עמוד 18 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אפריל 04, 2014 12:06 pm
על ידי יצג
סעודת חנוכת בית, יעויין מג"א סי' תקסח ס"ק ה בשם באר שבע.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אפריל 05, 2014 11:05 pm
על ידי הפלא ופלא
יפה
ראיתיו בגליון מחמדי התורה

וכותב שם שיהיה נפק"מ במודר הנאה מחבירו, שמותר לאכול אצלו סעודת מצוה, ויהיה נפק"מ בסעודת חנוכת הבית אם זהו באר"י או בחו"ל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אפריל 05, 2014 11:06 pm
על ידי הפלא ופלא
עוד משהו נחמד שראיתי:

בהגדה בליל הסדר, היכן מקשים ד' קושיות ומתרצים עליהם תירוץ אחד?
כמובן מלבד מה נשתנה וכו'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אפריל 05, 2014 11:23 pm
על ידי מה שנכון נכון
תהלים פרק קיד

(ה) מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:
(ו) הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:
(ז) מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:
(ח) הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' אפריל 05, 2014 11:30 pm
על ידי הפלא ופלא
מה שנכון נכון כתב:תהלים פרק קיד

(ה) מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:
(ו) הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:
(ז) מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:
(ח) הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:


נכון
רק פסו' ח' מיותר...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אפריל 06, 2014 12:52 am
על ידי איש רגיל
הפלא ופלא כתב:וכותב שם שיהיה נפק"מ במודר הנאה מחבירו, שמותר לאכול אצלו סעודת מצוה, ויהיה נפק"מ בסעודת חנוכת הבית אם זהו באר"י או בחו"ל

וכן נפק"מ במתענה תענית של מנהג אם מותר [ומצוה] להפסיק תעניתו בשביל סעודת חנוכת הבית.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' מאי 28, 2014 9:06 pm
על ידי איש רגיל
דבר שיש לו מתירין גורם קולא. מהי?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' מאי 30, 2014 12:12 pm
על ידי רחמים
אולי אתה מתכוון לזה: שו"ת רב פעלים חלק א - אורח חיים סימן יז

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 01, 2014 3:21 pm
על ידי יאיר
היכן בתנ"ך ארבע תיבות ברצף עם אותו שורש?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 01, 2014 4:13 pm
על ידי ארץ
יאיר כתב:היכן בתנ"ך ארבע תיבות ברצף עם אותו שורש?

את הפיתרון המלא אשאיר למישהו אחר.
[רמז: ל ת ה ות]

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 01, 2014 8:56 pm
על ידי איש רגיל
רחמים כתב:אולי אתה מתכוון לזה: שו"ת רב פעלים חלק א - אורח חיים סימן יז

שם הדבר שיש לו מתירין אינו גורם חומרא, אך אני מחפש מקום שזה שהדבר יהיה מותר בעתיד, גורם לו כעת קולא.

רמז, יש קושיה על זה מתוס' ביצה ז: ד"ה כי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 01, 2014 9:54 pm
על ידי יאיר
ארץ כתב:
יאיר כתב:היכן בתנ"ך ארבע תיבות ברצף עם אותו שורש?

את הפיתרון המלא אשאיר למישהו אחר.
[רמז: ל ת ה ות]

יפה ויישר כח.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' יוני 01, 2014 10:06 pm
על ידי אTKH
לעבוד עבודת עבודה ועבודת (נשא)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 01, 2014 1:18 am
על ידי איש רגיל
איש רגיל כתב:דבר שיש לו מתירין גורם קולא. מהי?

דבר שאין איסורו לעולם לא אמרינן ביה דדבר חשוב אינו בטיל (פרישה סימן קב אות ב) ופמ"ג (שם משב"ז סק"ב). ועיין בהגהות רעק"א שם דפליג. הגהות רעק"א במהדורת מכון י-ם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 01, 2014 2:47 pm
על ידי משך חכמה
חידה: איך ניתן לטלטל מוקצה בלי להזיזו ממקומו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' יולי 01, 2014 4:52 pm
על ידי שטייגעניסט
לשבת עליו. עי' באחרונים שהאריכו בדין זה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 02, 2014 2:24 pm
על ידי משך חכמה
רמז: התכוונתי למשהו שמוזכר במשנ"ב הל' יו"ט.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 02, 2014 8:03 pm
על ידי רוצה ללמוד
היכי משכח"ל שכתם יותר מגריס הוא יהיה הגורם להיתר האשה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' יולי 02, 2014 8:34 pm
על ידי איש רגיל
נמצא למעלה מהחגור ולמטה מהחגור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יולי 03, 2014 12:04 pm
על ידי רוצה ללמוד
אכן כן

איש לא רגיל...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' יולי 03, 2014 3:23 pm
על ידי משך חכמה
טוב, אני רואה שנתעלמה מכבוד חכמי הפורום הלכה זו בענין מוקצה: יעוין משנ"ב על סי' תקא ס"ק כב או כג. ואידך זיל גמור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ספטמבר 03, 2014 9:54 pm
על ידי איש רגיל
שלוש בהמות נשחטו בבית המטבחיים. בא אדם ונטל את הזרת (שאין בה כזית) של כל אחת מהבהמות בעודה מפרכסת, ואכלה לאחר שחדלה מלפרכס.

זרת אחת מותרת באכילה. זרת שניה אסורה באכילה, אך אם יאכלנה לא ילקה עליה. והזרת השלישית אסורה באכילה, והאוכלה יספוג את הארבעים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' ספטמבר 05, 2014 1:01 am
על ידי איש רגיל
כלום?

אתחיל לרמוז. מדובר ששלושתם בריה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' ספטמבר 06, 2014 10:02 pm
על ידי א צענטער
איש רגיל כתב:כלום?

אתחיל לרמוז. מדובר ששלושתם בריה.
לפני שאני מנסה לענות קודם כל צריך שתענה לי על השאלה לאיזה סוג בהמה יש זרת

קוף זה סוג של בהמה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' ספטמבר 06, 2014 11:06 pm
על ידי איש רגיל
כבר העירוני באישי שלבהמה אין זרת, ובעוונותי לא ידעתי דבר זה.

עיקר כוונתי שהוא לקח אבר שלם שהוא בריה, ולא היה באבר זה כזית. הדוגמא שעלתה במחשבתי היא זרת, אך כל דוגמא אחרת תתקבל בברכה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 1:00 pm
על ידי הכהן
כיון שעבר זמן, אציעה נא את חידתי: 7 שבתות רצופות עם שינויים (קטנים וגדולים) בתפילות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 2:37 pm
על ידי מזמור שיר
אביעה חידה: איזו מצוה ממצוות התורה, האדם לא יכול לקימה אלא בעזרתו ובסיועו של אדם אחר? וכמובן אין כוונתי למצוות שבין אדם לחברו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 2:58 pm
על ידי איש רגיל
מזמור שיר כתב:אביעה חידה: איזו מצוה ממצוות התורה, האדם לא יכול לקימה אלא בעזרתו ובסיועו של אדם אחר? וכמובן אין כוונתי למצוות שבין אדם לחברו.

לפני עוור לא תתן מכשול.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 3:02 pm
על ידי יאיר
אם כך אז גם לה"ר ועוד הרבה. נ"ל שהתכוון למצוות עשה.
(מה גם שמדובר בבין אדם לחבירו).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 3:04 pm
על ידי יאיר
הכהן כתב:כיון שעבר זמן, אציעה נא את חידתי: 7 שבתות רצופות עם שינויים (קטנים וגדולים) בתפילות

לא מובן. אפשר רמז?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 3:08 pm
על ידי מה שנכון נכון
קדושין. יבום וחליצה. פריה ורביה. תוכחה. ללמד בנו תורה. ברכת כהנים. פדיון הבן וכל מתנו"כ. לדון בדיני נזיקין וד מיתות וכו'. ועוד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 3:20 pm
על ידי פלתי
מצות הקהל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 3:53 pm
על ידי הכהן
יאיר כתב:
הכהן כתב:כיון שעבר זמן, אציעה נא את חידתי: 7 שבתות רצופות עם שינויים (קטנים וגדולים) בתפילות

לא מובן. אפשר רמז?

שבע שבתות רצופות, שבכל אחת מהן יש שינוי בתפילה מהאחרות. בחלק השינוי גדול (לדוג' תפילת יו"ט), ובחלק השינוי קטן (לדוג' יעו"י).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 4:07 pm
על ידי עשוי לנחת
שמעתי עכשיו חידה, מצטער אם הפיתרון קל מידיי..
בבית חולים ישראלי במשך כשעה אחת נולדו למז"ט ארבעה תינוקות, בריאים ושלמים ללא ניתוח או כל בעיה שהיא. ומכל מקום ימולו אותם בארבעה ימים רצופים, כל אחד ביום אחר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 4:46 pm
על ידי הכהן
הכהן כתב:
יאיר כתב:
הכהן כתב:כיון שעבר זמן, אציעה נא את חידתי: 7 שבתות רצופות עם שינויים (קטנים וגדולים) בתפילות

לא מובן. אפשר רמז?

שבע שבתות רצופות, שבכל אחת מהן יש שינוי בתפילה מהאחרות. בחלק השינוי גדול (לדוג' תפילת יו"ט), ובחלק השינוי קטן (לדוג' יעו"י).

טעות. שש שבתות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 4:55 pm
על ידי ארזי ביתר
מאי משמע שינוי בתפילה? בשמו"ע דייקא?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 5:04 pm
על ידי הכהן
כן

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 5:18 pm
על ידי צולניק
זה הולך לקרות השנה מפרשת נצבים וילך והלאה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 7:16 pm
על ידי אמסטרדם
עשוי לנחת כתב:שמעתי עכשיו חידה, מצטער אם הפיתרון קל מידיי..
בבית חולים ישראלי במשך כשעה אחת נולדו למז"ט ארבעה תינוקות, בריאים ושלמים ללא ניתוח או כל בעיה שהיא. ומכל מקום ימולו אותם בארבעה ימים רצופים, כל אחד ביום אחר.

תינוק א' נולד סמוך לשקיעה של שב"ק והוא נימול בערש"ק של השבוע הבאה [שהוא גם ערב יו"ט במקרה שלנו]. תינוק הב' נולד בבין השמשות והוא נימול ביום א' שלאחר שבוע הבאה, יום שחל להיות יו"ט שני של גליות. תינוק הג' ג"כ נולד בביה"ש אלא שהוא בן לאב בן חו"ל ולכן נימול רק ביום ב' שלאחר יו"ט שני. תינוק הד' נולד לאחר צאה"כ ולכן הוא נימול בשב"ק הבאה יו"ט א'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' ספטמבר 11, 2014 7:18 pm
על ידי איש רגיל
איש רגיל כתב:שלוש בהמות נשחטו בבית המטבחיים. בא אדם ונטל את הזרת (שאין בה כזית) של כל אחת מהבהמות בעודה מפרכסת, ואכלה לאחר שחדלה מלפרכס.

זרת אחת מותרת באכילה. זרת שניה אסורה באכילה, אך אם יאכלנה לא ילקה עליה. והזרת השלישית אסורה באכילה, והאוכלה יספוג את הארבעים.

במקום שאין איש:

מדובר בבהמה אחת כשרה שהותרה בשחיטה. השניה היתה טריפה, ושחיטתה מתירתה מידי אבר מן החי, על כן האוכל ממנה פחות מכזית עובר על איסור ואינו לוקה. והשלישית נתנבלה בשחיטה, ועל כן אין שחיטתה מתירתה מדי אבר מן החי, ואם נטל ממנה אבר בעוד שפרכסה אסור לו לאוכלו מדין אבר מן החי, ובאבר מן החי כל אב ואבר חשיב בריה, על כן האוכלו סופד ארבעים אף אם האבר היה פחות מכזית.