עמוד 3 מתוך 3

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 2:12 pm
על ידי עמקן
אש משמים כתב:ימחלו לי כולם, אבל גם דעתי האישית קרובה מאוד לדעת הרב 'עובר ושב' בעניין הפאות כפי שהעלתי בלומדי סוגיא זו ואין לי שום ידע מי הוא זה ואיזה הוא.
(בעניין הפלאפונים למיניהם, לא קראתי את דעותיו ואין זו סוגיא 'הלכתית טהורה' כמו פאות לענ"ד)

גם דעת שלי בנושא פאות [לא שער הודי] בלומדי הסוגיא הוא כמו עו"ש, וגם כתבתי קונטרס (שלא פרסמתי) לפני שני. ודומני שכל מי שלומד הסוגיא בלי מטרה מסומנת מראש יראה שכן הוא.[ברור שיש פוסקים גדולים שאסור פאות. אבל הפוסקים הכי גדולים שע"פ אנו נוהגים התירו וכן הוא מנהג רוב ישראל, ובהסכמת רוב פוסקי זמנינו. וכל הקושיות על היתר פאה נכרית במקרה הטוב ניתנו לויכוח ואין בהם כדי לדחות שיטת הפוסקים המתירים והמנהג, והרבה מהם ממש קושיות של הבל.] אבל זה לא מחפה על הסגנון ואופן פעולתו. ובהצטרפות להעמדות שהוא מטיף להם בדברים אחרים קשה להגיד שהג'יהאד שלו מוסיף הרבה.
אפשר למצוא עוד נקודות בתוך דבריו שאני מסכים איתו. אבל בכל זאת צריך להסתכל על כללות הדברים. וברור שמעללי אוסרי פ"נ אינו נותן לכל מי שמתנגד להם טשק פתוח.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 2:13 pm
על ידי שמש
משולש כתב:
שמש כתב:
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.

אך דעותיכם שוות להפליא (אפי' בנוגע לנושאים צדדיים כמו דרגתו של רב פלוני וכדומה) וכנראה נולדתם באותו מזל.
אולי מעכשיו תשים לב לחלוק על עו"ש מידי פעם כדי להזים את השמועה.

לא הבנתי, בהנחה שדעותינו 'שוות להפליא' (והן לא), אתה מצפה שאני אחלוק עליו סתם כך (בניגוד לדעתי) רק בגלל שכמה מדומיינים בעלי אינטרסים החליטו להפיץ עוד שמועה שקרית כדרכם בחושך?
אגב, לא זכור לי שהבעתי דעה בנושא דרגתו של רב פלוני.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 2:19 pm
על ידי זאב ערבות
בלי למסור פרטים מנין לי, אני מעיד ששמש ועובר ושב הם לא אותו אדם.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 9:22 pm
על ידי נהר שלום
אוצר החכמה כתב:חשבתי עכשיו על רעיון פשוט.
את הפורומים האלה פשוט נוציא מהודעות אחרונות. כך שהם לא יקפצו למי שאינו מתעניין. והמתעניינים שימשיכו להתווכח בפינתם. למי מפריע שבבית המדרש יושבים שנים בפינה ודנים שוב ושוב בדברים.

בס"ד
לענ"ד זה אכן רעיון מצויין לפורום על התכלת ועל ספרטפונים. אבל והצנע לכת לא כל מה שמופיע בו דן בפאה נכרית או בנושאים הדומים.
מלבד זאת נראה לי שצריך גם לעשות את מה שהציעו:
הרואה כתב:הצעה חדשנית שתפתור את כל הבעיות:
לפתוח תת פורום באספקלריא למשל, שאליו המנהלים יעבירו כל אשכול שיורד מהפסים, ומי שאוהב אקשן שיכנס ישר לשם (ויעשה לעצמו סימניה לשם מדף הבית בדפדפן...), והרוב שמכבדים את עצמם לא ישתתפו בו, ושלום על ישראל.
העברת האשכול לפורום הזבל תהווה גם אזהרה לכותבים שעברו את הגבול.
אם האשכול נרגע, אפשר להחזיר אותו למקומו ולמחוק את כל הזבל.
אם מדובר באשכול חשוב באמת שירד מהפסים, להמשיך בשיטה הישנה של נעילה לכמה ימים, או מחיקת ההודעות המוגזמות.

ואת פורום זה [באמת נא לקרא לו "פורום זבל", זה ירחיק אותנו משם] כמובן להסיר ג"כ מהודעות אחרונות

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ו' דצמבר 21, 2018 11:07 pm
על ידי זאב ערבות
אולי ראוי להשתמש בלשון נקיה פורום קליפות או משהו בסגנון.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ש' דצמבר 22, 2018 8:44 pm
על ידי איש פלוני
כבר הרב אי"ס הציע פעם שם "פורום הנמושות" (כאן).

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ש' דצמבר 22, 2018 11:13 pm
על ידי אוהב אוצר
נשגב מבינתי מדוע הנושא תופס מקום וההנהלה לא חותכת אותו בצורה הפשוטה ביותר - לנתק IP וחסל.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ש' דצמבר 22, 2018 11:15 pm
על ידי עמקן
אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע הנושא תופס מקום וההנהלה לא חותכת אותו בצורה הפשוטה ביותר - לנתק IP וחסל.

יש אנשים מתוחכמים, כגון עובדים באתרי חדשות ברשת, היודעים איך לעקוף את זה.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ש' דצמבר 22, 2018 11:18 pm
על ידי קו ירוק
אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע הנושא תופס מקום וההנהלה לא חותכת אותו בצורה הפשוטה ביותר - לנתק IP וחסל.

סובלנות זו מידה מגונה?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ש' דצמבר 22, 2018 11:32 pm
על ידי יאיר
חסימת IP זו גם אפשרות לא תמיד יעילה. הרבה פעמים זה גם חוסם משתמשים אחרים.

(בספקים שה - IP משתנה ולא קבוע לאותו לקוח בלבד)

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 10:51 pm
על ידי פרנקל תאומים
משולש כתב:
שמש כתב:
אהוביון כתב:עובר ושב =שמש???

טוב, אז כדי להרגיע את כל השואלים כאן ובעיקר בפרטי (הרוב היו מנומסים יותר ממך ומחסידו של ה'מחבת הגדול בעולם') הנני להצהיר בזאת כי אינני הרב המכונה כאן 'עובר ושב' ואף איני מכיר אותו כלל מלבד כתיבתו באתרא (קדישא?) הדין.
מי שקשה לו לעכל שיש החושבים אחרת ממנו (ואפי' ה"י תומכים בחלק מדעותיו ה'קלוקלות' של עו"ש) יכול לברר אצל המנהלים שירגיעוהו שאכן מדובר בשני אנשים שונים, אני עכ"פ נרשמתי דרך כתובת הדוא"ל הרשמית שלי בשמי המלא.

אך דעותיכם שוות להפליא (אפי' בנוגע לנושאים צדדיים כמו דרגתו של רב פלוני וכדומה) וכנראה נולדתם באותו מזל.
אולי מעכשיו תשים לב לחלוק על עו"ש מידי פעם כדי להזים את השמועה.

תגיד לי, מה איתך? אסור למישהו לחשוב אחרת ממך?
יש כאן כמה משוגעים למלחמת נגד ב'מוגנים' ובפאות שיצרו ביניהם קואליציה צדקנית נגד ר' עו''ש. לא יפה ולא ראוי.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 10:53 pm
על ידי דרומי
בוא ונלמד זכות, שבעווה"ר רבים (ואני בתוכם...) שהשם 'עובר ושב' מזכיר להם את ההיפך מ'פלוס'

וה' יעזור לכולם במזוני רויחי

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 10:56 pm
על ידי פרנקל תאומים
חיימשה כתב:לענ''ד הוויכוחים כאן יש להם ערך מוסף גבוה מאד.
אם ניקח את הר' עו''ש לדוגמא, הוא בהחלט מנסה לחסום סכר של אלפי פאשקעווילים מצד האוסרים, כאשר לצד המתיר אין כמעט במה להסביר את עצמו.
אני בעצמי התחבטתי רבות בנושא, והחכמתי בהחלט מתוך המו''מ שהתנהל כאן, גם אם לפעמים זה נראה אובססיבי.
נניח שהרב עו"ש הוא מחבר ספר בנושא הפאות והוא רואה עצמו מרא דשמעתתא, מה כ"כ נורא בזה שהוא מגיב על כל נסיון לחלוק עליו?
התפעלתי מאד גם מכך שאיננו נגרר אחרי המשמיצים אותו וממשיך להיות ענייני לחלוטין.
גם ה ויכוחים של חסו''מ, גם אם לא שינו את דעתו של מאן דהו באורח חיים, ודאי הוסיפו דעת וחכמה, ומבתרי הדברים ניתן לראות כי אצל חלק מהכותבים הצד השני הוא ודעותיו הם ממש כמו מוצג מעולם אחר, וחבל למנוע את ההתחככות החיוביות הזו.

אני לא מבין מי מכריח את אלו שהנושא להם לזרה להיכנס לאשכול, ומי מונע מהם אפילו לסמן מישהו מסוים כנודניק, וכך אני נוהג כלפי אלו שסגנונם גורם לי אי נוחות.

אם יש צורך להתערב ולצנן את הרוחות, מדוע חייבים להשתמש בצעדים דרסטיים. אני מניח שכל ניק שיקבל הודעה פרטית מההנהלה בנוסח 'לתועלת הפורום הנך מתבקש לא לכתוב בנושא פלוני מטוב ועד רע בשבועיים הקרובים' לא יעשה זאת אעפי'כ, ואם יעשה זאת ייחסם.
כך נוהגים בכל העולם.

דברי טעם. ג''א הק' מצטרף.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 11:07 pm
על ידי נוטר הכרמים
כמדומני שאנכי הק' אחד הותיקים ביותר כאן, ותחת אותו הכינוי. (לפני כן הייתי 'מגיב ומניב'), ואני מרשה לעצמי לתהות בקול. משום מה נדמה לי, וכנראה לא רק לי, שהרמה כאן לא במגמת עליה ושגשוג, כמות ה'מציאות' התורניות והידע המעניין פוחתת, ועם זה התרבות ויכוחים ופולמוסים מיותרים בנושאי השקפה שלא מרבים להחכים אותנו. אז נכון, שכבר כמעט אין נושא שלא נכתב עליו במשך קרוב לתשע שנות הפורום הזה, אבל בכל זאת - יש חדש תחת השמש.

תדפדפו באשכולות הישנים ותראו איזה שיח היה כאן פעם ותתגעגעו...

בואו אחיי, נפסיק עם כל הפולמוסים האלה, [שבהחלט גם יצרי הרע משיאני לפעמים ללבות אותם], ונעסוק בדברים חשובים יותר. אף כי בודאי הפורום הוא לא 'קודש הקדשים' ופינה של סדר ראשון בכולל, אבל בכל זאת...

בשביל כולנו.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 11:27 pm
על ידי פרנקל תאומים
אוצר החכמה כתב:חשבתי עכשיו על רעיון פשוט.
את הפורומים האלה פשוט נוציא מהודעות אחרונות. כך שהם לא יקפצו למי שאינו מתעניין. והמתעניינים שימשיכו להתווכח בפינתם. למי מפריע שבבית המדרש יושבים שנים בפינה ודנים שוב ושוב בדברים.

אני חושב שזה רעיון מצויין.

וכדאי להזכיר שמלכתחילה כל התווסדותו של 'אספקלריא' וכל הורתו ולידתו היתה במטרה לאפשר לאובססיבים להתפלמס ביניהם להנאתם עד ביאת גוא''צ, באופן שאינו מהווה מטרד עבור החברים שנושאים אלו עליהם לזרא. א''כ, ניקינו את שאר הפורומים מנוכחותם של האובססיבים, והנחנו להם במה נפרדת לעצמם, ומה לנו שוב עתה לרטון ולהתלונן? והיה כל מבקש מנוחה ימצא מרגוע לנפשו העייפה בשלל הפורומים, בביהמ''ד ובבית התלמוד, במטפחת ובסופרים, ב'אשירה נא' וב'ראה ויספרה', ושב ורפא לו. וכל מבקש אובססיה ימצאנה ב''פינת האובססיות'' שמקום כבודה הוקבע לה מחוץ לגדר בחלקה העליון של 'אספקלריא'.
ואם בכ''ז ארע שלמרבה מזלו הביש של מבקש המנוחה, הוליכוהו אצבעותיו שלא בטובתו על פני המקלדת היישר לגוב האריות של מבקשי האובססיה, הרי שגם אז לא נחרץ גורלו, והוא עדיין יכול לחלץ את נפשו הנאנקת מן המיצר, ובהקשה בודדת, לחזור אל ה''עמוד ראשי''.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 11:32 pm
על ידי מקדש מלך
ויכוחים זה לא הבעיה. הבעיה היא המריבות. ומריבות זה יצרי ומעניין (גם אם לא להגיב ולהתלכלכך, לפחות לעקוב בהנאה, אולי הנאה סדיסטית?...), וזה עצמו הבעיה.
אי אפשר שיהיו מריבות גם בחדר זבל שיוקצה במיוחד עבור כך.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: א' דצמבר 23, 2018 11:42 pm
על ידי שמואל_הקטן
נוטר הכרמים כתב:כמדומני שאנכי הק' אחד הותיקים ביותר כאן, ותחת אותו הכינוי. (לפני כן הייתי 'מגיב ומניב'), ואני מרשה לעצמי לתהות בקול. משום מה נדמה לי, וכנראה לא רק לי, שהרמה כאן לא במגמת עליה ושגשוג, כמות ה'מציאות' התורניות והידע המעניין פוחתת, ועם זה התרבות ויכוחים ופולמוסים מיותרים בנושאי השקפה שלא מרבים להחכים אותנו.

תדפדפו באשכולות הישנים ותראו איזה שיח היה כאן פעם ותתגעגעו...

ואני הקטן, מהצד השני חדש כאן, ואינני רואה זכות לעצמי להשתתף בדיונים מעין אלו, אבל כיוון שהעלה הרב הנוטר טענתו, אוסיף בשולי דבריו, שאולי כדאי להקפיץ מדי פעם אשכולות מעניינים מהעבר, ויבא הדור החדש ויוסיף עליהם (נראה לי שכיום זה נחשב כאן אפילו קצת "לא בסדר" להעלות אשכולות עתיקים, ומקובל במקרה כזה לפתוח בהתנצלות), והיכא דעייל ירקא ליעול בשרא וכוורי.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:14 am
על ידי יאיר
מדובר כאן בבעיה הרבה יותר חמורה ממה שחושבים. מדובר בבעיה, לא סתם ויכוח בענין הלכתי.

אם זה היה רק ויכוח הלכתי לא הייתי בכלל נכנס לנושא הזה. לצערי הרב, אין לי רשות להאריך ולפרט כאן במה בדיוק מדובר.

[בכל אופן ארמוז בקצרה שהנושא פה הוא מניעה מהונאת הציבור בדרכים נלוזות]

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:50 am
על ידי שמש
יאיר כתב:מדובר כאן בבעיה הרבה יותר חמורה ממה שחושבים. מדובר בבעיה, לא סתם ויכוח בענין הלכתי.

אם זה היה רק ויכוח הלכתי לא הייתי בכלל נכנס לנושא הזה. לצערי הרב, אין לי רשות להאריך ולפרט כאן במה בדיוק מדובר.

[בכל אופן ארמוז בקצרה שהנושא פה הוא מניעה מהונאת הציבור בדרכים נלוזות]

וזאת מן הסתם אתה אומר 'מידיעה' השקולה כמעט כמו ה'ידיעה' שלך לעיל שאני הוא הרב עובר ושב, הלא כן?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:51 am
על ידי שמש
יאיר כתב:מה שמוזר הוא שנשוא האשכול מתהלך כאן כמאור הגדול בלי שאף אחד שם על לב (מידיעה)...

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:53 am
על ידי אוהב אוצר
פרנקל תאומים כתב:
אוצר החכמה כתב:חשבתי עכשיו על רעיון פשוט.
את הפורומים האלה פשוט נוציא מהודעות אחרונות. כך שהם לא יקפצו למי שאינו מתעניין. והמתעניינים שימשיכו להתווכח בפינתם. למי מפריע שבבית המדרש יושבים שנים בפינה ודנים שוב ושוב בדברים.

אני חושב שזה רעיון מצויין.

וכדאי להזכיר שמלכתחילה כל התווסדותו של 'אספקלריא' וכל הורתו ולידתו היתה במטרה לאפשר לאובססיבים להתפלמס ביניהם להנאתם עד ביאת גוא''צ, באופן שאינו מהווה מטרד עבור החברים שנושאים אלו עליהם לזרא. א''כ, ניקינו את שאר הפורומים מנוכחותם של האובססיבים, והנחנו להם במה נפרדת לעצמם, ומה לנו שוב עתה לרטון ולהתלונן? והיה כל מבקש מנוחה ימצא מרגוע לנפשו העייפה בשלל הפורומים, בביהמ''ד ובבית התלמוד, במטפחת ובסופרים, ב'אשירה נא' וב'ראה ויספרה', ושב ורפא לו. וכל מבקש אובססיה ימצאנה ב''פינת האובססיות'' שמקום כבודה הוקבע לה מחוץ לגדר בחלקה העליון של 'אספקלריא'.
ואם בכ''ז ארע שלמרבה מזלו הביש של מבקש המנוחה, הוליכוהו אצבעותיו שלא בטובתו על פני המקלדת היישר לגוב האריות של מבקשי האובססיה, הרי שגם אז לא נחרץ גורלו, והוא עדיין יכול לחלץ את נפשו הנאנקת מן המיצר, ובהקשה בודדת, לחזור אל ה''עמוד ראשי''.

לא יודע אם זה נכון. הראיה שלא כל מי שרוצה יכול להשתתף שם, ולדבריך הנכונים! צריך שיהיה מצב הפוך, שלנושאים הללו יוכל להיכנס כל מי שרוצה, אולם לבית המדרש של הת"ח המיושבים בדעת - לא כל אחד יוכל להיכנס, שם! צריך להניח שומר שלא כל הרוצה את השם יבוא ויטול.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:54 am
על ידי רון
נוטר הכרמים כתב:כמדומני שאנכי הק' אחד הותיקים ביותר כאן, ותחת אותו הכינוי. (לפני כן הייתי 'מגיב ומניב'), ואני מרשה לעצמי לתהות בקול. משום מה נדמה לי, וכנראה לא רק לי, שהרמה כאן לא במגמת עליה ושגשוג, כמות ה'מציאות' התורניות והידע המעניין פוחתת, ועם זה התרבות ויכוחים ופולמוסים מיותרים בנושאי השקפה שלא מרבים להחכים אותנו. אז נכון, שכבר כמעט אין נושא שלא נכתב עליו במשך קרוב לתשע שנות הפורום הזה, אבל בכל זאת - יש חדש תחת השמש.

תדפדפו באשכולות הישנים ותראו איזה שיח היה כאן פעם ותתגעגעו...

בואו אחיי, נפסיק עם כל הפולמוסים האלה, [שבהחלט גם יצרי הרע משיאני לפעמים ללבות אותם], ונעסוק בדברים חשובים יותר. אף כי בודאי הפורום הוא לא 'קודש הקדשים' ופינה של סדר ראשון בכולל, אבל בכל זאת...

בשביל כולנו.

ני חולק על דבריך לחלוטין,
כאן לא מדובר על נושא השקפתי כלל וכלל.
כאן מדובר על דמותו של הציבור החרדי.
כאשר הסמרטפון יהפך להיות מקובל בציבור שלנו, הרי שזה סוף הסיפור ח"ו.

כעת אני שב מישיבת צות בישיבה על בחור שנתפס עם אייפון "מפוקח" "מוגן" [לא של נתיב כמובן אלא של איזה רבאי] וכמובן שתוך כמה דקות פרץ את החסימה והאינטרנט פתוח לחלוטין. הוא הסביר את עצמו שראה הרבה "חרדים" קונים מכשיר כזה וחשב שזה לא נורא ולאחר שכבר קנה מה יעשה הבן ולא יחטא.

מה שנעשה על ידי אחד מהלוחמים לטובת הסמרטפון בפורום המטורלל ההוא, הוא פשוט לקרר את האמבטיה! מספיק האמבטיה מזמן פושרת עוד לקרר אותה עד לקיפאון?

ככל שלהחזיק את המכשירים האלו יהיה בושה, וגם מי שחייב לפרנסתו יחביא אותם, יש תקוה. אבל כאשר נעשה הדבר כחלק מהנורמה, המדרון חלקלק ומי ישורנו.

האם אנחנו רוצים בחורים ואברכים מזוגגי עינים? שישכחו באיזה צד רש"י ואיפה תוס'? שיביטו על הסידור כמו גוי? שהדבר היחיד שהם ירצו זה רק לישון? כי חגגו עד 4 לפנות בוקר בסרטים

איזה ריוח היה לאותו אחד לצעוק ללא הרף על ועדת הרבנים לעניני תקשורת שרק תאות ממון לנגד עיניהם? מי רקד למקרא ההודעות שלו? היצר הטוב או הסט"א?

כמה יראת שמים נוספה על כל סמרטפון שנקנה?
איפה האחריות לציבור?
העיקר שיהיה נח?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:57 am
על ידי אוהב אוצר
קו ירוק כתב:
אוהב אוצר כתב:נשגב מבינתי מדוע הנושא תופס מקום וההנהלה לא חותכת אותו בצורה הפשוטה ביותר - לנתק IP וחסל.

סובלנות זו מידה מגונה?

עד כמה לדעתך?
עד שאשכול זה יגיע למס' הדפים של נושא הפאות בעצמו?
ההנהלה ביקשה לשמוע עצות וכד' וזה נהיה נושא לדיון.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 12:59 am
על ידי יאיר
רון כתב:
נוטר הכרמים כתב:כמדומני שאנכי הק' אחד הותיקים ביותר כאן, ותחת אותו הכינוי. (לפני כן הייתי 'מגיב ומניב'), ואני מרשה לעצמי לתהות בקול. משום מה נדמה לי, וכנראה לא רק לי, שהרמה כאן לא במגמת עליה ושגשוג, כמות ה'מציאות' התורניות והידע המעניין פוחתת, ועם זה התרבות ויכוחים ופולמוסים מיותרים בנושאי השקפה שלא מרבים להחכים אותנו. אז נכון, שכבר כמעט אין נושא שלא נכתב עליו במשך קרוב לתשע שנות הפורום הזה, אבל בכל זאת - יש חדש תחת השמש.

תדפדפו באשכולות הישנים ותראו איזה שיח היה כאן פעם ותתגעגעו...

בואו אחיי, נפסיק עם כל הפולמוסים האלה, [שבהחלט גם יצרי הרע משיאני לפעמים ללבות אותם], ונעסוק בדברים חשובים יותר. אף כי בודאי הפורום הוא לא 'קודש הקדשים' ופינה של סדר ראשון בכולל, אבל בכל זאת...

בשביל כולנו.

ני חולק על דבריך לחלוטין,
כאן לא מדובר על נושא השקפתי כלל וכלל.
כאן מדובר על דמותו של הציבור החרדי.
כאשר הסמרטפון יהפך להיות מקובל בציבור שלנו, הרי שזה סוף הסיפור ח"ו.

כעת אני שב מישיבת צות בישיבה על בחור שנתפס עם אייפון "מפוקח" "מוגן" [לא של נתיב כמובן אלא של איזה רבאי] וכמובן שתוך כמה דקות פרץ את החסימה והאינטרנט פתוח לחלוטין. הוא הסביר את עצמו שראה הרבה "חרדים" קונים מכשיר כזה וחשב שזה לא נורא ולאחר שכבר קנה מה יעשה הבן ולא יחטא.

מה שנעשה על ידי אחד מהלוחמים לטובת הסמרטפון בפורום המטורלל ההוא, הוא פשוט לקרר את האמבטיה! מספיק האמבטיה מזמן פושרת עוד לקרר אותה עד לקיפאון?

ככל שלהחזיק את המכשירים האלו יהיה בושה, וגם מי שחייב לפרנסתו יחביא אותם, יש תקוה. אבל כאשר נעשה הדבר כחלק מהנורמה, המדרון חלקלק ומי ישורנו.

האם אנחנו רוצים בחורים ואברכים מזוגגי עינים? שישכחו באיזה צד רש"י ואיפה תוס'? שיביטו על הסידור כמו גוי? שהדבר היחיד שהם ירצו זה רק לישון? כי חגגו עד 4 לפנות בוקר בסרטים

איזה ריוח היה לאותו אחד לצעוק ללא הרף על ועדת הרבנים לעניני תקשורת שרק תאות ממון לנגד עיניהם? מי רקד למקרא ההודעות שלו? היצר הטוב או הסט"א?

כמה יראת שמים נוספה על כל סמרטפון שנקנה?
איפה האחריות לציבור?
העיקר שיהיה נח?

דפח"ח!

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 1:07 am
על ידי אוהב אוצר
רון כתב:
נוטר הכרמים כתב:כמדומני שאנכי הק' אחד הותיקים ביותר כאן, ותחת אותו הכינוי. (לפני כן הייתי 'מגיב ומניב'), ואני מרשה לעצמי לתהות בקול. משום מה נדמה לי, וכנראה לא רק לי, שהרמה כאן לא במגמת עליה ושגשוג, כמות ה'מציאות' התורניות והידע המעניין פוחתת, ועם זה התרבות ויכוחים ופולמוסים מיותרים בנושאי השקפה שלא מרבים להחכים אותנו. אז נכון, שכבר כמעט אין נושא שלא נכתב עליו במשך קרוב לתשע שנות הפורום הזה, אבל בכל זאת - יש חדש תחת השמש.

תדפדפו באשכולות הישנים ותראו איזה שיח היה כאן פעם ותתגעגעו...

בואו אחיי, נפסיק עם כל הפולמוסים האלה, [שבהחלט גם יצרי הרע משיאני לפעמים ללבות אותם], ונעסוק בדברים חשובים יותר. אף כי בודאי הפורום הוא לא 'קודש הקדשים' ופינה של סדר ראשון בכולל, אבל בכל זאת...

בשביל כולנו.

ני חולק על דבריך לחלוטין,
כאן לא מדובר על נושא השקפתי כלל וכלל.
כאן מדובר על דמותו של הציבור החרדי.
כאשר הסמרטפון יהפך להיות מקובל בציבור שלנו, הרי שזה סוף הסיפור ח"ו.

כעת אני שב מישיבת צות בישיבה על בחור שנתפס עם אייפון "מפוקח" "מוגן" [לא של נתיב כמובן אלא של איזה רבאי] וכמובן שתוך כמה דקות פרץ את החסימה והאינטרנט פתוח לחלוטין. הוא הסביר את עצמו שראה הרבה "חרדים" קונים מכשיר כזה וחשב שזה לא נורא ולאחר שכבר קנה מה יעשה הבן ולא יחטא.

מה שנעשה על ידי אחד מהלוחמים לטובת הסמרטפון בפורום המטורלל ההוא, הוא פשוט לקרר את האמבטיה! מספיק האמבטיה מזמן פושרת עוד לקרר אותה עד לקיפאון?

ככל שלהחזיק את המכשירים האלו יהיה בושה, וגם מי שחייב לפרנסתו יחביא אותם, יש תקוה. אבל כאשר נעשה הדבר כחלק מהנורמה, המדרון חלקלק ומי ישורנו.

האם אנחנו רוצים בחורים ואברכים מזוגגי עינים? שישכחו באיזה צד רש"י ואיפה תוס'? שיביטו על הסידור כמו גוי? שהדבר היחיד שהם ירצו זה רק לישון? כי חגגו עד 4 לפנות בוקר בסרטים

איזה ריוח היה לאותו אחד לצעוק ללא הרף על ועדת הרבנים לעניני תקשורת שרק תאות ממון לנגד עיניהם? מי רקד למקרא ההודעות שלו? היצר הטוב או הסט"א?

כמה יראת שמים נוספה על כל סמרטפון שנקנה?
איפה האחריות לציבור?
העיקר שיהיה נח?

מסכים עם כל מילה [בלי קשר לנושא הפורום]
לעניות דעתי העניה ממש והדלה, אם מהתחלה, שהתחילו אנשים בתוך הציבור שלנו בתוך הקהילות ממש, להסתובב עם המסכים האלו היו מיד מוקיעים את התופעה, זה היה נראה אחרת היום. אלא מה, שהתייחסו לזה בסולחנות מסויימת ולכן זה הגיע לאן שהגיע.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 1:09 am
על ידי שמש
רון כתב:כעת אני שב מישיבת צות בישיבה על בחור שנתפס עם אייפון "מפוקח" "מוגן" [לא של נתיב כמובן אלא של איזה רבאי] וכמובן שתוך כמה דקות פרץ את החסימה והאינטרנט פתוח לחלוטין. הוא הסביר את עצמו שראה הרבה "חרדים" קונים מכשיר כזה וחשב שזה לא נורא ולאחר שכבר קנה מה יעשה הבן ולא יחטא.

אז אל תקנה מכשיר עם הכשר של איזה רבאי אלא עם הכשר טוב כמו נתיב (או הדרן שזה אותו הכשר) ודומיו...
ולא נ"ל שההוא שאין לומר את שמו התכוון לתמוך במכשירים של איזה רבאי שמאפשר לפרוץ אותם תוך כמה דקות.
נ"ב, האם לכל מתנגדי הרב עו"ש יש שעות עבודה קבועות ומאורגנות שהם מגיבים תמיד בגלים מתוזמנים יחד ומחמיאים זל"ז תוכ"ד?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 1:17 am
על ידי חרסון
שמש כתב:נ"ב, האם לכל מתנגדי הרב עו"ש יש שעות עבודה קבועות ומאורגנות שהם מגיבים תמיד בגלים מתוזמנים יחד ומחמיאים זל"ז תוכ"ד?


ואולי פשוט הם הרוב כאן?

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 1:18 am
על ידי רון
לכבוד ה"ה שמש
תמשיך לעשות ליצנות ולחשוב שאנחנו אנשים משועממים שאין לנו מה לעשות רק לחפש לכתוב נגד מישהו ולהחמיא אחד לשני.....
תישאר אתה עם החבר שלך, ואני עם החברים שלי.

אנחנו נישאר צולי"ם, לא רוצים סמס, לא רוצים להסתובב עם מכשירים מיותרים שמוציאים מהדעת, לא נדע מיד מה קורה בעולם. פשוט להיות חרדים כמו פעם, אבל לא בתור סיסמא אלא באמת. ואני וביתי נעבוד את ד' ית'.

Re: הבו עצה הלום

פורסם: ב' דצמבר 24, 2018 1:19 am
על ידי אוהב אוצר
שמש כתב:
רון כתב:כעת אני שב מישיבת צות בישיבה על בחור שנתפס עם אייפון "מפוקח" "מוגן" [לא של נתיב כמובן אלא של איזה רבאי] וכמובן שתוך כמה דקות פרץ את החסימה והאינטרנט פתוח לחלוטין. הוא הסביר את עצמו שראה הרבה "חרדים" קונים מכשיר כזה וחשב שזה לא נורא ולאחר שכבר קנה מה יעשה הבן ולא יחטא.

אז אל תקנה מכשיר עם הכשר של איזה רבאי אלא עם הכשר טוב כמו נתיב (או הדרן שזה אותו הכשר) ודומיו...
ולא נ"ל שההוא שאין לומר את שמו התכוון לתמוך במכשירים של איזה רבאי שמאפשר לפרוץ אותם תוך כמה דקות.
נ"ב, האם לכל מתנגדי הרב עו"ש יש שעות עבודה קבועות ומאורגנות שהם מגיבים תמיד בגלים מתוזמנים יחד ומחמיאים זל"ז תוכ"ד?

ממש לא. הם לא מתנגדים של עו"ש, פשוט אנשים שחמים לכל דבר שבקדושה. אני לא חושב שעידוד לשימוש בסמרטפון מוגן נכנס להגדרה הזו.... אא"כ כב' חושב אחרת.