עמוד 1 מתוך 1

ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ש' אוקטובר 27, 2012 11:09 pm
על ידי רבינו הגודל
יצא לאור ספר חדש בשם "מילה שלמה" אודות מילה עם איורים, משיחה עם גורם המקורב למחבר עולה כי הדבר נעשה באישור ועידוד גדולי ישראל (כפי שנסקר בהרחבה במוסף שבת קודש של יתד נאמן) היתכן???

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 12:40 am
על ידי יאיר

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 10:01 am
על ידי פלגינן
רבינו הגודל כתב:יצא לאור ספר חדש בשם "מילה שלמה" אודות מילה עם איורים, משיחה עם גורם המקורב למחבר עולה כי הדבר נעשה באישור ועידוד גדולי ישראל (כפי שנסקר בהרחבה במוסף שבת קודש של יתד נאמן) היתכן???

שאלתך היא על המחבר אם אכן קיבל אישור,
או ש...הנך שואל על גדולי ישראל איך ההינו להסכים??
באר דבריך.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 1:07 pm
על ידי רבינו הגודל
אם יוציאו פירוש חי על מסכת נידה הרי לא יהיו שאלות, שאלתי היא מאי שנא לגבי מילה דהתירו?

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 2:19 pm
על ידי אבי עזרי
זכורני [אולי כך היה כתוב בספר קורות חייו] שהגר"א פפופר רצה להוציא את ספרו על הלכות נדה עם ציורים, הוא ביקש רשות מגדו"י ולא הסכימו בעדו, ואכן הוא לא הוציא את הציורים.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 3:23 pm
על ידי אביר לב
אבי עזרי כתב:זכורני [אולי כך היה כתוב בספר קורות חייו] שהגר"א פפופר רצה להוציא את ספרו על הלכות נדה עם ציורים, הוא ביקש רשות מגדו"י ולא הסכימו בעדו, ואכן הוא לא הוציא את הציורים.


כ"כ בהקדמת ספרו על הלכות נדה, ומי שמעוניין להשיגו ישלח לו בדואר.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 3:35 pm
על ידי אוצר החכמה
רבינו הגודל כתב:אם יוציאו פירוש חי על מסכת נידה הרי לא יהיו שאלות, שאלתי היא מאי שנא לגבי מילה דהתירו?


לא דומה כמובן מאליו

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 4:13 pm
על ידי סורגים
כפי שכתב הרב אוצה"ח שאינו דומה, אבקש רק להוסיף, שאם חושש רבינו הגדול מפני שיכשלו במראות אסורות, זכור לי שכתבו הפוסקים שעד גיל שלוש אצל ילד אין כל איסור להסתכל במקום הברית, ואשמח אם מישהו ימצא מי שעמד על זה.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 8:01 pm
על ידי אורח לרגע.
רבינו הגודל כתב:אם יוציאו פירוש חי על מסכת נידה הרי לא יהיו שאלות, שאלתי היא מאי שנא לגבי מילה דהתירו?

מעשה רב ממרן החתם סופר זי"ע.

כך סיפר אדמו"ר מקלוזנבורג זצ"ל:
הליכות חיים קלויזנבורג.PNG
הליכות חיים קלויזנבורג.PNG (16.54 KiB) נצפה 10409 פעמים

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 11:22 pm
על ידי ציבור
לזכרוני היה כתוב ביתד נאמן, בסקירה על הספר, שהאיורים והציורים נעשו בשינויים מובהקים

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 11:40 pm
על ידי פלגינן
ציבור כתב:לזכרוני היה כתוב ביתד נאמן, בסקירה על הספר, שהאיורים והציורים נעשו בשינויים מובהקים

בדיוק עכשיו מצאתי בעיתון של שבוע שעבר [סליחה על איכות הסריקה...]
סקירה.jpg
סקירה.jpg (414.71 KiB) נצפה 10345 פעמים

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: א' אוקטובר 28, 2012 11:55 pm
על ידי ציבור
תודה רבה על הסריקה

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 12:22 am
על ידי מאירי
סורגים כתב:כפי שכתב הרב אוצה"ח שאינו דומה, אבקש רק להוסיף, שאם חושש רבינו הגדול מפני שיכשלו במראות אסורות, זכור לי שכתבו הפוסקים שעד גיל שלוש אצל ילד אין כל איסור להסתכל במקום הברית, ואשמח אם מישהו ימצא מי שעמד על זה.

אני לא יודע מקור להגדרה של גיל, אך אם מגיל 3 כבר יש בעיה, א"כ למה כתבו הפוסקים לגבי מילה שאין צריך לכסות הקטן בשעת ברכה עד גיל ט' שראוי לביאה?
ואמנם יתכן שגם לדעות שלא מכסים, זהו רק בשעת מילה במעמד הנשגב, ויחד עם הציבור וכו', דלא שייך הרהור כ"כ, אבל בתמונות שאני כמובן, ולפי"ז מסתבר שגם בבן יומו, שהרי סו"ס יש הבדל בין ראיה של רגע לבין תמונות.
אך לגופו של ענין יתכן ויש הבדל גם אם מדובר בתמונות ממש או באיורים, ולא ראיתי מה המדובר, אך כפי שהוזכר בכתבה ביתד דייקו וכתבו "איורים ממוחשבים...", וכן "בשינוי מהמציאות..." וכו', ויל"ע.
אגב הכתבה הופיעה גם בhttp://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=832&ArticleID=11047:

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 7:53 am
על ידי סורגים
מאירי כתב:
סורגים כתב:כפי שכתב הרב אוצה"ח שאינו דומה, אבקש רק להוסיף, שאם חושש רבינו הגדול מפני שיכשלו במראות אסורות, זכור לי שכתבו הפוסקים שעד גיל שלוש אצל ילד אין כל איסור להסתכל במקום הברית, ואשמח אם מישהו ימצא מי שעמד על זה.

אני לא יודע מקור להגדרה של גיל, אך אם מגיל 3 כבר יש בעיה, א"כ למה כתבו הפוסקים לגבי מילה שאין צריך לכסות הקטן בשעת ברכה עד גיל ט' שראוי לביאה?ואמנם יתכן שגם לדעות שלא מכסים, זהו רק בשעת מילה במעמד הנשגב, ויחד עם הציבור וכו', דלא שייך הרהור כ"כ, אבל בתמונות שאני כמובן, ולפי"ז מסתבר שגם בבן יומו, שהרי סו"ס יש הבדל בין ראיה של רגע לבין תמונות.
אך לגופו של ענין יתכן ויש הבדל גם אם מדובר בתמונות ממש או באיורים, ולא ראיתי מה המדובר, אך כפי שהוזכר בכתבה ביתד דייקו וכתבו "איורים ממוחשבים...", וכן "בשינוי מהמציאות..." וכו', ויל"ע.
אגב הכתבה הופיעה גם בhttp://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=832&ArticleID=11047:


מה שכתבו להתיר שלא לכסות עד גיל תשע וכפי שהאריך בזה בתר"י (ספ"ג דברכות) שכתב שם, יש נוהגים בשעה שמלין את הקטן לכסות ערותו בשעת הברכה, ומיהו נראה דודאי בקטן כל כך לא דיינינן ליה דין ערוה וא"צ לכסותו בשעת הברכה, וברא"ש שם הוסיף, גם נראה דכיון דלתקוני המילה קאתי קרינן ביה שפיר והיה מחניך קדוש, ואין בו באותה שעה משום ולא יראה בך ערות דבר. וכו' כל זה לגבי האיסור של אמירת ברכה מול ערוה, ומשום והיה מחניך קדוש, אך עדיין יש לדון מכח האיסור המובא בשו"ע אבה"ע כ"ג סעיף ז'. ועיין סנהדרין צ"ב ע"א המסתכל בערוותו (וכ"ש בשל חבירו) כמו כן עיין בראשית חכמה שער הקדושה פרק ה' ד"ה מובא במדרש מעשה באנטוגינוס וכו'.

ועל זה אמרתי שעד גיל 3 אין בזה בעיה. (ואפשר שזה רק לפי שיטת הרמב"ם שכתב שאסור לקרות ק"ש גם מול ערוות קטן אך לאלו שסוברים שמותר לקרות ק"ש מול קטן טרם מלאו לו תשע אין לחשוש לדברי השו"ע באה"ע שם עד גיל תשע וצ"ב).

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 5:44 pm
על ידי רבינו הגודל
סקירה נוספת וטעימות מהספר http://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=8 ... leID=11047

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 7:20 pm
על ידי יאיר
זו אותה סקירה מיתד.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 8:42 pm
על ידי פלגינן
רבינו הגודל כתב:סקירה נוספת וטעימות מהספר http://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=8 ... leID=11047

יאיר כתב:זו אותה סקירה מיתד.

דו"ק היטב, שנוספו שם עוד כמה פרטים.
מלבד זאת, יש שם טעימות מהספר, ממש נפלא!

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' אוקטובר 29, 2012 9:44 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
אבי עזרי כתב:זכורני [אולי כך היה כתוב בספר קורות חייו] שהגר"א פפופר רצה להוציא את ספרו על הלכות נדה עם ציורים, הוא ביקש רשות מגדו"י ולא הסכימו בעדו, ואכן הוא לא הוציא את הציורים.

דומה לזה שמעתי מפי חכם אחד בלייקוואד שאחד רצה להוציא לאור ספר עם תמונות על הלכות מראות והציעו הדבר למרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל והוא אמר שזה אינו רעיון טוב משום שיש אנשים שאין להם קשר עם שום רב חוץ משאלות בתחום הלכות אלו ואילו הוציאו לאור ספר עם תמונות כל אחד יכול לפסוק ההלכה לעצמו ואינו צריך לרב מורה הוראה.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2012 1:30 am
על ידי מבית ומחוץ
כתבתי על כך באשכול הספרים, ששמעתי את המחבר על ספרו, ובאמת נשמע שעשה עבודה רצינית. ותמהתי על עניין האיורים, והפנו אותי לכאן. ולא מצאת תשובה המניחה את הדעת, והדבר נותר תמוה. ומה שהביאו מהחת"ס, הנה ראו באיזו דרגא היה ומה מתואר שם. מה שהביאו כאן מר"א פפויפר, כתבו שם שהיה שולח באופן אישי למבקש. ולא מוכרו בראש חוצות בחנויות הספרים לכל דורש . (-הגם שלא הבנתי האם בסוף הוציא הגרא"פ ציורים אלו, או לא.). ואולי היה על המחבר להוציא חלק זה כנספח. לטובת מוהלים ושואלים. (וזאת אני כותב מבלי שראיתי את הספר, כי ראיתי שכתבו כאן שהציורים "שונים מהמציאות").
לעניין "מראות" אין החשש שייך כאן, ואגב, הוציא מישהו ספר צבעוני על "מראות" וכמה פוסקים טענו שלא טוב עשה, כי קשה בדפוס לדייק בדבר. ולפעמים נראה על המחשב שהצבע הוא בהיר ובדפוס הוא כהה יותר.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2012 8:45 am
על ידי פלגינן
מבית ומחוץ כתב:כתבתי על כך באשכול הספרים, ששמעתי את המחבר על ספרו, ובאמת נשמע שעשה עבודה רצינית. ותמהתי על עניין האיורים, והפנו אותי לכאן. ולא מצאת תשובה המניחה את הדעת, והדבר נותר תמוה.

האם קראתם את הקדמת המחבר אשר בחלק ממנה הוא מתייחס לאיורים [בעיקר מעמ' השלישי שצורף כאן]?
[מתוך הטעימות שב'שטייגען']
איורי הספר מילה שלמה.pdf
(324.43 KiB) הורד 429 פעמים

אודה כי גם אני הייתי בין אלו שהרימו גבה, אך לאחר ששמעתי בשם כמה מוהלים מפורסמים שממליצים על הספר מאוד [ידיד אמר לי שהמוהל הרב גלבר מב"ב אמר לתלמידיו שספר זה הינו חובה לכל אחד], חפשתי להשיג את הספר, וראיתי שמכל החששות, לא מיניה ולא מקצתיה, האיורים עדינים מאוד, ובוודאי שאין בהם שום בעיה, כך שמגוחך לדון בענין בטרם רואים את האיורים.
ואחרי ולפני הכל, מאחר שיש שם הסכמות מרבנים חשובים, וביניהם גם כמה רבנים חסידיים, כמדומני שאפשר טובא לסמוך עליהם...

ניתן רק להוסיף, כי שנים רבות התקשיתי מאוד במציאות של מילה, כי באמת קשה מאוד להבין את המציאות, שלא לדבר על הבנתה מתוך ספרי ההלכה, כך שבהחלט הדבר נחוץ עד מאוד, ואין ספק שהתועלת בענין עצומה לכל אחד.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 1:23 am
על ידי מבית ומחוץ
ראיתי את הספר ואכן הוא ספר מקיף ומפורט, ואותם איורים נעשו כמו שמתואר שם, כמין שרטוטים, לסייע ללומדים , וע"כ אין מקום לתלונה לעיל.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 1:36 am
על ידי אראל
ראיתי את הספר, והיא באמת ספר נפלא מאוד
אציין דבר אחד שראיתי שם והיא ידיעה חשובה ונחוצה אצלי:
רוב המקרים כשמזדמן כאשר כבר גדל הילד ומתהווה שאלות על המילה, שמוצאין ציצין המעכבים את המילה [מעיקרא, ולא ממה שגדל אחר המילה], זה היא ממה שהאב 'הידר' לקיים בעצמו עכ"פ מצות 'חיתוך' ומחמת התרגשות או פחד לא חתך הערלה לגמרי [עד סמוך להמגן] ונשאר מעט מן הערלה ולפעמים עדיין נשאר 'ערל מדאורייתא'.... וצריכים לפרסם את זה, ולהודיע לכל אב שרוצה בעצמו לקיים מצות מילה, ואין לו אומץ הלב לחתוך המילה כראוי שמוטב שיניח המצוה למוהל המומחה מלקיים המילה בעצמו ......

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 2:37 am
על ידי שבטיישראל
בהיותי שוהה כעת בחו"ל עדיין לא ראיתי את הספר אך מהטעימות שבאתר שטייגען לא נראה שהוא מגיע לקרסוליו של ספר "אוצר הברית" של יוס'לה וינברג
בטעימות הנ"ל לא רואים את האיורים כך שאיני יכול להביע דעה בנושא - אשמח אם מישהו יעלה לכאן כמה סריקות

באופן כללי נראה שלדאבוננו המחבר הלך שולל אחר השגעון והטרנד החדש של הדור האחרון בענין שו"ת הקצרות [מותר, אסור, בהחלט וכדו'] של הגרח"ק והגריש"א והגרש"ז וכו'

כמו"כ מבהיל איך המחבר עירבב בין ר' יחקאל ראטה ר' לייבוש ובעלסקי

אגב, זכינו כעת ל"ראשי תיבות" חדש - "הגרי"א"

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 7:52 am
על ידי ר_חיים_הקטן
שבטיישראל כתב:בהיותי שוהה כעת בחו"ל עדיין לא ראיתי את הספר אך מהטעימות שבאתר שטייגען לא נראה שהוא מגיע לקרסוליו של ספר "אוצר הברית" של יוס'לה וינברג
בטעימות הנ"ל לא רואים את האיורים כך שאיני יכול להביע דעה בנושא - אשמח אם מישהו יעלה לכאן כמה סריקות

צ"ל ויסברג.

Re: ספר מילה שלמה, פירוש "חי" על מילה

פורסם: ו' נובמבר 23, 2012 9:44 am
על ידי מוישה
שבטיישראל כתב:בהיותי שוהה כעת בחו"ל עדיין לא ראיתי את הספר אך מהטעימות שבאתר שטייגען לא נראה שהוא מגיע לקרסוליו של ספר "אוצר הברית" של יוס'לה וינברג
בטעימות הנ"ל לא רואים את האיורים כך שאיני יכול להביע דעה בנושא - אשמח אם מישהו יעלה לכאן כמה סריקות
באופן כללי נראה שלדאבוננו המחבר הלך שולל אחר השגעון והטרנד החדש של הדור האחרון בענין שו"ת הקצרות [מותר, אסור, בהחלט וכדו'] של הגרח"ק והגריש"א והגרש"ז וכו'

אכן ניכר מדבריך שלא ראית את הספר, ראיתי לאחרונה את הספר, והטעימות שהם הכניסו בשטייגן זה פשוט מזערי ביחס לספר, וממש בדיחה שהתכוונו בזה לתת טעימות מהספר, כנראה פחדו שישתמשו עם מה שהם מכניסים שם... וצ"ע.
באופן כללי נראה שהיעד של המחבר קצת שונה מהמטרה של יוסלה.
לענין השו"ת הקצרות, דוקא להפתעתי שמתי לב שהמחבר לא "הולך אחר הטרנד החדש" כלל וכלל, כדרכם של גדולי ישראל אכן התשובות ניתנו באופן קצר מאוד, אך בהערות שם מרחיב את כל הסוגי', ומה בעצם כוונת השאלה, ומה כוונת התשובה, וברור שאין זו שאלה של "ספרי הנדנודים" שזורקים שאלות בלי להכיר את הסוגי' אלא שאלות שבאמת צריכות הכרעה מתוך הסוגיא. ולוואי שכל מחברי השו"ת בזמנינו ילכו בעקבותיו.
ובדיוק היום איקלע לידי עדות נאמנה מאחד מידידנו על הספר