זהותו של החכם שהוכיח רעק"א
פורסם: א' אוקטובר 14, 2012 1:19 pm
ידועה תשובתו של רעק"א הנדפסת במהדו"ק סי' נה, בה מוכיח בלשונו הנפלאה, חכם שזלזל בדברי ראשונים. התשובה ממוענת ל: המופלא ר' פלוני בק"ק פלונית.
וכך היא פותחת:
מכתבו הגיעני, ראיתיו כמתלהלה יורה זיקים נגד דברי רבותינו הראשונים, ורגז, ושחק על אמרותיהם הקדושים ואין נחת ומי יתן והי' מקדיש עתות אלה אשר בהן יגע למצוא תואנה לחלוק, אל היגיעה והעמל להבין אף קצה דבריהם העמוקים והרחבים צר לי מאד צר לי, שבכל דבריו לא מצאתי גם אחד בהם אשר יהי' ראוי להשיב עליו ולשעשע בו.
וסיומה:
אלה דברי מוכיח לחכם מאהבה מסותרת כי יחם לבבו וכאש בוערת על תתו לדברי רבותינו הקדמונים כתף סוררת, ולמען היות לו למזכרת להבין שדעתם רחבה ודעתינו נבערת, או אז יכנע לבבו לשום פסקי ראשונים לראשו עטרת תפארת, לתכלית הנרצה הלזה הנה באו כל דברי זאת אגרת, והי' אם יקח אמרי ויצפנם בלבו לעד ולמשמרת, אז אחתום עצמי אוהבו ומכבדו. עקיבא גינז מא"ש
עם פטירתו של רבינו הגר"א גנחובסקי, עלה זכרו של קובץ מגנזי רעק"א שהוציא. הקובץ הנ"ל יצא מתוך כרך שהכיל תשובות רבות של רעק"א שרובן נדפסו ע"י הבנים בקבצי השו"ת.
וכך כותב ר' אברהם על תשובה זו: http://www.otzar.org/aspcrops/9555_4_21 ... 102012.asp
מתוך הדברים והדגשתן אני מתרשם שהיה מי שנטה לשער מי החכם והדברים נכתבו להכחישו. ידועים הפרטים?
ואולי לא ראוי לפרסם.
וכך היא פותחת:
מכתבו הגיעני, ראיתיו כמתלהלה יורה זיקים נגד דברי רבותינו הראשונים, ורגז, ושחק על אמרותיהם הקדושים ואין נחת ומי יתן והי' מקדיש עתות אלה אשר בהן יגע למצוא תואנה לחלוק, אל היגיעה והעמל להבין אף קצה דבריהם העמוקים והרחבים צר לי מאד צר לי, שבכל דבריו לא מצאתי גם אחד בהם אשר יהי' ראוי להשיב עליו ולשעשע בו.
וסיומה:
אלה דברי מוכיח לחכם מאהבה מסותרת כי יחם לבבו וכאש בוערת על תתו לדברי רבותינו הקדמונים כתף סוררת, ולמען היות לו למזכרת להבין שדעתם רחבה ודעתינו נבערת, או אז יכנע לבבו לשום פסקי ראשונים לראשו עטרת תפארת, לתכלית הנרצה הלזה הנה באו כל דברי זאת אגרת, והי' אם יקח אמרי ויצפנם בלבו לעד ולמשמרת, אז אחתום עצמי אוהבו ומכבדו. עקיבא גינז מא"ש
עם פטירתו של רבינו הגר"א גנחובסקי, עלה זכרו של קובץ מגנזי רעק"א שהוציא. הקובץ הנ"ל יצא מתוך כרך שהכיל תשובות רבות של רעק"א שרובן נדפסו ע"י הבנים בקבצי השו"ת.
וכך כותב ר' אברהם על תשובה זו: http://www.otzar.org/aspcrops/9555_4_21 ... 102012.asp
מתוך הדברים והדגשתן אני מתרשם שהיה מי שנטה לשער מי החכם והדברים נכתבו להכחישו. ידועים הפרטים?
ואולי לא ראוי לפרסם.