איש_ספר כתב:רק אני לא מבין את הויכוח?
כשאנו באים לדון על היבטים הלכתיים העולים מתוך חלקים מהסיפור, הרי העובדה שהגאונים הכירו והפיצו את מגילת אנטיכוס, יש לה חשיבות גדולה, מבלי קשר לשאלת הערך והמשקל ההיסטורי של המגילה מול חומרים אחרים. אם אכן מגילת אנטיוכוס נערכה ע"י רס"ג למשל, ורס"ג העלה על הכתב תיאור מחודש שכזה, זה מעניין מבחינה הלכתית יותר מאשר כתבים קדומים אחרים שלא ברור ביד מי הם נערכו.
גם אני לא מבין.
במגילת אנטיוכוס אין שום סיפור הנוגע להימנעות ממלחמה ביוונים בשבת [אם נקבל את פרשנותו של ר' צו"מ]. הסיפור קיים רק במקורות האחרים.
ולכן, אם ורק אם נחליט שהעובדה שהסיפור הזה מופיע במגילת אנטיוכוס כך ולא אחרת, מלמדת על כך שהגאונים הכריעו שהגרסה האחרת לא הייתה ולא נבראה - יש משקל לכתוב במגילת אנטיוכוס. אחרת, במגילת אנטיוכוס אין שום דבר הנוגע לעניינינו, ובמקורות האחרים יש.