עמוד 16 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2013 8:14 pm
על ידי יאיר
והמילה אסור?

בכל אופן אם יש עוד דוגמאות, אשמח לשמוע.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2013 8:28 pm
על ידי כתונת_פסים
במדבר ל,ד. ואסרה אסר.
ובשופטים טו,יג. כי אסור נאסרך. וברש"י לא נהרוג אותם כי אם אסור נאסרך:

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2013 10:32 pm
על ידי עשוי לנחת
יאיר כתב:והמילה אסור?

בכל אופן אם יש עוד דוגמאות, אשמח לשמוע.

ראה גם תניא פרק ח או ט, איני זוכר בדיוק, שמדבר שם על הקשר בין אסור = דבר איסור לאסור = כלוא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יוני 18, 2013 10:33 pm
על ידי היא שיחתי
מלך אסור ברהטים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 12:29 am
על ידי יאיר
יפה מאוד.

כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 12:31 am
על ידי יאיר
הדוגמא משה"ש עדיפה מזו שבשופטים משום ששם הניקוד שונה.

(גם המילים שהבאתי שתיהן מהתורה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 12:44 am
על ידי כתונת_פסים
כתונת_פסים כתב
כתונת_פסים כתב:במדבר ל,ד. ואסרה אסר.


יאיר כתב
יאיר כתב: כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 1:19 am
על ידי לייטנר
וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 1:50 am
על ידי כתונת_פסים
לייטנר כתב:וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.


הרב לייטנר כבר קדמך כתונת_פסים

כתונת_פסים כתב:גם פטר יש במשמעו גם פותח וגם פטור, כלומר, מותר, ואפשר שהיינו הך. כלומר, פטור הוא היפך האסור, כאחד האומר מתיר ופותח את האסור את האסורים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 1:52 am
על ידי יאיר
כתונת_פסים כתב:כתונת_פסים כתב
כתונת_פסים כתב:במדבר ל,ד. ואסרה אסר.


יאיר כתב
יאיר כתב: כפי הנראה אין את המילה המדוייקת 'אסור' במובן 'אסור לעשות'.


אני רוצה את המילה 'אסור' לא 'אסר'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 1:57 am
על ידי הכהן
גם תחת ומקום: שבו איש תחתיו = במקומו (הפיזי), ישב עבדך תחת הנער = במקום (תחליף).
גם מעיל ובגד שייכים לאותה מחלקה (הלבשה), ונגזרים מהם פעלים במחלקה זהה = מעילה ובגידה.
וכהנה רבות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 2:06 am
על ידי כתונת_פסים
כמו, ויפגע במקום = התפלל במקום - פגעו לי בעפרון לשון הפצרה.
ויש גם ויפגע לשון פגישה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 2:17 am
על ידי יאיר
יש דוגמא כמו 'מטה' ו'שבט' ששניהם עפ"י הפשט (ולא רק לפי פירוש מסויים) מופיעות בצורתן זו (ולא בהטיה נגזרת) מפורשות בתנ"ך?(עדיף מהתורה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יוני 19, 2013 2:21 am
על ידי לייטנר
כתונת_פסים כתב:
לייטנר כתב:וגם כאן עצם השימוש הכפול נגזר ממשמעות המילה, ואין כאן שתי משמעויות.


הרב לייטנר כבר קדמך כתונת_פסים

כתונת_פסים כתב:גם פטר יש במשמעו גם פותח וגם פטור, כלומר, מותר, ואפשר שהיינו הך. כלומר, פטור הוא היפך האסור, כאחד האומר מתיר ופותח את האסור את האסורים.


הרב כתונת_פסים, כבר קדמך לייטנר
לייטנר כתב:קשה לומר שלשתי המילים הללו יש משמעות כפולה.
זו משמעות תנינית הנגזרת מתוך השימוש בחפץ הנושא שני שמות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 30, 2013 9:01 am
על ידי יאיר
היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:49 am
על ידי חשבונות רבים
יאיר כתב:היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

שבת בבוקר לפני התפילה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 2:33 am
על ידי יאיר
יפה!!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 12:43 pm
על ידי ארזי ביתר
חשבונות רבים כתב:
יאיר כתב:היכן מצינו שאיסור אכילה מתיר איסור שתיה?

שבת בבוקר לפני התפילה

בעניי, לא זכיתי להבין... איזה איסור אכילה מתיר את איסור השתיה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:06 pm
על ידי יאיר
לפני קידוש אסור לאכול אבל לפני תפילה אין זה זמן קידוש ולכן מותר לשתות לפני התפילה בשבת.
(איסור אכילה לפני קידוש מתיר שתיה לפני קידוש ותפילה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:26 pm
על ידי ארזי ביתר
איך אוכלים בקהילות חסידיות מסוימות בצפרא דשבתא קודם התפלה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 1:41 pm
על ידי כותב בדמע
ארזי ביתר כתב:איך אוכלים בקהילות חסידיות מסוימות בצפרא דשבתא קודם התפלה?

ואיך הם גם מתפללים אחרי זה לאחר זמן תפילה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ספטמבר 24, 2013 2:20 pm
על ידי ארזי ביתר
זה לא קשור. ישנה קהילה מסוימת שלא ננקוב בשמה, בכדי לא להקפיץ כאן כמה אנשים... שמתפללים באריכות גדולה, מקפידים על זמן תפלה, אך לפי הוראת רבותיהם, הם אוכלים לפני התפלה.

אנשים מסוימים ה"עובדים" הגדולים שבחבורה, שקבלו הוראה מיוחדת ליטול ידים ולאכול פת לפני התפלה, כן מקדשים לפני אכילתם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' דצמבר 25, 2013 9:39 pm
על ידי צביב
היכן כתוב בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' דצמבר 31, 2013 11:00 pm
על ידי צביב
צביב כתב:היכן מובא בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות

נמצא בברכות דף ס' סוף עמוד ב

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' דצמבר 31, 2013 11:06 pm
על ידי יאיר
צביב כתב:היכן מובא בש"ס בבלי שזה טוב כשיורדים גשמים בסוכות

מחילה, השאלה לא נוסחה כראוי...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ינואר 14, 2014 7:41 pm
על ידי רחמים
חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 15, 2014 12:36 am
על ידי איש רגיל
רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

משה ושם.
יש עוד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 15, 2014 12:40 am
על ידי רחמים
לי יש בנתיים רשימה של 14 איש אני מחפש עוד ...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 15, 2014 1:02 am
על ידי יאיר
איש רגיל כתב:
רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?

משה ושם.
יש עוד?


גם נח כמדומני.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 15, 2014 1:17 am
על ידי חכם באשי
רחמים,
שאלתך אינה מתאימה לאשכול. תעביר את שאלתך לאשכול עצמאי. אולי יוכלו יותר לעזור (לא כולם נכנסים לאשכול הנוכחי).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 15, 2014 4:09 am
על ידי אמסטרדם
היה אפשר לשאול כך: מהיכן יש ראיה ברורה שאברהם ויצחק לא נולדו מהולים?....

ולעצם הענין גם גד נולד מהול.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ינואר 16, 2014 3:08 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
אם תאסוף את כל השיטות תגיע ל16: אדם שת נח יעקב יוסף משה איוב גד מלכי-צדק בלעם שמואל דוד זרובבל ירמיה תרח ישעיה.
עיין באוצר ספר: יד אפרים - שו"ת <לקט> עמוד 257.
(משום מה הוא לא נפתח לי ואיני יכול להעלותו.)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ינואר 16, 2014 4:31 pm
על ידי יאיר

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ינואר 17, 2014 1:40 am
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
רוב השמות כפולים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ינואר 28, 2014 9:33 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
כתב חידה:

פנימי ומוצפן, חדש אך ישן,
לתשעה, לעשרה ולאחד עשר,
אחרי שני לבנים
מתוך זהובים הופכים שחורים.

כל אחת משניים, וכולן מעשרים וארבעה.
שתיים של שש, והכל מעשרים וארבע,
לחדשים שש או שבע
לישנים חמש או שש.

אחד מעשרה, ללא בעיה,
בחמישי מאבותינו תמצאנו.

ספינת המבול שבורה
או סירת יונה מחוֹללת.
הגורמים נקיים אך רקובים,
והמצרים מעופשים ושבורים.

נכנס על אבן, יוצא על מתכת,
כי הכיוון שם הוא חד סטרי.

על מה מדובר, ומה פשר כל מילה בכתב החידה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' פברואר 20, 2014 8:02 pm
על ידי יאיר
גיס כתב:שלום שמעתי שיש איסור לשחק שחמט, חוץ מב"ניטל" (ליל אידם של הנוצרים) האם יש לכך מקורות,
דחוף מאד

קודם כל לא נראה שזה מתאים לאשכול הזה.
דבר שני מאוד קשה לי להאמין שיש מי שאומר שאסור לשחק שח-מט בבין הזמנים למשל...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' פברואר 20, 2014 8:26 pm
על ידי רחמים
אם ליל ניטל זה מספיק סיבה טובה כדי להפטר מחיוב והגית בו יומם ולילה וממילא להתיר משחק, על אותה הדרך אפשר למצוא במשך השנה עוד המון סיבות טובות לכך.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' פברואר 20, 2014 8:32 pm
על ידי שרוליק
רחמים כתב:חידה:
כמה אנשים כתוב עליהם בחז''ל שנולדו מהולים ?


כל גר נולד מהול כיון שהוא כקטן שנולד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' פברואר 20, 2014 8:47 pm
על ידי רחמים
שרוליק כתב:כל גר נולד מהול כיון שהוא כקטן שנולד

לא מדוייק כיון שיתכן שגוי יהיה קודם יהודי ע''י טבילה ורק אחר כך יעשו לו ברית.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 21, 2014 8:08 am
על ידי יורה_דעות
אינו יכול להיות יהודי בלי ברית ואפילו מתו אחיו הנכרים מחמת מילה