אחשדרפנטובסקי כתב:הבעיה העיקרית היא האמון שנפגע.
אם הם טוענים שנעזרו בהגהות ומתברר שהם למעשה העתיקו מילה במילה, ולא זו בלבד, אלא שגם השמיטו הערות חשובות מסיבות מסחריות, מי ערב לנו שמה שהם מציינים שינויים מכת"י, הם באמת ראו בכת"י? אולי גם כאן יש שיקולי מסחר?
מראה כהנים כתב:בעניין זה ניתן לראות בקידושין כט, א לגבי הנוסחא 'פדה תפדה' או 'תפדה תפדה'
מהציונים במהדורת עוז והדר על אתר ניתן להסיק כמה הם ראו את דפוס וינציה ובלשונם 'הדפוס בו השתמש המהרש"ל'...
יאיר כתב:דוקא לגבי הספר "הגאון" ראיתי שחזר בו לאחר שנודע לו על מש"כ בענין החסידות ואמר שעבר בלא עיון גדול על הספר וע"כ הביע תמיכתו.
[וזאת למרות מה שכתוב בתחילת הספר שרבינו עבר על כל פרקי הספר וכו'...]
ירושלמי כתב:כעת שוחחתי עם הגר"א שדמי. הוא התוודע לסיפור ממש לאחרונה (עת התחילו בכורות בדף היומי) שמישהו עדכן אותו בעצם ההשמטה, .
איש אשכולות כתב:יאיר כתב:דוקא לגבי הספר "הגאון" ראיתי שחזר בו לאחר שנודע לו על מש"כ בענין החסידות ואמר שעבר בלא עיון גדול על הספר וע"כ הביע תמיכתו.
[וזאת למרות מה שכתוב בתחילת הספר שרבינו עבר על כל פרקי הספר וכו'...]
איפה ראית???
עט סופר כתב:כמובן שציוני שלא היה ברבנות אין להביא, וברור [ש]העורך המצנזר לא ידע מה זה קול מבשר.
היא שיחתי כתב:קלונימוס
האם אתה יודע מי האברכים הליטאים שהזכרת שהציעו הרעיון לעו"ה?
מה הם העורכים האחראיים?
זה לא איזה חסי"ג בוגר ישיבת חברון?
אדג כתב:
קלונימוס הזקן כתב:ושאלה לסיום בענין זה לחבדניקים ה'חבד ניקים' ומייצגיהם באשכול זה: הרי ר' יואל קהאן נחשב כאיש רציני, האם יש לו מה לקבל מהגרח"ק חוץ מתמונה/פרסומת/הכרה?
נמצא שלמי שלא רואה בתעמולה ובמסיון חזות הכל - התמונה שצורפה לעיל היא תעודת עניות ממדרגה ראשונה.
היא שיחתי כתב:שבגלל כמה סאטמער'ס בארה"ב מצנזרים גדולי עולם כר' צבי פסח פראנק
איש_ספר כתב:היא שיחתי כתב:שבגלל כמה סאטמער'ס בארה"ב מצנזרים גדולי עולם כר' צבי פסח פראנק
קודם שתוציא את זעמך על הסאטמערס, תנסה לחפש את הגרצ"פ בסה"מ לרמב"ם מהדורת פרנקל, ותחזור לכאן עם מסקנות...
היא שיחתי כתב:בושה וחרפה
וכפי שכתבתי לעיל כמה שיפורסמו כאלו דברים וידושו בהם יותר תיווצר הרתעה כנגד כאלו צנזורות
ודברי הם על המצב כעת שאין זה נוגע ללה"ר כנגד אדם מסויים
אלא כנגד התנהגות קלוקלת של מערכת
היא שיחתי כתב:בושה וחרפה שבגלל כמה סאטמער'ס בארה"ב מצנזרים גדולי עולם כר' צבי פסח פראנק
איש שלום כתב:איש_ספר כתב:היא שיחתי כתב:שבגלל כמה סאטמער'ס בארה"ב מצנזרים גדולי עולם כר' צבי פסח פראנק
קודם שתוציא את זעמך על הסאטמערס, תנסה לחפש את הגרצ"פ בסה"מ לרמב"ם מהדורת פרנקל, ותחזור לכאן עם מסקנות...
יש קצת הבדל בין לא להביא, לבין להשמיט. לא?
חיים כתב:אני אישית מצאתי את עצמי נפגע מההשמטות בהערות של המהריט"א. עסקתי בכמה סוגיות בבכורות והעדפתי להשתמש במהדורת עוז והדר, מטעמי נוחות. והנה מתברר שהשתמשתי במהדורה פגומה, זה לא אונאה?
יש לציין שבאיזה מקומן קיצרנו אריכות דברים (בהסכמה), כדי שיתאים יותר להוצאה שבתוך הש"ס.
חיים כתב:אני חושב שאם הרב שדמי שליט"א הסכים לעריכה וקיצור של ההערות, אל לו לבוא בשום טענה
חיים כתב:חיים כתב:אני אישית מצאתי את עצמי נפגע מההשמטות בהערות של המהריט"א. עסקתי בכמה סוגיות בבכורות והעדפתי להשתמש במהדורת עוז והדר, מטעמי נוחות. והנה מתברר שהשתמשתי במהדורה פגומה, זה לא אונאה?
עיינתי במבוא של עוז והדר [במהדורה שבידי] ושם כתוב כדברים האלה:יש לציין שבאיזה מקומן קיצרנו אריכות דברים (בהסכמה), כדי שיתאים יותר להוצאה שבתוך הש"ס.
אני חושב שדבריהם תרתי ותלת משמע...
אני חושב שאם הרב שדמי שליט"א הסכים לעריכה וקיצור של ההערות, אל לו לבוא בשום טענה.
חיים כתב:עיינתי במבוא של עוז והדר [במהדורה שבידי] ושם כתוב כדברים האלה:
יש לציין שבאיזה מקומן קיצרנו אריכות דברים (בהסכמה), כדי שיתאים יותר להוצאה שבתוך הש"ס.
אני חושב שדבריהם תרתי ותלת משמע...
אני חושב שאם הרב שדמי שליט"א הסכים לעריכה וקיצור של ההערות, אל לו לבוא בשום טענה.
ירושלמי כתב:כעת שוחחתי עם הגר"א שדמי. לעצם הנדון ניתן היה לשמוע את כעסו בוקע ועולה על השמטת מרביצי התורה הליטאיים, כל זאת ללא ידיעתו ובקשת רשותו.
סוקר כתב:אני מתחייב להביא הדברים לידיעת ר' שמואל דויטש ור' שמואל אויערבך. אסור לשתוק על תועבה שכזו.
אגב, אין לי ספק שמישהו מעוז והדר כבר ראה מה שכתוב כאן, אין להם מה להגיד???
ירושלמי כתב:חיים כתב:עיינתי במבוא של עוז והדר [במהדורה שבידי] ושם כתוב כדברים האלה:
יש לציין שבאיזה מקומן קיצרנו אריכות דברים (בהסכמה), כדי שיתאים יותר להוצאה שבתוך הש"ס.
אני חושב שדבריהם תרתי ותלת משמע...
אני חושב שאם הרב שדמי שליט"א הסכים לעריכה וקיצור של ההערות, אל לו לבוא בשום טענה.
עי' בהודעתי הבאה:
[לקחת לבי"ד הוא לא יקח: א. כי זה לא מתאים לו. ב. כפי שהעיר אי"ס במקו"א עוד לא נמצאה הנוחסה הסופית באשר לקנין רוחני, בפרט כאן שהם קנו את זה ממנו בכסף מלא ויכולים לטעון אין חטפי ודידי חטפי. ג. הוא ודאי לא יטרח לטוס עד ולמ"ס או מונרו או סקווער מכח הדין של הילך אחר הנתבע..
אבל מי מדבר כאן על בי"ד. מדברים כאן על נורמות מצופות ממפעל תורני הפונה לכולם כקהל יעד, שיכבד את קהליו באשר הם. דומני שהשמטה במזיד של רועינו, פוגעת וחמורה היא פי אלף אלפים מרמת ה'פגיעה' אשר בהזכרתם לצנינים בעיני קהל אחר].
חיים כתב:הם בפירוש קבלו הסכמה לקצר את החומר
חיים כתב:עיינתי במבוא של עוז והדר [במהדורה שבידי] ושם כתוב כדברים האלה:יש לציין שבאיזה מקומן קיצרנו אריכות דברים (בהסכמה), כדי שיתאים יותר להוצאה שבתוך הש"ס.
ירושלמי כתב:חיים כתב:הם בפירוש קבלו הסכמה לקצר את החומר
מנא לך הא? לי אמר הרב שדמי שהוא לא נתן את רשותו לגעת בחומר. ידוע לך אחרת?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 712 אורחים