עמוד 2 מתוך 2

Re: "אלישא"

פורסם: ו' אפריל 29, 2011 6:52 pm
על ידי חכם באשי
מיללער,
יפה כתבת.
אבל אתה בטוח שהחת"ס הקפיד לכתוב 'עקיבה' בה"א משום שסופו של ר' עקיבא לא היה יפה ולא משום שכבר ר' יצחק אור זרוע ציין שכן צריך לכתוב, שכן הראו לו בחלומו שהשם יוצא מסופי תיבות הפסוק 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה'.

Re: "אלישא"

פורסם: ו' אפריל 29, 2011 7:36 pm
על ידי מותיב ומפרק
חכם באשי כתב:מיללער,
יפה כתבת.
אבל אתה בטוח שהחת"ס הקפיד לכתוב 'עקיבה' בה"א משום שסופו של ר' עקיבא לא היה יפה ולא משום שכבר ר' יצחק אור זרוע ציין שכן צריך לכתוב, שכן הראו לו בחלומו שהשם יוצא מסופי תיבות הפסוק 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה'.

באשי
ספרו של רבי יצחק מוינא יצא לאור בפעם הראשונה בשנת תרכ"ב ע"י רבי עקיבא לעהרין. האם חלומו של האור זרוע כבר פורסם לפני זה?

Re: "אלישא"

פורסם: ש' אפריל 30, 2011 11:15 pm
על ידי חכם באשי
למרות שאו"ז יצא לאור רק בשנת תרכב, הוא היה מצוי בכת"י אצל יחידי סגולה. כדומני, שאף לרמ"א היה הספר בכת"י וממנו ציטט ב'דרכי משה' (ומשום כך מצאנו לאחרונים, שלא היה להם את הספר או"ז וראו את המצוטט בדרכי משה, הקשו ופלפלו בדבריו, ודבריהם אינם עולים יפה מהעיון בגופו של ספר. והדברים עתיקין).
אמנם איני יודע אם ענין 'אור זרוע לצדיק' וגו' = עקיבה, הופיע אכן בדפוס קודם לשנת תרכ"ב.

Re: "אלישא"

פורסם: א' מאי 01, 2011 5:48 am
על ידי מותיב ומפרק
שוב ראיתי שהחלום כבר מופיע בשם הגדולים בתרל"ו..

Re: "אלישא"

פורסם: א' מאי 01, 2011 10:45 am
על ידי מיללער
חכם באשי כתב:מיללער,
יפה כתבת.
אבל אתה בטוח שהחת"ס הקפיד לכתוב 'עקיבה' בה"א משום שסופו של ר' עקיבא לא היה יפה ולא משום שכבר ר' יצחק אור זרוע ציין שכן צריך לכתוב, שכן הראו לו בחלומו שהשם יוצא מסופי תיבות הפסוק 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה'.

באמת, בשעתו כתבתי מזכרון אח"כ עיינתי בפנים וראיתי שהחת"ס ז"ל אכן מביא מקודם הטעם שלר"ע סרקו בשרו במסרקות של ברזל ומשו"ה כותבין בה"א לרמז השם של שמחה כמו"ש שגילו לו בחלומו להאו"ז עיי"ש באריכות:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=221
ולפלא שחותנו הגדול הגרעק"א חתם באל"ף

Re: "אלישא"

פורסם: א' מאי 01, 2011 11:45 am
על ידי חכם באשי
ברוך שכיוונתי (חלקית...)