עמוד 3 מתוך 21

Re: פיענוח ראשי תיבות

פורסם: ב' ינואר 09, 2012 11:17 am
על ידי אחד היה אברהם
כנראה הכוונה: דהוי זמן פירוע.

Re: פיענוח ראשי תיבות

פורסם: ב' ינואר 09, 2012 11:18 am
על ידי האחד
דהזמן פרעון

עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 1:49 am
על ידי כותב
בספר רפאל המלאך הובא כמה פעמים סגולות בשם ספר 'ימ"נ'.

מי יודע לאיזה ספר כונתו?

0.JPG
0.JPG (27.53 KiB) נצפה 11234 פעמים

1.JPG
1.JPG (34.22 KiB) נצפה 11234 פעמים

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 9:33 am
על ידי חקר
כבר פורש הדבר בהקדמת הספר:

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 9:38 am
על ידי יאיר
אך פה הוזכר ימ"נ! ומהו ה-י'?

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 9:58 am
על ידי חקר
צודק מאד, ושמא הכוונה לספר 'ימלט נפשו' המוזכר גם הוא בהקדמה.

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 10:02 am
על ידי אחשדרפנטובסקי
יש לשער אולי הוא עשה ראשי תיבות לדברים שהמציא מעצמו. ופיענוח הר"ת "יש מאין נפק".
אודות זיופיו של המחבר ראה בקישור כאן: viewtopic.php?f=7&t=5497&p=50938&hilit=%D7%99%D7%95%D7%93%D7%9C+%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%A0%D7%91%D7%A8%D7%92#p50938

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ב' ינואר 16, 2012 10:09 am
על ידי חקר
אכן בדקתי חלק מאיזכורים אלו המובאים בשם ימ"נ והם נמצאים בספר ימלט נפשו [מצוי בה"ב].

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ג' ינואר 17, 2012 1:13 am
על ידי כותב
תודה רבה לכל המגיבים!

אכן מצאתי בס' ימלט נפשו הקטע הראשון, ואכן שינה מהמקור...
(הוסיף שיש לומר הפסוקים 'אל תירא' בגמר תפלת שחרית וערבית - דבר שלא נמצא בס' ימלט נפשו).
0.JPG
0.JPG (53.65 KiB) נצפה 11116 פעמים

Re: עזרה בפענוח ר"ת: ספר ימ"נ - מי יודע?

פורסם: ג' ינואר 17, 2012 1:26 am
על ידי יאיר
אכן נוהגים לאומרם גם אחרי מנחה.
viewtopic.php?f=7&t=6698
[אשכול שלך]

מר"ן?

פורסם: א' מרץ 18, 2012 12:56 pm
על ידי אדג
מפורסם, כי "מר"ן", ראשי תיבות "מפום מאתן רבנן", או "ממאתיים רבנים נסמך". מהו המקור על כך?
(אינני מחפש מקורות על כך, שכל העושה כמרן, כעושה כמאתיים רבנים, רק מקור קדום ככל האפשר על ראשי התיבות הנ"ל).

נ.ב. שמעתי אומרים כי הר"ח סופר שליט"א, האריך בזה כדרכו באיזו מקומן, ביקשתיו ולא מצאתיו.

Re: מר"ן?

פורסם: א' מרץ 18, 2012 1:06 pm
על ידי חכם באשי
כדומני שבספרו 'ברית יעקב' כתב על כך הגרי"ח סופר.

Re: מר"ן?

פורסם: א' מרץ 18, 2012 1:11 pm
על ידי חקר
עי' בספרו שם בצלאל סי' לה עמ' ריז.

בקשת עזרה - פענוח ראשי תיבות

פורסם: ב' מרץ 19, 2012 11:37 am
על ידי מאיר חכמים
בתועפות ראם על היראים סי' כו (עמ' 50 באוצר ס"ק קלח) מציין לספר: "באה"ט ויקרא י"ח י"ט".
אודה למי שיפענח עבורי.

Re: בקשת עזרה - פענוח ראשי תיבות

פורסם: ב' מרץ 19, 2012 11:39 am
על ידי מאיר חכמים
מצאתי כבר.
ספר באר היטב על התורה.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?15967&$201203191138578

פיענוח ראשי תיבות - מהרש"א חולין

פורסם: א' אפריל 01, 2012 1:03 pm
על ידי אחד היה אברהם
איתא בחולין (קלט ע"ב) מרדכי מן התורה מנין, דכתיב (שמות ל) 'מר דרור', ומתרגמינן 'מירא דכיא'. וביאר המהרש"א שם, שעל ידו זכו להנצל להיעשות בני חורין, מלשון 'מר דרור', כי הוא וסיעתו אנשי כנסת הגדולה לא רצו להשתחות לצלם ולא ליהנות מאותה סעודה, ועל שם שהוא ראש לגדולה ולש"ט, נמשל לראש בשמים משמן המשחה.
מישהו יכול לפענח לי ראשי תיבות זה 'ולש"ט'. (בדקתי בעוז והדר, וגם שם לא פענחו זאת).
תודה רבה.

Re: פיענוח ראשי תיבות - מהרש"א חולין

פורסם: א' אפריל 01, 2012 1:10 pm
על ידי תוך כדי דיבור
מסתמא: ולשם טוב.
("טוב שם טוב משמן טוב")

פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: ו' מאי 11, 2012 4:10 pm
על ידי אדג
כתב הרב נתן מז (מרבני פרנקפורט, בחידושיו על קידושין - לא נדפסו)

דף ג' ע"ב, בתוס' ד"ה ואימא ה"מ קטנה "וא"ת והא לקטנה לא איצטריך, השתא זבוני מזבין לה וכו' דכה"ג ‏אמרי' גבי מעשה ידיה וכו' עכ"ל. נ'[ראה] ליישב קושייתם, דהא לכאורה קשה מאי משני התם, אכתי קשה ואימא ‏קרא בקטנה והיכא דקידשה לאחר תחלה, ונתארמלה או נתגרשה וחזרה אלי'[ו], דקי"ל לקמן דף י"ח ע"ב ‏שאין רשאי למכרה לשפחות אחר אישות, ואפ"ה גלי לן התורה דמעשה ידי' שלו. והאמת, הדין כן הוא [ד]כל ‏זמן שלא נישאת חזרה לרשות אבי' כמבואר בשאה"ע סי' לו. אלא דזה לאו קושיא הוא, כיון דעיקר קושיות ‏רבי "ואימא ה"מ קטנה, דמצי מזבין לה", וכיון דסוף סוף אתה צריך לאוקמי בקטנה שאין יכול למוכרה, הדר ‏אין חילוק בין קטנות לנערות. ומ"מ הכא מקשה שפיר "ואימא ה"מ קטנה", וקרא איצטריך לקטנה שכבר ‏קידשה ונתארמלה וחזרה אלי'[ו], אף דלא מצי לזבין אפ"ה יוכל לקדשה ומטעם שאין לה יד לקדש עצמה, אבל [נערה] דאית לה יד איהי תקדש נפשה ותשקול כספא, ודוק.‏


מהו הר"ת "שאה"ע"?

מצו"ב הקישור: http://sammlungen.ub.uni-frankfurt.de/m ... om/1930959

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: ו' מאי 11, 2012 4:14 pm
על ידי חכם באשי
אולי: ש'לחן [ערוך] א'בן ה'ע'זר?

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: ו' מאי 11, 2012 4:17 pm
על ידי בגולה
אך לא ראיתי הדברים שם בסי' לו!?

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: ו' מאי 11, 2012 6:33 pm
על ידי ישיבה מאן דהו
בספר בנין שלמה על קידושין שנדפס בשנת תשע"א, על ידי הרב מרדכי [ב"ר שמואל לאי"ט] עמנואל, מחשובי תושבי ביתר עילית, כתוב: "בטור אבן העזר סי' ל'".
כפי הנראה, יש ביד השואל צילום כת"י שנמצא במכון לכת"י של בית הספרים הלאומי. זהו צילום שבהרבה מקומות אינו ברור. בידי הרב מרדכי המו"ל היה בזמן עריכת הספר צילום חדש של כתב היד מספריית פפד"מ, והרבה אי בהירויות נתפענחו על ידי צילום זה.
גם תיבת נערה שנמצאת בשורה האחרונה בסוגריים מרובעות בהעתקה של השואל, כלומר שהוא השלים מדעתו, בכת"י כתובה במפורש.

רצ"ב הקטע המדובר מבנין שלמה קידושין.

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2012 4:26 pm
על ידי מורה צדק
ראשי התיבות:

שב"א / וק"ל שב"א

בסוף קטע או ביאור.

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: א' ספטמבר 02, 2012 2:27 pm
על ידי אלי_ש
מורה צדק כתב:ראשי התיבות:

שב"א / וק"ל שב"א

בסוף קטע או ביאור.

אולי תכתוב יותר על המקור/ההקשר

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: א' ספטמבר 02, 2012 7:24 pm
על ידי מורה צדק
אין הרבה קשר להקשר

כתוב כך בסוף קטע של ביאור על התורה:

וה' יראנו נפלאות מתורתו, וק"ל שב"א.

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: א' ספטמבר 02, 2012 8:31 pm
על ידי אלי_ש
נראה כמו ראשי תיבות של שם הכותב, ולכן ההקשר חשוב.

Re: פיענוח ראשי-תיבות

פורסם: א' ספטמבר 02, 2012 8:39 pm
על ידי מורה צדק
יכול להיות, אבדוק זאת.

פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: ש' דצמבר 01, 2012 11:15 pm
על ידי סליחות
ראיתי בכמה ספרים באוצר ראשי תיבות ה"ן לפני שמות משפחה במקום המילה בן.
מהו הפיענוח של זה?

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: ש' דצמבר 01, 2012 11:27 pm
על ידי יאיר

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: ש' דצמבר 01, 2012 11:44 pm
על ידי סליחות
לכאורה אין שם משהו רלוונטי לנדונינו (וכבר חיפשתי שם קודם ששאלתי):

ושני ציטוטים לדוגמה בעלמא:
"נדרשנו להשיב מפני הכבוד בעניין החיוב שנתחייב שלום ה"ן שטרית" (דבר אמת, סימן ס"ו)
"במותב תלתא כחדא הוינא ואסהיד קדמנא יוסף ן' יחיא ה"ן מאמאן" (אבני שיש סימן ט"ז)

ניתן לראות בבירור שמילת ה"ן מוצבת במקום "בן".

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 12:08 am
על ידי אוהב אוצר
ממש לא בבירור כי זה נמצא לפני שם משפחה ולא שם האב.

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 2:12 am
על ידי סליחות
אוהב אוצר כתב:ממש לא בבירור כי זה נמצא לפני שם משפחה ולא שם האב.

לידיעתך, שמות המשפחה הנ"ל נכתבים עם המילה בן, בלי קשר לשם האב. (כמו בן שושן ועוד)

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 2:55 am
על ידי הסרפד
השערה בעלמא: ה"ן פלוני = הנקרא ן' פלוני (להפריד בין ן' 'אמיתי' שכוונתו "בן" ממש, ובין ן' שהוא שם משפחה - כי כנראה כך הבנתו בדוגמאות שהבאתם.)

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 3:01 am
על ידי הסרפד
עתה מצאתי חיזוק להשערתי: על שער ס' לחם אבירים, שם המחבר "כמוהר"ר אברהם ן' עזוז המכונה ן' בורגיל".

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 1:13 pm
על ידי סליחות
הסרפד כתב:השערה בעלמא: ה"ן פלוני = הנקרא ן' פלוני (להפריד בין ן' 'אמיתי' שכוונתו "בן" ממש, ובין ן' שהוא שם משפחה - כי כנראה כך הבנתו בדוגמאות שהבאתם.)

השערה יפה ומבריקה. זה גם מסביר את הצורה האחרת. הרבה פעמים הם כותבים הן' (ממש כך) וזה מסביר יפה את מה ששיערת.
איך אפשר לומר דברים בשם אומרם? (צריך לפרסם את זה בשם הסרפד?)

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 4:25 pm
על ידי הסרפד
כן, למה לא?

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: א' דצמבר 02, 2012 9:25 pm
על ידי סליחות
הסרפד כתב:כן, למה לא?

כי אמרו לומר דברים בשם אומרם ולא בכינוי אומרם...

Re: פיענוח ראשי תיבות קשה

פורסם: ד' דצמבר 12, 2012 3:08 pm
על ידי סברינן
סליחות כתב:
הסרפד כתב:כן, למה לא?

כי אמרו לומר דברים בשם אומרם ולא בכינוי אומרם...

תכתוב: ה"ן הסרפד

פענוח ר"ת

פורסם: א' ינואר 20, 2013 11:58 am
על ידי חיס
ב"ה אבקש לפענח ראשי תיבות א"ק

Re: פענוח ר"ת

פורסם: א' ינואר 20, 2013 12:11 pm
על ידי אוהב אוצר
אולי איש קדוש?

Re: פענוח ר"ת

פורסם: א' ינואר 20, 2013 12:18 pm
על ידי גמח
אולי איש קדוש.