ר_חיים_הקטן כתב:שמעתי מידידי שליט"א שי"א שמש"כ בגמ' (ב"ב טו:) כל האומר מלכת שבא אשה אינו אלא טועה בא לאפוקי ממסורת זו ששלמה בא עליה דאם אינה אשה היאך בא עליה. ותדע לך שהרי אותו מאמר בגמ' נאמר ע"י רב שמואל בר נחמני א"ר יונתן והוא הוא שאמר בשבת נה-נו כל המאמרים ד"כל האומר פלוני חטא אינו אלא טועה" וא"כ ה"נ בא לומר ששלמה המלך לא חטא בה. מה דעתכם על זה?
כיצד יעלה על הדעת להתעלם מכל הפסוקים המפורשים המדברים על האשה מלכת שבא (מלכים א פרק י)?
ע"כ צ"ל כדברי המהרש"א:
מהרש"א חידושי אגדות מסכת בבא בתרא דף טו עמוד ב
מאי מלכת שבא מלכותא דשבא. לכאורה קשה דכל הענין הנאמר שם במלכת שבא בלשון נקבה עד שמסיים ותפן ותלך לארצה היא ועבדיה משמע כפשטיה דקרא דנקבה היתה ולמה לא נאמר כן בשאר מן המלכיות ע"ש מלכותא ויש לפרש דה"ק כל האומר מלכת שבא אשה היתה שאין היא מולכת אלא שהיא אשת המלך וע"כ נקראת מלכת שבא שפי' מלכת אשת מלך שבא כדרך כל המלכיות אינו אלא טועה ומאי מלכת שבא שהיא בעצמה מלכתא דשבא והיא בעצמה מולכת וכן עוד היום יש מלכיות שאשה מולכת שם וק"ל:
מה גם שמה זו סנגוריה על שלמה המלך, מאיזו גויה אחת, בזמן שהכתוב מעיד עליו במפורש:
מלכים א פרק יא, א-ג
(א) וְהַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת וְאֶת בַּת פַּרְעֹה מוֹאֲבִיּוֹת עַמֳּנִיּוֹת אֲדֹמִיֹּת צֵדְנִיֹּת חִתִּיֹּת: (ב) מִן הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אָמַר ה' אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא תָבֹאוּ בָהֶם וְהֵם לֹא יָבֹאוּ בָכֶם אָכֵן יַטּוּ אֶת לְבַבְכֶם אַחֲרֵי אֱלֹהֵיהֶם בָּהֶם דָּבַק שְׁלֹמֹה לְאַהֲבָה: (ג) וַיְהִי לוֹ נָשִׁים שָׂרוֹת שְׁבַע מֵאוֹת וּפִלַגְשִׁים שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וַיַטּוּ נָשָׁיו אֶת לִבּוֹ: