות הסמרטפונים?)

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:09 pm
על ידי חרסון
אוצר החכמה כתב:אני מצטרף לנקודה שעלתה כאן בדברי מקדש מלך.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.


וכמו שכבר העירו כאן בעבר, אין היום 'ספרי ויכוח' תורניים כמו לפני מאה ומאתיים שנה, או 'מועדוני דיבייט' כמו שהיו נפוצים פעם בעולם החיצוני. יכול להיות שיש שכבה אינטלקטואלית מסויימת שיש לה באורח קבע דיונים שכאלו פנים אל פנים, אבל אנשים כערכי, אין לנו בסביבתנו מקום אמיתי להחלפת דיעות ולמפגש אמיתי עם הבנות נוספות במגוון התחומים. רובנו, כמאמר העולם, קוראים רק את העיתון שאנחנו מסכימים איתו... כך שבמובן זה דווקא 'אספקלריא' הוא בהחלט שכיית חמדה שהרווח בביטולה איננו שווה לנזק!

אבל דווקא משום כך, חשוב למצוא את הדרך כדי שתלמידי חכמים דכאן ירגישו גם שם בנוח להתווכח ולהתדיין, ולמצוא את שביל הזהב הנכון כדי להותיר אותו בין כתלי ביהמ"ד.

ונעילה סדרתית של הנושאים הנפיצים הידועים לפרק זמן של חודש-חודשיים לארגעה, נשמעת הגיונית.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:10 pm
על ידי משולש
שמש כתב:
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.

אך דעותיכם שוות להפליא (אפי' בנוגע לנושאים צדדיים כמו דרגתו של רב פלוני וכדומה) וכנראה נולדתם באותו מזל.
אולי מעכשיו תשים לב לחלוק על עו"ש מידי פעם כדי להזים את השמועה.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:21 pm
על ידי ביליצר
אוצר החכמה כתב:
ביליצר כתב:
איש_ספר כתב:ביליציר, מבוטח לך שאם תנצל את הפורום לזעקות בין של אמת ובין של שקר אתה תימחק ועמם יספו כל הודעותיך.


כבוד המנהל ,נזיפה זו על שום מה ?
הבעיה במילה זעקה?האם כבודו מצא עוד תקדימים של זעקות בהודעותיי ?
יש לי הרגשה שחשוד אני בעיניך כחלק מארגון של תעמולה נגד הפלאפונים ,
מוכן אני להזדהות לחלוטין ויברר כבודו אם כנים הדברים .


אני לא יודע מה התכוון איש ספר אבל התגובה שלו ברורה ואינה קשורה אליך אישית או לכתיבתך אלא למה שכתבת פה באשכול.
כאן באשכול כתבת שיש צורך להרים את הזעקה הזו. ועל זה בדיוק נאמרו הדברים.


איני יודע מה נטפלתם אלי ,
לא הבנתי מה ההבדל בין נוסח זעקה או נוסח אחר שהצד השוה שלהם הוא שותפות חברי הפורום בלהביע את דעתם למה ומאיזה זוית אוביקט כזה או אחר סכנה הוא לכלל ולפרט ואיך להגיע לפתרון .
מתברר כעת שדיון הפלאפונים כבר היה לפניי אך לא הייתי שותף לו ולא ידעתי על קיומו כי אין אספקלריא אף אם מאירה מקומי בד"כ .
ודוקא אשמח לקבל הודעה כפי שהצהיר איש ספר על הזמן שבו יתאפשר שוב לדבר על העניין ,

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:38 pm
על ידי חיימשה
לענ''ד הוויכוחים כאן יש להם ערך מוסף גבוה מאד.
אם ניקח את הר' עו''ש לדוגמא, הוא בהחלט מנסה לחסום סכר של אלפי פאשקעווילים מצד האוסרים, כאשר לצד המתיר אין כמעט במה להסביר את עצמו.
אני בעצמי התחבטתי רבות בנושא, והחכמתי בהחלט מתוך המו''מ שהתנהל כאן, גם אם לפעמים זה נראה אובססיבי.
נניח שהרב עו"ש הוא מחבר ספר בנושא הפאות והוא רואה עצמו מרא דשמעתתא, מה כ"כ נורא בזה שהוא מגיב על כל נסיון לחלוק עליו?
התפעלתי מאד גם מכך שאיננו נגרר אחרי המשמיצים אותו וממשיך להיות ענייני לחלוטין.
גם ה ויכוחים של חסו''מ, גם אם לא שינו את דעתו של מאן דהו באורח חיים, ודאי הוסיפו דעת וחכמה, ומבתרי הדברים ניתן לראות כי אצל חלק מהכותבים הצד השני הוא ודעותיו הם ממש כמו מוצג מעולם אחר, וחבל למנוע את ההתחככות החיוביות הזו.

אני לא מבין מי מכריח את אלו שהנושא להם לזרה להיכנס לאשכול, ומי מונע מהם אפילו לסמן מישהו מסוים כנודניק, וכך אני נוהג כלפי אלו שסגנונם גורם לי אי נוחות.

אם יש צורך להתערב ולצנן את הרוחות, מדוע חייבים להשתמש בצעדים דרסטיים. אני מניח שכל ניק שיקבל הודעה פרטית מההנהלה בנוסח 'לתועלת הפורום הנך מתבקש לא לכתוב בנושא פלוני מטוב ועד רע בשבועיים הקרובים' לא יעשה זאת אעפי'כ, ואם יעשה זאת ייחסם.
כך נוהגים בכל העולם.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:43 pm
על ידי אש משמים
משולש כתב:
שמש כתב:
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.

אך דעותיכם שוות להפליא (אפי' בנוגע לנושאים צדדיים כמו דרגתו של רב פלוני וכדומה) וכנראה נולדתם באותו מזל.
אולי מעכשיו תשים לב לחלוק על עו"ש מידי פעם כדי להזים את השמועה.

ימחלו לי כולם, אבל גם דעתי האישית קרובה מאוד לדעת הרב 'עובר ושב' בעניין הפאות כפי שהעלתי בלומדי סוגיא זו ואין לי שום ידע מי הוא זה ואיזה הוא.
(בעניין הפלאפונים למיניהם, לא קראתי את דעותיו ואין זו סוגיא 'הלכתית טהורה' כמו פאות לענ"ד)

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:43 pm
על ידי משולש
הרב חיימשה, שאלו האם יתכן פה חידוש מאיזה צד או שימשיכו ללעוס את הטיעונים שוב ושוב ימינה ושמאלה. החידוש היחיד שיכול להיות בנושא זה עוד השמצות משני הצדדים.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:45 pm
על ידי מקדש מלך
טעות

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:47 pm
על ידי משולש
הרב אש משמים, הפליאה שלי היתה אכן שיש כאן כמה וכמה נושאים שונים ובכולם הצמד חמד הולך ביחד ומחזק אחד את השני. וגם הניסוח נראה מאוד דומה. זו היתה הרגשה פרטית שלי שלא רציתי להעלות אותה, אבל כיון שמישהו אחר העלה אותה אז פתחתי גם אני את לבי.

ברור שזה ששנים מחזיקים בדעה מסויימת לא אומרת כלום על ניק משותף מאחוריהם.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 1:50 pm
על ידי ישא ברכה
כשראיתי את הצעת הרב איש ספר בתחילה, לא הבנתי למה ללכת כ"כ רחוק, הלוא זו בעיה של אנשים מסוימים ולא של נושאים מסוימים, ודי בחסימת ניקים בעייתים.
אולם לאחר קריאת אשכול זה, נוכחתי שהוא ממשיך בדרכי אחיו הנעולים, גם אחר שהסתלקו מהפורום הפעילים הגדולים (של כל צד), אני מבין את הצדק שבחסימת נושאים אלו, לפחות למשך זמן מה. ותשקט הארץ.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 2:06 pm
על ידי זאב ערבות
חרסון כתב:
אוצר החכמה כתב:אני מצטרף לנקודה שעלתה כאן בדברי מקדש מלך.
על אף שהויכוחים בענייני חסידים ומתנגדים ובנושאים נוספים כאלה לא גרמה לי וכנראה לאף אחד אחר לשנות את דעתו. אבל זה הרחיב את ההיכרות שלי עם דעות שונות ממה שאני מכיר.


וכמו שכבר העירו כאן בעבר, אין היום 'ספרי ויכוח' תורניים כמו לפני מאה ומאתיים שנה, או 'מועדוני דיבייט' כמו שהיו נפוצים פעם בעולם החיצוני. יכול להיות שיש שכבה אינטלקטואלית מסויימת שיש לה באורח קבע דיונים שכאלו פנים אל פנים, אבל אנשים כערכי, אין לנו בסביבתנו מקום אמיתי להחלפת דיעות ולמפגש אמיתי עם הבנות נוספות במגוון התחומים. רובנו, כמאמר העולם, קוראים רק את העיתון שאנחנו מסכימים איתו... כך שבמובן זה דווקא 'אספקלריא' הוא בהחלט שכיית חמדה שהרווח בביטולה איננו שווה לנזק!

אבל דווקא משום כך, חשוב למצוא את הדרך כדי שתלמידי חכמים דכאן ירגישו גם שם בנוח להתווכח ולהתדיין, ולמצוא את שביל הזהב הנכון כדי להותיר אותו בין כתלי ביהמ"ד.

ונעילה סדרתית של הנושאים הנפיצים הידועים לפרק זמן של חודש-חודשיים לארגעה, נשמעת הגיונית.

שתי הערות לדבריך. ראשית אחת הבעיות היא שהם ממשיכים בויכוחים שלהם גם באשכולות שאין הנושא שלהם פאות אלא שהמלה פאות נזכרת בהם, כאילו אין דבר חשוב יותר בעולם חוץ מפאות. בכלל זה סוברים שחכמי הפורום סובלים מזכרון חלש.
שנית, אכן בכדי ליישם את ההצעה הנבונה שלך נפתחו פורומים שהכניסה אליהם היא על ידי סיסמא והזדהות המשתתפים בשמם המלא והאמיתי וצורת הויכוח שם מסודרת ומנומסת, אך גם שם לפעמים מתלהטות הרוחות וצריך לחסום את אשכולות ואף להדיח חברים (כך נקראים שם) שלא עומדים בקריטריונים של ההנהלה משום מה בין בצדק ובין שלא בצדק וכפי שקרה עמי ועם עוד כמה מהניקים בפורום זה שהיו חברים שם.
בקיצור אין פתרון אידיאלי כיצד למנוע מה שקרה כאן השבוע.