עמוד 22 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 21, 2014 4:15 pm
על ידי ארץ
עזריאל ברגר כתב:ואגב טל - באיזו פרשה בתורה מוזכרים כל שבעת המשקים?
(יין, דבש, שמן, חלב, טל, דם, מים)

האזינו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 21, 2014 4:19 pm
על ידי הכהן
האזינו

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 21, 2014 10:11 pm
על ידי צביב
מהו עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 30, 2014 9:04 pm
על ידי צביב
צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

במילון לא ראיתי [אפילו שמתאים לאבן שושן לכתוב כך]
אומנם נמצא בסמ"ע

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 30, 2014 10:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
צביב כתב:
צביב כתב:עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]

במילון לא ראיתי [אפילו שמתאים לאבן שושן לכתוב כך]
אומנם נמצא בסמ"ע

אשמח לשמוע פירוש

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוקטובר 30, 2014 11:14 pm
על ידי לייטנר
האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 11:22 am
על ידי עזריאל ברגר
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 12:57 pm
על ידי צופר הנעמתי
עזריאל ברגר כתב:
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.


????

סנהדרין כ"ו א כתב:חזייה לההוא גברא דהוה כסח בכרמי אמר להן כהן וזמר א''ל יכול לומר לעקל בית הבד אני צריך אמר להם הלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות


רש"י כתב:עקל. דדורתא וצריכה לבית הבד לקשור את תפוח הזיתים כשעוצרין אותן בקורה:

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 1:24 pm
על ידי אTKH
ג' פסוקים ברצף המתחילים באותם ד' תיבות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 1:40 pm
על ידי ברזילי
ויאמר לה מלאך ד'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 1:51 pm
על ידי יעקובי
י''ב פסוקים רצופים בתורה, שכולם מתחילים במלה אחת ומסתיימים במלה אחת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 2:22 pm
על ידי רחמים
יעקובי כתב:י''ב פסוקים רצופים בתורה, שכולם מתחילים במלה אחת ומסתיימים במלה אחת.


דברים פרק כז, טו-כו

(טו) ארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה תועבת יקוק מעשה ידי חרש ושם בסתר וענו כל העם ואמרו אמן: ס (טז) ארור מקלה אביו ואמו ואמר כל העם אמן: ס (יז) ארור מסיג גבול רעהו ואמר כל העם אמן: ס (יח) ארור משגה עור בדרך ואמר כל העם אמן: ס (יט) ארור מטה משפט גר יתום ואלמנה ואמר כל העם אמן: (כ) ארור שכב עם אשת אביו כי גלה כנף אביו ואמר כל העם אמן: ס (כא) ארור שכב עם כל בהמה ואמר כל העם אמן: ס (כב) ארור שכב עם אחתו בת אביו או בת אמו ואמר כל העם אמן: ס (כג) ארור שכב עם חתנתו ואמר כל העם אמן: ס (כד) ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן: ס (כה) ארור לקח שחד להכות נפש דם נקי ואמר כל העם אמן: ס (כו) ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם ואמר כל העם אמן: פ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 2:24 pm
על ידי יעקובי
יפה.

ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוקטובר 31, 2014 6:54 pm
על ידי אמסטרדם
סימן בשו"ע בו מופיע ב' פעמים ברכת יעקב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 7:07 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:
לייטנר כתב:האם אין זו הכוונה ל'עקל' (כמו בביטוי: "אם לעקל, אם לעקלקלות"), שהוא הסל העגול המשמש לעצירת השמן בזית?

בביטוי "אם לעקל" לא מדובר על בית הבד, אלא על שדה.
זכרוני בגד בי...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 7:09 pm
על ידי עזריאל ברגר
יעקובי כתב:יפה.

ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.

כי כן ימלאו ימי החנוטים/מרוקיהן - ובאותם הטעמים!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 9:02 pm
על ידי יעקובי
יפה.

התוכל להצביע על תופעה נוספת שכזו (היינו עוד ד' מילים אחרות, המופיעות בחומש ובמגילה).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 9:14 pm
על ידי ארפכשד
יעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
כיל"א

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 9:16 pm
על ידי יעקובי
נפלא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 10:42 pm
על ידי עזריאל ברגר
מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 11:01 pm
על ידי הכהן
ארפכשד כתב:
יעקובי כתב:ארבע תיבות רצופות בתורה, המופיעות ג"כ במגילת אסתר.
כיל"א
?
עזריאל ברגר כתב:מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?
פרשה אחת

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' נובמבר 01, 2014 11:11 pm
על ידי יעקובי
ככה יעשה לאיש אשר (לא יבנה את בית אחיו).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 11:14 am
על ידי איש גלילי
איזה פסוק בתורה יש בו רק טעמים מפסיקים (יש בו יותר משני טעמים)?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 1:12 pm
על ידי עזריאל ברגר
הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 1:23 pm
על ידי איש גלילי
עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

יפה, אבל הפסוק שאני מדבר עליו יש בו ששה מפסיקים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 1:33 pm
על ידי הכהן
בינתיים אני אשאל בסגנון דומה:
שלושה דגשים חזקים רצופים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 1:42 pm
על ידי עזריאל ברגר
איש גלילי כתב:
עזריאל ברגר כתב:הרבה פסוקים בסדרת "ויסעו ויחנו".
ספרתי שם כמדומני כ50 מפסיקים ברצף (כאשר התעלמתי מהמקפים).

יפה, אבל הפסוק שאני מדבר עליו יש בו ששה מפסיקים.

"ואבני-שוהם ואבני מילואים לאפוד ולחושן" - באם אתה מחשיב את ה"מקל" כמפסיק.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 1:43 pm
על ידי עזריאל ברגר
לעומת המסגרת היו הטבעות בתים לבדים לשאת את-השולחן.
גם כאן יש מקף, אבל זה שמונה מפסיקים!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 3:12 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
יעקובי כתב:יפה.

התוכל להצביע על תופעה נוספת שכזו (היינו עוד ד' מילים אחרות, המופיעות בחומש ובמגילה).

איש חרבו על ירכו (בשמות ובמגילת שיה"ש)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 4:08 pm
על ידי מחולת המחנים
א. בקשר לקודמים: שש מילים בתורה שמופיעים גם בתהלים.
ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 4:19 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
אותן שש תיבות שרמזת להן מופיעות גם בנביא (בתוספת שם ה'). את הפסוק מהתורה אומרים מדי יום, את הפסוק בנביא אומרים פעם או פעמיים בשבוע, והפסוק בכתובים נאמר פעם או פעמיים בחודש.
והיכן יש שבע תיבות בתורה המופיעות באותו אופן גם בתהילים?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 4:39 pm
על ידי וונדרבר
לייבעדיג יענקל כתב:אותן שש תיבות שרמזת להן מופיעות גם בנביא (בתוספת שם ה'). את הפסוק מהתורה אומרים מדי יום, את הפסוק בנביא אומרים פעם או פעמיים בשבוע, והפסוק בכתובים נאמר פעם או פעמיים בחודש.

ראה לעיל בדברי בר אוריין תנינא (מיום 13-09-10, וההודעות שאחריו)
viewtopic.php?f=7&t=541&start=40

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 4:44 pm
על ידי מחולת המחנים
לייבעדיג יענקל כתב:והיכן יש שבע תיבות בתורה המופיעות באותו אופן גם בתהילים?

כי ידין ה' עמו ועל עבדיו יתנחם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 6:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.
כמדומני שיש עוד מקום בתפילה שכולם אומרים אותו בנוסח אשכנז, ושם הוא מפוצל לשתי פסקאות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 6:19 pm
על ידי מחולת המחנים
עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.

בחזרת הש"ץ, לעומתם משבחים ואומרים, בברכת יוצר אור.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 6:36 pm
על ידי אוצר החכמה
זה רק הפוך, כולם אומרים כמו נוסח ספרד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 7:56 pm
על ידי עזריאל ברגר
מחולת המחנים כתב:
עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.

בחזרת הש"ץ, לעומתם משבחים ואומרים, בברכת יוצר אור.

אכן כתבתי במפורש שכולם אומרים כמו אשכנז, וגם כתבתי שיש בזה שלש נוסחאות (לפחות) בצורה שנאמר בשמונה עשרה. זהו משפט קצת יותר ארוך - עם כעשר מילים.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 8:09 pm
על ידי עזריאל ברגר
מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

יוצר האדם.
ואגב זה, אומרים שיש שלש ברכות שמתחילות ב"אשר יצר" - אחת שמחה, אחת עצובה, והשלישית - תחליט לבד...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 8:20 pm
על ידי מחולת המחנים
עזריאל ברגר כתב:
מחולת המחנים כתב:ב. אותו נוסח הפתיחה המשמש לפתיחת ברכה אחת משמש לחתימת ברכה אחרת.

יוצר האדם.

יפה.
יש עוד:
פתיחת ברכת הקשת וחתימת ברכת זכרונות בר"ה.

עזריאל ברגר כתב:ואגב זה, אומרים שיש שלש ברכות שמתחילות ב"אשר יצר" - אחת שמחה, אחת עצובה, [b]והשלישית - תחליט לבד...

עיין ברכות דף נ"ז ע"ב ונדרים דף מ"ט ע"ב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' נובמבר 02, 2014 9:26 pm
על ידי עזריאל ברגר
ועוד ברכה קצרה שהיא גם חתימה של שתי ברכות אחרות: מחיה המתים (הרואה חבירו לאחר יב חודש).
כמו"כ י"א שכאשר משיח יבוא נברך "גאל ישראל" וזוהי חתימה של 3 ברכות.