עמוד 3 מתוך 3

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אפריל 23, 2019 9:39 pm
על ידי ישראליק
הפצת המעיינות כתב:וכי למנחת אלעזר לא היו מדרשים של בובר בביתו?
אולי שמה מאחורי השורה הראשונה במדף היכן שהיו עוד ספרים


הספר "מדרש לקח טוב" בודאי הי' לו ברשותו כמו שכותב המנח"א בעצמו, ומן הסתם הי' לו עוד מספריו

מדרש לקח טוב - בובר.PNG
שו"ת מנח"א סימן מח
מדרש לקח טוב - בובר.PNG (164.66 KiB) נצפה 9035 פעמים

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אפריל 23, 2019 10:08 pm
על ידי הוד_והדר
הפצת המעיינות כתב:וכי למנחת אלעזר לא היו מדרשים של בובר בביתו?
אולי שמה מאחורי השורה הראשונה במדף היכן שהיו עוד ספרים


מדרשי בובר נמצאו אצל הדרכי תשובה והמנחת אלעזר בשופי.
בובר שיגרם

ברשימת הספרים אשר בבית המנחת אלעזר, ונכתב על ידו, מוזכר בובער 4 פעמים, 3 פעמים בתואר ר' או מ' ופעם אחת בלי תואר

היה מדרש לקח טוב
מדרש שמואל
מדרש לקח טוב
מדרש תנחומא
פסיקתא דרב כהנא

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אפריל 23, 2019 10:10 pm
על ידי הפצת המעיינות
היכן ניתן לראות את הרשימה? או שזה סודי "מטעם הכמוס"...?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אפריל 23, 2019 11:04 pm
על ידי הוד_והדר
הפצת המעיינות כתב:היכן ניתן לראות את הרשימה? או שזה סודי "מטעם הכמוס"...?


כתבם על לוח לבך.

הקשר של טעם הכמוס כאן לא אדע, האם כל מה שבאמתחתי אני צריך להעלות כאן ברבים, תרצה להאמין לדבריי תאמין לא תרצה הרשות בידך.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אפריל 23, 2019 11:12 pm
על ידי הפצת המעיינות
מאמין לכל מילה שלך רק שאלתי היכן ניתן לראות את כל הרשימה?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' אפריל 24, 2019 3:10 am
על ידי הוד_והדר
הפצת המעיינות כתב:מאמין לכל מילה שלך רק שאלתי היכן ניתן לראות את כל הרשימה?


לא ניתן ... דבר פרטי

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' אפריל 24, 2019 1:32 pm
על ידי עני בן פחמא
איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].


אתה מדבר על הוצאת בית עקד ספרים? מסתבר שלא כיון שעושה רושם שמו"ל שם הוא ת"ח כפי הנראה בספר אחר שהוציאו (שאגת אריה).

אם לא, אז על איזו הוצאה אתה מדבר?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ש' מאי 04, 2019 8:52 pm
על ידי הגיונות
ישבב הסופר כתב:עתה שבאנו לדון בענין מקיצי נרדמים, אולי כאן המקום להרחיב עליהם?

שבטי, האם שמת לב שהיתה קבוצה אחרת דומה להם ושמם "מעוררי ישנים"?
מה ההבדל?

מצאתי מאמר מר' טוביה פרשל שהוקדש ל'חברת מעוררי ישנים'. המאמר פורסם ב'הדואר' ב-ג' שבט תשכ"ד, ושוב נדפס ב'מאמרי 'טוביה', חלק שלישי עמ' קנו-קסד

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' מאי 28, 2019 2:49 pm
על ידי מנקיי הדעת שבירושלים
עני בן פחמא כתב:
איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].


אתה מדבר על הוצאת בית עקד ספרים? מסתבר שלא כיון שעושה רושם שמו"ל שם הוא ת"ח כפי הנראה בספר אחר שהוציאו (שאגת אריה).

אם לא, אז על איזו הוצאה אתה מדבר?



האם יש פרטים נוספים על המהדיר?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' מאי 29, 2019 9:21 pm
על ידי דמשק
עני בן פחמא כתב:
איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].

אתה מדבר על הוצאת בית עקד ספרים? מסתבר שלא כיון שעושה רושם שמו"ל שם הוא ת"ח כפי הנראה בספר אחר שהוציאו (שאגת אריה).

כן מדובר בהוצאה זו, הוא שנה ופירש, ובמהדורות הבאות השמיטו את שמו.
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:האם יש פרטים נוספים על המהדיר?

איזה פרטים אתה רוצה, התפריט של הטריפות שהוא אוכל?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ו' יולי 19, 2019 3:32 pm
על ידי לבי במערב
דרופתקי דאורייתא כתב: . . התמונה ללא כיפה, זה תמונה של הדרכון שהיה אסור לעשותה עם כיפה (!). אבל "מצאו" הם תמונה עם כיפה רבנית . .

א"י בנוגע לנדון המסויים הלז, אך בכללות - אכן הי' חוק שאת תמונת הפאספארט יש לעשות ללא כסוי ראש (ורק רבנים ו'כלי-קודש' מסויימים זכו להנצל מגזרה זו), ואין בכך משום קושיא כלל וכלל.

Re: ספרי מומרים

פורסם: א' יולי 21, 2019 3:26 pm
על ידי פרנצויז
לבי במערב כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב: . . התמונה ללא כיפה, זה תמונה של הדרכון שהיה אסור לעשותה עם כיפה (!). אבל "מצאו" הם תמונה עם כיפה רבנית . .

א"י בנוגע לנדון המסויים הלז, אך בכללות - אכן הי' חוק שאת תמונת הפאספארט יש לעשות ללא כסוי ראש (ורק רבנים ו'כלי-קודש' מסויימים זכו להנצל מגזרה זו), ואין בכך משום קושיא כלל וכלל.

החוק הזה קיים עד היום במקומות מסויימים!
(ובלי הנחה לרבנים)

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 9:30 pm
על ידי א. חיים
המציאות, כידוע, עולה מפעם לפעם על הדמיון.
במאסף ישורון כרך תשיעי עמ' תקעב התפרסם מאמר של הרב יהודה הערשקאוויטש וכותרתו: 'ספר חשב האפוד (כ"י) לרבינו יצחק ב"ר משה הלוי'.
כמסופר בתוך המאמר, ה'רבינו' המוזכר הוא לא אחר מאשר מחבר פירוש האפודי לספר המורה. כותב המאמר מספר שבמהלך גזירות ה' קנ"א בספרד השתמד אותו יצחק מתוך האונס אך כשהתאפשר לו - חזר ליהדותו. ספר 'חשב האפוד' שמקצת ממנו מוהדר במאמר ונכתב במקורו בשנת ה' קנ"ה - התחבר לאחר החזרה ליהדות, כך להבנת הכותב.
הכותב אינו מזכיר את הערעורים במהלך הדורות על תכניו של פירוש האפודי למו"נ, וגם אינו מרמז כי ללא ספק הכינוי כלפיו בשם 'רבינו' התחדש על ידי כותב זה.
מה גם שלאחרונה נתברר שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו, על אף שהדבר היה אפשרי בידו. ורבים מספריו שנכתבו לטובת חזוק היהדות, כולל ספר 'חשב האפוד', נכתבו בעת גויותו. מדובר ללא ספק בדמות צבעונית למדי...
הרי לכם 'רבינו משומד' בהכשר מערכת ישורון. ונכון שלא היה עליהם לדעת את תולדותיו האמיתיות של נשוא המאמר, אבל עם קצת שיעורי בית, ועיון בכתביו, לדוגמא בהקדמתו לספרו מעשה אפוד שנדפסה בקובץ סיני ק כרך ב (החל מעמ' תשסב) - היו מהר מאוד מגיעים למסקנא שאין מדובר במי שדעותיו מתאימות להיות דוגמא ומופת עבור קוראי הקובץ.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 9:54 pm
על ידי אוצר החכמה
איפה פה המציאות שעולה על כל דמיון. הוא סבור שחזר ליהדותו. ואתה אומר שהתברר שאינו כן.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:10 pm
על ידי א. חיים
כאשר משומד כותב ספרים לחיזוק היהדות - הרי זו מציאות העולה על הדמיון.
כאשר מכון תורני מכובד מהדיר קטעים מספר שכתב משומד כשהוא מכתיר את אותו משומד בשם רבינו - הרי זו מציאות העולה על הדמיון. וגם אם העורכים לא ידעו מכך, אין זה משנה את המציאות. בכל אופן לא מדובר בטעות מבודדת, אלא לפי הבנתי ב'שיטה' הקיימת במחוזותינו להאדיר את שמו של כל מי שמוזכר בעיתון 'שלנו', וכך מגיעים לדברים רחוקים, והאריכות למותר. ההבדל בין התארים שניתנו לו ב'ישורון' לבין הסגנון אודותו ב'סיני' (שציינתיו מקודם) גם הוא מחדד את ה'שיטה' הקיימת כדברינו.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:44 pm
על ידי בן מיכאל
א. חיים כתב:כאשר משומד כותב ספרים לחיזוק היהדות - הרי זו מציאות העולה על הדמיון.
כאשר מכון תורני מכובד מהדיר קטעים מספר שכתב משומד כשהוא מכתיר את אותו משומד בשם רבינו - הרי זו מציאות העולה על הדמיון. וגם אם העורכים לא ידעו מכך, אין זה משנה את המציאות. בכל אופן לא מדובר בטעות מבודדת, אלא לפי הבנתי ב'שיטה' הקיימת במחוזותינו להאדיר את שמו של כל מי שמוזכר בעיתון 'שלנו', וכך מגיעים לדברים רחוקים, והאריכות למותר. ההבדל בין התארים שניתנו לו ב'ישורון' לבין הסגנון אודותו ב'סיני' (שציינתיו מקודם) גם הוא מחדד את ה'שיטה' הקיימת כדברינו.

היכן אוזכר כאן עיתון?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:51 pm
על ידי חלמישצור
א. חיים כתב:לאחרונה נתברר שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו, על אף שהדבר היה אפשרי בידו

היכן נתברר לאחרונה שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:57 pm
על ידי מקדש מלך
אני כעת בלי ספרים, אבל האם בספר האפודי עצמו לא נמצאו דעות פילוסופיות קיצונית שעומדות על הגבול או מעבר לו? כך עומד בזכרוני

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:58 pm
על ידי א. חיים
בן מיכאל כתב:היכן אוזכר כאן עיתון?
הכוונה היתה כשם כללי לגליונות היוצאים מזמן לזמן ומטרתם, מלבד עצם הדיווח על הנעשה בפנים ומחוץ, גם להוביל את הקוראים (דרך הדיווחים) לחיזוק המסגרת וכו'. בכלל זה עיתונים יומיים ושבועיים וכו' עד קבצים היוצאים פעמיים בשנה ואפילו לעתים רחוקות יותר.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 10:59 pm
על ידי א. חיים
חלמישצור כתב:
א. חיים כתב:לאחרונה נתברר שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו, על אף שהדבר היה אפשרי בידו

היכן נתברר לאחרונה שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו?
ראה במאמר שצורף בתגובתי הראשונה לעיל.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 11:11 pm
על ידי חלמישצור
קראתי את המאמר ולא מצאתי שנתברר שהאפודי מעולם לא שב ליהדותו, להפך, המחבר עצמו מותיר את סופו של האיש בסימני שאלה מרובים.

ביחס לדברי הרב מקדש מלך, דעותיו אכן קיצוניות, אך הן שייכות לאשכול אחר ולא לאשכול זה העוסק במומרים.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' יולי 24, 2019 11:58 pm
על ידי א. חיים
אכן, במקום לכתוב שהתברר שהאפודי מעולם לא שב ליהדותו, היה עלי לכתוב, שהתברר שאין לפנינו ידיעות שהאפודי שב ליהדותו.
איך שיהי', הספר חשב האפוד נכתב בגויותו של המחבר (ולא בגויות מאונס).

Re: ספרי מומרים

פורסם: ה' יולי 25, 2019 7:34 am
על ידי גביר
איש גלילי כתב:
ישבב הסופר כתב:הקנקורדנציה הוא ספר שאין בו אלא מילים מתנך, ולית ביה מגרמיה כלום.
ובאשר לעבודת העריכה, (עבודה קשה עד מאד) אין הבדל (לדעתי) אם זה נעשה ע"י יהודי בעזרת מחשב, או א"י האפיפיור בעצמו.
וכדאי לדעת שהנזירים הדומיניקנים לא עשו קנקורדנציה בלשוה"ק אלא בלטינית, מיוסד על הוולגטה. העותק העברי הוא מאוחר יותר, ונעשה ע"י יהודים, אם כי בהעתקה מהלטינית.

בקונקורדנציה משולבת גם פרשנות, אם כי בלתי מורגשת, הרי כך הבעיה גדולה יותר (לדוגמא, ראיתי בישיבה קונקורדנציה בהוצאת אבן שושן, ושם הופיע לשרש ב.ק.ר. שלש משמעויות כאשר אחת מהן היא 'סר אל', והמקור לכך מהפסוק "ולבקר בהיכלו").

על משמעויותיו השונות של שורש זה יעויין כאן עמ' רנ
https://books.google.co.il/books?id=ZAl ... 9D&f=false

Re: ספרי מומרים

פורסם: ה' יולי 25, 2019 12:56 pm
על ידי איש גלילי
יש קישור כלשהו לטובת החסומים?
יישר כח.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ה' יולי 25, 2019 2:14 pm
על ידי גביר
איני יודע, מכל מקום הדברים מופעים בגליון 'האוצר' יח [עמ' רנ ואילך] הנגיש מסתמא גם לחסומים.

Re: ספרי מומרים

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2019 11:33 pm
על ידי תוכן
א. חיים כתב:אכן, במקום לכתוב שהתברר שהאפודי מעולם לא שב ליהדותו, היה עלי לכתוב, שהתברר שאין לפנינו ידיעות שהאפודי שב ליהדותו.
איך שיהי', הספר חשב האפוד נכתב בגויותו של המחבר (ולא בגויות מאונס).


מנין לך שהגויות לא היה באונס? האם מסתבר שאדם שתקף כל כך את הנצרות יתנצר מרצון?

Re: ספרי מומרים

פורסם: ד' אוקטובר 09, 2019 9:15 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
בספר "מפנקסו של עבד המלך", מפנסקיו וכתביו של הגה"צ ר"ש הומינר זצ"ל, (עמוד קמז) הובא עליו, שהיה קובע קביעויות זמן קצרות ללימוד בכל חלקי התורה, והובא שם בזה"ל: את "מדרש תהלים" למדו בתחילה לפי ההוצאה הישנה, ובסיימם את כולה, חזרו ולמדו מדרש זה בהוצאת הר"ש באבר. בנמקו, שבעבר נמנע מלסמוך עליו, אך כיון שראה ספרים אלו אצל מורו מרן הגרא"ז מלצר זצ"ל, ושמע שגם האדמו"ר ממונקאטש למד בהם, יש בזה משום נתינת הכשר. עם זאת, בהקדמתו בהעתיקו מדברי המשכילים מתח עליהם קו.

Re: ספרי מומרים

פורסם: א' אפריל 19, 2020 3:12 pm
על ידי אליהו חיים
וונדרבר כתב:
חיימקה כתב:
וונדרבר כתב:כבר הביאו מספר הזכרון לבעל מכתב מאליהו, שהרב דסלר זצ"ל אמר לרד"צ הילמן זצ"ל, שלא לכתוב תואר "ר'" על ש. בובר.
viewtopic.php?f=7&t=398&p=2303&hilit#p2248

דברי שיח שמות.jpg

אין בעיה להביא את דבריו של ש. בובר. הגה"צ רא"א דסלר זצ"ל רק אמר שלא יכתבו עליו תואר "ר'". וגם החפץ חיים זצ"ל בשער הציון סי' תי"ט ס"ק ב' לא הזכיר את שמו כלל וכינה אותו "המבאר".
א"כ אין מחלוקת ביניהם.
[וראה עוד שם ב"דברי שיח" שהגר"ח קניבסקי שליט"א מביא בכמה מקומות "תנחומא ב'"].

היום התחלתי בס"ד ללמוד מדרש שוח"ט תהלים מתוך דפוס זכרון אהרן, ובמזמור א' עמוד י' הערה פ"ח משבח שם בובער 'החוקר הגדול מהר"ץ ד"ר גרעטץ', ואני לא רגיל במדרשים שלו אבל כמדומה שראיתי כמה פעמים כיו"ב. ובאשכול כאן מופיע כמה פעמים שלא נמצא דבר פסול בכתביו, האם לשבח ראש המשכילים לא הוי בכלל זה!
אגב 'זכרון אהרן' עשו כאן לענ"ד עוול (אולי בשוגג) שלביאור הרא"ם (להגרא"מ פאדווא בן של המקור מים חיים) ולביאור הג"ר מרדכי גימפל יפה זצ"ל (שני גאונים מפורסמים) ששניהם מסודרים לפי מספור אותיות דבר דבור על אופניו, הושמטו המספור בתוך המדרש עצמו ורק מספור של החוקר בובער מופיע לפי הסדר!

Re: ספרי מומרים

פורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 11:33 am
על ידי שטיינער
אליהו חיים כתב היום התחלתי בס"ד ללמוד מדרש שוח"ט תהלים מתוך דפוס זכרון אהרן, ובמזמור א' עמוד י' הערה פ"ח משבח שם בובער 'החוקר הגדול מהר"ץ ד"ר גרעטץ', ואני לא רגיל במדרשים שלו אבל כמדומה שראיתי כמה פעמים כיו"ב. ובאשכול כאן מופיע כמה פעמים שלא נמצא דבר פסול בכתביו, האם לשבח ראש המשכילים לא הוי בכלל זה!

צדקו דבריך דהא קיי"ל אמור לי מי החבר שלך ואומר לך מי אתה וכמפורסם