עמוד 3 מתוך 3

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:35 pm
על ידי אבני גזית
אם אתה רוצה לקרוא לארבעים הספרים ראשונים סיכום פסקי אביו ולאחרונים מעובים לפי אוצר החכמה, לחיי.

אם אמשיך בקו שלך, ואדמה מחברים אחרים, אפול גם אני במה שאין רפואה למכתו. אעצור בזה. ואבקש ממך כידיד, אל תיפול בשגיונות.
יש תשובה לכל שאלה, אם רוצים לדעת ולא לקנטר.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:39 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
בפירוש, רוב ספרי ילקו"י (בודאי הראשונים) מרישא ועד גמירא, הם סיכום של פסקי היבי"א, קצת יותר מורחב.
אלו עובדות, לא נראה לי שיש בהם זלזול בת"ח. וכאמור מדברי החזו"א.

אגב, אתה גררת אותי...
ואם לכל שאלה יש תשובה - הנך מוזמן לעיין באשכול שציין ידידי המכונה כאן הפצת המעיינות, וכן באשכול על מעי הג"ס, ולהשיב. אני מאד ישמח.
תודה.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:49 pm
על ידי נוריאל עזרא
דרופתקי דאורייתא כתב:
הפצת המעיינות כתב:יבין גם למה הקדשת את חייך לבזות ת"ח?
אולי תכתוב מפורש את הסיבה...

....כדי לגרור ולנעול את האשכול (כהרגלו), לתשומת לב המנהלים.[/b]

על אף שברוב הדברים הנני הולך לפי פסיקותיו אני מתנגד לנעילת האשכול אם תהיה הצעה כזו, אבל כן יש צורך להימנע מלשון הרע וזלזול בת"ח מה שזה בודאי לא מטרת הפורום ולא האשכול. ובאם אין לצוות הפורום כוח וזמן להיות 'גננות' בודאי שיש לנעול, וחבל!!

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:52 pm
על ידי נוריאל עזרא
לבי במערב כתב:
ezranuriel כתב:כנראה שגם מושך לפעמים נימה של זלזול בגלל שחולק על רבנים וחבל שכזו עלתה בידנו.
הוא גופי' לא חייש להא. ואם נדון לכף זכות, עכצ"ל דאינו מקפיד בכיו"ב.

כך לדעתי נכון לנהוג. וכך אני מרגיש בנוח.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:54 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
הרב נוריאל הדברים עתיקים וכנראה שאתה חושב שסתם רוצים לפגוע, אז תדע שלא, ואכמ"ל.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:54 pm
על ידי אבני גזית
דרופתקי דאורייתא כתב:
ואם לכל שאלה יש תשובה - הנך מוזמן לעיין באשכול שציין ידידי המכונה כאן הפצת המעיינות, וכן באשכול על מעי הג"ס, ולהשיב. אני מאד ישמח.
תודה.


גם אני אשמח.

כשיתמתנו האמוציות והדיון יהיה טהור לאמתה של תורה ולא לאמיתו של בן אדם.
יש כאן סיפור שהחל בשנת תרצ"ט כידוע לך, וכל הדיון פה יושב על הסיפור הזה. שכבות על גבי שכבות.

אין פה בקשת האמת, אלא הטחת בוץ גרידא.

לעת עתה לא רואה שום תכלית בתשובות.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:56 pm
על ידי אבני גזית
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הרב נוריאל הדברים עתיקים וכנראה שאתה חושב שסתם רוצים לפגוע, אז תדע שלא, ואכמ"ל.


ברור שלא סתם רוצים לפגוע. יש כאן אג'נדה שלמה. מעין טענת מי שטען כי כל העדה וכו'.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 1:59 pm
על ידי נוריאל עזרא
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הרב נוריאל הדברים עתיקים וכנראה שאתה חושב שסתם רוצים לפגוע, אז תדע שלא, ואכמ"ל.

חלילה, אני בטוח שיש להם טענות טובות(גם ראיתי רבות כאלה כאן)גם אני לפעמים נתקל בטעויות. אבל בוחר בדרך אחרת. אני מבין שאורייתא קא מרתחה ליה לת"ח מסוימים בפרט שגם הרב יצחק יוסף דרכו לכתוב בתקיפות. ואע"פ כן אינני רואה בזה כיוון חיובי ולוואי שכולם יחדלו.
אבל בודאי לי שאין הרב בונה דבריו על ציטוטים קלילים מתוך אוצר החכמה.

אגב, אני מעריך מאוד את הנימה המכובדת של דבריך. תודה.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 2:03 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
אבני גזית כתב:יש כאן סיפור שהחל בשנת תרצ"ט כידוע לך, וכל הדיון פה יושב על הסיפור הזה. שכבות על גבי שכבות.

אין פה בקשת האמת, אלא הטחת בוץ גרידא.

מה שאתה רומז לתרצ"ט, זה שקר והטחת בוץ, לא גרידא, אלא מכוונת (לא אתה, אתה עוד אחד שנגרר).
על זה בדיוק נאמר היזהר בגחלתן!

אני על כל פנים באופן אישי, נולדתי אחרי תרצ"ט... ולא מענין אותי כלל. כך שבכ"ז אשמח אם תשיב.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 2:08 pm
על ידי מה שנכון נכון
דרופתקי דאורייתא כתב:הכיצד? פשוט מאד. חיפוש מהיר באוצה"ח, רואים חקקי-חקרי לב, מעתיקים וממשיכים.

מש"כ בשלחן המערכת מתבסס על מש"כ הוא בעצמו בעין יצחק, כפי שצוין מיד, ושם הובא הכל כהוגן [והמקור לכ"ז מספרי אביו], וע"כ שהוא ט"ס אגב שיטפיה.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 2:11 pm
על ידי נוריאל עזרא
מה שנכון נכון כתב:מש"כ בשלחן המערכת מתבסס על מש"כ הוא בעצמו בעין יצחק, כפי שצוין מיד, ושם הובא הכל כהוגן [והמקור לכ"ז מספרי אביו], וע"כ שהוא ט"ס אגב שיטפיה.

ייש"כ!

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2020 7:18 pm
על ידי עזריאל ברגר
ezranuriel כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:
הפצת המעיינות כתב:יבין גם למה הקדשת את חייך לבזות ת"ח?
אולי תכתוב מפורש את הסיבה...

....כדי לגרור ולנעול את האשכול (כהרגלו), לתשומת לב המנהלים.[/b]

על אף שברוב הדברים הנני הולך לפי פסיקותיו אני מתנגד לנעילת האשכול אם תהיה הצעה כזו, אבל כן יש צורך להימנע מלשון הרע וזלזול בת"ח מה שזה בודאי לא מטרת הפורום ולא האשכול. ובאם אין לצוות הפורום כוח וזמן להיות 'גננות' בודאי שיש לנעול, וחבל!!

מצטרף לקריאה להפסיק את הדיון הזה, שאיני רוצה להכביר בתארים עליו (על הדיון).

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ו' דצמבר 04, 2020 1:48 am
על ידי פולסברג
ראיתי היום בילקוט יוסף - שובע שמחות:

אחר שהביא מנהג האשכנזים שהמלוים את החתן והכלה אוחזים נר בידיהם, בתשב''ץ משום דהוא דומה למתן תורה ובמטה משה גמ' כנגד אבריהם עיי''ש, כתב וז''ל - "ומרן אאמו''ר שליט''א אינו נוהג כן, מחשש לחוקות הגוים... ואדרבה אם רואה שמוליכים החתן והכלה עם נרות בידם מכבה אותם גם מחשש דליקה!

האם מצאנו גזירה בכיו''ב?

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ו' דצמבר 04, 2020 1:56 am
על ידי מה שנכון נכון
פולסברג כתב:ואדרבה אם רואה שמוליכים החתן והכלה עם נרות בידם מכבה אותם גם מחשש דליקה!

ואולי גם מחשש עשן בחופה למה. כמ"ש הפו' לענין עישון סיגריות בחופה.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ו' דצמבר 04, 2020 2:34 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
יעויין ס' חוקת עולם (גיאת) עמ' ש"ז ואילך.

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ג' ספטמבר 13, 2022 4:38 am
על ידי סליחות
מומלץ תמיד לבדוק את המקורות.
קדש קדש ממעשר שני לפדיון. המקור ומקורו.

Re: "פשט המנהג בכל המקומות"

פורסם: א' יולי 23, 2023 11:45 am
על ידי סליחות
ילקוט יוסף החדש ארבע תעניות עמ' רנ"ה,
המנהג הפשוט בכל המקומות להימנע מלאכול בשר ועוף מיום שאחר ר"ח אב ועד יום עשרה באב"
ראיתי את שיעורו של הרב אורן צדוק, כיצד הוא מפריך מקור אחר מקור של הראשל"צ, בדרך ארץ מופלגת.
המטרה כאן "לסקור את כל המקורות של הראשל"צ בספרו ילקוט יוסף ארבע תעניות החדש עמ' רנ"ה ששם הוא סקר הרבה הרבה גאונים וראשונים שמעידים כדבריו על המנהג להימנע מאכילת בשר שזה מנהג פשוט בכל המקומות"
"אני אעבור אסקור אחד לאחד בקצרה אבל זה מאוד מאוד חשוב לדעת את זה ולהראות שיש הרבה השמטות, ולעתים בלשונות עצמן רואים שזה לא מנהג פשוט בכל המקומות, ולפעמים זה בדיוק הפוך"

האם יש לספר הזה דין של ספר שאינו מוגה?

Re: הערות על ציוני מקורות בילקוט יוסף

פורסם: ג' פברואר 27, 2024 3:52 pm
על ידי ולמדתם אותם