עמוד 12 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 11:39 am
על ידי הוגה
יודל'ה כתב:יפה מאוד, הכוונה כי לד' הרמב"ן ועוד [עי' מנ"ח פ' משפטים] אמה אחרי יב יכולה למכור עצמה, א"כ משכח"ל אמה ועבד שנמכרו לעבד/אמה.
אבל למעשה מ' במנ"ח שאין פו' כסברת הרמב"ן.

יפה, אך כוונתי היתה למנ"ח מצוה מ"ב בשם המשנה למלך שמשכח"ל ע"ע קטן (ועי' רמ"מ כשר מילואים לתו"ש כרך י"ז עמ' רל"א).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 6:09 pm
על ידי מעיין
יודל'ה כתב:
מעיין כתב:א] שתי סעיפים בשו"ע בת שתי מלים בלבד
ב] התמצא משנה מעוברת, וסימן בשו"ע מעוברת, וסימן כפולה

א]הכוי אסור.

אין כזה לשון כתבת מזכרון והוא משהו דומה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 6:59 pm
על ידי אור חדש
בדיני בב"ח:

איך ייתכן שיותר לאדם לאכול סעודה עם דבר איסור (לחם של איסור) בהישג ידו ללא שום הפסק?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 9:19 pm
על ידי איסתרא בלגינא
אור חדש כתב:בדיני בב"ח:

איך ייתכן שיותר לאדם לאכול סעודה עם דבר איסור (לחם של איסור) בהישג ידו ללא שום הפסק?


בשני אכסנאים המקפידין זע"ז,
וקרוב הדבר להתיר אף בגוי כמבואר בא"ח שהוא מקור האיסור בלחם של איסור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 10:56 pm
על ידי אור חדש
הקפדת שני אכסנאים תועיל ללחם המונח על השולחן?
נדמה לי שהיא מועילה רק שלא יאכלו האחד מצלחתו של האחר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מרץ 21, 2012 11:34 pm
על ידי איסתרא בלגינא
מועילה שלא יאכלו זה משל זה, בין אוכלים בצלחות ובין על השולחן, וצלחות לא נזכרו כאן כלל.
וכמו שכבר כתבתי, מקור הדין לאסור בלחם של איסור כמו בבשר בחלב הוא מהארחות חיים שכתב שאין לאסור לגוי לאכול חמץ בבית הישראל בפסח ואפילו על אותו שולחן עם הישראל קרוב הדבר להתיר כמו באסנאים המקפידים עכ"ד ע"ש בש"ך בסי' פ"ח.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 12:21 am
על ידי אור חדש
אמנם להלכה נפסק שלחם, כיוון שהוא דבר דלא בדילי אינשי מניהו (עכ"פ בסתם ימות השנה) הרי שאסור לאכול עמו.
שאלתי היא היכן יהיה מותר.
(עכ"פ לא התכוונתי לאכסנאים)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 6:49 pm
על ידי קשר של קיימא
חידה: כידוע בית הכסא דינו כאילו הוא צואה אף אם הוא נקי ומצוחצח בלא שום צואה כלל (שו"ע סי' פג ס"א) ולא הותר לקרות שם ק"ש אא"כ יסתור ג"כ המחיצות דאז בטל מיניה שם ביה"כ - חזו"א או"ח יז ז. השאלה איך יתכן ביה"כ ששימש כביה"כ קבוע אפ' חמישים שנה ואפ"ה שרי לכתחילה לקרות בו [וכמובן אחר שבירר שאין שם צואה בעין] ואין כוונתי לביה"כ דפרסאי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 7:57 pm
על ידי אור חדש
אני שאלתי על שלב שטרם הגיעו לבית הכסא ועדיין לא מצא תשובה...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 8:03 pm
על ידי יודל'ה
אור חדש כתב:אמנם להלכה נפסק שלחם, כיוון שהוא דבר דלא בדילי אינשי מניהו (עכ"פ בסתם ימות השנה) הרי שאסור לאכול עמו.
שאלתי היא היכן יהיה מותר.
(עכ"פ לא התכוונתי לאכסנאים)

בלחם כתוב הלשון בש"ך כי לא על הלחם יחיה האדם ולכן אסור, ומשמע שבלחם בכל אופן אסור, האם התכוונת שבלחם יהיה אופן המותר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' מרץ 22, 2012 10:25 pm
על ידי אור חדש
אכן אכן,
בזאת הבעתי חידתי...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מרץ 23, 2012 12:19 pm
על ידי יצא מפי
חידה: באיזה ספר הנמצא באוצר [גם במהדורת בני תורה !] מופיע בסופו תערוכת ציורים של אשת המחבר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אפריל 03, 2012 4:39 pm
על ידי משה ששון
בהגדה של פסח עם שיר השירים וכל הפיוטים האשכנזיים יש 40 או 50 שאלות
[הכונה כמו 13 שאלות באחד מי יודע]
על איזו שאלה מתוכן אין תשובה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אפריל 16, 2012 5:36 pm
על ידי צביב
אולי מה אשיב לה'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אפריל 16, 2012 5:38 pm
על ידי כרם
מי ידמה לך, ומי ישוה לך, ומי יערך לך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אפריל 16, 2012 5:43 pm
על ידי צביב
חכם באשי כתב:אציע לפני הקוראים הנכבדים חידה:
מהי הברכה הארוכה ביותר הנזכרת במקורות?
ולא, אין כוונתי לאחת מברכות מלכיות זכרונות ושופרות של ראש השנה.

בהצלחה
(הפותר נכונה יקבל פרס, אם אוצה"ח יסכים לממנו...).

האם מדובר בתפילתו של שלמה המלך בהכנסת הארון לבית קדש הקדשים
כד רננות-כד ברכות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 16, 2012 12:05 am
על ידי יאיר
עזרה:
אמרה של הבעש"ט מענייני דיומא. (4,2,2,5,5,4,5,5,2,5,4,7)

(המילה השניה באמרה היא:"מה")

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 17, 2012 10:02 am
על ידי יאיר
בע"ז אין ע"ז.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 17, 2012 10:47 pm
על ידי מעיין
מעיין כתב:א] שתי סעיפים בשו"ע בת שתי מלים בלבד
ב] התמצא משנה מעוברת, וסימן בשו"ע מעוברת, וסימן כפולה

ראה כאן
viewtopic.php?f=17&t=6025&p=93230#p92755

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 18, 2012 8:57 am
על ידי יאיר
יאיר כתב:בע"ז אין ע"ז.

1.רמז: במסכת ע"ז אין ע"ז.

2. מה זה? וווו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 18, 2012 8:59 am
על ידי יצג
נגמרת בדף ע"ו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' יוני 18, 2012 8:59 am
על ידי יאיר
יפה! עו:

Re: אשכול אביעה חידות - חידה

פורסם: ד' יולי 11, 2012 2:15 pm
על ידי אריה לייב
אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"

כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)



עדיין לא פתרו את זה.
התשובה היא התוס' במסכת שבת דף נח ע"א ד"ה אע"פ, התוס' מביא ממסכת סנהדרין דך מ"ח כפה שנתנתו לספר טהור מן המדרס אע"פ שלא עשה שינוי מעשה , כיון דנאסר בהנאה ע"י כן חשיב כשינוי מעשה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2012 9:51 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:2. מה זה? וווו


רמז:
מילה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2012 10:04 pm
על ידי לייטנר
יאיר כתב:
יאיר כתב:2. מה זה? וווו


רמז:
מילה


חידה עתיקה.

תשובה: והקרס שלו

אגב, יש עוד מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2012 10:10 pm
על ידי יאיר
לייטנר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:2. מה זה? וווו


רמז:
מילה


חידה עתיקה.

תשובה: והקרס שלו

אגב, יש עוד מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות.


יכול להיות גם מס'...



אני מאמין שזה עם כ'.

ח' נ' "הופיע עם שני צדיקים" (קל).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2012 10:14 pm
על ידי לייטנר
רמז: מ'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2012 10:22 pm
על ידי יאיר
ממממ...


הההההה"ה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 2:47 am
על ידי יאיר
לייטנר כתב:מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות. רמז: מ


רמז נוסף, ענייני ממון ומימון.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 5:42 pm
על ידי אורייתא!
בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 6:56 pm
על ידי עוקר הרים
יאיר כתב:
לייטנר כתב:מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות. רמז: מ


רמז נוסף, ענייני ממון ומימון.


"...הפכנו ממממנים לנתמכים"...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:02 pm
על ידי יאיר
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'



הההההה"ה זה משהו אחר...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:04 pm
על ידי יאיר
עוקר הרים כתב:
יאיר כתב:
לייטנר כתב:מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות. רמז: מ


רמז נוסף, ענייני ממון ומימון.


"...הפכנו ממממנים לנתמכים"...


יפה ויש גם ממממנו (מהמימון שלנו. ומסתמא לזה התכוון לייטנר כי כתב שיש שני אותיות שונות אחרי).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:08 pm
על ידי הפלא ופלא
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'


אם לקחת זאת מהתקליטור התורני, יתכן מאד שזו טעות שלהם...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:11 pm
על ידי יאיר
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'


לפי מה שאני רואה הוא אחד משבעים שמות של הקב"ה שבפירוש:
http://www.otzar.org/aspcrops/14752_24_ ... 282012.asp
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14752&#&page=25

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:14 pm
על ידי יאיר
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'

http://www.otzar.org/aspcrops/14752_27_ ... 282012.asp
https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14752&&page=28

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 7:20 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:
עוקר הרים כתב:
יאיר כתב:רמז נוסף, ענייני ממון ומימון.


"...הפכנו ממממנים לנתמכים"...


יפה ויש גם ממממנו (מהמימון שלנו. ומסתמא לזה התכוון לייטנר כי כתב שיש שני אותיות שונות אחרי).


לייטנר זו המילה? או שצ"ל ממימוננו (כמו שהעיר לי 'עוקר הרים') ויש מילה אחרת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 11:43 pm
על ידי אורייתא!
יאיר כתב:
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'


לפי מה שאני רואה הוא אחד משבעים שמות של הקב"ה שבפירוש:
http://www.otzar.org/aspcrops/14752_24_ ... 282012.asp
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14752&#&page=25

יאיר כתב:
אורייתא! כתב:בבתי מדרשות ח"ב מדרש אותיות דרבי עקיבא בד"ה ואלו הן שבפרוש
ישנה מילה 'ממממביב' והוא שם של מלאך.
ושם בד"ה שבעים שמות של...
ישנה מילה 'ההההיה'

http://www.otzar.org/aspcrops/14752_27_ ... 282012.asp
https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?14752&&page=28

אמת דברת!!!
שגיתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 11:48 pm
על ידי לייטנר
יאיר כתב:
עוקר הרים כתב:
לייטנר כתב:מילה שארבע אותיותיה הראשונות זהות, אבל אחריה עוד שתי אותיות. רמז: מ



"...הפכנו ממממנים לנתמכים"...


יפה ויש גם ממממנו (מהמימון שלנו. ומסתמא לזה התכוון לייטנר כי כתב שיש שני אותיות שונות אחרי).

אני התכוונתי ל'ממממני', אבל העיקרון הובן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 11:50 pm
על ידי צביב
היה מי ששאל מדוע כתב השלחן ערוך [סימן תקפ"ב סעיף ה]
את הדין אם שכח לומר זכרנו, ומי כמוך,
ולא כתב את ההלכה לכתחילה שיש לומר זכרנו ומי כמוך- וכתב את הדיעבד
מהי התשובה?